[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:56

Patriciavt schreef:
20 kg in 2.5/3 maand :wow:
Dat wil ik ook O:)

Beetje jammer dat het er allemaal weer aanzit + nog wat extra kilo's :\
Laatst bijgewerkt door Joonsel op 18-01-11 00:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:56

ik wil me ook hier aanmelden

Ik ben sinds 2 dagen :') (woow) bezig met afvallen. Ik ga vanaf morgen 1/2/3 x in de week hardlopen.
Ik probeer, hoe slecht het eigenlijk ook is, sochtends tot middag te leven op enkele pakjes crackers (denk aan 3 a 4 pakjes) en dan gewoon een normaal avondeten. Als ik na het avondeten weer iets wil eten dan pak ik weer een pakje crackers of ik neem een plakje zalm of vleesware of kaas ofzo. Ik probeer ook zoveel mogelijk water te drinken en thee en soep als er maar is.

Waarom wil ik afvallen?

Ik ben 21 jaar en ben 1.62 lang. Ik durf nu niet op de weegschaal te staan maar de laatste keer dat ik erop stond woog ik 74 KG. Ik heb dus een veel te hoog BMI dat naar beneden moet worden teruggedrongen. Ik woog tot mijn 16/17e ong 52KG. Ik ging toen op vakantie naar Aruba en toen is er iets heel fout gegaan, misschien een stofwisselings-verandering? ik weet het niet. Maar ben in die 2 weken tijd 10 kilo aangekomen en dat is er sindsdien ook niet meer afgegaan. Mijn gewicht heeft periodes geschommeld tussen 62KG en 70KG en had dus geen stabiel gewicht. Vroeger was ik altijd mager geweest, nooit een probleem ergens mee gehad en was altijd lekker actief. Dus het is voor mij onverklaarbaar dat ik ca 22KG ben aangekomen in ca 4 jaar tijd... gezien mijn eetpatroon niet zo dramatisch is. Ik heb sinds een jaar, half jaar, ook maagklachten ontwikkeld. Ik had zoveel last van brandend maagzuur dat ik van de HA Omeprazol Activis 40MG voorgeschreven kreeg en mij aanrade om een maag-onderzoek te laten doen, uit het bloedonderzoek kwam niks uit... Ik heb dat maag-onderzoek nog niet laten doen, ben er als de dood voor, schijnt namelijk een van de vervelendste onderzoeken te zijn...

Nou bedankt voor het lezen van de lap tekst :+

xFioon

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:03

kaneel met appel lijkt me idd een best lekkere combinatie :j

Alleen helaas mag ik ook geen appel eten (geen fruit) gelukkig ben ik gek op komkommer en houd ik ook wel van tomaat dus eet ik dat wel :P

die dr frank recepten zijn namelijk veel met vis en dat lust ik niet, verder wortel paprika etc., wat ik ook allemaal niet lust. Dus ik ga vooral eieren, kaas, sla, groente, vlees etc. eten...

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:13

Dat is niet goed hoor Lifaya :n veel te ongezond! Je moet juist regelmatig eten, meerdere keren op een dag, en gevarieerd zoals je de schemaatjes van anderen in dit topic ziet.. dan blijft je stofwisseling op gang, als jij niet minstens 5 eetmomenten inplant of hartstikke ongevarieerd eet, wordt je stofwisseling lui en gebeurt er weinig..

@ fioon, zeker dat je dr. Frank blijft doen? het is geen gevarieerd dieet.. eerder een beetje een eenzijdig dieet, omdat het zich beperkt tot het niet eten van koolhydraten.. mijn tante is daarmee wel 22 kg afgevallen, maar sinds ze weer koolhydraten nam (met mate) heeft ze er alweer 14kg bij..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:17

het probleem is echter dat ik ook aan de medicatie zit, namelijk medicanet, en voor de mensen die het niet kennen, vergelijkbaar als ritalin en concerta. Ik heb dus helemaal geen eetprikkel gedurende de tijd dat het werkt en dan is het soms moeilijk om dingen naar binnen te werken. wat ook een nadeel is, is als het eenmaal is uitgewerkt, dat ik dan enorme honger krijg en dus alles in de avond ga eten, wat absoluut niet goed is. ik at eerst vaak in de avond 2 (mais)boterhammen met iets erop omdat ik dan echt gewoon enorme honger heb. Daarom doe ik nu crackers, het vult goed :P Ik ben wel van plan om er beleg voor te gaan nemen, maar moet even iets zoeken dat buiten de koelkast kan blijven en makkelijk mee te nemen is. Pindakaas is veel te veel calorieën, dus dat ga ik niet eens wagen, maar moet maar even kijken, ik vind veel dingen wel lekker :+

Verder bestaat mijn avondeten vaak uit aardappels, rijst, spinazie, boontjes, doperwtjes en vlees, dus dat is wel gewoon goed gevarieerd :P

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:25

Lifaya, wat een irritante avater :P

Als ik zo vrij mag zijn om een voorbeeld voor een dagschema te mogen maken;

Ik ken de medicatie, werk op een crisisopvanggroep voor kinderen en kom deze medicatie vaak tegen. 'Dwing' jezelf wat te eten, van tevoren een schema maken helpt, dan heb je iets om je aan vast te houden. Door overdag voldoende te eten, is de honger 's avonds een stuk minder!!

O: Ontbijtcrackers (denk aan bijv. Vitalu, Cracottes etc) met kaas, smeerkaas (kan je ook meenemen, en kan in principe lang buiten de koelkast blijven!), magere worst + glas thee/zuivel/verse fruit sap
T: Pakje crackertjes
L: 2 boterhammen (bruin, evt geroosterd als je zo verknocht bent aan je crackertjes) met kaas, smeerkaas, magere worst + thee, water, zuivel (als je dat 's ochtends niet gehad hebt)
T: Appel (met kaneel, aanrader!) + iets te drinken
A: Avondeten, drink er water bij.
T: Nog stuks fruit, of evt toetje bewaren voor 's avonds + wat drinken

Sta er wel voor open om het te proberen! Wil je dat niet, dan zou ik mezelf ook niet druk maken om afvallen want dat gaat je niet lukken. Iig niet op een gezonde manier :)

Succes!!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:31

bedankt voor het schemaatje! op de dagen dat ik thuis ben kan ik me daar wel aan houden :j maar met school gaat dat heel lastig, vooral omdat ik dan helemaal strak sta van de medicatie :') Maar bedankt, ga morgen eens mee beginnen :P

Helaas mag ik eigenlijk helemaal geen fruit nemen ivm mijn maag, dat maakt zuur aan := Ik eet nu regelmatig jonge komijnen kaas (komijn is goed voor de maag :') ) en milner kaas. verder ook zalm en rood vlees neem ik op mijn boterham. Ik drink 1 glas melk per dag (dronk eerst 2 a 3 glazen op een dag!) en de rest dus water en/of thee of spa lemon ofzo. Ik probeer de cola dingen te mijden, raak geen energiedranken aan etc, dus probeer in elk geval wel zo bewust mogelijk te eten. Wij hebben overigens geen bruin brood maar wel mais brood. Is gelukkig niet zo ongezond als wit :+

Wat mij ook een handige optie leek, gezien ik veel reis, is Cruesli. Het schijnt dan wel boordevol calorieën te zitten maar dat verbrand ik de rest van de dag wel en het is een goed en stevig ontbijt toch?

Maar onwijs bedankt voor je tips :D
Mijn streefgewicht is eigenlijk minimaal 10 kilo voor de zomer kwijt zijn... maar of ik het ga redden is de vraag :=

Ik zal morgen eens bijhouden wat ik allemaal eet

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:34

Mijn beste vriend slikt ook concerta dus ik weer er wel redelijk iets van :)

Ik zal even mijn eigen situatie toelichten aan jou, ik ben ook 21, 1.64m en weeg rond de 60kg. Ik slik geen medicatie (enkel anti-conceptie) maar had overdag ook nooit honger, vergat te eten omdat ik er niet aan dacht, geen honger had of er geen tijd voor wou maken.. met inderdaad als gevolg dat je s'avonds enorme honger krijgt. Een week bijgehouden wat ik zoal at en ik kwam aan nog geen 800 kcal per dag, en toch kwam ik aan. Ik ben niet in dit topic omdat ik perse wil afvallen, maar omdat ik bewuster wil omgaan met eten en een gezondere levensstijl wil..

Ik eet nu sinds een week bewuster, 3 hoofdmaaltijden per dag 2x tussendoor iets, en drink veel water/groene thee, daarnaast probeer ik mijn eten goed te varieren en uit verschillende productgroepen dingen tot me te nemen.

In het begin vond ik het zwaar, na 1 volkoren boterham s'ochtends zat ik propvol, maar toch doorgezet, en ik merk nu al dat ik s'avonds geen tot weinig trek heb, ik voel me een stuk fitter, en volgens mij ben ik ook al wat afgevallen (nog niet gewogen)

Als je eenzijdig gaat eten zoals die crackertjes steeds, word je lichaam lui en zal je minder verbranden daarnaast mist je lichaam bepaalde productgroepen dus als je dan wel een keer vetten binnenkrijgt slaat je lichaam het gelijk op.

Als jij alleen leeft op crackertjes in de ochtend/middag gaat je bloedsuikerspiegel uit balans waardoor je aan het einde van de dag alleen maar meer en meer trek krijgt. Zorg gewoon dat het motortje in je lichaam de hele dag door wat te doen heeft, als jij (door gezond te eten met variatie) dat motortje op gang houd, gaat je stofwisseling omhoog en zal je veel meer afvallen.

Mijn moeder doet nu aan Sonja bakker, en ik doe dus automatisch mee met het avondeten, verder doe ik niet exact aan het Sonja bakker dieet maar probeer ik wel op vaste tijden gevarieerd te eten.

Ennnn over pindakaas; pindakaas mag je best hebben hoor met mate, zitten namelijk ook 'gezonde' vetten in die je nodig hebt.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:37

Jaime_ schreef:
Mijn moeder doet nu aan Sonja bakker, en ik doe dus automatisch mee met het avondeten, verder doe ik niet exact aan het Sonja bakker dieet maar probeer ik wel op vaste tijden gevarieerd te eten.

En daar gaat het nou juist om :D :D

Morgen een ietwat ongezond dagje voor mij (qua calorieën), maar ik sport daarentegen wel 1,5u intensief en ga morgenochtend zo'n 45 min met de hond wandelen.

lifaya: Volgens mij kon je beter muesli nemen, in cruesli zitten teveel suikers (meen ik) Succes!
En je avatar is wel erg...aanwezig :))

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:39

bedankt jaime! Ik heb idd ook een keer berekend hoeveel calorieën in op een dag weg kreeg en het was ook ver onder de maat en kwam ook alleen maar aan.

Maar mijn vraag is hoe je dit kunt combineren met school? Ik woon zelf in Oegstgeest en moet dus naar Amsterdam reizen, een rit van ca anderhalf uur. Ik kan dus niet echt heel veel meezeulen, althans kan wel, maar het moet niet bedorven kunnen raken :P Ik heb schooldagen van half 9 tot half 6, en ben dan tegen 7 uur thuis en neem dan mijn avondeten. Wat is het meest "reis"vriendelijks om mee te nemen zonder teveel geklieder? ik heb een hele tijd ook ontbeten met een bruine bol met iets van vleeswaren erop, dat maakte ik dan in de ochtend klaar en at ik dan. Maar het nadeel was dat ik al het vleeswaren op moest maken want als het de rest van de dag in mijn tas zat bedorf het :+ dat is niet zo lekker...

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:40

Mijn schema van vandaag:

O; vk boterham met vruchtenhagel + glas fruitontbijt
T: mandarijn
M; banaan en een blikje suikervrije energy drink (morgen ga ik beter lunchen, was niet thuis en wou ook niet iets ongezonds uit een kantine nemen)
T: eierkoek
A; gekookte aardappelen met magere jus, bloemkool, kipfilet en komkommersalade
T: magere kwark

Verder voor mijn doen al redelijk wat water binnengekregen, denk 1,5 liter. Morgen moet ik van mijzelf de 2 liter halen.

Edit, calorieen: 991
Conclusie; te weinig dus, maar dat heeft te maken met de slechte lunch, morgen dus beter lunchen
Laatst bijgewerkt door Jaime_ op 18-01-11 01:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:41

Ik moet morgen 2.5 uur sporten :wow:

Heb om 17 uur een soort van 'priveles' bij fitness, waarbij we gaan kijken wat goed is voor mij bij de doelen die ik heb gesteld. Buikspierklasje tussendoor om 17.30 en de 'priveles' duurt tot 18.30.
Van 18.30 tot 19.30 doe ik Zumba en mennn dat is vermoeiend maar zooo leuk :D
Dus dan gaan er wel behoorlijk wat calorieen verbrand worden denk ik :P

Woensdag ga ik zwemmen van 7.00-8.30
Donderdag weer zumba van 9.30-10.30 (komt zo uit, collega gaat mee om te kijken of het leuk is :P )
Vrijdag zwemmen van 7.00-9.30
Dan heb ik 4x sport gehad deze week. Weekend moet ik werken.

Ben nu ook op het werk, heb slaapdienst :)
Ga maar aftaaien, werk is klaar en 6.45 uur moet de eerste er alweer uit :P

Trusten!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:42

Pff respect Patricia!

Trusten!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:44

lifaya schreef:
bedankt jaime! Ik heb idd ook een keer berekend hoeveel calorieën in op een dag weg kreeg en het was ook ver onder de maat en kwam ook alleen maar aan.

Maar mijn vraag is hoe je dit kunt combineren met school? Ik woon zelf in Oegstgeest en moet dus naar Amsterdam reizen, een rit van ca anderhalf uur. Ik kan dus niet echt heel veel meezeulen, althans kan wel, maar het moet niet bedorven kunnen raken :P Ik heb schooldagen van half 9 tot half 6, en ben dan tegen 7 uur thuis en neem dan mijn avondeten. Wat is het meest "reis"vriendelijks om mee te nemen zonder teveel geklieder? ik heb een hele tijd ook ontbeten met een bruine bol met iets van vleeswaren erop, dat maakte ik dan in de ochtend klaar en at ik dan. Maar het nadeel was dat ik al het vleeswaren op moest maken want als het de rest van de dag in mijn tas zat bedorf het :+ dat is niet zo lekker...

20+ smeerkaas blijft ook zeker wel een dag goed buiten de koelkast, dus smeer bijvoorbeeld wat cracottes met 20+ smeerkaas en neem die mee voor de lunch, als tussendoortje kan heel veel, denk vooral aan fruit! (mandarijntje of een appel neemt weinig plek in en is houdbaar) verder kan je ook van het AH huismerk van die bakjes magere vruchtenkwark krijgen, die heb ik weleens meegenomen en dat was in de middag nog prima te eten (niet een lepeltje vergeten!)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:45

Ik doe ook maar even mijn schema voor vandaag dan:

O; pakje crackers :+
T; pakje crackers
M; pakje crackers + 2 keeldropjes
T; -
A; Doperwtjes, vegetarische burger (2 stuks)
T; pakje crackers

Maar gister zag het er zo uit

O; 2 boterhammen, 1 met kruiden-smeerkaas (hoe het ook heet) en 1 met komijnen kaas
T; pakje crackers
M; -
T; pakje crackers
A; doperwtjes, aardappels, varkenslapjes (maar dan het magerste van een varken, heel speciale naam) en salade
T; broterham met zalm

Ook niet echt ideaal, maar wel gevarieerder dan vandaag, ik moet voor mezelf dus echt gaat uitvinden welke tijden ik wat kan nemen :j

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:54

Dan vind ik persoonlijk die van gister nog beter dan die van vandaag..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:55

vind ik ook :j :') Maar dat is dus al een verschil van een vrije dag en een schooldag he. Ik sta meestal zo strak van de stress/spanning/medicatie etc, dat ik alleen maar achter de computer zit en echt gewoon vergeet te eten en drinken... nu heb ik mezelf inderdaad ook gedwongen om crackers te eten :j Pfff het gaat nog een zware tijd voor me worden :+

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 02:00

Is het dan niet tijd om te kijken of er ook andere medicatie voor jou is als je niet op een normale verantwoordelijke manier je dag kan vullen??

Ik ga tukken, trusten!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 02:03

nee die is er helaas niet :n ik zat eerst aan de ritalin, maar die vergat ik telkens in te nemen (wie gaat dan ook pillen voorschrijven aan ADD'ers die je om de 4 uur moet innemen :+ ) en daarna kwam de concerta, die heb ik een poosje uitgeprobeerd maar ik werd daar echt enorm duf van. Medicanet is de enige die zijn werk redelijk doet, al moet ik zeggen dat ik nog steeds soms een duf gevoel heb, maar ik heb het wel echt nodig. Zonder medicijnen kan ik me meestal echt niet concentreren, zeker niet als ik een lange schooldag heb. Dan ga ik bokken enzo ipv werken aan school :+ dat is niet de bedoeling :')

Jij ook welteruste!!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 02:12

Heya all!!!

Ik meld me ook maar even aan. Als ik sommige hier zo hoor dan zijn ze er van overtuigd dat ik nooit gewicht ga verliezen ;)
Heb al een mooi doel gehaald! Kan mijn broeken van voor de zwangerschap weer aan en dat 10 weken na mijn bevalling :=
Nu nog alle andere kiloos die ik al te zwaar was voor mn zwangerschap!
Ik loop al bij een dietiste en probeer gevarieerd en minimaal 3x per dag te eten plus het benodigde fruit.
Ik begin meestal met 3 beschuitjes met halve jam als start (brood krijg ik niet weg zo 's ochtends)
's Middags 3 of 4 broodjes met iets van vleeswaren of kaas, bijna nooit zoet. Plus mn portie melk.
Om een uurtje of 3 mn appeltjes en mn glas cola.
's Avonds flink portie warm eten, aardappelen, groente en een stukje vlees.
Om een uurtje of 8 dan nog een glas drinken en that's it eigenlijk.

Ik weet het, schort nog heel wat aan, maar we komen er wel. Ik geloof niet in complete ontzegging... tuurlijk je valt ontzettend veel af. Maar zodra je weer iets eet zit het er zo weer aan :') Nee, mij niet gezien! Liever 1 kilo per maand permanent, dan 10 waarvan er 14 terugkomen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 08:18

Vandaag :

O 2 boterhammen met pindakaas
T 2 boterhammen met lightjam
L : 1 kom magere yoghurt met smacks
T: 2 cracottes met ?
A : bloemkool met kip (neem niet het velletje :D )

Ik heb vandaag pindakaas op mn ontbijtbrood voor snelle energie, ik ga zo namelijk zwemmen.
Na het zwemmen heb ik mega honger dus dan ook direct weer 2 boterhammen. En daarom de lunch yoghurt...
In de pauze ga ik tevens weer 30 minuutjes stevig wandelen :)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 08:50

Ik doe nooit eten voor ik ga zwemmen :P Alleen ff wat drinken :)

Mijn dag:
O: Cruesli balans + halfvolle melk, klein glaasje appelsap (voor de smaak, heb geen verse jus hier op het werk en ik vind melk niet lekker := )
T: Appel met kaneel
L: 2 boterhammen, kaas en Linera ham, vers geperste jus
T: 2 cracottes van Lu met Slankie smeerkaas. Moet even wat eten voor 2.5 uur sporten :P
A: is pas om 20.00 uur. Denk dat het een salade wordt met een tartaartje.
T: Toetje (zuivel)

Nu even de kids naar school werken na m'n slaapdienst, ben rond 11 uur thuis denk ik :)
Denk dat ik dan stiekem nog even een power napje ga doen, ben echt stuk, niet echt lekker geslapen hier op het werk :=

Succes vandaag iedereen!!!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:27

Goeeeiemorgen.
Gisteren dus gezondigd wegens daddy's bday.
Nu ruustig aan:

O: 2 sneetjes vk boterham met hagelslag
T: Kop thee
L: 2 sneetjes vk boterham met hagelslag
T: kiwi & crystal clear
A: zuurkool met wienerschnitzel op de gril
T: plak ontbijtkoek & glas water

Lunch is hetzelfde als ontbijt omdat ik het mee moet nemen naar m'n werk en we verder niks in huis hebben. Papa gaat boodschappen doen vanuit zijn werk en neemt ontbijtkoek mee dus dat kan ik in de avond mooi eten :)
Even uitrekenen hoeveel cal. en hoeveel vet hier in zit.

Die dvd is indd. erg duur, zitten wel 4 dvd's bij dus per dvd ong 17.50 :P

Ik zag btw ook een reclame op de tv over een soort dieet en dat is 3 dagen streng, 2 dagen minder streng en het weekend normaal. Iemand die dit doet ? Of er wat van af weet ? Klinkt heel aantrekkelijk!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:20

JessAndHope, ik vind jouw manier goed hoor, je eet wel gevarieerd, voldoende fruit en groente, maar je onthoud jezelf ook niet alles.. als je jezelf alles gaat onthouden krijg je vanzelf een snaaimoment en dat is zonde. Dus beter af en toe iets lekkers met mate. +:)+

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:27

Heb even gekeken op de caloriechecker:
Totaal 1065(calorieën) 18(verzadigd vet) 33(vet)
Misschien dat ik nog een extra plak ontbijtkoek neem maar dat is maar (77kcal) heb gister wel gezondigd dus dit is dan nog redelijk toch :)