Patriciavt schreef:20 kg in 2.5/3 maand![]()
Dat wil ik ook
Beetje jammer dat het er allemaal weer aanzit + nog wat extra kilo's
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
(woow) bezig met afvallen. Ik ga vanaf morgen 1/2/3 x in de week hardlopen.

veel te ongezond! Je moet juist regelmatig eten, meerdere keren op een dag, en gevarieerd zoals je de schemaatjes van anderen in dit topic ziet.. dan blijft je stofwisseling op gang, als jij niet minstens 5 eetmomenten inplant of hartstikke ongevarieerd eet, wordt je stofwisseling lui en gebeurt er weinig..
Ik ben wel van plan om er beleg voor te gaan nemen, maar moet even iets zoeken dat buiten de koelkast kan blijven en makkelijk mee te nemen is. Pindakaas is veel te veel calorieën, dus dat ga ik niet eens wagen, maar moet maar even kijken, ik vind veel dingen wel lekker 

maar met school gaat dat heel lastig, vooral omdat ik dan helemaal strak sta van de medicatie
Maar bedankt, ga morgen eens mee beginnen
Ik eet nu regelmatig jonge komijnen kaas (komijn is goed voor de maag
) en milner kaas. verder ook zalm en rood vlees neem ik op mijn boterham. Ik drink 1 glas melk per dag (dronk eerst 2 a 3 glazen op een dag!) en de rest dus water en/of thee of spa lemon ofzo. Ik probeer de cola dingen te mijden, raak geen energiedranken aan etc, dus probeer in elk geval wel zo bewust mogelijk te eten. Wij hebben overigens geen bruin brood maar wel mais brood. Is gelukkig niet zo ongezond als wit 

Jaime_ schreef:Mijn moeder doet nu aan Sonja bakker, en ik doe dus automatisch mee met het avondeten, verder doe ik niet exact aan het Sonja bakker dieet maar probeer ik wel op vaste tijden gevarieerd te eten.

Ik heb schooldagen van half 9 tot half 6, en ben dan tegen 7 uur thuis en neem dan mijn avondeten. Wat is het meest "reis"vriendelijks om mee te nemen zonder teveel geklieder? ik heb een hele tijd ook ontbeten met een bruine bol met iets van vleeswaren erop, dat maakte ik dan in de ochtend klaar en at ik dan. Maar het nadeel was dat ik al het vleeswaren op moest maken want als het de rest van de dag in mijn tas zat bedorf het
dat is niet zo lekker... 

)

lifaya schreef:bedankt jaime! Ik heb idd ook een keer berekend hoeveel calorieën in op een dag weg kreeg en het was ook ver onder de maat en kwam ook alleen maar aan.
Maar mijn vraag is hoe je dit kunt combineren met school? Ik woon zelf in Oegstgeest en moet dus naar Amsterdam reizen, een rit van ca anderhalf uur. Ik kan dus niet echt heel veel meezeulen, althans kan wel, maar het moet niet bedorven kunnen rakenIk heb schooldagen van half 9 tot half 6, en ben dan tegen 7 uur thuis en neem dan mijn avondeten. Wat is het meest "reis"vriendelijks om mee te nemen zonder teveel geklieder? ik heb een hele tijd ook ontbeten met een bruine bol met iets van vleeswaren erop, dat maakte ik dan in de ochtend klaar en at ik dan. Maar het nadeel was dat ik al het vleeswaren op moest maken want als het de rest van de dag in mijn tas zat bedorf het
dat is niet zo lekker...

Maar dat is dus al een verschil van een vrije dag en een schooldag he. Ik sta meestal zo strak van de stress/spanning/medicatie etc, dat ik alleen maar achter de computer zit en echt gewoon vergeet te eten en drinken... nu heb ik mezelf inderdaad ook gedwongen om crackers te eten
Pfff het gaat nog een zware tijd voor me worden
ik zat eerst aan de ritalin, maar die vergat ik telkens in te nemen (wie gaat dan ook pillen voorschrijven aan ADD'ers die je om de 4 uur moet innemen
) en daarna kwam de concerta, die heb ik een poosje uitgeprobeerd maar ik werd daar echt enorm duf van. Medicanet is de enige die zijn werk redelijk doet, al moet ik zeggen dat ik nog steeds soms een duf gevoel heb, maar ik heb het wel echt nodig. Zonder medicijnen kan ik me meestal echt niet concentreren, zeker niet als ik een lange schooldag heb. Dan ga ik bokken enzo ipv werken aan school
dat is niet de bedoeling 

Nee, mij niet gezien! Liever 1 kilo per maand permanent, dan 10 waarvan er 14 terugkomen.
)
Alleen ff wat drinken 
)