Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:25

Heb mijn ouders al gevraagd of zij me willen sponsoren en als die willen, stel ik een leuk mailtje op en die verstuur ik zodat ik mijn broers e.d. ook kan overhalen me te sponsoreren :D
Vind het toch wel leuk om te doen en ik ga me gewoon opgeven, heb de eerste sponsor ondertussen al binnen :j
Mijn ouders :+

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:27

SAKKIA schreef:
Ga jij ook dan?

Ik moet straks naar de fysio en wil vragen of het kan als dat geen probleem is wil ik dat zeker doen. Ik vind het een mooi doel en het is ook nog eens een mooi doel/overwinning om te halen :j

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:28

SAKKIA schreef:
Heb mijn ouders al gevraagd of zij me willen sponsoren en als die willen, stel ik een leuk mailtje op en die verstuur ik zodat ik mijn broers e.d. ook kan overhalen me te sponsoreren :D
Vind het toch wel leuk om te doen en ik ga me gewoon opgeven, heb de eerste sponsor ondertussen al binnen :j
Mijn ouders :+

Ben je al verder dan ik ben :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:29

Oh en ik ga zo even die leuke mail opstellen en versturen en dan willen mijn ouders het wel vesturen naar de rest van de familie *\o/*

Ga hier nog werk van krijgen :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:30

Goed bezig *\o/*

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:32

Mistral je heb PB, mag niet op het topic zetten, is niet legaal :=
Tara, jammer van je vergadering... Vewarming aan = extra gas verbruik = hogere huurkosten... misschien dat eens onder hun neus wrijven
Lafayette, succes met lopen! Ben zelf ook begonnen met S2R en later overgestapt op Duchtrunners met Renate Wennemars, muziek is wat recenter.
Sak, gewoon wat collega's en familie ronselen, moet lukken toch? ;)
Noor, goed hoor, het verbeteren van je PR +:)+
Scoob, ga je dan ook kakelen als een kip tijdens die loop _O- Met af en toe een eitje ertussen door :P
MrUlbe, die tip van Sakkia is een hele goede, heb ik ook wel eens toegepast en helpt zeker :j
Fan, sterkte vandaag... genoeg koffie erin :9k

Gisteravond naar Zor, twijfelgevalletje, 2 van de 4 nietjes zijn verdwenen (eruit gesprongen/gebeten), wondranden staan verder uit elkaar, maarrrrrrr je ziet wel dat de wond van binnen uit aan het helen is, minder diep en minder rood en bloederig. Been is ook een stuk minder dik, alleen ter hoogte van de wond is het nog wat opgezet, terwijl het dit weekend nog tot 20 cm boven de knie dik was. Vanavond maar weer verder kijken. Afspuiten doe ik in ieder geval wel iedere keer.

Hoop vanavond en ander morgenochtend weer even te kunnen lopen. Denk een duurloopje van 20 min, kijken hoe mijn heup daarna is. Wilde dan mijn oude schoenen aantrekken, bedacht me dat ik al wel een tijdje last heb van mijn heup en dat het misschien door mijn nieuwe schoenen kan komen. Zijn wel hetzelfde model als mijn oude, maar de afwikkeling kan natuurlijk anders zijn geworden. Schoenen zitten ook iets anders, moet ze heel losjes dichtmaken anders gaan mijn voeten slapen, en lijkt het net of mijn tenen overelkaar heen gaan na een tijdje.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:34

Ik zal de mail straks laten lezen :+

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:35

Bedankt voor de pb!

Wat voor schoenen heb jij? Hopen dat die heupklachten niet van je schoenen komt!

En als die nietjes er wel uit zijn valt er niets meer aan te doen zeker?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:37

Bij ons op stal had een veulen een enorme wond op haar borst hechtingen sprongen eruit dus werd het een groot gapend gat waarbij de pus ed je om de oren vloog als ze begon te lopen/springen. dat was echt een flinke wond maar is ontzettend mooi genezen je ziet er niets meer van terug.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:53

Mistral, dat geeft me weer hoop. Gelukkig weinig pus, maar inderdaad de nietjes hebben de boel niet bij elkaar gehouden.

En ik heb de Mizuno Wave Inspire. Eerste paar liep heerlijk, 2e paar nu iets minder. Vandaag of morgen maar even het 1e paar aantrekken. Wie weet... mocht het beter lopen, toch maar op zoek naar andere schoenen. Heb hier vlak bij de Run2Day zitten. Helaas geen Runnersworld waar ik korting krijg.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:54

Fan, ik vind 't gewoon erg energieverspilling om voor de 3 kwartier dat die huisgenoten douchen/eten/aankleden, de verwarming een uur voordat ze opstaan al aan te zetten. Daar kan ik dan toch m'n mond niet over houden :oo

Lijkt me inderdaad gaaf om een halve marathon te kunnen lopen! Je man heeft al een hele gelopen? :oo Ongelovelijk. Dan moet je ook wel echt op je eten enz letten lijkt me. Of valt dat mee?

MrUlbe, steken in je zij zijn altijd vervelend. Ik heb ze ook wel eens. Wist niet dat 't door ademhalen kon komen. Maar adem je dan te snel/te langzaam?

Sakkia, die ga ik onthouden, duimen in vuisten. Helpt dat ook in 1 hand? :P In de ander heb ik altijd m'n iPod voor de tijd.

Mistral, als 't goed is, merk je zeker verschil!

Lafayette, is je naam van True Blood of niet? :P Leuk dat je ook gaat lopen! Waarom was je de vorige keer na 2 weken gestopt?

Bom, huisgenoten gooien het erop dat zij betalen huur = zij willen in een warm huis wakker worden. Ik vind 't niks. Heb nu ook alle ramen open gezet. Lig je heel de nacht warm in bed, dan wil ik daarna wat frisse lucht door m'n haar. Niet weer een warme bedoeling. Ik zou natuurlijk wel over een tijdje kunnen zeggen dat m'n vader merkte dat de gasrekening erg hoog werd ineens :P

Ze zeggen toch dat honing altijd helpt op wonden?
Klinkt niet alsof je schoenen echt lekker zitten... Kan natuurlijk best dat je dan ergens gaat verkrampen in je lijf als je niet helemaal lekker loopt.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:09

Tara, die tip kreeg ik ook, honingzalf :j Maar dan moet er ook weer verband om denk ik. Ga straks even zoeken op i-net. Zal vast wel wat op bokt staan hierover. Ben ook van mening dat het met buitenlucht en liefst het zonnetje erbij het snelst heelt.

Ik zou het zeker tegen je vader zeggen. Nu kan hij daar nog niets mee, maar als straks blijkt dat de gasrekening een stuk hoger is geworden, tsjaa dan zit er niets anders op dan dat door te berekenen aan de huurders. Jammer dan... maar dan zien ze wel de gevolgen van hun actie.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:12

Daar heb je ook wel weer een punt, van die zalf blijft 't wel nattig natuurlijk.

Ja m'n vader weet er wel van :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:18

Mijn mailtje, ben eigenlijk nog niet echt te vreden! Wil het vanavond nog even thuis overleggen en dan gaat ie morgen de deur uit denk ik. Moet ook nog even emailadressen verzamelen namelijk :+

Run voor Kika!

Jaaaaa, je hebt het goed, ik ga om geld vragen en wel om de volgende reden:

Kinderkanker is een groot probleem, nog erg veel kinderen overlijden aan de gevolgen van kinderkanker. Onderzoek is daarom erg belangrijk.

Kika heeft zich als doel gesteld om in 2025 95% van de gevallen van kinderkanker te willen genezen, om dit doel te halen is geld nodig.

Op 5 juni aanstaande zal ik meedoen met de Run voor Kika in Groningen en zal ik een afstand afleggen van 5 km. Om te kunnen deelnemen aan dit evenement heb ik mensen nodig die mij willen sponsoren. Het is niet verplicht en je mag zoveel geven als je wilt. Ik zou het erg leuk vinden als jullie een bijdrage zouden willen leveren.

Het evenement zelf wordt betaald van het inschrijfgeld wat de deelnemers moeten betalen, het is dus niet zo dat van jou geld de onkosten van het evenement betaald worden.
In de bijlage zit een sponsorformulier, die kun je invullen en aan mij geven. Je kan het formulier ook online invullen op www.runforkika.nl.

Uiteraard zal ik de mensen die mij sponsoren op de hoogte houden van deze sportieve onderneming en op het einde een verslagje doen 5 juni aanstaande.

Mocht je nou vragen hebben over het bovenstaande kun je natuurlijk altijd even mailen.

Nou ik hoop op jullie medewerking en onthoudt geld moet rollen anders hadden ze het wel vierkant gemaakt ;)

Groetjes
Saskia

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:20

Ik lees mee hoor! :D

Ik vind die mail hartstikke gaaf! :j

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:24

Mijn naam is niet uit de True Blood nee :P mijn vorige paard heette zo.
Ik heb net de eerste les gelopen en het bevalt echt prima. Maar wat is mijn conditie slecht :O En ik krijg er ook echt een goed gevoel van. Waarom ik gestopt ben mijn motivatie is op een gegeven moment weg. Ik moet eigenlijk wel een beetje een stok achter de deur hebben. Nou maar hopen dat de spierpijn meevalt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:26

Wel een gave naam voor een paard!
Mijn conditie was ook heel slecht in 't begin, maar dat gaat echt heel snel dat 't verbeterd!
Tegen spierpijn, warming up, cooling down en je benen even goed strekken. In spreidstrand naar voren buigen, dan naar je linker been met je armen, naar je rechterbeen, met je benen bij elkaar naar voren buigen enz. Dan zou je geen spierpijn moeten hebben :P

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:29

Leuke mail daar moet toch reactie op komen zou je zeggen!

Lafayette: mooi dat het je goed bevallen is.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:30

hetbommeke schreef:
Tara, die tip kreeg ik ook, honingzalf :j Maar dan moet er ook weer verband om denk ik. Ga straks even zoeken op i-net. Zal vast wel wat op bokt staan hierover. Ben ook van mening dat het met buitenlucht en liefst het zonnetje erbij het snelst heelt.

Ik zou het zeker tegen je vader zeggen. Nu kan hij daar nog niets mee, maar als straks blijkt dat de gasrekening een stuk hoger is geworden, tsjaa dan zit er niets anders op dan dat door te berekenen aan de huurders. Jammer dan... maar dan zien ze wel de gevolgen van hun actie.

Dat veulen hier moest meerdere keren per dag gespoeld worden en verder niets erop alles wat je erop doet dicht af en een wond droogt idd het beste zo aan de lucht.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:35

Sak, goede mail!!!! Een paar kleine dingetjes:
ik zal meedoen -> ik doe mee
ik zal een afstand -> en loop dan een afstand van 5 km
het is dus niet zo dat van jou geld -> jouw geld
ik zal iedereen op de hoogte houden -> ik hou uiteraard iedereen op de hoogte

Ik zal = Ik ben van plan, het is nog niet helemaal zeker, waarschijnlijk etc. Om iemand te overtuigen dat hij absoluut geld moet doneren, zou ik meer direct communiceren.

Maar goed... da's mijn mening, en gelukkig mogen we allemaal onze eigen mening hebben ;)

Goed dat je dit doet!!!! +:)+

Mistral, dat zei de da ook al. Ik spoel het 1x per dag af, 's avonds als ze weer terug op stal staan. Ook op advies van de da. Ga die zo 'ns bellen, kijken wat hij zegt. Heb 'm alleen gesproken nadat hij de nietjes erin had gezet. Verder niet meer. Gister wel foto's gemaakt met foon maar die zijn niet scherp, helaas....

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:59

Je hebt gelijk hoor :j Ik heb het ook heel snel getypt en geplaatst er verder helemaal neit naar gekeken! Dus ik moest het nog even goed doorlezen, maar dat wil hier op het werk niet zo goed, moet dat vanavond thuis nog doen, maar jouw opmerkingen helpen me zeker een eind op weg :j Dank je wel!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:05

Zo, ik heb vanmorgen na ruim een jaar ook weer eens mijn hardloopschoenen aan gehad.

Ik ben ooit begonnen met Start to run van die belgische, toen verder via mijn vriend (assistent hardlooptrainer) en een poos bij de atletiekvereniging gelopen, tot ik vorig jaar geblesseerd raakte aan mijn voet, peesplaatontsteking.

Het gaat inmiddels weer steeds beter en het wordt tijd dat ik weer in beweging ga komen, dus ik dacht, ik begin maar weer eens.
Heb 5x2 minuten gelopen, mijn benen vonden dat een eitje, mijn longen vonden het vér! Maar heb het (in een héél langzaam tempo) wel volgehouden, heb de laaste twee minuten zelfs mijn longen een beetje getart en een stuk harder gelopen, ik was toen wel heel blij dat de 2 minuten om waren :D

Nu hopen dat mijn voet vanavond ook nog pijnvrij is, dan ga ik weer opbouwen en twee keer per week lopen, is de bedoeling.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:24

Wekom Marije! Tenminste, ik heb je naam nog niet eerder voorbij zien komen :P Ik denk wel dat 't handig is om je schoenen even te laten checken, of ze nog wel goed zijn. Wel leuk dat je weer begonnen bent!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:27

Klopt, ik was idd nog niet eerder hier volgens mij, of misschien heel erg in het begin bij deel 1 ofzo een keer.

En als het lopen an sich weer gaat, zal ik idd ook mijn schoenen laten checken. Heeft nu nog weinig zin, want als blijkt dat mijn blessure nog niet ver genoeg hersteld is, hebben evt. nieuwe schoenen ook geen zin.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:27

Nee dat klopt inderdaad. Wel handig dat je vriend assistent hardlooptrainer is. Kun je met al je vragen bij hem terecht.