Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte_Wessel

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:58

Oke, bedankt voor de tips ;) haal ik gelijk (vette gaasjes).

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:03

Pebblesther schreef:
Oke, de hechtstrips zijn bij mij ook na 2 weken verwijderd, toen nog een paar kleine hechtstrips op de plekjes die nog wat open waren.
Smeren mocht ik pas na 5 weken.
Maar mijn PC zei dat littekencrème niet nodig is en dat dat alleen maar weggegooid geld is. Je kan ook prima af met gewoon bodylotion iedere keer na het douchen.

Ik heb in oktober mijn laatste controle afspraak staan, dat is dan een half jaar na de operatie.

ik ben zelf 26 maart geopereert en mij werd verteld smeer maar met calendula
nu dat heb ik geweten ik kreeg zelfs te horen dat het er zo goed uit zag nu al dat het leek dat het veel langer gelede was dan 26 maar *\o/* *\o/*

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:27

Oke, nou misschien moet ik dat dan toch eens kopen! Koop je die calendula gewoon bij de drogist?

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:25

Jaa het is mij ook aangeraden, had dan wel geen bvk, maar wel een lelijk litteken. (zit wel in dit topic voor bvk.

Opbrengen en goed masseren. Generfd herl mooi en gewoon bij drogist verkrijgbaar. Is van VSM

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:13

Pebblesther schreef:
Oke, nou misschien moet ik dat dan toch eens kopen! Koop je die calendula gewoon bij de drogist?

ja gewoon te koop daar en werkt echt super zelfs bij de plooitjes als ze nog open ziijn zo als bij mij toen
sta er ech versteld van hoe goed dit ook is genensen hier door
meer nu nog steeds om de paar dagen en blijf verschil zien

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:17

Lotte-Wessel hoe gaat het nu? Is het drie landen punt al dicht?

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:22

Helaas.. heb vetgaasjes gehaald, maar nog steeds open. Niet groter geworden, maar nog niet dicht. Duurt toch wel even dus! Baal er best wel van. Ik heb echt zo iets van nu mag het wel dicht zijn! Maar kan zelf denk ik niets doen om het sneller dicht te laten groeien of wel? Heb dus vetgaasjes erop die niet blijven plakken in de wond. (Ze komen wel vol met dat gelige pusachtige spul te zitten, maar blijven gelukkig niet plakken) en ik de bh zelf zitten maandverbandjes om het pus spul op te vangen. Verder verschoon ik het gaasje en maandverband iedere dag. Wel 1x per dag, maar wel iedere dag dus. Maar goed, ik hoop dat tegen het einde van de week het dichter is. Vrijdag heb ik weer controle bij PC en kijken wat hij ervan zegt. :)

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:04

Hoe voel je je verder?

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:11

Het is vervelend Lotte, maar wel heel normaal hoor :) Het gele zijn de hechtingen die niet helemaal opgelost zijn en nu hun weg naar buiten vinden, komt helemaal goed.
Niet teveel met je armen bewegen, dat voorkomt dat het groter wordt :)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:53

Ik voel me echt super goed! :) Als ik erop druk (zachtjes met bijvoorbeeld afdrogen na douchen) dan doet het ook totaal geen pijn. De hechtingen rondom de tepelhof zijn eigenlijk helemaal weg en ziet er echt zo goed uit! Ongelofelijk! Je zou niet zeggen dat het gehecht is zeg maar. Helemaal gewoon 1 geheel :) Echt heel erg blij mee! Ook aan de onderkant valt verder mee. Heb dus alleen het 3 landenpunt wat een beetje open is. Het is niet groter geworden sinds vorige week dinsdag gelukkig. Heb ook zulke hechttapejes eromheen gekregen van de arts. Dit zorgde voor minder spanning?! Het wordt hierdoor in ieder geval ook niet groter gelukkig. Toen de hechtstrips er vorige week af zijn gehaald is onder 1 van mijn tepels, of eigenlijk gelijk onder het tepelhof, een heel klein plekje open gegaan. Dit is echt ter grootte van een speldenknop en hierover komt ook al een velletje. Helaas gaat die steeds weer een beetje kapot wanneer het vetgaasje eraf gaat, maar verder ziet het er goed uit. Hopelijk is het snel helemaal goed. A.s. vrijdag heb ik dus een extra controle bij mijn PC en gaat hij er even naar kijken al denk ik dat hij er weinig van kan zeggen. Ik maak het elke dag schoon, het is niet groter en verder weinig.

@li_lee_yang zijn dat de hechtingen? Dat wist ik niet. Dit gaat dus vanzelf weer mooi weg? Ik dacht al van wat is dit toch dat er steeds uit komt? Ik hou het echt heel schoon dus vuil kan het niet zijn. Maar dit stelt me ook al weer gerust. :) Maar ik kan dus verder niets eraan doen dat het sneller dicht gaat of iets erop smeren of wat dan ook of wel? :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:10

vaseline op het gaasje smeren helpt echt heel goed; dna plat het niet meer vast en geneest de wond veel sneller van. Ik had de tip toen vanuit het topic hier gekregen en het heeft bij mij echt heel goed geholpen. Ik had vd pc speciale vetgaasjes en verband gekregen maar dat hielp allemaal niet maar vaseline erop met verband hielp dus wel.
Ik deed zelf een flinke klodder vaseline op het verband; drukte dat vervolgens tegen de wond aan en dan de sportvh eroverheen.
Fijn dat het verder geen pijn doet en hechtingen al zo goed genezen zijn. Ik ben nu al ruim een jaar verder sinds de operatie en de littekens zijn sinds enkele maanden pas mooier geworden.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:24

Ik deed trouwens ook na het douchen vaak een uurtje luchten, gewoon even op bed liggen zonder bh of iets, dat hielp ook de wonden te laten drogen. Nu had ik ook 6 weken tape op de littekens voor ondersteuning, dus dan droogde dat ook mooi.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:08

dat klopt; dat deed ik idd ook regelmatig. en dan daarna verband met vaseline erop.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:58

wat voor een verband deden jullie erop? Ik heb dus nu vetgaasjes erop en in de bh zelf maandverbandjes geplakt die het eventuele gele spul opvangen. Maar moet weer nieuwe gaasjes halen aangezien mijn vetgaasjes weer op zijn. Zijn overigens best wel duur! Voor 10 gaasjes, dus 5 dagen, is het €16,- Vind ik best prijzig, helemaal voor lange tijd.
Wordt de wond niet heel vies met vaseline? En blijft het dan niet juist plakkerig? Kan ik heel veel vaseline smeren op mijn maandverbandjes die in bh zijn geplakt? Of moet ik speciale gaasjes halen? (lijkt me dat de vaseline namelijk door de gaatjes van de gaasjes gaan toch?!) Wat heb jij gebruikt @tamaramt?
Oke, dus na douchen even laten "drogen" zonder gaasjes en bh. Goed idee! :)

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:30

Hou je de wond door al dat vet niet juist open? Ik zou dan denken dat het dan juist nat en week blijft? Ik heb een open wond gehad in mijn been en die moest van binnenuit dichtgroeien. Die moest ik steeds uitspoelen en dan zoveel mogelijk lucht geven.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:48

ik ben gister bij de apotheek geweest. Ga zondag op vakantie voor een weekje. Had hierover met mijn PC gehad en hij dacht dat dit wel gewoon kon. Hij zeg gelukkig geen probleem :)
In ieder geval, moet dus heel wat verbandjes e.d. hebben en daar kwam ik bij de apotheek. Vroeg ze wat ik wilde dus ik kijk mijn moeder aan. "gewoon vetgaasjes". Goed, toen vroeg ze waarvoor en of ik verder geen andere verbandjes nodig had. Ik uitgelegd dat het was voor het drielandenpunt. Bleek dat die vrouw zelf ook een bvk heeft gehad dus zij mij volgeladen met vetgaasjes en voor daarover speciale "kussentjes". Zo noem ik ze maar, want ze voelen en lijken net op kussentjes. Die zijn voor het opvangen van pruttel. In ieder geval zo weer €65,- lichter aan verbandjes. Maar goed, gelukkig betaalde mijn vader. Tja, zei hij, alleen het beste voor mijn dochter :D Die schat!
Maar goed, heb dus toch wel weer vetgaasjes en dan dingetjes voor erover en dan speciaal plakband en dan moet het toch goed komen :) Zag er in ieder geval al goed uit! Kwam al nieuwe roze huid aan de zijkanten te zitten en er komt ook nog maar amper gelig spul uit. Af en toe een klein beetje bloed (als in een druppeltje) doordat de nieuwe huid toch zoo dun is dat zelfs het vetgaasje hem meeneemt bij het verwisselen. Maar ziet er dus al goed uit.
Ook stonk het best wel, het gelige wat eruit kwam en dan op de verbandjes kwam. Die stank is nu ook helemaal weg, dus lijkt mij dat we de goede kant op gaan :)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:53

Lotte, ik knipte de vetgaasjes in 2en want zo'n groot oppervlak had ik niet nodig. En dan is het ook niet zo'n aanslag op je portemonee. Het overgebleven stuk deed ik terug in de verpakking zodat het vochtig bleef en kon ik het de volgende keer zo gebruiken.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:00

Ik heb alleen geen groot vetgaasje. Ik kon kiezen tussen 2 maten van gaasjes en ik koos de kleine (goedkoper) en die maat past er eigenlijk wel mooi op :) maar goed, heb ze nu ook aangeschaft. Genoeg voor 2 weken en hopelijk ziet het er dan goed uit :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:17

@lotte_wessel; ik gebruikte cutisorb verband; sterker nog; heb nog bijna een halve doos vd verband staan; had je v klein bedrag over kunnen nemen. Werkte bij mij icm de vaseline erg goed. Vaseline heeft ook een helende werking en zorgt ervoor dat het verband niet vastplakte aan de wond.
Het heeft bij mij echt de wondgenezig versnelt(duurde nog weken maar goed)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:56

ik heb ook cutisorb :) dat zijn die kussentjes die ik bedoelde. En dat dan over de cuticell (vetgaasjes) heen. :) Werkt tot nu toe wel fijn ja! Morgen naar de PC voor een extra controle. Ben benieuwd wat hij er van vindt.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:23

als je het nog keer nodig hebt; of iets anders vd wondverzorging dan stuur mij maar een pb; heb nog een halve doos cutisorb staan en nog spiksplinternieuw in de verpakking scarban mammanker die voor een kleine prijs weg mogen.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:31

Oke, heel erg bedankt! Ik zal van me laten horen als ik nog meer nodig heb :)

Heb het net trouwens weer verschoont. Kwam weinig gelig spul uit en verder begint het echt al rozig te worden (nieuwe huid) :) ik ben blij! Ziet er goed uit

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:24

als de huid rozig begint te worden dan is dat idd nieuwe huid en dat begint te genezen; zou fijn zijn als dat nu al zo snel zou beginnen. ;)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:09

ja, inderdaad! Mijn PC zei dat het 2 weken zou duren voor dat de huid roze zou worden en dan met 3 weken zou het dicht zijn (verwachtte ze). De randjes worden echter al een beetje roze. Ook is het niet meer zo geel uitgeslagen. Was namelijk eerst zeg maar geel bovenop de wond. Dit is nu weg en nu is het rood/roze aan het worden :) Ben tevreden. Hopelijk denkt mijn PC er ook zo over als hij het morgen ziet :)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:29

zo, terug van mijn PC bezoekje. Hij had het nog eens ontsmet en dat was het eigenlijk. Hij zei dat het er goed uitzag. Het gele was weg en het was al mooi rood. Langzaam maar zeker begon het al te sluiten :) Kon wel een tijdje duren zei hij, zelfs 6 tot 8 weken, maar moest ik maar even aankijken aangezien ik jong en gezond ben. Niet roker en niet drinker. Scheelt allemaal en hierdoor zou het wel sneller dichten dacht hij :)
In ieder geval vond hij dat ik het goed had behandeld en ook dat het er mooi uit zag. Ben dus helemaal happy :)