Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:49

Pfff wat een dag vandaag, kom moeier thuis dan van het lopen 8)7 Van de Mediamarkt, naar de Campingwinkel, Ruitersportzaak, Karwei, Praxis, marskramer en de AH. Was weer een middagvullend programma. Huisje is beneden lekker opgeruimd en gepoetst. Eindelijk weekend!! :D

Sterkte Annemeik, ik ben ook na herstel van een operatie en daarvoor een jaar niets kunnen doen, door het mankement, opnieuw begonnen. Eerst 2 weken opbouwen met 30 sec hardlopen, 2 minuten wandelen en na 2 weken ben ik STR gaan lopen.
Doe je het wel rustig aan? Gebroken rib is niet prettig, kan mij voorstellen dat hardlopen te pijnlijk is.

Ging het lopen wel lekker Durante?

hetbommeke

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:10

Chips, chips, chips... heul verhaal zitten tikken, is 't foetsie... gggrrrr....

Het kwam erop neer dat ik iedereen succes wens, en niet te hard van stapel gaan, anders kun je niet meer lopen door een blessure.

Viel Spaß für WenK! Und Glück auch!
Annemeik, ik heb vorig najaar alles bij elkaar 17 nachtjes in het z'huis gelogeerd, was toen bij lesje 20 oid van STR, ben toen weer helemaal opnieuw begonnen.

Trof vanochtend op stal een snotterende Snorrie aan, heul sjielugh. Heb 'm gelongeerd en verder weinig gedaan. Vanmiddag een vitaminespuit gehaald en dat lekker door wat slobber gemixt met Echineaforce druppels. Allemaal thuis klaargemaakt, hup in de auto.... lekke band :( Gelukkig is Kwikfit tot 5 uur open, ik door naar hun, nieuwe band eronder en door naar stal. Snor z'n ene neusgat zat helemaal dicht, dat enigszins schoongemaakt, meneer was het daar niet mee eens en toen lekker vertroeteld met zijn slobbertje :9 Hoop dat hij snel opknapt

Verder heb ik vanochtend lesje 1 van het 15 km schema gelopen, geen idee of ik het uitloop maar ik merk dat ik liever loop met een mp3 schema.

Fan dat is voor jou ook wel een tip want het 15 km schema begint na de 5 km dus dat sluit wel goed aan bij jou.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 09:44

Goodmorning :O

Ach arme Stinker!! :(:) Gaat het een beetje met hem? Jij hebt er ook een dag opzitten Bom!

Pff veel te vroeg eruit. Ben even een uurtje aan het werk, en dan lekker naar mijn kleine uk. We gaan maar eens een rondje fietsen, kan ze even lekker een eindje draven. Daarna lekker hardlopen, lesje 12 - 5km onderhoud! *\o/* Morgen start ik met de 10 km. Ik zal er eens naar kijken Bom, thanks voor de tip!

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 11:22

Goedemorgen!
Heb gister de 10km op ameland gerend en ben erg trots! Haha, heb hem gelopen in 1.13.40 .. dus dit is mijn snelste 10km run tot nu toe! Er was er nog iemand die hem liep geloof ik?
Het stuk van 3,5 km over het strand was wel erg zwaar en dat merk ik nu aan de spierpijn in mijn bovenbenen .. :')

Heb niet bij gelezen.. sorry daarvoor .. :=

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:10

Gefeliciteerd Dreetje!!! Volgens mij zou Mirkim hem gaan lopen, maar die ging niet, geloof ik.

Ben net terug van 5km. *\o/* Ik dacht heel bijdehand, laat ik eens naar Renate luisteren, loop hem een keer andersom. 8)7 Niet heel erg slim, want nu had ik het laatste en tevens lange rechte stuk, sterke en ijskoude tegenwind! ;) In de tegenwind moest ik er ook nog eens 3 versnellingen uitpersen. Al met al heb ik lekker gelopen. Ik denk, als ik het rondje op de "normale" manier had gelopen, ik hem binnen 35 minuten had gelopen. Nu zat ik rond de 40.

Gisteren in de sportwinkel stond ik toch weer met Nike+ Sensor kit in mijn handen, waarom ben ik nou zo aan het twijfelen? Mijn vriend zei al, waarom koop je hem nou gewoon niet? Overal waar we zijn, sta je ernaar te kijken. Ik wil eigenlijk een nieuwe headset voor het hardlopen, mijn dopjes vliegen regelmatig uit mijn oren, als ik de dopjes niet door mijn haar haal. Heb een mooie van Adidas gezien, alleen die kost 50 euro! Het hardlopen heeft mij de laatste tijd genoeg geld gekost, het moet een keer ergens stoppen. Al die gadgets zijn super handig! :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:07

Dreeetje +:)+ goed gedaan!

Fan, jij ook lekker bezig. Die wind vandaag was niet aangenaam :n Ik heb die Nike+ sensor met armband en hoesje op schoen hier werkloos in de kast liggen. Dus mocht je interesse hebben, :PB maar.

Vandaag les 2 van de 15 km gedaan, eerste deel wind tegen maar daarna heerlijk over de dijk in het zonnetje met wind in de rug :D Erg mooi gezicht met al het ijs nog op het Markermeer en kruiend tegen de dijk.

Met paardekind ging het ook alweer een stuk beter, nog wel een verstopt neusgat waar bocht uitkomt maar geen bloed meer uit het korstje op zijn neus. Ook vandaag issie weer lekker verwend met wat slobber :9 Morgen maar weer eens rustig aan gaan rijden :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:23

Arme pownie Bom.

Wat goed Dreetje!!!

Fan ook lekker bezig...

Ik heb het weekend weer overleeft, maar vraag niet hoe. Was gister rond 5 uur in Düsseldorf. We hadden daardoor voldoende tijd om nette kleertjes aan te doen enzo en naar het restaurant te komen. Daar heerlijk gegeten (en heul de avond duits gel*lt) en om 00:30 was het eten op en gingen we weer naar het hotel.

Daar poging tot slapen gedaan, maar dat lukte niet helemaal. Om 9 uur weer ontbijt en daarna weer naar Nederland. Reed nu met andere collega mee terug, dus werd fijn bij mijn auto afgezet. Was om half 1 op stal.

Eerst springles met Lis, dat ging niet verkeerd.....tot ze bijna over de kop ging. Ging uiteindelijk goed en we hebben ook nog 1 rondje gesprongen, maar ik ben er nog niet helemaal zeker van dat ze zonder schade is.

Daarna nog beide projectjes gereden en ff geholpen met uitmesten op stal. Ben nu een uurtje thuis, heb
lekker gegeten en gedouched en nu lig ik lekker lui op bed... Ben doodop!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:45

Dreeetje schreef:
Goedemorgen!
Heb gister de 10km op ameland gerend en ben erg trots! Haha, heb hem gelopen in 1.13.40 .. dus dit is mijn snelste 10km run tot nu toe! Er was er nog iemand die hem liep geloof ik?
Het stuk van 3,5 km over het strand was wel erg zwaar en dat merk ik nu aan de spierpijn in mijn bovenbenen .. :')

Wat super Dreeetje! Hoe was de run? Was hij een beetje te doen?

Ik zou hem dus lopen, toch niet gedaan: ik moest plotseling invallen op het werk en ik had ook niemand die met mij een weekendje Ameland wilde doen: veel waren verhinderd. Daarna mijn gedrevenheid in het hardlopen en de daarbij nog wat bijkomende omstandigheden heeft gemaakt dat ik besloten heb niet die kant op te gaan: had er wel zin in!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 08:52

Wauw Bom, dat lijkt mij zo'n mooi gezicht met dat kruiende ijs!!
Fijn dat het met je pown weer beter gaat! :j

WenK, al met al een lekker weekend! :j Lekker eten, gezellig op pad en lekker gereden. Ben jaloers! :D

Mijn kleine uk, had er niet zo'n zin in gisteren, ze had meer zin het in gras om haar heen. :+ Heb haar even lekker gelongeerd en daarna mocht ze even grazen. Het koude weer van 1,5 week terug heeft toch wat impact gehad om haar lijfje. Al zou ze er makkelijk tegen moeten kunnen en ze heeft nog nooit zo dik in haar vacht gestaan, maar die donderdag t.m zaterdag was toch iets te veel van het goede. Ze is goed bij gevoerd, alleen het was toch niet helemaal genoeg. Ik kan haar helaas niet op stal zetten, dan raakt ze helemaal in paniek. Ze moet ook naar buiten kunnen lopen. Ik twijfel nu echt om toch maar haar regendekentje erbij te pakken, mochten er weer van dat soort dagen komen. Ik zet haar liever niet onder deken, want we moeten nog zoveel maanden.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 09:21

Goedemorgen :wave:

Dreetje wat goed!

WenK, leuk weekend gehad :j

Bom, ik ga in januari een weekendje naar het land van Bartje :j Hebben we van mijn ouders gekregen :j Hond gaat ook mee en ik heb nu al zin in die lange wandelingen over de hei achter het park :j

Zo gisteren niet meer geweest, was veel te druk met het huis in kerstsfeer brengen, ik heb er gewoon eenbeetje spierpijn van in mijn bovenbenen hahahaha

Ik ben zaterdag begonnen met de medicijnen voor mijn maag en het wordt met de dag minder gelukkig :j Vooral gisteravond voelde ik hoe ontspannen ik eigenlijk was op dat moment, dat was ook wel een keer fijn :j
Nou nog 27 dagen te gaan en dan ben ik klaar met de medicijnen :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 10:35

Fan, er komen nog wat "leuke" dagen aan, zag ik. Vanmiddag wordt er sneeuw en regen/ijzel opgegeven :( Nadeel van een regendeken is weer dat de haren niet omhoog kunnen tegen de kou. Wat extra bijvoeren met maismeel om wat meer "vetjes" te kweken?

Wen, weer een beetje uitgerust?

Sas, wat goed dat die medicijnen zo snel aanslaan! En een heerlijk vooruitzicht: lekker Landallen in het Land van Bartje. Wij nemen Woef en Waf ook mee dus die krijgen weer conditietraining dagelijks _O-

Vanavond even kijken hoe het gaat met poown. Wilde weer gaan rijden maar ik vrees dat de bak heel slecht is vanavond met al die rotzooi die uit de lucht gaat komen en de kou in de grond.

En hier is het druk, heb zo een vergadering staan waarvan ik de notulen mag maken. Verder nog 2 verslagen van vorige week te doen en nog wat afspraken te versturen. Wil ook nog eerder weg vanmiddag en heb dan alleen morgen nog en dan ben ik 2,5 week vrij *\o/*

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 10:36

Ik ben eigenlijk helemaal niet druk en de baas is er ook niet, die komt pas vanmiddag, dus er komt ook niet echt werk bij.
Heb wel wat te doen uiteraard maardaar heb ik echt even geen zin in :+

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 10:39

Goeiemorgen iedereen!
Zo weer een weekendje voorbij,wat gaat dat snel...
Mijn vriend moest zaterdag eerst werken, en was om half 4 thuis, toen zijn we nog even de stad ingeweest,hij heeft nog een broek en schoenen geshopt,ik wou graag zwarte leren laarzen,maar helaas,niet gelukt...toen zijn we naar de chinees gegaan ,daarvoor hadden we 't er al over om nadietijd even naar een cafe te gaan ,maar na 't eten waren we zo vol, dat we zin hadden om naar huis te gaan, lekker bankhangen :+
Gisteren op de fiets naar mijn ouders gegaan, de auto daar gepakt en richting de paarden van zijn zus gegaan, en daar heeft hij nog even een buitenritje gemaakt, en ik lopend,met de camera bij me en wat foto's geschoten.
Toen weer naar mijn ouders, heeft m'n vriend mijn haflinger nog een half uur gereden(handig ,een vriend die ook gek van paarden is), en ik ondertussen m'n welshje een lekkere poets en knuffelbeurt gegeven :D
En toen weer op de fiets naar huis gegaan, en s'avonds lekker bankgehongen :D
Dit was mijn weekendje dus ;)

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 10:40

hetbommeke schreef:
Fan, er komen nog wat "leuke" dagen aan, zag ik. Vanmiddag wordt er sneeuw en regen/ijzel opgegeven :( Nadeel van een regendeken is weer dat de haren niet omhoog kunnen tegen de kou. Wat extra bijvoeren met maismeel om wat meer "vetjes" te kweken?

Wen, weer een beetje uitgerust?

Sas, wat goed dat die medicijnen zo snel aanslaan! En een heerlijk vooruitzicht: lekker Landallen in het Land van Bartje. Wij nemen Woef en Waf ook mee dus die krijgen weer conditietraining dagelijks _O-

Vanavond even kijken hoe het gaat met poown. Wilde weer gaan rijden maar ik vrees dat de bak heel slecht is vanavond met al die rotzooi die uit de lucht gaat komen en de kou in de grond.

En hier is het druk, heb zo een vergadering staan waarvan ik de notulen mag maken. Verder nog 2 verslagen van vorige week te doen en nog wat afspraken te versturen. Wil ook nog eerder weg vanmiddag en heb dan alleen morgen nog en dan ben ik 2,5 week vrij *\o/*

Ijzel?????? nee toch??

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 10:41

Dreeetje schreef:
Goedemorgen!

Wat gaaf, op een eiland hardlopen, zeker ook door de duinen heen en langs het strand?

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 10:48

Goedemorgen!

@Dreetje, top prestatie!
Ik had de adventure run ook op mijn lijstje staan, maar vond het toch wel een erg kostbaar verhaal worden voor een uurtje hardlopen... :o

Helaas heb ik nu al bijna een week niet meer gelopen. Vorige week kreeg ik last van mijn keel en ben nu snot verkouden geworden. Wilde gister gaan lopen, maar was echt niet verstandig helaas.. |(

Hoop dat ik van de week weer even een rondje 5 kan meepakken en dit langzaam weer een beetje kan uitbreiden.
Tot aan de wintersport loop ik denk ik wel binnen op de band om te voorkomen een glijder te maken en voor de wintersport al geblesseerd te zijn.

Gister sinds 2 weken weer op spekkie gereden... Slechts 20 minuten, maar zo fijn weer even op het paard te zitten!
We hebben 180 kilo zout in de bak gegooid, dus nu maar hopen dat het een beetje werkt en we deze week nog een beetje kunnen rijden! Zou wel heel fijn zijn!

Heb in ieder geval sinds het weekend weer een fatsoenlijke trekauto voor de trailer! Moet alleen deze week nog wel even een trekhaak onder gezet worden, maar dan kan ik ook weer op pad met mijn spekkie!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 10:56

Durante schreef:
Dreeetje schreef:
Goedemorgen!

Wat gaaf, op een eiland hardlopen, zeker ook door de duinen heen en langs het strand?

ow haha lees net; over het strand enzo, sorry :o

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 10:58

Beetje chaos in m'n hoofd nu... moet nog zoveel dingen doen,maar heb een beetje moeite om ermee te beginnen....

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:32

Het is wel een bijzondere loop, maar de 21km was afgelast ivm het slechte weer.. uiteindelijk had die wel door kunnen gaan, ze konden de route niet ijs en sneeuwvrij krijgen.. De 5 en 10km waren ook aangepast. Hij is wel de moeite waard om te lopen maar als je van verder komt zou ik er een weekendje van maken.
Maar wel door het bos, duinen en over het strand geweest, dat is dan wel erg bijzonder.. Stond ook een enorme wind.. pff .. !

Durante, wat moet je doen voor dingen?

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:45

Dreeetje schreef:
Het is wel een bijzondere loop, maar de 21km was afgelast ivm het slechte weer.. uiteindelijk had die wel door kunnen gaan, ze konden de route niet ijs en sneeuwvrij krijgen.. De 5 en 10km waren ook aangepast. Hij is wel de moeite waard om te lopen maar als je van verder komt zou ik er een weekendje van maken.
Maar wel door het bos, duinen en over het strand geweest, dat is dan wel erg bijzonder.. Stond ook een enorme wind.. pff .. !

Durante, wat moet je doen voor dingen?

Nou,de afwas staat er nog van gisteravond,normaal was ik dat dezelfde dag wel af,maar had gisteren de moed er niet meer voor...
Werd net steeds gebelt door mensen,ben je net van plan wat te gaan doen, gaat de foon weer :P
Moet vanmorgen nog naar de winkel, brood is op, en moet om 13.00 uur bij de psycholoog zijn, en had nog huiswerk wat ik nog moest doen voor hem,maar dat wát ik moet doen,werkt niet helemaal goed op deze pc,dus denk niet dat dat gaat lukken,jammer dan..
Wil nog gaan hardlopen,maar twijfel daar ook over,omdat ik gisteren ook al best veel beweging heb gehad, veel gefietst, en ook gewandeld,nouja, daar kan ik nog even over nadenken, anders loop ik even aan 't eind van deze dag..

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:46

Ik ga me nu maar even klaarmaken voor de winkel, dan heb ik tenminste een broodje voor tussen de middag ;)
Geen getreuzel meer :P

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:42

Bom, je krijgt PB :D
Lekker hoor Durante, dat je weer zo mobiel bent.

Het is toch lastig met die shetters, ze worden zo snel te dik. Ik wil ze wel slank houden voor het voorjaar. Ik zal eens gaan informeren in buurt, anders toch maar biks bijvoeren, daar heeft ze het 2 jaar geleden ook goed op gedaan, alleen ze hebben geen kleine hoeveelheden, en 20 kilo doe ik 4 jaar mee :+

Zo, ik kan weer over mijn berg werk heen kijken :D Nu deze week de hele stapel wegwerken, zou mooi zijn >;)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:33

Fan, je hebt antwoord terug :D

Nou mijn eerste overleg zit erop, had lekker mijn laptop meegenomen, dus verslag zit er al bijna in. Nog even checken op zinsopbouw, puntjes, komma's en tikfouten en dan kan 't verstuurd worden.

Dan nog een verslag van vorige week dinsdag dat ik met de hand heb geschreven evenals een verslag van donderdag, ook met de hand geschreven.

Zo om half 2 nog een overleg met collega, gelukkig geen verslag en dan hoop ik daarna naar huis te kunnen. Lekker druk ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:36

Oh neem altijd de laptop overal mee naar toe. Daar hebben we hier trouwens ook speciale "leenlaptops" voor :j Superhandig

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:42

Ja dat probeer ik ook altijd te doen maar vorige week had ik 2 vergaderingen buiten de deur, op 5 min lopen en met die gladheid wilde ik dat ding niet meenemen :n