He broem, eigenlijk "positief" dat de wende je niet aanneemt, het bevestigt namelijk wat je zelf al dacht. Vind je erg positief klinken de laatste tijd en hoop dat je dat vast kan houden voorlopig. Hoe is je gesprek met winnie vandaag gegaan?
Het scheelt mij idd de keuze en het schuldgevoel wat ik tegenover anderen zou hebben als ik het niet deed, daar ben ik wel blij mee. Alleen gaven zij een iets andere reden op, namelijk dat mijn problemen veel te gecompliceerd zijn, ik zou daarmee mijn medecliënten in gevaar kunnen brengen. Ik ben dus een te zwaar geval... En ik heb nu juist het gevoel dat het niet nodig is omdat het zo goed gaat, precies het tegenovergestelde dus
Volgens de Wende zou het voor mij beter zijn om eerst een individueel traject in te starten, maar ik wil daar, in overleg met winnie, even mee wachten.
Ik ben zelfs al weer een beetje aan werk aan het denken. Binnenkort moet ik een oproep krijgen van het UWV en dan zal ik waarschijnlijk gedeeltelijk aan het werk moeten omdat ik nu geen therapie meer volg. En daar heb ik eigenlijk wel behoefte aan, mits het een parttime baantje is in een wat beschermde omgeving. Volgens Winnie loop ik veel te hard van stapel, omdat ik zo diep heb gezeten zouy zij liever zien dat ik nog een jaar thuis bleef en daarna vrijwilligerswerk ga doen. Het liefste zou ik via het uwv een opleiding doen, maar dat is even afwachten wat de mogelijkheden zijn
We zien wel... Het gaat iig nog steeds goed Ik heb alleen wat moeite om uit mijn bed te komen 's ochtends
Maaaike
Geplaatst: 25-02-11 18:50
Wat fijn dat het nog steeds zo gaat, fijn voor je hoor!! Geniet ervan, voor zolang het duurt! En je bed moeilijk uitkomen.. tja, daar heb ik ook structureel last van
Ik heb 's ochtends meestal niet echt een doel om voor op te staan en daarom trek ik de dekens maar over m'n hoofd. Omdat ik opzie tegen een lege dag. Aan de andere kant, als ik wel een doel heb, zie ik daar weer tegenop en blijf ik ook liggen Moeilijk dus... Hoewel ik als ik bv een afspraak heb, er weer geen moeite mee heb. Ik denk dat dit ook een kwestie is van mezelf onder m'n kont schoppen en er gewoon uitkomen, want als ik er eenmaal uit ben is het ook goed.
Maaaike
Geplaatst: 25-02-11 19:29
Is makkelijker gezegd dan gedaan, om het zo te houden.. En ik ken je gevoel van het opstaan ook maar al te goed hoor Het uit bed komen is bij mij niet zo lastig, maar wel het van de bank afkomen
Dat is zo, maar ik ga toe werken naar m'n paard aan huis en dat is voor mij iets om voor te vechten. Daarnaast heb ik mijn hondjes (die trouwens héél erg stout zijn ) waar ik aan moet denken, ook waard om voor thuis te blijven en dus te vechten. En ik heb min of meer voor mezelf besloten dat ik geen opname meer wil, mede omdat mijn bor per se op open moet plaatsvinden en dat wil ik zien te voorkomen. Alles bij elkaar wordt het dus wss vechten, maar wel iets goeds om voor te vechten.
Van de bank af komen wil hier ook nog wel eens een probleem zijn
Freedom1
Geplaatst: 25-02-11 22:11
fijn dat het zo goed gaat bromfiets.
Hier ook een groot probleem op mijn bed te komen. Zeker als ik niets te doen heb. Meestal zijn het lege dagen. Belgie is qua hulpverlening toch niet alles hoor, ik zou ook vrijwillergswerk willen doen, maar zou niet weten waar. En toen ik het vroeg aan de controlearts voor dat te doen en om zo'n document te krijgen zei ze me simpelweg, je bent thuis omdat je ziek bent niet om je te gaan amuseren . Vond ik heel grof! En aan haar zou ik dan als ik iets gevonden heb, toestemming moeten vragen, pff!!
Toen ik een week op iemand huis moest letten was ik elke dag om 8 uur op. In het begin vond ik het vreselijk, maar omduur vond ik het nog fijn ook! 's avonds was ik moe van daar te werken! Vond ik helemaal fijn! Nu moet ik moeite doen om, om 10 uur op te staan! Maar als ik volgende week weer men rijbewijs heb, gaat het veel beter zijn, kan ik weer men paarden trainen!
Dus kom op uit je bed 's morgens! Wat mij wel helpt is de avond voordien iets plannen om te doen! Kan simpel zijn, gewoon al wandelen met de hond! Daar moet je wel voor opstaan!
Dat is idd grof zeg Ik weet niet precies hoe het hier gaat, maar ik hoop niet zo... Vrijwilligerswerk weet ik niet precies wat ik daar van moet denken. Ik vind dat als ik vrijwilligerswerk kan, ik ook gewoon werk kan. Je hebt tenslotte dezelfde verantwoordelijkheden, je moet ook gewoon op tijd verschijnen en je tijd volmaken. Ik zit zelf meer te denken richting een betaald baantje in een wat beschermde omgeving, bijvoorbeeld een sociale werkplaats. Die is hier in de buurt erg groot en uitgebreid, dan zou ik misschien ook nog wat aan mijn vrachtwagenrijbewijs kunnen hebben. Dus dat is wel iets om te overleggen met het UWV
Een vast ritme is idd fijn, je weet waar je aan toe bent en het is makkelijker om op te staan omdat je echt een doel hebt.
En mijn hondjes zijn ook langslapers, als ik op wil staan en de dekens terugsla willen ze er met alle geweld weer onder kruipen Niet echt een goede motivatie dus.
Freedom1
Geplaatst: 25-02-11 22:54
Dat lijkt me heel leuk een sociale werkplaats! Zou ik ook wel willen doen! Een vrachtwagenrijbewijs moet super zijn! Leuk dat jij ook zo graag rijd! Super dat je vooruitzichten hebt! Alleen bij vrijwillergswerk kan het zijn dat je maar 1 keer in de week moet gaan in plaats van een hele week werken he!
Mijn hond ligt blijft ook even gemakkelijk liggen hoor!! Die kan 12 uur zonder naar buiten te moeten! Heb alleen wat last van men kat! Nu het vroeger klaar is begint die 's morgens aan mijn hoofd te janken tot ik opsta !! Ik jaag ze dan even weg en hup dan springt ze in no time terug bij mij en begint ze weer te janken! Moet zeggen na een tijdje kan ik niet anders dan opstaan, kom zot van haar gejank. En sta ik op dan legt ze haar lekker op mijn plaatsje op bed en slaapt ze !! Dieren he!
Dieren ja, word er af en toe ook stapelgek van Leuke kat heb je
Ik wil sowieso geen volle week gaan werken, want dat hou ik maar een half jaartje vol en dan klap ik weer in ekaar. Dat wil ik nu zien te voorkomen. Ik denk dat een uurtje of 10 genoeg is om mee te beginnen. Maar eerst maar eens afwachten wat het UWV gaat zeggen.