De ziekte van lyme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: De ziekte van lyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:47

Mijn moeder die heeft 2 verschillende bacterien van lyme of hoe je eht ook moet zeggen, de ene is de "normale" lyme en de andere kan je van katten krijgen, met name krabben. Verder heeft ze ook nog pfeifer :( ze heeft gewoon alles tegelijk. Ze zit in dat ziekenhuis in amsterdam... ze heeft nu een nieuwe antibiotica gekregen

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 18:51

Angelica heeft ook alles tegelijk en zit nog steeds aan de morfine en heeft erg veel pijn.
en veel verbetering is er nog steeds niet eerder verslechtering.
Maar ze is heel dapper en vecht er tegen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:09

pfoee.... hoe lang heeft angelica het al?

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:24

@Stal_Fiore.

Je moet natuurlijk altijd eerst naar de huisarts gaan voor onderzoeken want het hoeft niet per se Lyme te zijn, maar ik weet niet of je dat al hebt gedaan? Als er daar niks uitkomt, dan zou ik pas naar Weert gaan. Dat had ik iets duidelijker op moeten schrijven. Eerst andere dingen uitsluiten en daarna Lyme ;)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:12

Bedankt voor alle tips.

Ik ben wel een aantal keer bij de HA geweest met klachten, wel bleod afgenomen enzo, maar nog nooit voor lyme gecontroleerd.
Verder kwam er eigenlijk nooit iets uit...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:15

HA test bijna nooit op lyme... daarom liep mijn moeder er ook zo "lang" nog mee... als zij het niet zelf hadden gevraagt of ze getest kon worden wist ze het wss nog steeds niet...

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:17

Ook stom eigenlijk.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:17

Maar het kan dus wel zo zijn dat ik er al jaren mee rond loop?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 23:39

bijna 9 jaar chronisch nu

lifaya schreef:
pfoee.... hoe lang heeft angelica het al?

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:04

Ging het verleden week nog goed. Nu helaas niet meer. Was aan het minderen met de antibiotica op advies arts en gisteren dus een terugval gehad. Ging hond uitlaten en voelde wel al dat ik wat met mijn rechterbeen sleepte. Dacht dat het wel over zou gaan. Het werd echter steeds erger en kon mijn benen niet meer over de drempel van de deur krijgen en zakte door mijn benen. Met ondersteuning op de bank gaan zitten en toen trilden beide benen gigantisch, spieren bleven maar samentrekken, duurde ongeveer 20 minuten toen was het weer rustig. Heb vannacht bijna niet kunnen slapen vanwege de pijn in mijn benen en misschien ook wel een beetje frustratie. Heb de arts al gemailed.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:15

jeetje wat heftig allemaal zeg,.... ik blijf hopen dat mijn moeder zal genezen, of in elk geval zich weer goed zal voelen ;(

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:02

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:09

lifaya schreef:
Mijn moeder die heeft 2 verschillende bacterien van lyme of hoe je eht ook moet zeggen, de ene is de "normale" lyme en de andere kan je van katten krijgen, met name krabben. Verder heeft ze ook nog pfeifer :( ze heeft gewoon alles tegelijk. Ze zit in dat ziekenhuis in amsterdam... ze heeft nu een nieuwe antibiotica gekregen

ik kom even binnenvallen bartonella noemen ze die ook wel kattenkrabziekte die heb ik waarschijnlijk ook ik heb me laten testen in shertogenbosch moet 3 weken op uitslag wachten ben benieuwd!!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:11

chivaldi schreef:
lifaya schreef:

ik kom even binnenvallen bartonella noemen ze die ook wel kattenkrabziekte die heb ik waarschijnlijk ook ik heb me laten testen in shertogenbosch moet 3 weken op uitslag wachten ben benieuwd!!

dat is idd de ziekte :j dat zou mijn moeder dus van onze ktten moeten hebben gehad? zou er dan ook een kans zijn dat ik het heb? ik ben degene in huis met de meeste krabben en beten van de katten omdat ik de rotklusjes (kammen, wassen etc) moet doen en ik ook wel wat ruw met ze speel :+

Hopelijk komt et niet uit de test voor je!

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:13

eerlijk gezegd hoe cru het ook klinkt, sorry voor degene die ik nu tegen het zere been schop hoop ik dat het er wel uitkomt. hoe rot het klinkt ik loop al 3 jaar te tobben en wil het nu weten dan kan je zeggen wat je hebt en krijg je een stukje begrip

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 17:54

chivaldi schreef:
eerlijk gezegd hoe cru het ook klinkt, sorry voor degene die ik nu tegen het zere been schop hoop ik dat het er wel uitkomt. hoe rot het klinkt ik loop al 3 jaar te tobben en wil het nu weten dan kan je zeggen wat je hebt en krijg je een stukje begrip

Ik was ook superblij om te horen dat ik Lyme had :o Je weet heel lang niet wat je hebt, waardoor je ook nog aan jezelf gaat twijfelen en dan hoor je eindelijk dat je toch echt wel ziek bent. Alleen als je dan op internet gaat lezen over Lyme word je iets minder vrolijk. Nu baal ik er ook van natuurlijk, maar op dat moment was ik wel blij.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:01

chivaldi schreef:

Nee, hoor. Begrijp dat wel. Je wilt toch graag weten wat er met je aan de hand is. Begrip, is een moeilijk verhaal. Mijn familie en vrienden zijn gelukkig allemaal super begripvol, maar vooral in de reguliere medische wereld en de bedrijfsartsen vind ik het onbegrip frusterend hoog.

Heb vanochtend een telefoontje van mijn arts gehad. Heb nu alleen doxycycline (ruim 3 maanden). Was eigenlijk een proefbehandeling (bloedtesten waren dubieus), maar klinische klachten gaven de doorslag. Ik knapte goed op van de doxy. Was van 200mg naar 100mg (sinds 2 weken) gegaan en afgelopen woensdag weer door mijn benen gezakt en kon niet meer opstaan.

Hoewel de arts er dus al vanuit ging dat het lyme was heb ik een paar weken geleden uitslag DNA kweek en die was duidelijk positief. Zit nu weer op 200mg doxy. Eind april moet ik weer bij de arts terugkomen en dan gaan we over op andere middelen. Hoe en wat weet ik op dit moment nog niet.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:05

chivaldi schreef:

Jups.. ik was ook helemaal blij toen er positief op het bloedforumilier van Weert stond..
Klinkt idd raar..maar ik was zo blij dat het nu zwart op wit stond en ik niet gek bleek te zijn..
Heb wel wat tranen van blijdschap gelaten..
Dus begrijp je goed :D

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:36

Juudii5: Raar he, dat je toch zo blij kunt zijn met zulk eigenlijk slecht nieuws.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:39

Ja klopt..
Maar niemand erkende het.. bedoel. mn huisarts zei dat ik ME/CVS had en niet goed bij mn hoofd was toen ik met lyme aan kwam zetten..
En het voelde zo fijn dat ik toch gelijk het en mn gevoel juist was dat er iets met mn lichaam was..

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:43

juudii5 schreef:
Ja klopt..
Maar niemand erkende het.. bedoel. mn huisarts zei dat ik ME/CVS had en niet goed bij mn hoofd was toen ik met lyme aan kwam zetten..
En het voelde zo fijn dat ik toch gelijk het en mn gevoel juist was dat er iets met mn lichaam was..

Herken het helemaal. Mijn oude huisarts werkte 9 jaar geleden al niet mee en mijn huidige huisarts nu ook niet.

Off topic: leuke nieuwe aanwinst heb je

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:45

Ja ik heb ook een nieuwe huisarts.. nu bijna een jaar.
Hij is wel iets beter dan die ik had..
Deze luistert naar je, wilt zelfs op huisbezoek even komen en kijken hoe het met me gaat.
Maar van lyme moeten ze toch niet veel weten hoor ik al wel

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:12

wat fijn om te horen dat ik niet de enigste ben. ook ik word voor gek verklaard door HA en zit tussen mn oren... op een gegeven moment ga je echt aan jezelf twijfelen en dat is niet fijn dus nog 3 weken in spanning!!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:40

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 09:26

nombrado schreef:
ik kwam dit stuk tegen over de ziekte van Lyme
http://www.wijkraadpaddepoel.nl/paddepo ... ew/644/81/

Heeft iemand ervaring met het homeopathische middel Borrelianosode?

Ik heb ervaring met verschillende homeopatische korrels (nosoden) en weet dat Juud ze ook heeft gekregen.
Ik ben er niet van genezen, maar het helpt wel om de bacterie te verzwakken. Ik denk dat alleen nosoden te weinig doen, en vind dus dat je er naast ook met andere middelen aan de slag moet of Daarnaast moet je nagaan welke organen er al schade hebben opgelopen en welke virussen, bacterien, en parasieten je nog meer hebt opgelopen. Lyme komt namelijk nooit alleen.

Lyme zet als het ware de sluisdeur open voor andere infecties die zich vervolgens gaan muteren met de lyme en co-infecties. En die zijn dan zeer moeilijk om aan te pakken. Ik heb zelf nog steeds de beste ervaring met de non reguliere antibiotia, antiviraal en antibacterieel middelen zoals Samento, Banderol en Cumanda. Mijn klassieke Borrelia infectie is inmiddels al 10 maanden niet meer meetbaar (zat er al vanaf 1999) het heeft al mijn andere infecties aaangepakt en dat was een hele waslijst. Ik heb alleen nu nog een hardnekkige mutant van Babesia.
Maar ik kom wel van bedlederig en inmiddles werk ik wel weer 2/3 dagen per week. En de verwachting is dat ik eind van het jaar fulltime kan werken. Ik verwacht overigens niet dat ik 100% de oude word, maar voor 95% en met wat beperkingen kan ik prima oud worden en vind ik het acceptabel.