Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Glossi schreef:In de bijsluiter staat ook dat je subcutaan mag spuiten maar dat word nooit gedaan. Altijd intramusculair omdat hij diep in de spier beter en langer door werkt.
Misschien kun je er bij zeggen dat je in het verleden met je opleiding intramusculair hebt leren prikken. Misschien dat ze dan eerder toe geven dat je het zelf ook mag doen. Er zijn namelijk zoveel mensen die zelf injecteren. Maar dan verdienen de assistentes er natuurlijk niets aan. Er word vaak gezegt dat dat het beleid van de praktijk is. Tsja..
maringe schreef:Ik ben gisteren bij de huisarts geweest en mag nu nog 3 weken doorspuiten, dan moet ik mijn bloed laten controleren (hij wil me geen te hoge dosis geven, omdat ik een laag-normaal waarde had, 240).
Ik nogmaals gevraagd om zelf te spuiten. Dit vond hij goed op de voorwaarde dat ik het de eerste keer onder begeleiding van de assistente deed, hij had al vaker meegemaakt dat mensen het zelf wilde doen en uiteindelijk toch niet durven, omdat het toch om een vrij grote naald ging. Hij zou het stoer vinden als ik het wel durfde. Ik heb het vanmorgen dus onder begeleiding gedaan en ging goed, dus ik mag het voortaan zelf
maar inderdaad had ik begrepen dat je lichaam het dus niet verwerkt.