[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:17

Zit me nog steeds zorgen te maken over het niet ongesteld worden. Weet iemand of je je aan de bijsluiter van de zwangerschapstest moet houden en drie dagen wachten met opnieuw testen of zal ik morgenochtend alweer testen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:24

Ilsemarie schreef:
dat kan heel goed... zei de huisarts bij mij ook, kan zijn dat je over een paar jaar nergens meer last van hebt, vaak na 't 1e kind ook alles anders. De klachten kúnnen terugkomen maar dat hóeft niet! Dus je hebt gewoon veel geluk zou ik zeggen ;) geniet ervan :D

Geniet er zeker van.

Ik heb de pil niet nodig, dus voor mij is het rotzooi.

Zolang het niet meer nodig is, blijf ik er lekker vanaf.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:35

lillytjuh schreef:
same here zonnebloem! Heb nogal last van mn darmen, toch een hele geruststelling de nuvaring!

En die nuva ring is ook makkelijk in te brengen door 16 jarigen? :') Omdat mensen toch wat 'ouder' zijn als ze daar mee beginnen dus wat wijder :')

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:56

Super makkelijk in te brengen! Even wat platter vouwen en hops..... er in!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 07:26

InekeH87 schreef:
Nee dan is er bijna geen kans. Als de pillen doen wat ze moeten doen dan ga je een leuke werkweek tegemoet.

Oke dankje voor je ''tijdelijke'' hulp haha.
Nou heb ik weer zin in werkweek , ik ging het eerst zeg maar niet zo leuk tegemoet .... ik was ook eerst beng dat ik pilletjes niet kreeg geslikt met water (ik heb normaal zuig paracetamollen. ik krijg het normaal nooit weg) dus ik heb toch nog iets kleins overwonnen haha. Bedankt!! :j

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:11

nuvaring is heeeel makkelijk in te brengen :j

zelfs mijn ex kon het _O-

Ineke, heb je alweer een test gedaan?

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:23

hmmm wat ik me zo eens zat de bedenken.... wordt 't spiraaltje eigenlijk vergoed daar de verzekering... zal wel aan de verzekering liggen of niet....

uhhhh zelfs je ex kon 't? dat lijkt me nou weer een beetje vreemd...
zo van "schat, duw die ring eens op z'n plaats..."

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:24

haha, misschien klinkt t ook n beetje vreemd.. :P maar hij wilde m dr graag uit hebben tijdens de sex, dus hij was altijd degene die m eruithaalde en er weer instopte.. _O-

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:26

hmmm okey, maar wat ik had begrepen zit ie niet echt in de weg tijdens de sex... of toch wel...?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:28

dat is per persoon verschillend. ik/wij merken er niets van dus ik haal hem er in die 3 weken nooit uit (en voel hem eigenlijk ook nooit). 80% van de vrouwen/stellen heeft nergens last van maar het kán natuurlijk wel. maar die kans is echt nihil en hij mag 3 uur per 24 uur uit.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:20

Nee nog geen test gedaan, vind dat ik toch maar netjes de bijsluiter van de test moet volgen en dus nog twee dagen moet wachten. Inmiddels ben ik nog steeds niet ongesteld :(. Vriendlief maakt zich iig helemaal geen zorgen, zegt doodleuk dat ik anders maar tot volgende maand moet wachten en me niet zo'n zorgen moet maken. Zucht, mannen, als het hem zou kunnen overkomen dan zou hij zich toch wel wat drukker maken :P.

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:51

oké even vraagje he.. Ik kon het nergens vinden en vind de dokter bellen ook genant.
Maar ik ben in mijn strip de 3e laatste vergeten in te nemen, want neem altijd s'ochtends die avond voordat ik naar bed ging kwam ik erachter en heb ik alsnog binnen genomen.
met mijn domme kop vergat ik ook de laatste die heb ik ook alsnog savonds in genomen.
ik slik de pil altijd door nou ja 3 strippen ongeveer. dus ben nu gewoon opnieuw begonnen, maar is de pil doordat ik hem 2x te laat heb ingenomen minder veilig geworden

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:07

lelijke_heks schreef:
hmmm wat ik me zo eens zat de bedenken.... wordt 't spiraaltje eigenlijk vergoed daar de verzekering... zal wel aan de verzekering liggen of niet....

zet 't er nog maar eens bij, weet niet of er overheen gelezen is ofzo

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:15

lelijke_heks schreef:
lelijke_heks schreef:

zet 't er nog maar eens bij, weet niet of er overheen gelezen is ofzo

Ligt denk ik inderdaad aan je verzekering, ik heb even bij mijn verzekering gekeken (cz met jongeren aanvullend) daar wordt tot maximaal 200 euro per jaar vergoed. Nu weet ik niet hoe duur een spiraal incl alles is.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:26

Ligt aan je verzekering, bij mij moest ik mijn 150 eigen bijdrage betalen. Ik heb veel spijt gehad van mijn spiraal, wat heeft dat ding steeds zeer gedaan! Ik zou het niemand aanraden. Ik heb nu de nuvaring, en i love it!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:27

Mirena kost ongeveeer 140 euro en moet je zelf in de apotheek betalen en daarna zelf indienen bij de zorgverzekering in de meeste gevallen.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 08:28

Ik hoef vrijdag gelukkig geen test meer te laten doen. Ben eindelijk ongesteld geworden. Pff ben er nog nooit zo blij mee geweest :P

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:41

Vandaag was voor mij de druppel.
Ik ga weer aan de pil.

Lag weer te schreeuwen van de pijn in bed, en te draaien en mezelf te schoppen.
Ben het zat.

4 paracetamol genomen. Warme douch. En weer pil ingenomen.

Heb het bijna 2 jaar zonder de pil volgehouden... elke maand werd de pijn een beetje erger.
Ben het nu zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:43

Zijn er geen andere opties Jollie? Prikpil misschien? Of spiraaltje?

Of een driefasenpil. Die geeft in fases hormonen af, ik heb daarmee veel minder last van veranderingen in mn stemming. Sterker nog, ik ben er niets door veranderd :D

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:48

Jolliegirl schreef:
Vandaag was voor mij de druppel.
Ik ga weer aan de pil.

Lag weer te schreeuwen van de pijn in bed, en te draaien en mezelf te schoppen.
Ben het zat.

4 paracetamol genomen. Warme douch. En weer pil ingenomen.

Heb het bijna 2 jaar zonder de pil volgehouden... elke maand werd de pijn een beetje erger.
Ben het nu zat.

pfoe, jij ook al zo erg, de eerste dag lig ik helemaal krom, ik neem 1 femerital en 2x ibuprofen in 1x dan word de pijn "draagbaar" en ook elke keer weer denk ik zal ik dan toch maar weer anticonceptie nemen.. maar ik ben het tegenwoordig maar 3 dagen waarvan 2 extreme buikpijn, eerst was ik het 6 dagen.. dus ik blijf voorlopig nog schoon van de hormonen maar moet zeggen dat ik elke maand er weer even aan denk :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:53

Sinds ik de pil gebruik heb ik juist een veel lichtere menstruatie. Ik kon ook echt dubbelklappen als ik ongesteld werd en echt ziek en vermoeid zijn. Nu slik ik Femodeen. Ik kan niks anders hebben want dan kom ik er doorheen.

Ik heb ook een spiraal gehad maar die kwam er bij mij na een week weer vanzelf uit. Man man wat heb ik een pijn gehad, ben er zelfs van flauwgevallen. Het zetten vond ik ook niet zo fijn. Maar voor sommigen werkt het wel. :j

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:56

Ik kan niet aan de pil, ik krijg hier serieuze depressieve stemmingen van, ik wil die troep écht niet meer in mijn lijf.

Spiraal word het ook niet, hoewel het verder ideaal is, is hij gaan verhuizen in mijn lijf en heeft een boel ontstekingen veroorzaakt binnen in, iets later en ik was misschien wat vrouwen delen kwijt geweest. Komt nog bij dat het zetten monsterlijk was :=

Nuvaring 1 maand geprobeerd maar voelde me al heel snel weer slecht, misschien dat dat op lange termijn veranderd, dus voor nu laat ik t maar even zo maar lastig is het zeker..

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:29

ik heb alweer een vraag.. ik ben van pil geswitcht en deze nieuwe pil ben ik meteen gaan slikken na de laatste pil van mijn oude strip. Nu ben ik ongeveer op de helft van het slikken van de nieuwe pil en heb ik al last van een doorbraakbloeding.. terwijl ik hier nooit last van heb gehad. Moet ik nu een stopweek inlassen of gewoon de nieuwe pil doorslikken omdat ie nieuw is?!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 07:54

Door blijven slikken en je strip afmaken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 08:00

Helpen jullie me herinneren dat ik de pil vanavond inneem? :+
De pijn is nu helemaal weg, dus zit alweer te denken om maar niet door te slikken.... Maarja dan heb ik er gisteren 1 ingenomen... Kan dit kwaad?
Ik ga maar eens richting de huisarts volgende week voor informatie voor de prikpil. Ben helemaal klaar met dat gedonder.

De pijn werd gisteren alleen maar erger en erger, zo pijnlijk dat ik alles eruit gegooit heb tot 2x toe..
Gewoon misselijk van de pijn!

Ik ben in de douche gaan liggen en heb de hete kraan aangezet op mn buik.
Dit hielp... toen de pijn weg was ben ik op bed gegaan.

Jans : Prikpil is idd een optie, ga ik eens voor informeren bij de huisarts!
Spiraaltje wil ik niet.

DramaQueen : je hebt buikpijn en buikpijn. Ik gil het uit(letterlijk) ik schop mijn eigen benen nog net niet kapot... en krab mn buik ook nog net niet open als ik echt even pijn heb.
Deze pijn is vaak niet langer dan 1/2 uurtjes.... Maar genoeg om jezelf helemaal gek te maken.
Als het een buikkrampje was redde ik het wel met ene paracetamolletje.

Jij hebt het ook echt alleen de 1e dag? En hoelang dan? Hele dag? Of in vlagen?

He jak, dat verhaal over dat spiraaltje, da's niet mis... brrrrrr

Sashafierce :
Gewoon je strip afmaken. :)