Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jarrah

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:38

Succes met je intake!
Ik hou het hier voor gezien in het topic, merk dat ik meer met anderen bezig ben dan dat ik er zelf iets aan heb. Dus ik ga voor mezelf kiezen.
Veel succes allemaal verder!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:53

En hoe was je intake?

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:23

WOOW zoveel mensen die dat ook hebben:O
Soms denk je pff wil er niet over praten en dan zie je dit..

Ik heb niet echt een burn out ofzo..
maar heb veel meegemaakt.. en daardoor zat ik er helemaal doorheen.. en dan ook nog borderline gaat goed.. :S
Zit al een jaar in de ziektewet (waarvan ik 8 maanden op therapie zit)
Heb 4 dagen per week therapie..
maar heb het gevoel dat ik stil sta (misschien omdat het weer winter word ofzo..?)

vaag ja.>! sterkte iedereen.. en als iemand ooit wilt praten.. mag altijd pb ofzo sturen!

Groetjess

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:33

Hoe was de intake?

Ik ben vandaag weer bij de bedrijfsarts geweest en afgelopen dinsdag een gesprek met mijn leidinggevende gehad. Ik ben zo ontzettend blij dat ik alle begrip en ruimte krijg die ik nodig heb.
Ben zelf ook al flink veranderd. Ik weet waar het probleem zit, kan nu beter grenzen stellen. En natuurlijk zal ik ook best nog wel eens de fout in gaan, maar dit is al zo'n stap vooruit.
Verder heb ik weer leren ontspannen, een hoop keuzes gemaakt en echt voor mezelf gekozen. Tot grote ergernis van sommige mensen overigens :+
Maar dat is hun probleem.
Ik zit nu 6 weken thuis en eigenlijk gaat het een heel stuk beter.
Volgende week ga ik 1 dag in de week 2-3 uurtjes naar mijn werk. Ik mag niks anders doen dan een beetje lezen, rommelen, bakkie thee doen, rondje lopen. Eigenlijk niet werken maar aanwezig zijn.
En ik heb daar eigenlijk wel weer zin in. Ben het thuis zitten goed zat, dus die afwisseling is heel fijn.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:44

@jarrah!
jammer, maar je moet indd wel voor jezelf kiezen! en als we wat voor je kunnen doen, dan weet je ons te vinden!
dus jij ook succes verder!

@XxliindsaaYxX
Welkom, en lief dat we je met vragen mogen pben!
Dus jij hebt ook geen makkelijke tijd!
Hoop dat je straks wel weer een stijgende lijn hebt, maar het weer en de donkere dagen zullen ongetwijfeld meespelen!

@Amanda
Heel fijn dat je bedrijfsarts en je baas zo meewerken!
En ook heel fijn dat je weer heel rustig aan mag beginnen en dat er ook niks van je verwacht wordt! ja koffiedrinken hihi...
Doet je vast goed!
En even thuis zitten is indd wel es nodig, maar uiteindelijk is overdag weer wat ritme en afleiding ook wel heel fijn!

@ de intake....
1 van mijn beste vriendinnen was mee! daar was ik wel heel blij om!
intake duurde 2 uur, werd gedaan door een psychologe, en normaal gesproken komt de psychiater er de 2e helft van het gesprek ook bij! maar helaas was zij verhinderd.
kreeg heel vragenvuur over me heen! over van alles en nog wat!

maandag 13 dec weer heen, dan vragenlijst invullen op computer daar van 500 vragen.......en daarna vervolg van de intake, dan wél met psychiater erbij!
en naar aanleiding van daar wordt dan een behandelplan voorgesteld!

ook nog contact gehad met de arboarts, blijf komende 2 week nog 4uur per dag werken! dat is wel fijn! ik moest van arbo arts nl ook vragen aan de psycholoog hoe zij er tegenaan keken, geen slaap met een nog bijkomend groot probleem die ik nog even niet op internet kwak(via pb wel hoor) en mijn depressie erbij om dan toch 4 uur te gaan werken! Moest goed luisteren naar mijn eigen lichaam(dat vind ik dus heeeel moeilijk en ga ik vaak veel te lang door!) maar goed, met 4 uur per dag is dat wel te doen, in elk geval stukken beter dan 8uur per dag! dat red ik echt niet meer! 't is smorgens eerder standaard ritueel dat ik weer bijna flauwval dan uitzondering....dus MOET wel rustig aan doen!

nou dit was het wel even!maar ben blij dat de 1e stap gezet is naar de 2e lijns

liefs

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 02:31

Goed dat je dat gedaan hebt! Hoop dat je er wat aan hebt!

Ook fijn, zo'n vriendin die meewil, toch iets vertrouwd.
Was de psycholoog een beetje een begriptonend persoon?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:16

Goed dat je dat gedaan hebt! En 500 vragen, jee.... Daar ben je wel even mee bezig :j
Ik vind 4 uur per dag werken, weinig slapen, depressie en wat er verder nog bij komt best veel.
Maar hoe ervaar je het zelf?
Luister inderdaad naar je lichaam en ga na 4 uur naar huis.
Heb je teveel werk? Neem het met je leidinggevende op dat het teveel is en dat je dat niet redt binnen 4 uur. Hij moet dan het werk aanpassen zodat jij niet alsnog overloopt :)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:31

@lena
veel tijd om begrip te tonen was er niet .....het was ook nog geen therapie, maar echt een mega vragenvuur! En de tip dit ik indd nog onthouden heb, was dat je met een depressie in elk geval moet zorgen dat je ook leuke dingen blijft doen, maar dat dat indd makkelijker gezegd was dan gedaan! en dat je regelmaat moet houden! Wel een aardige meid/vrouw in elk geval!

@amanda
is ook best veel....maar goed, tsja, ik vind dat zelf ook heel moeilijk om aan te geven! merk wel, als het gezellig is op het werk, geen stress, leuke collega's dan is het beter vol te houden! maar heb je groep collegas die nie tzo leuk is, dan voel je je ook gelijk stuk minder!

nou, zal nu ook richting werk, en als ik het niet volhoud en me té beroerd voel dan goeie oefening voor mij om tegen de baas te zeggen dat ik ga!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:47

Is zeker waar dat het met fijne collega's en leidinggevende een stuk fijner werkt en beter vol te houden is. Daar weet ik alles van. Op mijn vorige werk had ik dit echt niet moeten hebben. Maar hier is het meeleven, de interesse en alles zo fijn.
Succes op je werk! En denk ik aan jezelf!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 10:19

uitgebreide verslag krijgen jullie nog!

maar heeft iedereen een leuk sinterklaasfeest gehad?

zal nu naar me werk, 4uur werken

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:20

Werkze!

Hier een rustig sinterklaasfeest gehad. Gezellig met elkaar gegeten. Geen cadeautjes dit jaar, maar gewoon gezellig bij elkaar.

Ik ga woensdag weer voor het eerst naar mijn werk. Aanwezig zijn, zoals de bedrijfsarts dat zei. Beetje lezen, rommelen, thee drinken, rondje lopen. 2-3 uur en dan weer naar huis. Ik ben benieuwd!
Daarnaast een hoop keuzes gemaakt in mijn privéleven/hobby's. Met ook niet altijd even leuke gesprekken. Jammer is het toch als mensen je keuze niet respecteren.

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 00:39

Hai meiden,
Wil even laten weten dat ik wel nog vaak aan het topic en aan jullie denk. En nog regelmatig even bijlees.. Kan het alleen wat moeilijker opbrengen om te reageren, dus ik ga op 'meeleesstand' Wil jullie succes wensen met alles. Als jullie het goed vinden plaats ik af en toe nog een berichtje.
Merk dat ik toch soms behoefte heb om even wat van me af te zetten als ik me wat minder voel..
Vandaag weer erg veel spanning in mijn lijf, wat er dan maar niet uit gaat.. Nu moe.. Merk dat ik echt mijn 'terugval' dagen heb. Die anderzijds ook weer ergens goed voor zijn. Namelijk voor het besef dat ik me eerst dagelijks zo voelde en dus nu meer goede dagen heb. Is goed om bij stil te staan op die momenten.
Iedereen veel sterkte en succes, jullie komen er wel, al lijkt het af en toe ver weg. Zet em op.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 00:59

ik kom me hier even melden, morgen ga ik mijn huisarts bellen en mijn klachten voorleggen. ben benieuwd wat er uit komt...

zit er sinds een maandje compleet doorheen... heeft te maken met iets wat ik in maart heb meegemaakt. heb daarvoor online begeleiding gekregen, maar ik heb het gevoel dat ik emotioneel steeds meer kapot begin te gaan.
op mijn werk functioneer ik niet meer goed en ik zit inmiddels 3 weken bijna volledig thuis. Op de dagen dat ik wel naar mijn werk ben gegaan stort ik volkomen in zodra iemand maar aan me vraagt hoe het met me gaat.
thuis huil ik ook erg veel, ben een emotioneel wrak en kan me tot heel veel dingen niet meer aanzetten. koken doe ik niet of nauwelijks meer evenals boodschappen. alleen als het echt MOET en niet anders kan haal ik wat voor mezelf of ik bestel gewoon eten...
terwijl als ik bij mijn beste vriend ben, waar ik ook perfect tegen uit kan huilen, ik iets beter functioneer. misschien omdat ik me tegenover hem niet hoef te verantwoorden oid.
gelukkig kan ik wel goed slapen, niets is erger dan wakker liggen en piekeren. wel ben ik heel erg snel moe of gewoon compleet uitgeput, vooral geestelijk.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 08:24

Suc6 Lissy!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:46

heb zowaar de huisarts gebeld, heb vanmiddag om 3 uur een afspraak.
tot nu toe slechte dag vandaag ;(

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:00

Succes Lissy :(:)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:53

Ik post ook erg weinig hier, wil me niet teveel laten meeslepen, en ook ivm meelezers, maar goed gaat het niet.
Slaap heel slecht, heb veel nachtmerries en ben erg moe.
Heb een masker op en probeer me groot te houden maar ik voel me wegzakken.
Vandaag weer zo'n licht gevoel in mn hoofd van alle problemen dat ik bang was nokkie te gaan.
Ik tril van alle spanningen en mn spieren zitten helemaal vast.
Ik weet niet meer hoe ik de neerwaartse spiraal moet verbreken eerlijk gezegd.
Echt alles blijft tegen zitten, en ik heb er de kracht en de eigenwaarde er eerlijk gezegd niet meer voor om me er uit te vechten. :\
Ik ben op, het kaarsje wakkert maar meer niet.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:11

Hoe is je gesprek gegaan lissy?
En gats Barbalala, maar je weet het he....wéér zo'n dip, maar die dip gaat over! duurt alleen vaak even een week of 2 week.......maar hou vol het meid! heb je nog hulp oid?

@Amanda, hoe was het vandaag op je werk?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:56

waar ik bang voor was gebeurde ook een beetje. kreeghet gevoel dat de dokter het allemaal niet zo ernstig vond :\
wel moet ik bloedprikken om een aantal dingen uit te sluiten (ontstekingswaarden, schildklier en pfeiffer) en heb maandag een gesprek bij een vrou bij hem in de praktijk. heb alleen geen idee of dat een psycholoog oid is...

zit er ook stevig aan te denken om een andere HA te zoeken, hij maakt tot 2 keer toe een ontzettend ongepaste grap

barba: wat vervelend dat je weer een dip hebt. kan je niet naar de sauna of zwembad om even te ontspannen? kan je weer positieve energie op doen.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:01

Vervelend LiSSy :(:)

Wij hebben een mannelijke en vrouwelijke huisarts, voor mijn gevoel neemt de vrouwelijke HA iemand sneller serieus dan de andere HA..
Was ook blij dat ik haar had toen ik voor mijn depressie naar de HA ging.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:18

Vervelend Lissy. Ik ga inderdaad ook altijd naar de vrouwelijke huisarts.
Zij neemt me ook serieus. De mannelijke een stuk minder heb ik het gevoel.

BarbaLaLa :(:)
Vervelend, weer een dip. Maar het is een dip. Daar kun je uit komen.
Hou voel, kijk naar de positieve dingen in je leven. Ook al zijn ze er misschien minder of vallen ze niet op, ze zijn er wel. Heb je inmiddels al meer nieuws over je uitkering of een baan? Kun je geen vrijwilligerswerk doen, al is het maar tijdelijk? Maar dan ben je wel bezig, kom je je huis uit.
Wel doorzetten hoor meis!

'Werken' gister ging goed. Ik ben rond kwart over 9 begonnen en om 12 uur weer naar huis gegaan. Toen was ik moe. En ik merkte dat ik me alweer teveel met mijn werk ging bemoeien. Terwijl dat niet de bedoeling was :+
Van mijn baas had ik een grote doos met Sinterklaasspul gekregen. Pepernoten, taai taai, chocolade kruidnoten en een grote chocoladeletter van Droste. Van mijn collega's wat relax-douchspul. Ze zijn echt zo lief :+:
Gistermiddag niets gedaan, ik had echt geen puf meer, dus heb even opgeladen. En 's avonds saxofoonles gegeven en muziek gespeeld. Vandaag ben ik thuis. Ik ga zo alleen nog even medicijnen halen voor Jim en naar stal. Kan er toch niets doen, dus ben snel weer thuis denk ik. Morgen naar de fysio.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:48

Pff ik ben bang dat ik weer een dip ga krijgen..
De laatste tijd ging het sowieso al minder door stage (had een rare begeleider) en nu is net mijn 'relatie' uitgegaan..
Had nog niet eens zo heel erg lang, bijna anderhalve maand ofso maar vond hem echt heel erg leuk..

Maarja de laatste tijd kwam ie zijn afspraken al niet na, en vandaag liet ie me eigenlijk weer zitten.
Toen ik erover wilde praten kwam hij ermee dat hij nog niet over zijn ex heen is..

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:19

:(:) Sterkte Lieszje, naar als je gek van iemand bent maar het is niet wederzijds.
Heb je hulp?

Ik heb ook weer een dip.
M'n hoofd is 1 chaos en ik ben zo bang voor alles wat nog komen gaat.
Ben bang dat ik helemaal flip als ik toegeef aan de paniek.
;(
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 12-12-10 19:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:28

Ja ik loop bij een therapeut, 1 keer in de 3 weken ofso.
Snapte er ook helemaal niks meer van, hij zei dat ie nog niet over zijn ex heen was.
En daarna zei hij dat gevoel weg kon gaan, nou als het na anderhalve maand al weg is dan was er voor mijn gevoel niks..
Heb het gevoel dat hij me alleen even gebruikt heeft..

Jeetje vervelend zeg :(:)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:19

Was dit weekend bij mijn zus! even heerlijk er tussen uit!

ik reageer even in het algemeen want ben rete moe!
Wil wel iedereen sterkte wensen omdat het niet zo goed gaat met wat ik lees van jullie...
En beter dat je relatie dan nu eindigt dan dat hij jou nog paar maand aan het lijntje houdt......klinkt mss wel niet zoals je wilt horen, maar voor hetzelfde geldt vond hij jou wel ECHT leuk maar bleef die ex knagen in zijn hoofd...kan je het er niet nog es met hem over hebben zodat dat in elk geval duidelijk is? dat je dan in elk geval zeker weet van hoe&wat.

En Amanda, fijn dat je zulke collega's hebt en dat je dagje "werken"leuk was!

Hier gaat ie sinds 3 dgn weer stuk beter! Ik kan weer wat eten en daar knap je al veel van op!
Nu 3 nachten 29mg temazepam gehad! 1e nacht 3,5 uur geslapen, 2e nacht 5 uur en afgelopen nacht bij mijn zus ook zo'n 6 uur! Nou dat is heel wat anders dan 0 uur of 1 a 2 uur!
Vannacht zonder temazepam, dus ben benieuwd!
Leuk kertstukje van me zus meekgekregen, met waxinelichtjes in glaasjes, en die branden nu gezellig! doet ook veel, beetje sfeer en opgeruimd huis!