Iedereen heeft wel wat maar ik begrijp Kaja haar vraag wel, het viel mij ook wel op. Maargoed, iedere gek zijn gebrek...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Karin schreef:Kaja schreef:Opvallend, Karin, want stichting Pandora is voor iedereen die psychische problemen heeft of gehad heeft.
Klopt. En die stichting geeft met die uitspraak aan dat 'normaal' een relatief begrip is. In feite mankeert iedereen wel 'iets'.
Shadow0 schreef:Kaja: Ik denk dat je voor beeldvorming en bepaling niet te verregaande conclusies moet trekken aan een (toch maar handjevol) mensen dat hier reageert.
Kaja schreef:Mag ik een voorzichtige "conclusie" trekken dat de niet-moeders in dit topic bijna allemaal iets "mankeren"? Iets in de zin van borderline, depressie etc.
laetitia schreef:Ik kan me juist heel goed voorstellen waarom mensen zelfmoord plegen. Juist omdat ik ook zover heen was dat ik dat als enige oplossing zag. En ik heb respect voor mensen die uiteindelijk die keuze maken, mensen gaan niet voor niets over tot zo'n vreselijke daad.
Zelfmoord is voor sommigen wel een oplossing, dat is mijn mening.
En dat respecteer ik.
Voor dieren is dat inderdaad heel anders geregeld, zij mogen wel uit hun lijden verlost worden, mensen mogen dat niet.
Mensen zijn gedwongen ondraaglijk te leiden en desnoods een langzame dood te sterven.
Kaja schreef:Ik heb nergens het woord "normaal" aangehaald, dus in wezen klopt jou sluit jou post niet aan op het mijne.
Shadow0 schreef:Kaja: Ik denk dat je voor beeldvorming en bepaling niet te verregaande conclusies moet trekken aan een (toch maar handjevol) mensen dat hier reageert.
laetitia schreef:Kaja schreef:Mag ik een voorzichtige "conclusie" trekken dat de niet-moeders in dit topic bijna allemaal iets "mankeren"? Iets in de zin van borderline, depressie etc.
Ik denk dat die voorzichtige conclusie te snel getrokken is![]()
Onassa en ik zijn toevallig allebei kinderloos en toevallig hebben we last van depressies (in het verleden voor mij).
Dat zijn 2 van alle bokkers in dit topic! Geen representatieve steekproef lijkt mij
maikeltje schreef:Ik kan me er werkelijk helemaal niets bij voorstellen. Dat je jezelf het leven zou willen ontnemen. En dan? Dat vraag ik me af. Met welk doel?
Depressie kan ik me wel iets bij voorstellen en in mijn ogen helpt het wel als je (evt met hulp en medicatie) jezelf een schop onder de kont geeft. Want ik weet wat een depressie inhoudt en de meeste mensen maken de "fout" erin te zwelgen. Ze stoppen met alles, zelfs hun werk. En dat terwijl het zo belangrijk is om in ieder geval ritme in je dag te houden. Dat je na je werk op de bank ploft om niks meer te doen, oke. Dat je je een periode afsluit voor sociale contacten en even geen zin hebt in gezellig doen omdat je de puf en energie niet hebt, oke. Maar als je zorgt dat je nog regelmaat in je week hebt door in ieder geval je werk te blijven doen, dan kom je er veel gemakkelijker bovenop.
Karin schreef:Ik sluit me iig bij de opmerking van Shadow aan:Shadow0 schreef:Kaja: Ik denk dat je voor beeldvorming en bepaling niet te verregaande conclusies moet trekken aan een (toch maar handjevol) mensen dat hier reageert.
Onassa schreef:maikeltje schreef:Ik kan me er werkelijk helemaal niets bij voorstellen. Dat je jezelf het leven zou willen ontnemen. En dan? Dat vraag ik me af. Met welk doel?
Depressie kan ik me wel iets bij voorstellen en in mijn ogen helpt het wel als je (evt met hulp en medicatie) jezelf een schop onder de kont geeft. Want ik weet wat een depressie inhoudt en de meeste mensen maken de "fout" erin te zwelgen. Ze stoppen met alles, zelfs hun werk. En dat terwijl het zo belangrijk is om in ieder geval ritme in je dag te houden. Dat je na je werk op de bank ploft om niks meer te doen, oke. Dat je je een periode afsluit voor sociale contacten en even geen zin hebt in gezellig doen omdat je de puf en energie niet hebt, oke. Maar als je zorgt dat je nog regelmaat in je week hebt door in ieder geval je werk te blijven doen, dan kom je er veel gemakkelijker bovenop.
Blijkbaar kan je je een diepe depressie met suicidaal gedrag dus niet voorstellen.
ja...een flinke dip, dan moet je konten gaan schoppen, maar een zware depressie is effe wat anders, hierbij vallen ook lichamelijke functies uit.
En dat is de kloteritis met deze "ziekte", men weet er altijd zooo goed over te oordelen!!!
maikeltje schreef:laetitia schreef:Ik kan me juist heel goed voorstellen waarom mensen zelfmoord plegen. Juist omdat ik ook zover heen was dat ik dat als enige oplossing zag. En ik heb respect voor mensen die uiteindelijk die keuze maken, mensen gaan niet voor niets over tot zo'n vreselijke daad.
Zelfmoord is voor sommigen wel een oplossing, dat is mijn mening.
En dat respecteer ik.
Voor dieren is dat inderdaad heel anders geregeld, zij mogen wel uit hun lijden verlost worden, mensen mogen dat niet.
Mensen zijn gedwongen ondraaglijk te leiden en desnoods een langzame dood te sterven.
Ik kan me er werkelijk helemaal niets bij voorstellen. Dat je jezelf het leven zou willen ontnemen. En dan? Dat vraag ik me af. Met welk doel?
Onassa schreef:maikeltje schreef:Ik kan me er werkelijk helemaal niets bij voorstellen. Dat je jezelf het leven zou willen ontnemen. En dan? Dat vraag ik me af. Met welk doel?
Blijkbaar kan je je een diepe depressie met suicidaal gedrag dus niet voorstellen.
ja...een flinke dip, dan moet je konten gaan schoppen, maar een zware depressie is effe wat anders, hierbij vallen ook lichamelijke functies uit.
En dat is de kloteritis met deze "ziekte", men weet er altijd zooo goed over te oordelen!!!
Kaja schreef:laetitia schreef:Mag ik een voorzichtige "conclusie" trekken dat de niet-moeders in dit topic bijna allemaal iets "mankeren"? Iets in de zin van borderline, depressie etc.
Ik denk dat die voorzichtige conclusie te snel getrokken is![]()
Onassa en ik zijn toevallig allebei kinderloos en toevallig hebben we last van depressies (in het verleden voor mij).
Dat zijn 2 van alle bokkers in dit topic! Geen representatieve steekproef lijkt mij
Onassa schreef:Blijkbaar kan je je een diepe depressie met suicidaal gedrag dus niet voorstellen.
maikeltje schreef:Ik oordeel en veroordeel niet.
Onassa schreef:Kaja schreef:Volgens mij kun je TS ook op het lijstje zetten en zo zijn er nog wat hoor
Het is niet aanvallend bedoeld, het valt op een gegeven moment gewoon op
Oepsssss, gewaagd om de TS ook zomaar in deze "groep" te gooien.
Lijkt me beter als ze dat zelf beoordeelt.
Onassa schreef:MamboBeach schreef:Net zoals (bewust) kinderlozen kunnen oordelen over ouders...
Kan je zeggen dat mijn oordeel over mijn ouders is.....ik heb/had de liefste ouders van het westelijk halfrond!
MamboBeach schreef:maikeltje schreef:Ik kan me er werkelijk helemaal niets bij voorstellen. Dat je jezelf het leven zou willen ontnemen. En dan? Dat vraag ik me af. Met welk doel?