Puisten, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Re: Puisten, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:08

Zijn er nu mensen die echt totaal geen dagcreme meer gebruiken? Ik deed dat ook niet, maar kreeg toen wel op mijn donder vand e SHS. ik doe het nu voor ik ga slapen niet, maar in de ochtend wel. ben bang dat mn huid anders weer te vet wordt.
Merk opzich wel verschil met de bio oil, maar dan kan ook zijn dat ik het graag wil zien. Als ik daarna weer onder een TL verlichting ga staan, wil ik het liefst ergens ver weg kruipen!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:09

Pepper1 schreef:
@ Youngster, ik was toen 27, had van de shs over roacutane gehoord. Bij de dermatoloog kreeg ik na de gebruikelijke testen gelijk roacutane voorgeschreven.
Achteraf misschien beter geweest om eerst eenvoudiger in te zetten...

Welk merk gebruik jij in je salon?

Ik heb eerst 3 maanden gewone ab gehad. Over het algemeen zijn dermatologen geen fan om roacutane in te zetten bij vrouwen. Bij mannen geven ze dit een stuk sneller.

Ik gebruik Payot.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:10

Ik gebruik alleen 's avonds voor het slapen gaan een creme.
De '24h creme' van Courtin.

Hele fijn creme! :j
Alleen laagt hij een vettig laagje achter op mijn huid, en de volgende dag als ik wakker word, glimt mijn huid best.
Vandaar dat ik hem ook maar een keer per dag gebruik, terwijl ik hem in principe twee keer per dag mag gebruiken.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:11

Juul schreef:
Fijn idd dat veel huidjes al opgeknapt zijn! Mijn huidje gaat ook echt de goede kant op gelukkig. Als ik tijd heb ga ik toch maar even een maskertje halen, durf het nu wel aan. Welke maakte je huid ookalweer zacht? Wil dus een beetje een herstellend maskertje, omdat m'n huid nu ietsje droog is.

Echt, weet niet meer wie hem gaf, maar thanks voor de tip van geen crème meer! :j

Zou een vochtinbrengend masker gebruiken voor de gevoelige huid. Deze zijn vaak minder heftig dan voor andere huidjes.

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:13

youngster schreef:
Pepper1 schreef:
@ Youngster, ik was toen 27, had van de shs over roacutane gehoord. Bij de dermatoloog kreeg ik na de gebruikelijke testen gelijk roacutane voorgeschreven.
Achteraf misschien beter geweest om eerst eenvoudiger in te zetten...

Welk merk gebruik jij in je salon?

Ik heb eerst 3 maanden gewone ab gehad. Over het algemeen zijn dermatologen geen fan om roacutane in te zetten bij vrouwen. Bij mannen geven ze dit een stuk sneller.

Ik gebruik Payot.

3 maanden ab zei mijn ha ook, maar eerst die lotion en gel... we wachten af.
Heb wel het idee dat er iets gebeurd met mijn huid (voelt iig anders aan)

Payot ken ik niet. (nou zegt dat niet zoveel, alleen dat de shs-en waar ik geweest ben dat merk niet gebruiken)

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:14

Ik heb ook met clarins, thalgo en lancaster gewerkt. Moet zeggen dat de 2de me toen heel goed beviel, maar die laatste is echt te agressief. Maar ik werkte toen in salons ergens anders.

Steentje, als je huid ervan gaat glimmen is je creme echt te vet, dan sluit je je huid toch af waardoor je weer nieuwe puistjes kan ontwikkelen.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:15

ik gebruik ook alleen 's ochtends dagcreme zodat mijn huidje overdag word beschermd. :)
's avonds smeer ik niets, heeeeel af en toe 24h creme van dr. courtin, die is erg fijn ja. :j
ik krijg helemaal geen vettig laagje over mijn gezicht?
misschien doe je het te dik? :P

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:19

xAylie schreef:
ik gebruik ook alleen 's ochtends dagcreme zodat mijn huidje overdag word beschermd. :)
's avonds smeer ik niets, heeeeel af en toe 24h creme van dr. courtin, die is erg fijn ja. :j
ik krijg helemaal geen vettig laagje over mijn gezicht?
misschien doe je het te dik? :P

Ja, het kan best zijn dat ik teveel creme opsmeer. :j
Ik ga eens proberen om slechts een dun laagje aan te brengen.

Ik krijg er geen serieus glimhoofd van, dat niet.
Maar mijn huid glimt wel net iets meer dan dat ik geen creme op doe. :)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:20

youngster schreef:
Ik heb ook met clarins, thalgo en lancaster gewerkt. Moet zeggen dat de 2de me toen heel goed beviel, maar die laatste is echt te agressief. Maar ik werkte toen in salons ergens anders.

Steentje, als je huid ervan gaat glimmen is je creme echt te vet, dan sluit je je huid toch af waardoor je weer nieuwe puistjes kan ontwikkelen.

Thalgo heb ik ook ervaring mee, maar dat werkte voor mijn huid toch niet zo goed.
Ik kreeg er op den duur meer puistjes bij, had ik het idee..

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:25

Dat kan, iedere huid is weer anders :j

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:38

Ik ben ook aan de bio-oil begonnen tegen die vreselijke littekens. :j

Trouwens, ieder die mij niet zou kennen en mijn huid zou zien, zou zeggen wat heb jij een slechte huid, met die rode plekjes/mee-eters etc
Maar voor mij is hij al zoveel verbeterd, vergeleken met het dieptepunt is dit voor mij bijna egaal te noemen.
Maar voor mensen met een échte egale huid is mijn huid baggerslecht.
Gister voor het eerst sinds tijd zonder foundation weggegaan, was best moeilijk. :o

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:49

Steentje: je moet echt een heeel dun laagje smeren, echt een kloddertje van 4/5 mm bij 4/5 mm, en dan helemaal goed uitsmeren, beetje langs je haargrens erbij pakken en je nek, daar heb ik zelf genoeg voor. :j
ik deed het ook altijd veel te dik, daar werd het bij mij het omgekeerde van beter van. ;)

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:55

Ja madonna is een piercing schuin boven je lip :)

Vandaag wel even de assistente gebeld, en het zou heel goed kunnen ;( ik maar denken dat het een fabel is!
Morgen langs de HA, krijg antibiotica :\

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:48

Gemeen he, dat je soms wel eens mensne ziet zonder make up die dan echt een super strakke huid hebben, waar geen 1 bult op te ontdekken is. Snie eerlijk!

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:55

Pff ja en die hoeven er ook niks voor te doen :=

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:00

Nee inderdaad, een vriendin van me zegt dat ze haar gezicht alleen onder de douche wast met zeep. En verder doet ze er helemaal niks aan. Van de week zei ze: goh, ik ontdekte van de week zowaar een puist!
Eigenlijk helemaal geen leuke opmerkingen, als je weet dat ik er wel zoveel aan moet doen...

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:11

Oh, hemeltje, mijn zusje en mijn vriend hebben daar beide ook wel een handje van..

Ben ik in de badkamer in de weer met mijn reinigingsspulletjes en cremepjes, komt vriendlief of zusjelief aan, en wijst naar een mee-etertje waar je onderhand met een vergrootglas (!) naar moet kijken, wil je wat ontdekken.. :roll:

Ik hoef tegenwoordig maar 'Ahum!' te zeggen, en ze snappen de hint al, gelukkig.. :D

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:58

Oh ja daar werd ik ook altijd gek van. Mensen die dan helemaal in paniek raakte als ze een pukkeltje ontdekte. Ik ben wel eens uit mijn vel gevlogen :o

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:05

Ja, man, ZO irritant! Maar ook sommige die het dan op zo'n redelijk sarcastisch manier zeggen: Nou, wat ik hiieeer nou toch zie! Kijk, een puist! Heb ik er OOOk een keer een!

AArrgh... super irritant, ik kan daar echt niet tegen. Meestal glinmlach ik maar een keer vriendelijk...

Overigens heb ik nog steeds geen oplossing voor het verwijderen van mee-eters. Hoe doen jullie dat? Ik krijg de krengen er gewoon NIET uit.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:48

Als ze niet etteren afblijven :j
Kan je beter door een SHS laten doen. Als je ze er niet uitkrijgt en je gaat wel zitten duwen kan je daar weer nieuwe ontstekingen van krijgen namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:52

Ik gebruik helemaal geen crème meer nu nee :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:12

ook niet met zo'n speciaal naaldje?
ze zeiden tegen mij erop of ernaast prikken en dan voorzichtig eruit duwen.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:03

Ik heb wel een aantal steriele naalden, maar die werken alleen bij puisten. Mee-eters krijg ik er simpelweg niet uit. Mijn SHS zei dat als ik ze laat zitten, ze gaan ontsteken.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:09

Hallo! Heeft hier iemand ervaring met microdermabrasie of een dergelijke behandeling? Zou het zooo graag willen. ;( Dat ik er eindelijk eens vanaf ben... Het zou op zich gewoon kunnen, microdermabrasie, maar komt het dan niet terug? Ik heb niet veel verse puisten, maar de oude trekken niet weg... Dat zijn nu rode, vale vlekjes geworden. En op mijn rug zitten witte littekentjes. Er komen soms nog wel nieuwe bij. Zelf zat ik te denken om er iets homeopathisch bij te gebruiken, iets talgremmends? Zit nu al ruim 5 jaar onder de puisten en begin er écht helemaal genoeg van te krijgen! Wat zijn jullie ervaringen?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:18

ik heb er geen ervaring mee. :n
ik geloof iemand uit dit topic hierwel, maar ik zou echt niet meer weten wie dat was..