Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hetbommeke

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:36

Ik hou altijd 2 uur aan na het eten voordat ik ga lopen, na een zwaar ontbijt, lunch of avondeten 2,5 uur.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:39

Hmm.. Ik had om half 12 een broodje op en ik geloof dat het rond twee uur was dat ik ging lopen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:32

Dan zou ik toch nog proberen even door te zetten. In het begin had ik ook vaak last van steken, maar naarmate ik vaker ging verdwenen die steken ook. Heb je veel last probeer dan een stuk tussendoor te wandelen totdat de steken weg zijn en ga dan weer rustig beginnen met lopen. Let erop dat je niet te gehaast gaat ademen en vooral rustig blijft uitademen.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:34

Ja, misschien dat ik te hard liep, maar ik kon nou niet echt bepaald het goede ritme uit het nummer halen. :D

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:42

Nou, ik had er gisteravond nóg last van. We gingen naar de bioscoop en we moesten een stukje wandelen vanaf de auto naar de bios en ik kreeg weer last van m'n zij. Dat vond ik wel heel apart.
Ik heb gelukkig een goede vriend die zelf ook hardloopt, dus ga hem eens ff vragen wat hem een goed schema lijkt voor mij. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:46

hetbommeke schreef:
Ik het ook corrigerende schoenen die proneren tegengaan, maar waarschijnlijk niet genoeg omdat ik toch last heb nu van mijn scheenbenen.

Maandag eens bellen met de podoloog hier.

Veirl, misschien toch meer tijd tussen het eten en rennen en duimen in je vuisten drukken wil soms wel eens helpen.

Bij mij ook niet voldoende hoor, ik heb ook schoenen die het proneren tegengaan maar mijn linkervoet 'klapt' als het ware meer naar binnen waardoor er meer druk op die voet komt te staan en ik sneller blaren krijg. Ook ik moet een afspraak met een podoloog gaan maken! :j

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:55

Vanmorgen weer gelopen, nu ietsie zwaarder, 5x 3 min lopen en 2 min wandelen. Ging best goed eigenlijk.
Ik eet altijd vlak voor het lopen 1 boterham en een glas drinken. Tot nu toe nog geen last van steken gehad. Ik ren altijd s'ochtends rond half 10. Maar straks als ik weer naar school moet iets eerder. Na het lopen eet ik dan nog een boterham/beschuit en een stuk fruit. Werkt voor mij op dit moment erg fijn

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:48

hetbommeke schreef:
Ik het ook corrigerende schoenen die proneren tegengaan, maar waarschijnlijk niet genoeg omdat ik toch last heb nu van mijn scheenbenen.

Dit hoeft niet perse met pronatie of supinatie te maken te hebben, maar kan ook te maken hebben met dat je teveel op je tenen loopt (voeten dus niet helemaal goed afrollen)
Dan 'bounce' je eigenlijk constant, op harde ondergrond en dit kan leiden tot shinsplints (scheenbeenvliesontsteking), als ik het goed schrijf... :o

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:13

Deze hele week helemaal niet hardgelopen! :x

Maar net nog wel weer 70min met de hond gelopen! :D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:00

marjoleintje schreef:
Deze hele week helemaal niet hardgelopen! :x

Maar net nog wel weer 70min met de hond gelopen! :D

Haal je wel weer in.

Ik heb nu recent 2 keer een week niet gelopen door omstandigheden. Jij kan al lopen, net als ik, dan verleer je het niet hoor. En je conditie heeft er weinig onder te leiden.

3 keer pw is vooral belangrijk als je moet opbouwen, voor je spieren, maar ook voor je uithoudingsvermogen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:19

Ik merk het ook, toen ik de eerste keer starte met hardlopen ging het heel erg moeilijk. Nu kan ik na ruim 6 maanden niet lopen toch zonder problemen 5 km lopen. Dus dat ene weekje zal niet zoveel uitmaken, komende week gewoon weer beginnen!

Vandaag voor de tweede keer weer gelopen, weer laag tempo, maar ging prima, ga van de week weer een intervaltraining doen.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:39

heb heerlijk gelopen vanavond.(lesje 15 van start to run)
gaat de goede kant op nu.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:04

Waarvoor lopen jullie hard? Voor een betere conditie, of ook echt om af te vallen, en zo ja, lukt dat een beetje? Of wil je aan een bepaalde marathon mee doen ofzo?..Ben ik wel benieuwd naar.
Ik doe het vooral voor mijn conditie, nadat ik ziek ben geweest is die echt niet meer zoals die was en dat vind ik erg jammer. En om weer een beetje in vorm te komen voor de zomer :P

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:08

Meerdere redenen.
Eerste reden is dat ik van de zomer een bergsportcursus wil doen, daarvoor moet je kunnen aantonen dat je een redelijke conditie hebt (6 km in 12 km/pu). Daarbij is gelijk ook de tweede reden genoemd: conditie krijgen. Ik doe ook wel veel aan andere sporten, maar merk dat hardlopen toch het best werkt voor mijn conditie.
Leuke bijkomstigheid is afvallen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:10

De uitdaging 8-) harder, verder, beter, sterker 8-)

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:36

hoi allemaal :)

ik ga morgen ook weer even een rondje doen :j Heb er weer helemaal zin in :D
Ik kon ook heel goed merken dat ik na een paar maanden (:O) rust heel gemakkelijk weer opbouwde, veel makkelijker dan de allereerste keer :)
Ik loop puur voor me conditie, heerlijk om na een uur flink te hebben gereden gewoon op je paard te zitten alsof je niks hebt gedaan ;)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:48

Phylos schreef:
Waarvoor lopen jullie hard?

Betere conditie, ontstressen met name!!, en strakker worden.
En nu ik het kan, voel ik me heel erg goed als ik gerend heb. Daardoor stimuleert het me om door te gaan.

Nu ik het kan, ben ik ook wel in competitie met mezelf :o Verder gaan, sneller gaan, de rest voorbij scheuren 8-) Maar ik weet dat ik niet TE moet gaan, ivm blesuures die dan op de loer liggen.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 08:48

ik loop voor de kik! :D en voor mn conditie,en voor een lekker gevoel.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 10:38

Ik loop voor eigenlijk alles wat hier al genoemd is: slanker worden, ontstressen, conditie, de kick. En omdat het verslafend is :D

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:51

wat ik me afvroeg: doen jullie wel een een interval training? Zo ja, hoe/wat doe je dan?
Zelf doe ik het wel eens als ik een les heb gelopen en nog niet moe/voldaan genoeg ben, ik sprint dan een halve minuut voluit en dan weer 15 sec. normaal enz. dan doe ik dan een stuk of 6 keer en dan ben ik kapot haha. Heerlijk vind ik dat, krijg daar zoveel energie van :))

Iemand die ook zoiets doet?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:58

Goh nee, nog nooit gedaan eigenlijk. Ga ik ook eens proberen!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:04

Ik ga vandaag beginnen met hardlopen! Zit nu alleen de buienradar te bestuderen om te kijken wanneer er een droog gaatje aan zit te komen. Lijkt zo rond half drie te zijn hier.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:07

Ik ga zo ook beginnen :)!

Eerste keer weer sinds tijden, zit al klaar in mijn nieuwe outfit!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:01

Ik loop ook voor conditie, en om strakker te worden, en voor de uitdaging ook wel een beetje, om te kijken of ik het kan :D Ik wil vandaag eigenlijk ook nog lopen, maar het ziet er niet naar uit dat het voorlopig nog droog gaat worden...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:08

_Rosa schreef:
wat ik me afvroeg: doen jullie wel een een interval training? Zo ja, hoe/wat doe je dan?
Zelf doe ik het wel eens als ik een les heb gelopen en nog niet moe/voldaan genoeg ben, ik sprint dan een halve minuut voluit en dan weer 15 sec. normaal enz. dan doe ik dan een stuk of 6 keer en dan ben ik kapot haha. Heerlijk vind ik dat, krijg daar zoveel energie van :))

Iemand die ook zoiets doet?

Ja, op maandag doe ik intervaltraining en woensdag duurloop en 1 dag voor mezelf wat dan ook duurloop is.

Bijvoorbeeld viaduct op en viaduct af en dat achter elkaar een minuut of 40 a 50.
Of een bepaald stuk straat in een behoorlijk hoog tempo lopen en terug naar het begin in een wat langzamer tempo en dan weer hard enz... :j Zelf vind ik er niet zoveel aan maar je krijgt wel
een goede conditie van! :j