Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:58

Joyce, welkom! En gefeliciteerd met de kleine natuurlijk.

Nathalie: aanleggen kan maar als het alleen om de zuigbehoefte gaat kun je ook een speen geven. Ben er zelf geen voorstander van maar ik merk bij Marinde ook dat ze de avondvoeding heel lang drinkt en daarna nog wil zuigen (als ze nog wakker is), ze blijft dan druk en huilt er ook bij, lijkt alsof ze honger heeft. Maar als ik haar de speen geef wordt ze rustig en slaapt ze 9 van de 10 keer makkelijk in. Ik was erg anti speen maar het helpt dus nu gebruik ik hem toch maar, alleen 's avonds met inslapen.

Cyntje: misschien last van de warmte met inslapen? Het is ineens wel heel warm natuurlijk.

Iedereen bedankt voor de reacties tav kolven/bewaren. Heb ook difrax flesjes (nog geen speen) dus kan ik ook nog proberen.

Kleur/dikte melk: volgens mij heb ik slagroom dan want bij mij is de melk tot nog toe steeds roomwit van kleur.

Krampjes: hier gelukkig niet meer sinds ik geen prei/ui meer heb gegeten. Wel iedere morgen een misselijk kind, na de ochtendvoeding is ze jengelig en moet ze standaard spugen soms ook grote hoeveelheden. Maar is wel heel vervelend om te zien als je kleintje zo'n last ervan heeft en er eigenlijk niks is wat je kunt doen.

MamboBeach

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:37

Susan, ik heb mijn kinderen de speen ingeduwd... De jongste wilde het liever niet maar kwam er ook niet onderuit... :D
De anderen namen de speen vrijwel direct aan! :j

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 13:39

Nee,... dat is het niet geweest denk ik. Die kamer is altijd wel warm en vond het gister niet extreem warm daar ik de gordijnen dicht heb gehouden en het raam open.
Ze heeft door dat ze nu ook kan spelen in bed, dat is het denk ik meer :)
Chiara had dat gigantische spugen ook, mijn matras was regelmatig een golvend spuugfestijn! :\
En van de één op de andere dag was het weg :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:18

Tsja, spelen is ook veel leuker dan slapen natuurlijk.

Wat dat spugen betreft: ik zie het nu vaak al aankomen en kan haar dan meestal net op tijd optillen zodat ze op de vloer (is laminaat) spuugt. Die golven herken ik wel ;) . Bij ons in bed en haar eigen bedje spugen is tot nu toe op 1 hand te tellen gelukkig omdat ik dus meestal net op tijd ben om haar op te tillen. Gisteren echt een spuugdagje gehad, zij 3 keer verschoond en ikzelf 2 keer (plus de maxicosi want ook in de auto gespuugd onder en op de bank in de woonkamer ook een keer) is wel iedere keer een hoop werk om te verschonen en alles weer spuugvrij te krijgen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:53

@hier:
gisteren tot half 12 bezig geweest met de kleine meid. daarna heeft ze wel geslapen tot 6 uur en vervolgens weer tot kwart over 9. Vanochtend zijn we naar de supermarkt gewandeld, Wat is het benauwd zeg. Heb haar lekker in haar romper met lange mouwen, shirtje met korte mouwen en spijkerbroekje zonder deken in de bak gelegd. te warm!
ben nu al weer 2 uur aan het rommelen met haar. ze is doodmoe maar heeft weer zulke krampen. ga straks maar weer naar de super voor venkelthee. kijken of dat wat soelaas kan geven.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 15:42

Ik heb toen ook de hele bekleding van de Maxi Cosi eruit kunnen peuteren, men wat een werk... -O-
Oplossing: pas gaan wandelen of autorijden na 30 minuten :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:00

grrrr, wordt er weer in een topic verwezen naar borstvoeding...
ik heb vast te weinig voeding waardoor tessa zo huilt.

yeah right, hoe kan het dan dat zo zo'n mooi ritme heeft?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 20:03

Een kind kan huilerig zijn om vanalles BA ;)
Chiara had dat ook met vlagen en die teert nu na 11 maanden nog steeds op BV... laat je niet onzeker maken door iemand die achter een computertje zit hoor!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:05

Dat wordt heel snel gedacht he, terwijl als je voeding gewoon goed loopt verder de kans dat je te weinig voedingsstoffen hebt maar heeeeeeeeel klein is. Wat wel kan is dat ze dus alleen maar voormelk krijgen ofzo, maar dan gaat het drinken ook meestal niet goed.

BA jij ging toch ook met haar naar de osteopaat?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:06

ik word er ook niet onzeker van, alleen maar boos! weet toch zeker zelf wel waarom mijn kindje huilt!

haha, wat een strijdkracht bij iemand die het eerst niet zo zag zitten allemaal :+

ik ga idd naar de osteo w.a. over 2 weken moeten we weer.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:08

Ja cool :D

Ja, misschien dat die nog wat verlichting kan brengen. Maar het kan hoor, met rijping van darmpjes enzo, krijgt ze niet teveel lucht binnen of iets dergelijks?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:11

ze hangt goed vast als ze aanhapt, laat niet steeds los. doet ze enkel pas als ze klaar is met drinken. soms speelt ze nog wat met mijn tepel omdat ze dan zuigbehoefte heeft, maar dat is dan pech voor haar. gaat mijn (*) zeer van doen!

heb eergisteren broccoli gegeten en ik vrees dat dat de boosdoener is.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 20:12

benangelique schreef:
ik word er ook niet onzeker van, alleen maar boos! weet toch zeker zelf wel waarom mijn kindje huilt!

haha, wat een strijdkracht bij iemand die het eerst niet zo zag zitten allemaal :+

ik ga idd naar de osteo w.a. over 2 weken moeten we weer.

Wees daarom juist trots op jezelf joh! :D :(:)
Zo kijk ik er nu achteraf na al die maanden ook tegenaan,... door dit soort dingen had ik ook al 10 keer kunnen stoppen,...

Ennuh,... wat is er loos als een flessenkind huilt? Scheetje dwars, speen scheef, flaporen? Dan geeft men toch ook niet meteen Nutrilon - Friso - Blabla de schuld? :+

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:14

Heb je al een zetpilletje geprobeerd BA?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:15

stom he, dan mag een kindje blijkbaar wel gewoon huilen?
ga gewoon lekker door met voeden en op lijstjes schrijven wat ik eet en wat tessa haar reactie is. kijken of we een patroon kunnen ontdekken.

ga nu lekker het bad aanslingeren. ze is na haar zoveelste hazenslaapje weer wakker en wie weet kan het warme water haar wat ontspannen.

ben vandaag bij de apotheek geweest en de zetpillen vergeten met mijn domme kop. weet ook niet waar ik die nu vandaan kan halen.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:16

Is het geen koopavond bij jullie? Je kunt ze ook gewoon bij de drogist halen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 20:18

Heb Chiara gebadderd en ze is nu wel toot,... slaapt gewoon meteen.
Ik had al een hele tijd Tomy the Penguin, kan hem echt aanraden, onwijs leuk badspeeltje. Chiara is er helemaal gek mee.
Zodra hij begint te zingen ( en zodra je hem op de kop houdt brabbelt ie het liedje onder 'water' ) wiegt ze compleet de badkuip door, haha!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:25

nee, koopavond op vrijdag. morgen zijn de winkels gelukkig wel open, dus ga ze morgenochtend gelijk halen.
ga haar lekker badderen en misschien helpt dat. gisteravond wel iig.

tomy is opgeslagen cyn!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:47

benangelique schreef:
grrrr, wordt er weer in een topic verwezen naar borstvoeding...
ik heb vast te weinig voeding waardoor tessa zo huilt.

yeah right, hoe kan het dan dat zo zo'n mooi ritme heeft?

Ze groeit toch goed, dan is er toch niets aan de hand?

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 07:10

Hoor hier oook geregeld van die opmerkingen....
Nu dat hij op 4 voedingen zit merk ik goed dat hij per keer meer eet (eerst zo'n 220ml, nu durft hij zelfs 330ml te drinken), en dat brengt een hoop meer kolfwerk mee, omdat hij 2 nog voedingen heeft als ik werken ben, nachten worden gewoon langer... Hij krijgt 540ml mee, en vroeger bleef er dikwijls nog wel wat over, en kon dus de dag erna weer mee.
Nu laat ik hem maar max 270 drinken, maar is dus die 540ml wel volledig op.
En als ik daar dan iets van zeg, krijg ik dus van sommigen de opmerking, anders moet je met groentenpap beginnen, of aanvullen met flessenvoeding... Da's dus echt niet wat ik wil horen!

Gister wel geluk, hij had nog niet gegeten toen ik thuiskwam, hem dus maar zelf aangelegd, en flesje mooi laten staan voor vandaag! Is wel al melk van dinsdag, maar 5 dagen is het toch houdbaar in de koelkast... (Ga er seffens wel een beetje van proeven dat ze zeker niet zuur is!) Dus da's minder kolven!!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 08:10

Heel gek, maar ik heb nog nooit een dergelijke opmerking gehad over borstvoeding. De mensen in mijn omgeving vinden het alleen maar mooi, dat ik zelf voed. Ik ben zelf trots op het feit dat ik mijn kind laat groeien op mijn voeding en dat straal ik ook uit ;)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 09:05

Ik bewaar het maximaal 3 dagen in de koelkast.

Wow Toke wat drinkt Rhune veel zeg! Milan drinkt gemiddeld 200 ml per keer maar ook dat verschilt enorm. De ene keer heeft hij na 120 al genoeg en soms drinkt hij zelfs de hele fles (230) leeg. Vorige week heeft hij zelfs een keer op de hele dag maar 100 ml gedronken. 's Avonds wel ingehaald door 3 keer bij mij uit de borst willen drinken.
Ik was zelfs even bang dat hij weer begon met flesweigeren maar gelukkig gaat het nu weer goed.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 09:46

ik ben er ook trots op anke, maar ben wel onzeker. niet over de borstvoeding, maar wel over allerhande andere zaken. als ze veel huilt bijvoorbeeld.

ik krijg geen 200 ml gekolft hoor nog. maar goed, dat drinkt tessa natuurlijk ook nog niet weg. max 100 cc per borst.
Wel kan ik rechts veel makkelijker kolven dan links.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 09:46

@hier:
WAAAAAAAAAAAAH, tessa heeft van 23.00 tot 7.00 geslapen, 10 minuten gedronken en ligt nu nog steeds op 1 oor! WAAAAAAAAAAH!
werd wakker omdat ik zulke zere (*)(*) had om 6.30. Eerst bij mijn meisje gaan kijken of alles in orde was, toen gauw 1,5 borst gekolft. toen kwam zij om 7.00 en kon ze mooi die halve borst leegdrinken (had ze gelijk de achtermelk te pakken).

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 09:54

Super BA! Lekker nachtje voor zo'n kleine meid!!