Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:29

Doet me goed PW, nu moet ik alweer huilen |(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:31

Je bent een toppertje CIV! :(:) :(:)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:32

Jullie ook, nogmaals bedankt zou even niet weten wat ik zonder jullie zou moeten en dat is toch wel erg. Slaap lekker, ik ga nu echt want anders komt het zeker niet goed morgen.

Anoniem

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:33

CIV: Ik vind je echt een super meid, en ik vind het geweldig hoe je je overal doorheen slaat! Je mag je zelf af en toe best een schouderklopje geven hoor!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:39

CIV schreef:
Jullie ook, nogmaals bedankt zou even niet weten wat ik zonder jullie zou moeten en dat is toch wel erg. Slaap lekker, ik ga nu echt want anders komt het zeker niet goed morgen.

Met mij is het ook erg, want ik heb laatst gedroomd over het forum..
Doordat ik nog achter bokt zat miste ik een afspraak bij de huisarts in mijn droom
:o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:49

Tja.. Ik vertrouw jullie mijn diepste geheimen, en angsten toe terwijl ik jullie nog nooit heb gezien... Ook een beetje vreemd als je er zo over nadenkt he?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:52

Ja misschien wel, maar soms maakt dat het juist makkelijker. Dat is tenminste mijn ervaring. Dat maakt de drempel op een of andere manier lager. Hoe dan ook ik, ik vind het heel fijn dat jullie er zijn en kan (nog) niet zonder jullie hoor!

Ga nu echt naar bed anders val ik morgen in slaap in de achtbaan hihi.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:41

Zo ik ben echt helemaal kapot, maar het was wel een leuke dag. In het begin was ik wat gespannen en voelde ik me niet echt op m'n gemak, maar toen we eenmaal een tijdje in het park waren zakte dit gelukkig af.

Het was verder heel gezellig met iedereen en ik ben (vind ik zelf) heel dapper geweest en ben overal in gegaan. Ik denk dat ons dagje uit vandaag de groep nog sterker heeft gemaakt :j

Hoe was jullie dag?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:37

Wat goed van je PW, was al benieuwd hoe het was geweest maar nog geen tijd gehad om eerder online te komen. Hoe voel je je? Hadden de andere het ook naar hun zin?

Hier gaat het wel, erg slecht geslapen maar dat was ergens wel te verwachten. Vanmorgen veel spanningen en zat weer met tranen in mn ogen achter mn bureau, heb even met 2 collega's over mn paard en vriendinnen gesproken, was prettig en dan is de druk van de ketel. De rest van de dag is goed verlopen, buiten dan dat ik er niet altijd met mn gedachten bij was, soms wist ik even niet wat ik aan het doen was maar ik ben dan ook erg moe. Vanavond had ik eigenlijk een verjaardag incl eten? die heb ik afgezegd, kreeg een sms of ik dat niet eerder had kunnen doen (voor het eten had ik me niet aangemeld) maar zij heeft zich laatst niets eens laten zien dus ik kon terug sturen. Kan me herinneren dat jij ook weleens heel laat afzegt, toen en toen. }> Volgens mij had ze toen niet eens afgezegd. Ben nu net thuis, uit mn werk bij mn schoonouders gaan eten, met de hond gewandeld en zo lekker even relaxen in een warm bad, het is er weer voor.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:41

Was inderdaad wel te verwachten dat je niet zo goed zou slapen. Wel goed dat je met collega's er over hebt kunnen spreken.

Wat jammer dat je zo'n rot smsje terug kreeg. Vind ik niet zo leuk van die vriendin eigenlijk. Doe vanavond lekker rustig aan.

Ik ga je nog even pben

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:05

Zij is ook niet mn beste vriendin maar ik snap haar reactie wel, van de andere kant kent ze ook de situatie, maar zelf is ze ook niet zo netjes dus dan hoef ik dat ook niet te zijn. Niet dat je je altijd moet verlagen een ander maar in dit geval was het wel makkelijk. Voel me er dan ook niet schuldig over, bij een hele goede vriendin had ik dit niet gedaan :o

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:07

Goed zo, je hoeft je ook niet schuldig te voelen. Lekker zo laten en vergeten zou ik zeggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:14

Zou ik me ook niet echt schuldig om voelen eigenlijk.. Jeetje, lijkt wel of je overal verantwoording voor moet afleggen zeg!
Ik ga je zo ook nog even PB-en CIV!

Fijn dat je zo'n leuk dagje hebt gehad PW! Ik denk wel dat zoiets de groep sterker en hechter maakt.

Ik ben net wezen rennen met mijn vriend, was geen succes. Hij rent veel harder dan mij en normaal boeit mij dat niet. Hij heeft nou eenmaal langere benen dan mij.

Maar er zit een beetje een verhaal aan vooraf..
Ik heb me vanmiddag op gegeven voor een 10 km loop hier in de buurt. De zal op 21 maart 2010 plaatsvinden, dus ik heb nog zeeen van tijd om er naar toe te trainen. Ik was helemaal enthousiast en vooral blij dat ik weer iets spontaans heb gedaan. Even vond ik mijzelf weer terug, mijn oude ik wel te verstaan.

Pascal was niet enthousiast, hij was zoals hij het zelf zegt 'sceptisch' Hij is bang dat ik het niet volhoud, dat ik tussendoor stop met lopen, of wat dan ook.
Ik kreeg echt weer zo'n gevoel van 'zie je wel, ik kan niks en niemand gelooft nog in mij' en het gevoel dat ik me heel erg moet bewijzen. Zo gaat de lol er wel vanaf..

Nu ging hij zo snel lopen, en toen kwam dat gevoel steeds weer boven. Op een gegeven moment heb ik gewoon staan janken...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:16

He verdorie wat lomp zeg!
Waarom kan hij niet gewoon enthousiast zijn voor je en je op die manier motiveren. Dit werkt niet echt mee zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:19

Dit geeft me echt zo'n gevoel van 'zie je wel, ik kan echt niks'

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:21

pb jullie straks even, ga nu eerst even in bad, ze nemen niet op.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:21

Dat begrijp ik. Het is een bevestiging voor je.
Maar neem van mij aan dat je zeker wel wat kan en ik vind het juist super dat je je hebt opgegeven! Of je het nou gaat lopen in maart of niet, je durft weer vooruit te kijken en plannen te maken. En dat is iets wat Pascal eigenlijk alleen al zou moeten stimuleren. Vind ik dan he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:23

Ik ga ook even vlug douchen..

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:27

PW: super dat je dagje Walibi is meegevallen. Weet je nog hoe je je de vorige keer voelde naar de Efteling met je vriend zijn werk (dacht ik mij te herinneren ?). Dan heb je hier iig toch al een veel beter gevoel aan overgehouden als ik het zo lees. +:)+

CIV: prima dat je je jou sms'je richting je vriendin niet aantrekt. Men oogst wat men zelf zaait toch ? Hoe is het verder met je ?

Angela_: Wanneer kon Pascal samen met jou richting de psycholoog (of ging hij alleen met iemand praten ergens deze maand ?, dat weet ik even niet meer sorry) want krijg ergens het gevoel dat hij toch ook een 'probleem' aan het ontwikkelen is, als ik zie hoe hij kan reageren op bepaalde dingen. Hij zou je juist moeten motiveren en steunen (ook al geloofd hij er misschien niet in, dan hoort hij jou dat op dit moment of eigenlijk helemaal niet, op die manier de melden). En bewijs hem maar lekker het tegendeel meid. Ik ben er zeker van dat het je gaat lukken !!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:30

Hey Flappie wat leuk dat je dat nog weet. Ik dacht er vandaag zelf ook aan. Is een hele verbetering. Volgende week woe ga ik met mijn vriend naar duinrel, we hebben vrijkaarten. Ik kijk er echt naar uit, ook voor mijn vriend, omdat ik na vandaag er veel vertrouwen in heb dat dat ook echt een gezellig dagje gaat worden.

Hoe is het met jou?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:52

Jheeeh! Gefeliciteerd Petulan.
En wat fijn om een lotgenooot in je klas te hebben. Hopelijk hebben jullie veel steun aan elkaar in de toekomst.

Verder sluit ik me helemaal aan bij waar je je berichtje mee begon.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:56

Petulan: gefeliciteerd met Olijfje ! Altijd leuk die veulentjes. En ook erg leuk dat je een 'lotgenoot' hebt gevonden op je opleiding. Kan je toch af en toe face to face je hart luchten en niet alleen digitaal. Probeer zoveel mogelijk naar je lichaam te luisteren en op tijd te ontspannen en te ontsressen (moet ik ook nog leren hoor, maar kan iig al het advies geven toch :D)
Ook ik vond en vind nog steeds erg veel steun bij jullie !!! Dus bedankt hiervoor...

PW: leuk Duinrel ! en super dat je er nu al positief naar toeleeft. Reuze bokkensprongen vooruit ben jij aan het maken. Ongelooflijk ! Met mij gaat het wel. Mijn vriend merkt wel dat ik moe ben, zei die net. Ik reageer nog al kortaf vanavond en heb ook last van mijn bovenrugspieren, hals en schouders. Zijn beste vriend en zijn vriendin komen zo dadelijk nog even langs maar ik heb gisteren al aangegeven dat ik om 22 u naar boven ga en dat hij zich maar verder moet amuseren. Vroeger zou ik ondanks mijn vermoeidheid dan uit plichtsbewustzijn zijn blijven zitten, maar ik merk wel dat ik mij al een stuk "egoïstischer" wat dat betreft opstel. Puur uit zelfbescherming...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:05

Flappie: Ik hoop echt dat dit gewoon goed gaat, en je helemaal kan uitleven in je nieuwe leventje! Ik gun het je echt van harte!

PW: Stoer hoor PW, Duinrel! Echt geweldig hoe je vooruit bent gegaan! Mijn vriend kan er gewoon niet mee omgaan, en het doet me zo'n pijn om te zien dat we uit elkaar groeien.

Petulan: Gefeliciteerd en fijn om een gelijkgestemde in de klas te hebben. Vind lotgenoot zo'n naar woord.. :o

Ik heb allemaal kaarsjes aangemaakt, en koekjes op tafel, ik probeer het even gezellig te maken hier. Pascal komt zo naar beneden, dus dames, tot straks!!!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:33

Flappie: Wat goed dat je voor jezelf kiest door om 22 uur naar boven te gaan. Dit is niet egoïstisch, maar je grenzen aangeven en naar jezelf luisteren. Dat is goed :) Heel goed zelfs. Lief dat je vriend opmerkt dat je moe bent. Heeft hij er ook begrip voor?

Angela: Het maakt me verdrietig om te lezen dat jullie uitelkaar groeien. Ik voel gewoon met je mee en zou zo graag willen dat ik wat voor je kon doen. Ik vind het echt rot voor je. Mijn vriend en ik hebben ook wel moeilijk periodes doorgemaakt, maar op het moment gaat het eigenlijk weer heel goed en begrijpt hij mij ook weer helemaal. Ik hoop dat dit bij jullie ook komt en dat jullie er uiteindelijk samen sterker van worden. Vind het wel ontzettend knap hoe je je best blijft doen. Hopelijk is het even gezellig met z'n tweetjes en doet het jullie goed.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:41

Angela, gezellige avond :P, hoop tenminste dat hij het waardeert. Wat vervelend dat het rennen vanavond niet zo'n succes was, je kunt het toch proberen, niet geschoten is altijd mis. En dan heb je voor nu in ieder geval weer een doel, als je het dan niet ziet zitten dan zie je weer maar, het is nog ver weg en waarschijnlijk ben je dan ook alweer een stuk sterker dus mocht het niet lukken dan kijk je er misschien weer anders tegenaan.

Flappie, hier gaat het wel, ben erg moe van gisteren, slecht slapen en de lange dag vandaag. Even rustig aan doen. Zal je zo nog pben, wat een gepb toch allemaal ;) Doe jij ook rustig aan? Goed dat je voor jezelf kiest, hij went er wel aan. Als jij je hierdoor fitter voelt is dat voor hem ook prettig. Slaap lekker.

PW, Duinrel met het Kikibad, gaan jullie ook zwemmen? Vond die glijbanen daar erg leuk.

Petulan, ben blij dat ook jij er zo over denkt. Gefeliciteerd met Olijfje! Leuke naam trouwens, eerst dacht ik aan een olijf maar daarna aan Popey :D Wat fijn dat je een lotgenoot in je naaste omgeving hebt.

Nog geen gehoor, probeer het morgen wel weer, snap het niet, ze kan mij toch ook terug bellen?beetje jammer