Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:22

Ben trouwens weer begonnen met paardrijden.
In mijn vakantie heb ik 3 weken lang 3 ochtenden gereden en vanaf deze week nu ik weer aan het werk ben 1x per week.
En als ik zin/tijd heb kan ik vaker komen. Wel weer even wennen na 1.5 jaar nauwelijks te hebben gereden ivm zwangerschap en drukte. Maar zo fijn weer hahaha mocht weer terug komen bij de springstal waar ik de laatste jaren ook gereden heb.
(voor de liefhebbers in profiel staan een paar foto's van afgelopen woensdagavond paard Wingly heb ik toen voor het eerst gereden)

Zumba is dus bij deze definitief van de baan....

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 10:30

Vandaag:

O: 250 gram optimel appel/kaneel kwark (heeeeeerlijk)
t: Niets ivm laat ontbijt
L: vk pistolet met filet american en gekookt eitje
T: eierkoek, nectarine
D: gebakken aardappels, biefstukje en sla
T: glas jus en ??

Loesss

Re: Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:18

Hallo allemaal!

Ik ben weer terug van 12 dagen Kos, het was fantastisch, de wijntjes, broodjes en griekse eten smaakten me heerlijk! Ik ben 1,4 kilo aangekomen, zit nu dus weer op 58.8 kg, onder de 59 gebleven, dus ben tamelijk tevreden. Maandag vlieg ik er weer in en hoop dan snel weer op 58 te zitten en mijn nieuwe doel is 56.5 kg op 24 oktober, dan vlieg ik naar Turkije voor een week :)!

Lily hoe vond jij Kos?

Anyway, nog handig artikel:

Je lichaam in een spaarstand, wat houdt dat in?
Je lichaam in een spaarstand, wat houdt dat in?
Rubriek: Van de redactie, Voeding.
Wie zijn heel vaak dat onze deelnemers te weinig eten op een dag. Een dieet van slechts 1000 kcal per dag is voor velen heel normaal. Toch is dit niet zo verstandig. Je zult namelijk vast wel eens gehoord hebben van de spaarstand. Je lichaam gaat in de spaarstand als je lange tijd niets of te weinig eet. Eet je dus, nu je aan het afslanken bent, maar heel weinig dan gaat jouw lichaam ook in die spaarstand werken. En dat komt het afslanken niet ten goede. Omdat lang niet altijd duidelijk is hoe het werkt met afvallen en de spaarstand nu eens een handig artikel met alle ins en outs over te weinig eten, de spaarstand en je gezondheid.

Minimale behoefte
Je lichaam heeft per dag minimaal 1200 kcal nodig voor alle processen in je lichaam. Denk dan aan het laten functioneren van alle organen, het verwarmen van je lichaam, het verteren van voedsel, om te bewegen, te praten, te luisteren maar ook om te slapen. Voor al deze processen is energie nodig en dat moet minimaal 1200 kcal per dag zijn. Daarnaast zijn voor al deze processen vitamines en mineralen nodig, die helpen je lichaam als het ware. Eet je minder dan 1200 kcal per dag is de kans op tekorten van allerlei belangrijke vitamines en mineralen maar ook van koolhydraten, eiwitten en vetten heel groot.

Gevolgen van te kort
Als je minder eet dan je lichaam nodig heeft dan kan je lichaam de verbranding aanpassen. Zodra je lichaam merkt dat er minder voedsel binnenkomt gaat het rustiger aan doen. Je lichaam beseft als het ware dat er voorlopig even niets komt en gaat daarom zuinig leven, de spaarstand. Doordat je lichaam in deze spaarstand gaat werken kan het niet meer zo goed functioneren. Hierdoor kun je na een tijdje allerlei gezondheidsklachten kunt krijgen. Je kunt dan denken aan hoofdpijn, duizeligheid, moe, concentratiestoornissen of zelfs ernstigere gevolgen zoals minder goed functionerende organen vanwege tekorten.

Een aantal opvallende gevolgen van te weinig eten op een rij:
-Je lichaam gaat spieren afbreken voor energie. Dit leidt tot verlies van spiermassa, verlies van kracht en je voelt je hierdoor sneller moe.
-Je gehele metabolisme vertraagt met ongeveer 20-30%. Je lichaam gaat dus veel minder verbruiken. Dit verklaart waarom je nauwelijks afvalt ondanks dat je veel minder bent gaan eten.
-Er blijven teveel afvalstoffen in je lichaam achter door de afbraak van onder andere spiermassa. Je kunt daar hoofdpijn van krijgen en misselijk van worden.
-Je schildklier gaat ook in een spaarstand werken waardoor je metabolisme nog meer vertraagt.
-Door te weinig eten krijg je ook minder vocht binnen waardoor je kunt uitdrogen, dit kan nierfalen tot gevolg hebben.
-Tekort ijzer kan leiden tot bloedarmoede.
-Je kunt last krijgen van vochtophopingen door teveel afvalstoffen en te weinig vocht.
-Tekort vitamines en mineralen kan leiden tot droog haar, breekbare nagels en haaruitval.
-Tekort calcium en vitamine D kan leiden tot botafbraak.
-Een te lage bloeddruk met als gevolg hartritmestoornissen of een hartinfarct. Je merkt dit ook als je opstaat doordat je duizelig wordt.

Afvallen en te weinig eten
Als je net begint met je dieet en je eet heel weinig zul je razendsnel afvallen. Daar ben je natuurlijk erg blij mee maar besef wel dat je dan voornamelijk vocht, spiermassa en andere weefsels verbruikt. Je lichaam zal dit uiteindelijk altijd weer willen aanvullen waardoor dit gewichtsverlies nooit blijvend is. Wil je blijvend afvallen dan zul je vetmassa moeten verbranden. En dat gebeurt niet of nauwelijks als je veel te weinig eet.

Een ander nadeel van lange tijd weinig eten is dat je stofwisseling nog heel traag werkt. Ga je dan weer iets meer eten gaat je lichaam alles snel opslaan, het is namelijk bang dat er weer een periode van tekort aankomt. Het gevolg hiervan is dat alle kilo’s er razendsnel weer aanzitten, allemaal in de vorm van vet want dat is de manier waarop je lichaam het snelste en het makkelijkste energie kan opslaan.

Verder zijn diëten met maar heel weinig energie erin ook moeilijk vol te houden. Je hebt continue honger en de kans dat je een eetbui krijgt is erg groot. Dit kan er weer toe leiden dat je de moed snel weer opgeeft met het jojo-effect als gevolg. En het jojo-en is nog veel slechter voor je gezondheid, vooral voor je hart.

Hoe moet het dan wel?
Je kunt jezelf het beste een nieuw en gezond voedingspatroon aanwennen, die je ook makkelijker de rest van je leven kan volhouden. Dit voedingspatroon is dan blijvend. Om voldoende voedingsstoffen binnen te blijven krijgen en te voorkomen dat je lichaam in een spaarstand gaat werken is het belangrijk dat het dieet niet minder dan 1200 kcal per dag levert. Probeer altijd 3 maaltijden (ontbijt, lunch, avondmaaltijd) per dag te eten en 3 keer een tussendoortje. Maak wel gezonde keuzes door te kiezen voor veel groente, fruit, volkoren producten en magere en slanke producten.

Hoeveel je precies nodig hebt verschilt per persoon en is afhankelijk van je leeftijd, lengte, gewicht en hoeveel je beweegt op een dag. Je kunt dit zelf uitrekenen met een formule die laatst nog op de website stond. Klik hier om die nog eens te bekijken.

Denk er aan dat je lichaam een machine is die je met een gezonde voeding aan de gang moet houden. Snel afvallen lijkt leuk maar uiteindelijk is je lichaam en je gezondheid daar de dupe van. En je gezondheid is toch een stuk belangrijker dan razendsnel dat ideale gewicht behalen

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:25

@loes: ja ik vond het super! kon ook het lekkere eten niet aan me voorbij laten gaan! (en de ijsjes haha) Heb jij het leuk gehad? Welk hotel zat je?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:34

Ik zat in Theodorou Beach hotel. Bij de jachthaven Kos Marine. Net buiten Kos-stad dus. Prima hotel en niet zo retedruk als in stad zelf. We hebben heel het eiland bekeken met scooter. Vooral Kefalos is geweldig. Wij hebben iedere avond bij ander restaurant gegeten en het was fantastisch. Waar zat jij? Allin?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 16:35

Zal ook even een aantal dagen van mij plaatsen.

Donderdag;
O: 2 boterhammen, met kaas en jam
T: Niks, laat ontbeten
L: Niks, laat ontbeten
T: Evergreen
A: Soep met tonijnsalade

Vrijdag:
O: 1 boterham met Jam (light)
T: groot glas thee
L: 2 boterhammen en een appel
T: 1 boterham
A: Speklapje (erg lekker :o ), aardappelen en spersieboontjes

Zaterdag:
O: 2 boterhammen
T: een plakje musliebrood met kaas
L: 2 boterhammen met kaas + tomaat
T: niks
A: Ragoe
T: Zoute stengels (gaan naar de film)

Wat eten jullie weinig brood zeg :oo

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 17:06

Ik eet weinig brood.

1 a 2 sneetjes per dag of broodvervangers zoals beschuit en crackers.
Per persoon is dit verschillend als ik veel brood eet val ik helaas niet af......

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:13

Nikkie ik zit op ongeveer hetzelfde aantal bammen als jij hoor :P
Maar sommigen hebben nu eenmaal ook meer nodig dan andere

CoSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:17

Hier ben ik ook weer even. Opzich gaat het wel goed, maar zit zelf niet helemaal lekker in mn velletje. Kan nu niet meer sporten en paardrijden wil ook amper meer.
Zal even kort proberen uit te leggen waarom.
Ben 5 jaar geleden met paard en al over de kop gegaan. Been lag dus onder het paard. Deed uiteraard erg zeer, maar kon wel lopen dus hup gewoon doorgaan in eerste instantie.
Later toch maar naar de dokter gegaan. Dokter me naar de fysio gestuurd. Dit is destijds helaas op niks uitgelopen. Nog in het ziekenhuis geweest bij de sportarts. Heeft ook niks geholpen.
Vorige maand ben ik op de fiets naar stal geweest ( 10 min fietsen, paardrijden en weer 10 min fietsen) Hier heb ik zo veel last van gehad dat ik weer naar de dokter ben gegaan. Dokter weer naar de fysio gestuurd en daar ben ik 2 keer geweest. Eerste keer ging hij kijken enzo. Standaard dingen. 2e keer wat oefeningen gedaan. Stelde eigenlijk niks voor. Sindsdien kan ik dus gewoon niet meer normaal lopen, autorijden, paardrijden enz. Afgelopen woensdag moest ik weer naar de fysio en toen hij me zag lopen zei hij al van: we gaan wel naar mn kamer dit is niet goed. Hij me weer naar de dokter gestuurd en nu verwacht ik een brief van het ziekenhuis voor een afspraak bij de orthopeed. Erg vervelend dit. Kan dus gewoon niks meer. Zal dus moeten afvallen zonder beweging.
Baal nu zo ontzettend. Ben er gewoon chagrijnig van. Verder ben ik ook erg moe hierdoor. Zal wel van de pijn komen.
Zo even mn hart gelucht :D

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:48

Tjee Cosa, da's niets niks...
Ik hoop voor je dat het allemaal mee gaat vallen.
Hopen dat je snel terecht kan.

Waar heb je eigenlijk precies last van? Onderbeen, kuit, knie?

CoSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:13

Iris1702 schreef:
Tjee Cosa, da's niets niks...
Ik hoop voor je dat het allemaal mee gaat vallen.
Hopen dat je snel terecht kan.

Waar heb je eigenlijk precies last van? Onderbeen, kuit, knie?

Sorry vergeten er bij te vermelden het gaat dus om mij knie die in puin ligt.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:39

hmmm, eet schema, goeie.

Donderdag:
Brunch:
4 donkerbruine meergranen boterhammen +2 condonblue's (als beleg)
Tussendoor:
Pruimen + wortel
Avondeten:
komkommer, tomaat, mazzarella, coburgerham (3plakjes)
snack: wortel

Vrijdag:
ontbeid: geen
lunch: Italiaanse bol met teveel beleg (met mn moeder uit lunchen)
Avond eten: Vissoep met stokbrood
Tussendoor nog wat pruimen

Zaterdag:
Ontbeit: stokbrood met klein beetje boter
Lunch achtig iets:
Mosselen, haring, versgerookte zalm.
Avondeten: Kaasfondue met meergranen stokbrood en komkommer
Snack: toastjes met gerookte paling en garnalen
(hele slechte dag, was naar de Harlinger visserij dagen met mn ouders, en er was teveel lekkere vis daaro. Nouja, dat was nog wel gezond, maar ouders hadden me verrast met de kaasfondue, en dat kan ik niet weerstaan, de vis ook niet trouwens)

Vandaag: 1 boterham +kopje vissoep (was nog over)
lunch: appel+rijstewafels
Ben atm onwijs nerveus omdat ik een paardje ga uitproberen zo, dus meer krijg ik ECHT niet weg.
Vanavond weet ik nog niet.

Meestal eet ik salade oid als avondeten, en een flink vullende brood maaltijd als lunch. En tussendoor fruit en groentes.

Qua bewegen: Naar stal fietsen, met Epos op en neer lopen, terug fietsen. En 2-3 keer in de week naar de sportschool.

Ga nu 30 min fietsen naar dat paardje, rijden, en weer terug fietsen en denk dat ik qua zenuwen alleen al afval, lol... Al 4 keer naar het toilet geweest van de zenuwen...

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:08

Airborn schreef:
hmmm, eet schema, goeie.

Donderdag:
Brunch:
4 donkerbruine meergranen boterhammen +2 condonblue's (als beleg)
Tussendoor:
Pruimen + wortel
Avondeten:
komkommer, tomaat, mazzarella, coburgerham (3plakjes)
snack: wortel

Vrijdag:
ontbeid: geen
lunch: Italiaanse bol met teveel beleg (met mn moeder uit lunchen)
Avond eten: Vissoep met stokbrood
Tussendoor nog wat pruimen

Zaterdag:
Ontbeit: stokbrood met klein beetje boter
Lunch achtig iets:
Mosselen, haring, versgerookte zalm.
Avondeten: Kaasfondue met meergranen stokbrood en komkommer
Snack: toastjes met gerookte paling en garnalen
(hele slechte dag, was naar de Harlinger visserij dagen met mn ouders, en er was teveel lekkere vis daaro. Nouja, dat was nog wel gezond, maar ouders hadden me verrast met de kaasfondue, en dat kan ik niet weerstaan, de vis ook niet trouwens)

Vandaag: 1 boterham +kopje vissoep (was nog over)
lunch: appel+rijstewafels
Ben atm onwijs nerveus omdat ik een paardje ga uitproberen zo, dus meer krijg ik ECHT niet weg.
Vanavond weet ik nog niet.

Meestal eet ik salade oid als avondeten, en een flink vullende brood maaltijd als lunch. En tussendoor fruit en groentes.

Qua bewegen: Naar stal fietsen, met Epos op en neer lopen, terug fietsen. En 2-3 keer in de week naar de sportschool.

Ga nu 30 min fietsen naar dat paardje, rijden, en weer terug fietsen en denk dat ik qua zenuwen alleen al afval, lol... Al 4 keer naar het toilet geweest van de zenuwen...

Als eerste wat tips Airborne:

- Probeer 3 vaste maaltijden te eten op een dag met daarnaast 3 tussendoortjes
- sla nooit je ontbijt over (als je later wakker bent is het natuurlijk geen probleem, maar eet zodra je wakker word)
- verder probeer je maaltijden wat uit te balanceren, vind je menu's nog al wisselend, je kiest vaak verkeerde dingen om te eten die niet echt goed voor de lijn zijn zoals veel stokbrood, gordonblue's, kaasfondue en dan opeens een volgende maatijd bijna niets
- vis is gezond maar heb het idee dat je teveel vis eet op een dag, dit telt ook aan
- Je moet ook zorgen dat je niet te weinig eet, je vrijdag bv is echt veel te weinig.
- Ook mis ik gewoon avond eten zoals aardappels/pasta/rijst met groenten en een stukje vlees/vis
- Zorg ook dat je maaltijd ook melkproducten bevat (zie ik ook weinig terug komen)
- Verdiep je eens in de schijf van 5
- Probeer je fruit ook te varieren pruimen zijn lekker maar teveel is niet goed (volgens mij bevatten pruimen net als druiven veel suikers)

Al met al vind ik het niet raar dat je weinig tot niets afvalt met dit schema van de afgelopen dagen. :o
- Lijkt me dus verstandig om misschien vooraf te bepalen wat je de volgende dag gaat eten (doe ik ook)
En je proberen daaraan te houden.

Lijkt een hele hoop kritiek maar is niet zo bedoeld hoor.... zijn gewoon tips om je een stukje vooruit te helpen. O:)

en dat je vandaag niets kan eten ivm de zenuwen voor je evt. nieuwe paardje is heeeeeeeel erg begrijpelijk :D
Ben heeeeeeeeeel benieuwd hoe het is geweest en of je foto's hebt!!

Groetjes Iris

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:22

Hmmm, dit was ook niet een gewoon schema hoor. Zeker de zaterdag met al die vis en de kaas fondue niet. Maar van eerder in de week weet ik echt niet meer wat ik gegeten heb.
Qua fruit wissel ik ook zeker wel af hoor. Eet meestal dingen als appels en peren enzo. Maar ze hadden nu zulke lekkere pruimen dat ik daar ff lekker van genoten heb.
Qua stokbrood, dat was allemaal meergranen, dus niets slechter dan gewoon donkerbruin brood, gelukkig. (had ik speciaal om gevraagt)

Laatste tijd sla ik ontbeid steeds over omdat ik laat wakker ben.
En, persoonlijk eet ik liever stevig lunch dan avond eten eigelijk, ik heb met salade als avond eten ook verrassend weinig zin in snoepen.
En qua calorien kom ik wel aardig uit volgens mij.

Vind het wel heel moeilijk om op vaste tijden te eten. En van te voren bedenken wat ik moet eten, kweenie, dat lukt me eigelijk nooit. + de ritalin is eetlust onderdrukkend. Dus ik moet wel echt opletten dat ik blijf eten :S

Nouja, als positieve noot, iedereen die me ziet vraagt of ik ben afgevallen. + ik begin serieuse spierballen te krijgen :P

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:26

De reden dat ik vooraf plan wat ik moet eten is dat ik me er dan beter aan kan houden... bedenken wat ik wil eten als ik honger heb is niet zo'n slim idee dan eet ik snel een ongezondere hap...
Maar dat kan bij iedereen anders zijn.

En blijf erbij af en toe sla als avondeten is echt wel goed maar iedere dag?? Ik doe dat ongeveer 2x per week.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:27

hoe was het paardje trouwens?????????????

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:30

hmm, doe het ook niet iedere dag hoor. Soms iets als maais met vlees, of salade met vlees, of wraps ofzo.

En ik heb een brilliante koekenpan, waarmee ik pannekoeken kan bakken zonder olie :D En dan wat fruit erop, heerlijk! Gezonde pannekoeken :D

Paardje was wel leuk :D Niks om nerveus over te zijn, lol. Hardstikke braaf.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:33

En dan mijn slechte dag vandaag :o :
O: zacht gekookt eitje, vk pistolet filet american
T: niets ivm laat ontbijt
L: frikandel met en een softijsje
T: niets
D: mac donalds

Zijn een dagje weg geweest en was helaas weinig gezonds te krijgen.

Was wel al weer 1.5 kilo kwijt van mijn vakantie kilo's deze week.

Morgen strenge dag na slechte dag van vandaag:
O: 250 gram vruchten kwark
T: nectarine, appel
L: 2 crackers slankie sambal met komkommerplakken, opkikker
T: glas choco light
D: aardappels, witlof met ham en kaas, tartaartje
T: ??

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 22:35

Loesss schreef:
Ik zat in Theodorou Beach hotel. Bij de jachthaven Kos Marine. Net buiten Kos-stad dus. Prima hotel en niet zo retedruk als in stad zelf. We hebben heel het eiland bekeken met scooter. Vooral Kefalos is geweldig. Wij hebben iedere avond bij ander restaurant gegeten en het was fantastisch. Waar zat jij? Allin?

Wij zaten in aparthotel kos (oftewel kos hotel zoals ze het daar noemen)
kwartiertje lopen naar de winkels, papa's beach was voor ons half uur lopen ofzo. Daarom ook niets aan gekomen hahaha elke avond stukken lopen deed me goed!
Wij hebben 3 dagen gefietst (zat bij ons appartement er bij) veel gelopen en 1 dag het eiland verkend met een quad. Ook op veel verschillende plaatsen gegeten. Bij restaurant de Haven (naast de oranje camel bar) hebben we een paar keer gegeten, kregen steeds grotere gratis coctails haha en super lief personeel. Vond ze trouwens overal wel aardig en behulpzaam. Ik ben nogal een muts met eten dus wil nergens saus of dressing bij haha en dat werd overal netjes geregeld. Kefalos zijn wij ook geweest! vonden het daar ook heel erg leuk inderdaad! Onderweg paradise beach en sunny beach bezocht! Sunny beach is echt het mooiste strand van europa, ik vond het er geweldig haha super helder water, fijn strand, en totaal niet commercieel!
Ons appartement was top, absoluut geen klagen gehad daar en een fijn zwembad om elke dag baantjes te trekken. Ik mis kos echt vreselijk, vind het veel te koud hier haha gelukkig wordt het morgen beter! Wij hadden geen ontbijt ofzo er bij zitten dus vandaar dat ik nog redelijk netjes heb gegeten haha gewoon broodjes met jam en een yoghurtje 's morgens en een sapje!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:49

Mijn schema van vandaag. :=
Ontbijt: 2 crackers met light jam en een sapje van druiven, aardbeien en banaan.
Tussendoor + lunch: Geen idee, we moeten de hele dag rondfietsen met school, school zou eten regelen, maar zelf neem ik gewoon boterhammen met kaas mee.
Diner: Nog even bedenken, wss iets met sla.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:09

Vanmorgen 94.7 kilo (hij flikkerde tussen 94.7 en 94.6) dus er is dit weekeind iig niets bijgekomen.

eten vandaag:
O: rijstewafels
T: iets van fruit
L: geen idee, ff iets halen bij de super nog.
A:belegd broodje
A:Nog een belegt broodje
T: geen idee nog

Vandaag een nogal rare planning, dus moet op het station eten halen, rond 5 uur. Dus dan maar brood. En daarna werken tot 10 uur, en dan nog naar huis reizen... Denk dat ik op de terugweg in de trein wel iets zal snoepen...

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:26

Hallo allemaal,

Ik kom weer gezellig bij jullie meedoen.
Heb het de hele zomervakantie zo druk gehad dat het er een beetje bij ingeschoten is.
Ben donderdag terug gekomen van Vakantie naar Alanya, dat was super, maarja ben wel aangekomen.

Nu begint de school weer en ga ik weer beginnen.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:18

Vandaag ga ik weer goed!
O: 2 bruine boterhammen met delight
T: lu crackertjes
L: 2 bruine boterhammen met kaas ofzo
T: nog geen idee ga naar een vriendinnetje vanmiddag
A: aardappels, vlees en groenten
T: geen idee gaan op de koffie bij mijn schoonouders dus een koekje ofzo zal er wel naar binnen gaan!

Zat vanmorgen wel om 9uur al in het zadel, dadelijk nog sporten bij de fysio en de auto te voet weer ophalen bij de garage (vanmorgen ook te voet van garage naar huis gegaan) dus mijn beweging heb ik wel gehad vandaag!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:02

Zo daar ben ik ook weer!
Ben op vakantie geweest naar Center Parcs :+ en het was harstikke gezellig! :D
Ben niks aangekomen gelukkig (heb tussendoor ook niks gegeten omdat we steeds aan het zwemmen waren).

Vandaag:
O: 1 boterham met pindakaas
t1 plakje ontbijtkoek 1 appel
L: 2 boterhammen met vruchtenhagel en thee
t: een Chocopop ( die heb ik nog van vakantie)
A: weet ik nog niet

We hadden van iedereen super veel koekjes gehad en chips om mee te nemen en ik heb in totaal 3 koekjes op! Ik had er echt geen zin in haha!

Loess: waar ga jij naar toe in Turkije? Ik ga dan namelijk ook, naar Alanya! :D
Ik wil dan 58 wegen, weeg er nu 60. Moet lukken, ik ga na mijn stage (nog 3 weekjes) 3 keer in de week skeeleren en 1 keer hardlopen, hopen dus dat ik het haal!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:14

DebbieY schreef:
Zo daar ben ik ook weer!
Ben op vakantie geweest naar Center Parcs :+ en het was harstikke gezellig! :D
Ben niks aangekomen gelukkig (heb tussendoor ook niks gegeten omdat we steeds aan het zwemmen waren).

Vandaag:
O: 1 boterham met pindakaas
t1 plakje ontbijtkoek 1 appel
L: 2 boterhammen met vruchtenhagel en thee
t: een Chocopop ( die heb ik nog van vakantie)
A: weet ik nog niet

We hadden van iedereen super veel koekjes gehad en chips om mee te nemen en ik heb in totaal 3 koekjes op! Ik had er echt geen zin in haha!

Loess: waar ga jij naar toe in Turkije? Ik ga dan namelijk ook, naar Alanya! :D
Ik wil dan 58 wegen, weeg er nu 60. Moet lukken, ik ga na mijn stage (nog 3 weekjes) 3 keer in de week skeeleren en 1 keer hardlopen, hopen dus dat ik het haal!

Demirtas, vlakbij Alanya :)!

Lily, volgens mij ken ik Hotel Kos wel, met die rare boog op de zijkant, is een wit hotel. Tegenover waar beachvolleybal Ek was? Daar zat ik echt vlakbij. Wij hadden 11 dagen 2 fietsen voor 60 euro, viel dus reuze mee en is wel zo handig! Je crosst zo overal heen!