Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:46

Hey Dames, nou ik was even druk, foe foe

Lees een hoop hier, maar niet alles is blijven hangen sorry.

Flappie welkom alsnog , ik zie dat je je draai wel gevonden hebt hier.

Civ wat een situatie zeg, ik hoop dat ze wat kunen doen voo je mannetje. ik duim dat het goed komt.

Angela dat is leuk om te horen dat het met paadje goed gaat, en dat je zo forum mag doen, lijkt me wel super om te doen.

Sifra al wat gehoord van die ontzettend slimme accountman?

Nou ik heb eigenlijk niet veel te vertellen, voel me beetje leeg, gewoon op van de week beetje spanning van het werk, en nog steeds het gevoel dat er wat aan komt... gek wordt ik ervan.

PW goed bezig jij, wat vond je er in het algemeen van?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:48

Nou de accountant doet er lekker makkelijk over * o, dat is vervelend ja, nou ik zal wel even bellen met de belastingdienst, maar het zal dan wel opnieuw moeten. Vervelend ja* Ja, daar schieten we wat mee op. Kan nog geen excuusje af hoor.

M'n keuken is weer schoon ja haha. Voel me verder een beetje raar. Ik ben erg aan het panieken over m'n koortslip, omdat ik denk dat ie gaat overslaan op mn oog :? Ehm ja, ik heb er alvast maar een g schema op los gelaten :+ Ben weer lekker bezig dus, maar ik merk dat ik meer last heb van dat soort dingen als ik toch al wat onder stress sta. Zoals nu met dat geld en opa die vandaag jarig zou zijn en oma die helemaal doorflipt ed. Voor de rest gaat het wel aardig ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:49

Ik vond het een positief en motiverend boek.
Prettig geschreven waardoor het makkelijk wegleest. De meeste dingen kon ik me zeker in vinden en sluit aan bij andere dingen die ik gelezen / gehoord / geleerd heb (in boeken en therapieen).

Pollewoppy

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:51

Wat een klootviool is die accountant dan zeg als er nog geen eens een excuus vanaf kan. Ben je mooi lekker mee. :n

Goed dat je het g-schema hebt toegepast, lukte dat een beetje?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:51

Kun je wel een beetje tijd voor jezelf nemen Daijano? Ff rustig aan hoor!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:53

PW, op zich zie ik wel met dat g schema dat m'n gedachten niet reëel zijn. En dan kan ik ze ook wel weerleggen. Maar vervolgens begint het dan heel hard te kriebelen in m'n oog en dan begin ik zo weer opnieuw.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:54

Haha, dat heb ik ook nog steeds hoor en ik ben al 11 weken er mee bezig. Je wéét het dan wel, maar het voelt nog niet zo.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:56

Ja precies en als het zo vóelt, dan ben ik ineens ook niet meer helemaal overtuigd...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:58

Heel herkenbaar dus. Geef het de tijd. Dat wordt langzaam wel beter denk ik :j. Wel goed dat je het toepast.

Ik ga nu mijn g-schema's bespreken bij de cognitieve vaardigheden! Doeidoei

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:02

Succes! Doei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:09

hee meiden..ik ben ook weer hier.
eerst ff ego post en dan lees ik bij en reageer ik.
met mij ist redelijk.
ik werk nu wat voor mn teamleidster.
en mn bijrijdster is ermee gestopt...das wel jammer..

*gaat nu bijlezen*

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:14

DC Jammer dat je bijrijdster gestopt is (zat er al wel een beetje aan te komen?). En bevalt het werken voor je teamleidster beter dan op de groep?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:19

niet geheel onverwachts nee...
ja werk bevalt me wel,maar nog steeds onrustig,want kan niet blijven duren deze situatie.

én ik wil verhuizen,danwel naar zutphen,arnhem,of apeldoorn
alsof ik een nieuwe start nodig heb ofzo..

hoe is het nou met die stomme belasting van je,sifra?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:24

Tja, gaat gewoon 5 mnd duren zeker. Heb alles zoveel mogelijk geregeld en we moeten gewoon heel zuinig aan doen de komende tijd (ben ik nooit zo goed in haha).
Verhuizen kan wel goed zijn om helemaal opnieuw te beginnen. Kom maar naar Zutphen hoor, gezellig haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:25

ja ik ken zutphen goed hahaha,is op zich wel gezellig..
maar je kan dr niet echt lekker uitgaan en dat mis ik wel..

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:30

Nee uitgaan is echt niks hier. Wij gingen eerder eigenlijk altijd naar Arnhem (en gaan dat in de toekomst hopelijk weer doen!). Alleen in de zomer vind ik het wel gezellig zitten op de terrassen op de markt. Om te wonen vind ik Arnhem dan gelijk weer zo groot en druk. Maar dat is net wat je zelf fijn vind natuurlijk en alles heeft zn voor en nadelen. Apeldoorn hebben wij toen ook aan gedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:32

ja arnhem is massaal.
apeldoorn is wel gezellig vind ik,iets gemoedelijker weer dan arnhem.
maar zutphen kom ik ook regelmatig hoor!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:47

Jammer darkchrystal dat je bijrijder er mee gestopt is. Ga je op zoek naar een ander of laat je het eerst even zo. Jammer dat het werken bij je teamleidster nog zo onrustig is. Voel je je wel wat beter nu je niet meer op de groep hoeft? Kan je teamleidster zich er ook een beetje in vinden?

Ik heb net de laatste keer van de cognitieve vaardigheden gehad. De laatste keer omdat de groep te klein was. Vind het wel heel jammer want het was wel heel nuttig. Nu weer wachten op telefoon. Morgen er zelf maar achteraan bellen, dit schiet niet op zo.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:52

Jammer dat het echt de laatste keer was PW. Hoe voel je je verder vandaag? Zou idd morgen ook maar weer zelf bellen, het is dan alweer vrijdag (en dat terwijl je deze week wss zou beginnen). Hopelijk word je dan wat wijzer.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:57

Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik me voel. Een beetje dubbel. Aan de ene kant wel redelijk, aan de andere kant weer die hardnekkige twijfel over mezelf. Als ik bij de cognitieve vaardigheden groep ben geweest vind ik mezelf altijd minder dan anderen (vandaag trouwens bespreekbaar gemaakt en anderen herkenden zich daar ook in). Ik ben dan bang dat ik het niet goed (genoeg) doe enz. Ben dan zo onzeker en realiseer me dat er gewoon nog veel werk aan de winkel is.

Verder baal ik er gewoon van dat ze niet opschieten met de dagbehandeling. Inderdaad ik zou deze week beginnen, het zou acute dagbehandeling zijn, maar zo acuut gaat het allemaal niet. Daar word ik een beetje moedeloos van. Ik laat morgen trouwens mijn vriend bellen, ben zelf bang dat ze meer weer afschepen, mijn vriend laat zich niet zo gauw afschepen.

Vanavond krijgen we trouwens visite, waar ik ook een beetje tegen op zie.
Ze weten dat het niet goed met me gaat en dan weet ik me geen houding te geven.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:04

Flappie hoe was het bij de huisarts?
Heb je er een beetje een goed gevoel over? Nam hij je serieus?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:05

Maakt niet uit wie er belt, als je maar zo snel mogelijk geholpen wordt.
Wel goed dat je dingen bespreekbaar maakt in de groep. Lijkt me wel fijn om te merken dat anderen hetzelfde voelen en het dus niet aan jou ligt, maar dat het gewoon past bij je klachten (zeg het nu een beetje wazig geloof ik)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:06

Ben dus bij de huisarts geweest en ja, ben eindelijk eens met een tevreden gevoel buiten gestapt. Heb er toch wel een half uur gezeten en eindelijk werd er geluisterd. Hielp ook wel dat mijn moeder aangaf dat dit echt niet van mijn gewoontes is, dat ik iemand ben die normaal gezien doorgaat en niet opgeeft, maar dat het op dit moment niet meer gaat.
Hij heeft mij ook nog even heel het arbo gebeuren proberen uit te leggen: dat zij vroeger als dokter nr de arbo-arts konden zeggen dat de patient niet in staat is om te werken, maar dat dat nu dus niet meer zo is. Hij heeft mij wel aangeraden om een nieuw onderhoud met de arbo-arts aan te vragen omdat hij vind dat er toch wel een belangrijk onderdeel compleet genegeerd is 2 dagen geleden. Verder heb ik anxyolitica en slaappillen voorgeschreven gekregen en ga deze alleen maar gebruiken als het echt nodig is.

Omdat ik mij op dit moment niet sterk genoeg achtte om de arbo-dienst te woord te staan, heb ik mijn moeder laten bellen. Hier werd eerst heel kortaf gereageerd dat het dan maar via het UWV (?) aangepakt moest worden, want dat de werkgever nooit had aangegeven dat er naast de rugklachten ook nog andere dingen meespeelde. Daar heeft zij rustig op geantwoord dat dat iddzo is, want dat ik deze problemen pas nu voor mezelf durf toe te geven, maar dat ik dat wel al 2 dagen geleden heb gemeld bij de arbo-arts en dat het toen straal genegeerd werd en dat ik er moeite mee heb het toe te geven aan de buitenwereld. Dus hij ging even nadenken over hoe of wat verder nu en zou dan terugbellen. En hij zou ook contact opnemen met mijn werkgever. Verder heeft mijn moeder dus ook gemeld dat ik door de medicijnen die ik nu ga nemen ook niet mag autorijden dus dat werken zowiezo niet mogelijk is.

Voor zover mijn verhaal. Hopelijk heeft iedereen een fijne dag vandaag en spreek jullie nog.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:06

oh iedereen is er ineens weer :p

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:13

Flappie, wat goed! * ben trots op je* Fijn dat je moeder mee was om je te helpen en goed dat je haar hebt laten bellen.
Nou hoef je geen schijn meer op te houden. Ben je ergens ook opgelucht?