Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emytje schreef:Ik had dus ook een aanvullende verzekering aangeschaft hiervoor. Begin me toch heel sterk af te vragen waarom... Ik kan natuurlijk vandaag of morgen ineens mijn been breken en dat dan die aanvullende verzekering heel handig bleek. Maar ik ben niet van plan om dat om de zoveel tijd te gaan doen.Volgend jaar haal ik het aanvullende er dus waarschijnlijk maar af. Zonde van het geld zo.
Maarruh, als ze de pil uit het pakket gaan halen, wil de overheid dan dat er meer kinderen komen? Dacht dat ze moeders juist aan het werk wilde hebben. Sommige dingen zijn zo tegenstrijdig.
Laura1989 schreef:Hai Meiden, ik heb jullie hulp nodig...
Het volgende;
Ongeveer 2,5 jaar geleden ben ik begonnen met de pil. Ik kreeg Stederil.. Nu ben ik in de periode dat ik de pil heb gebruikt 20 kg aangekomen. Dat is waarschijnlijk niet alleen van de pil, ik ben van een staand naar een zittend beroep gegaan, maar het eetpatroon is hetzelfde gebleven.. wel iets minder gaan sporten. Toen ik uiteindelijk bij de huisarts kwam heb ik een tijdje een andere pil gekregen.. ik geloof de goedkope versie van de Jasmin.. Deze heb ik toen 3 maanden geprobeerd maar zag geen verschil en aangezien hij duurder was maar weer teruggegaan naar de stederil.
Nu ben ik aan het proberen om af te vallen. Ik woog een paar weken geleden tussen de 86 en de 89 kg, te zwaar dus. Ik heb nu een dieetiste en ben dus veel beter aan het eten.. Ik val wel af, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met afvallen en de pil.
Hebben jullie een idee wat ik goed kan gebruiken in plaats van de pil? Ik heb eigenlijk een beetje de neiging om gewoon te stoppen en een tijdje over te gaan op de condoom, maar dat is natuurlijk ook niet echt ideaal.. Ik heb het topic een beetje gevolgd maar heb toch een beetje de zenuwen over het spiraaltje (pijn enzo).. De nuvaring lijkt me geen enkel probleem, maar ik wil gewoon eigenlijk die hormoon troep waardoor ik zoveel vocht vasthoud uit me lichaam. Wie heeft ervaringen met de nuvaring en zijn jullie daar ook van aangekomen?
Emytje schreef:De Nuvaring geeft ook hormonen af, maar dan plaatselijk (overigens komen ze wel gewoon in je bloed terecht). Het kan dus zijn dat je dan wel afvalt, maar ikzelf merk geen verschil. Ik gebruikte tot vorig jaar de Diane 35 pil en daarna de Nuvaring. Het is op het begin wel wennen. De eerste drie weken was ik heel bang dat de ring er ineens uit zou vallen en ik voelde em ook zitten. Vooral met seks vond ik em ongelooflijk schuren en meestal haalde ik em er dan ook even uit. Ondertussen voel ik het niet meer, misschien is het iets waaraan je moet wennen?
Laura1989 schreef:Hai Meiden, ik heb jullie hulp nodig...
Het volgende;
Ongeveer 2,5 jaar geleden ben ik begonnen met de pil. Ik kreeg Stederil.. Nu ben ik in de periode dat ik de pil heb gebruikt 20 kg aangekomen. Dat is waarschijnlijk niet alleen van de pil, ik ben van een staand naar een zittend beroep gegaan, maar het eetpatroon is hetzelfde gebleven.. wel iets minder gaan sporten. Toen ik uiteindelijk bij de huisarts kwam heb ik een tijdje een andere pil gekregen.. ik geloof de goedkope versie van de Jasmin.. Deze heb ik toen 3 maanden geprobeerd maar zag geen verschil en aangezien hij duurder was maar weer teruggegaan naar de stederil.
Nu ben ik aan het proberen om af te vallen. Ik woog een paar weken geleden tussen de 86 en de 89 kg, te zwaar dus. Ik heb nu een dieetiste en ben dus veel beter aan het eten.. Ik val wel af, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met afvallen en de pil.
Hebben jullie een idee wat ik goed kan gebruiken in plaats van de pil? Ik heb eigenlijk een beetje de neiging om gewoon te stoppen en een tijdje over te gaan op de condoom, maar dat is natuurlijk ook niet echt ideaal.. Ik heb het topic een beetje gevolgd maar heb toch een beetje de zenuwen over het spiraaltje (pijn enzo).. De nuvaring lijkt me geen enkel probleem, maar ik wil gewoon eigenlijk die hormoon troep waardoor ik zoveel vocht vasthoud uit me lichaam. Wie heeft ervaringen met de nuvaring en zijn jullie daar ook van aangekomen?
Bon_Bon schreef:Vraagje tussendoor, is t normaal dat je dikker word na stoppen pil?? (eerst microgynon 30, meteen daarna overgestapt op de goekdopere apotheke variant,daarna gestopt)
Voor hele verhaal [MW] Gewichtstoename na stoppen anticonceptiepil?
word neit op gereageerd vandaar dat ik het hier maar neerzet.
Bon_Bon schreef:Vraagje tussendoor, is t normaal dat je dikker word na stoppen pil?? (eerst microgynon 30, meteen daarna overgestapt op de goekdopere apotheke variant,daarna gestopt)
blue_kim schreef:Bon_Bon schreef:Vraagje tussendoor, is t normaal dat je dikker word na stoppen pil?? (eerst microgynon 30, meteen daarna overgestapt op de goekdopere apotheke variant,daarna gestopt)
ik ben juist wat afgevallen nadat ik gestopt ben. kan niet zeggen dat ik aangekomen ben door de pil, maar was wel door de jaren heen wat zwaarder geworden en ben nu sinds ene jaar gestopt en ben een paar kilo lichter juist.
Unwritten schreef:Die heb ik momenteel niet bij de hand.. daar ga ik vanavond in kijken gezien ik nu op het werk zit.
Ik heb de Trigynon tabletten.
kitag1rl schreef:vraagje,
hen sinds een week een mirena laten plaatsen (had veel doorbraak bloedingen die niet ophielden na pil wisseling)
bloedingen zijn tot nu toe weg, maar de pijn blijft.. het voelt alsof ik ongesteld moet worden... Niet heel veel pijn maar elke keer een steek.. precies zoals als je ongesteld bent.
hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat die pijn weg was? (voor de mensen die er ook 1 hebben laten plaatsen)
Unwritten schreef:Weet iemand hoe het zit met het doorslikken van een driefasenpil?
De week dat mijn menstruatie begint komt mij eigenlijk persoonlijk helemaal niet goed uit (eerste week nieuwe baan etc.. dus heb zoiets van.. dan wil ik ook rustig mijn werk kunnen doen en niet naar de wc moeten lopen etc)
Slik je dan door met fase 3? Het gaat om een weekje uitstellen, dus van een nieuwe strip fase 3 tabletten slikken?