Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:45

Ik word altijd helemaal onrustig als mn hartslag hoog is, waardoor ie helemaal hoog word, haha. Ik kan mijn hartslag namelijk vaak goed voelen en dat is best irritant.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:46

Ik dus ook :j Voel het enorm klopen en bloed door lijf jagen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:47

ik voel mijn hartslag ook heel goed, maar tijdens een migraine aanval merk ik niet dat hij dan onregelmatiger of hoger is dan anders...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:56

hoi,hoi, hier ben ik weer, gisteren na mijn werk gelijk op bed gegaanmet een slaappil en migrainemed. (weet niet of dat wel samen kan)Het is nu wel wat minder, maar nog niet weg.@joyce, heb cola en permuntjes geprobeerd gisteren, helaas geen effect, toch bedankt voor de tip.
ik zie dat jullie het over hartslag hebben, ik heb tijdens zon aanval wel eens dat mijn hart op hol slaat ja,maar dan moet ik wel een sterke aanval hebben, en dan hoor je ook het suizen van het bloed in je hoofd, hebben jullie dat ook?

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:59

MyWishMax schreef:
Ik slik trouwens iets heel anders :+

Metroprololtartraat? en dan 50 mg per keer, 2 keer per dag. En daarnaast heb ik nog Maxalt, maar dat heeft als effect dat de hoofdpijn even erg blijft, alleen niet verder doorslaat.

Mijn hartslag is in rust 88, na tijdens sporten zit in no time ik op 160 :=

Ah, oke. 8-) Volgens mij lijkt die metroprolol wel op propranolol, dat ik dat ooit heb gelezen. :D Ik slik nu dus 30 mg per dag, en zometeen dus 60 mg, dus aangezien jij op de 100 per dag zit is het waarschijnlijk niet belachelijk veel wat ik dus slik. :)
Ik slik er trouwens ook Maxalt bij, maar bij mij helpt het gelukkig goed. :D

rocymax schreef:
hoi,hoi, hier ben ik weer, gisteren na mijn werk gelijk op bed gegaanmet een slaappil en migrainemed. (weet niet of dat wel samen kan)Het is nu wel wat minder, maar nog niet weg.@joyce, heb cola en permuntjes geprobeerd gisteren, helaas geen effect, toch bedankt voor de tip.
ik zie dat jullie het over hartslag hebben, ik heb tijdens zon aanval wel eens dat mijn hart op hol slaat ja,maar dan moet ik wel een sterke aanval hebben, en dan hoor je ook het suizen van het bloed in je hoofd, hebben jullie dat ook?

Yup, maar inderdaad alleen bij een sterke aanval.
Laatst bijgewerkt door Floortje1988 op 13-09-10 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:01

Floortje1988 schreef:
MyWishMax schreef:
Ik slik trouwens iets heel anders :+

Metroprololtartraat? en dan 50 mg per keer, 2 keer per dag. En daarnaast heb ik nog Maxalt, maar dat heeft als effect dat de hoofdpijn even erg blijft, alleen niet verder doorslaat.

Mijn hartslag is in rust 88, na tijdens sporten zit in no time ik op 160 :=

Ah, oke. 8-) Volgens mij lijkt die metroprolol wel op propranolol, dat ik dat ooit heb gelezen. :D Ik slik nu dus 30 mg per dag, en zometeen dus 60 mg, dus aangezien jij op de 100 per dag zit is het waarschijnlijk niet belachelijk veel wat ik dus slik. :)
Ik slik er trouwens ook Maxalt bij, maar bij mij helpt het gelukkig goed. :D

metroprololtartraat en propranololtartraat zijn beide bloeddrukverlagers dus vallen in dezelfde categorie...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:01

Maar ik moest wel echt wachten met dosering verhogen totdat de bijwerkingen verdwenen waren? Wel raar dat jij zo snel omhoog moet ermee.

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:02

Ja, ik ga de dokter er van de week ook even over bellen. Sowieso ook omdat ik me afvraag of het wel nodig is om de dosering omhoog te doen als het zo ook al werkt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:07

Lijkt mij ook erg onnodig?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:10

Ik slik dagelijk op doktersadvies metoprololtartraat 100 mg, om migraine te voorkomen, maar eigenlijk helpt het niet. Aanvallen koen toch met enige regelmaat.

Als ik zo'n hoge hartslag heb tijdens een aanval en dan vooral 's nachts, meet ik dat wel eens met zo'n bloeddrukmeter. Mijn bloeddruk is tijdens een aanval wel gewoon laag/normaal.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:05

Meiden met een zeer hoofd :(:) .

Floortje, ik hoop dat de bijwerkingen snel minder worden. Ik zal het als ik jou was inderdaad even navragen of je wel zo snel moet opbouwen.

Wat hebben die bloeddrukverlagers trouwens namen om je tong in de knoop van te krijgen.

Ik heb eigenlijk nooit zo gelet op m'n hartslag tijdens een aanval. Voel je het dan echt bonken ofzo?

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:08

ik had afgelopen zaterdag ineens migraine :(
voelde me super fit, kreeg vlekken in mn zichtvlak (zag sommige dingen niet) toen dat weg was wat het ineens bonk bonk bonk in mn hoofd :(
en heftigg !!! :(
de zon werkte ook niet mee (had geen zonnebril)
na 2 ibu in 1 uur werd het eerst nog heftiger en na anderhalf uur met mn ogen dicht in de auto gezeten te hebben was het weggezakt :D
thank goddd !! :D

het zijn echt rotdagen als je migraineaanval hebt :(
gelukkig zijn ze bij mij snel over als ik ibu inneem :D

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:15

Laurabram schreef:
Meiden met een zeer hoofd :(:) .

Floortje, ik hoop dat de bijwerkingen snel minder worden. Ik zal het als ik jou was inderdaad even navragen of je wel zo snel moet opbouwen.

Wat hebben die bloeddrukverlagers trouwens namen om je tong in de knoop van te krijgen.

Ik heb eigenlijk nooit zo gelet op m'n hartslag tijdens een aanval. Voel je het dan echt bonken ofzo?

Bij mij voelt het dan alsof ik uit het niets een flink stuk ben gaan sprinten en opeens weer stil ben gaan staan. Dat het lijkt alsof je hart zo je borst uit kan komen springen. :P

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:35

@amber, gelukkig dat de ibuprofen bij je werkt! :D ik heb als bloeddrukverlager hydrosalauretil, maar de migraine aanvallen gaan gewoon door en de laatste tijd is ht echt de een na de ander, weet soms gewoon niet meer wat ik moet doen, hoe ik in bed moet liggen etc etc, probeer alles, nat washandje op mijn hoofd (mijn hoofd wordt ook altijd gloeiend heet, bij jullie ook), zon gelmasker, zo heet mogelijk bad met een zak ijs in de nek, etcniets helpt ;(

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:47

rocymax, ik heb inderdaad ook dat mijn hoofd gloeiend heet wordt tijdens een aanval. Ik heb daar gelstrips voor die ik op mijn voorhoofd plak en die urenlang ijskoud blijven. Ik weet het merk niet uit mijn hoofd, maar het is iets met Cool. :P

Washandjes worden naar mijn zin veel te gauw weer warm, en daarmee kan ik ook maar in een bepaalde houding blijven liggen omdat ze anders van mijn hoofd af vallen. ;)

Ik heb die koelte zo hard nodig dat als ik niets bij de hand heb, zoals op mijn werk, ik dan in de wc met mijn hoofd tegen de muur ga staan om een klein beetje koelte te voelen. |(
Het werkt wel alleen als verlichting. De migraine wordt er absoluut niet minder van en zal er ook echt niet van over gaan...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:18

Hé, dat is raar dt je dat ook hebt van je hoofd, ik heb idd ook van die gelpads, maar die verwarmen toch ook wel weer vrij snel, soms is mijn hoofd zo heet :# dat je er een ei op zou kunnen bakken denk ik, ik vul ook wel eens een handdoek of washandje met ijsblokjes dat verlicht ook wel eens, maar idd de migraine wordt er niet minder van helaas ;(

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:43

De migraine wordt er niet minder van, maar ik voel wel dat de koelte de pijn overheerst. Het is echt een hele verlichting voor mij. :)

Ik hoor ook veel dat mensen met migraine een in de magnetron opgewarmd ding op hun nek of hoofd leggen. Dat heb ik een keer geprobeerd (iemand legde het zo in mijn nek toen ik een aanval had) en toen moest ik toch overgeven joh! :\
Ik weet dus niet of het juist vreemd is of niet dat onze hoofden met migraine vanzelf al loeiheet worden. :P

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:49

Nee, ik weet het ook niet. Zijn er nog meer migraine bokkers die dat hebben? Of die de oorzaak weten?
Ik weet wel dat mijn moeder ook altijd veel last van migraine had en ook een heel heet hoofd kreeg :\
Ik ga die warmtepads dus zeker niet proberen, want ik ben altijd al zo misselijk :roll:

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:54

Vandaag een minder goede dag, hoofdje begint te bonken. Ik moet vanavond nog paardrijden, dus ik hoop dat het met iets te eten en ibuprofen verholpen wordt..

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:00

Oh, ik hoop het van ganser harte, -MG

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:09

Coolpads heten die geloof ik :) Heb ze van mijn paps gekregen en gebruik ze ook regelmatig.

De pijn gaat er bij mij niet mee over, maar wordt er wel iets mee naar de achtergrond verdreven, lijkt het wel. Had ik ook wanneer ik buiten kwam in de winter en het had echt gevroren dat het kraakte.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:16

Warmte vind ik opzich oke als een aanval aan begint te wakkeren, dus als ik pijn in mn spieren rond mn nek en schouders krijg. Maar zodra ik echt een echte aanval heb, wil ik het liefst KOUD, lekker op een frisse kamer, met frisse lucht, op een koud kussen met een koud dekbed. Anders word ik idd nog misselijker, jakkes... Gek eigenlijk he?

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:18

MG, hopelijk zet je aanval niet door.
Na een druk weekendje (Horse Event 3 dagen werken) ben ik toch blij dat ik geen aanval heb gehad. Op zaterdag heb ik wel de hele tijd mijn zonnebril opgehad, anders had ik geheid een aanval gekregen. Ik had voor de zekerheid mijn medicijnen meegenomen, maar ik heb ze niet nodig gehad.

O, de Co-Assistent begint weer!!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:20

Laurabram schreef:

Ja, je voelt echt je bloed door je lijf jagen, een heel onprettig en onrustig gevoel. Als je je hand op een ader legt, bijv in je hals, voel je ook dat je hartslag daar heel erg snel klopt. Echt heel niet fijn....

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:23

Floortje1988 schreef:
Ik weet dus niet of het juist vreemd is of niet dat onze hoofden met migraine vanzelf al loeiheet worden. :P

Ik krijg ook een heel warm hoofd, maar je ziet het niet aan de buitenkant, krijg geen rood hoofd of zo. Dacht zelf dat het vooral kwam omdat je bloed niet goed doorstroomt, waar weet het niet precies.