Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lola_

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:07

Nou nou nou vandaag had ik mij toch een knetterknal dag! Ik ging vanochtend boodschappen doen en ik stond op een gegeven moment gewoon echt bijna te huilen van alle stroom die ik steeds kreeg. Heb de helft van mijn boodschappen door andere mensen laten pakken en alles wat ik wel zelf pakte knalde zo hard dat mensen gewoon omkeken om te kijken wat er gebeurde.. Heb mijn jas en Sjaal afgedaan maar het mocht allemaal niet helpen.
De meneer achter de kassa heeft geholpen mijn boodschappen uit te laden want ik stond steeds Peng k*T! Auw Pang GVD! Dus hij kwam maar helpen hahaha..

Net weer onwijze kramp in mijn vingers bij het schillen van de aardappelen en vannacht wakker van de pijn in mijn knie.. Heerlijk zon dag :s

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:42

Nou lekkere dag zeg Lola, kan me voorstellen dat je er niet goed van wordt.

Ik moet er op het moment echt goed om denken dat ik eerst iets van metaal aanraak, voor ik in de buurt van mn pc kom. Mn vriend ziet me aankomen, sorry ik heb mn pc gesloopt, omdat k onder stroom stond, kan jij em maken? O:)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:47

komt ook omdat het weer es mooi weer is..

ik ben wel vet productief zeg. heb het aquarium maar eens een make over gegeven. weer helemaal schoon. al het water er uit, en nieuw water er in, wanden schoon gepoetst en de meeste alg verwijderd. vervolgens water getest en kwam er op neer dat het nu goed is. miss straks vissies halen.. maar ben ik nog niet uit.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:59

Dat die botwildgroei (exostose) bij FM horen, vind ik vreemd, want mijn foto's moesten juist schoon zijn om FM te hebben. Daar heb ik dus ook geen last van voor zover ik op de foto geweest ben.
En mijn dag begon lekker, maar in de middag ging het mis, nek stijf, bonzende koppijn. Nu op de diclofenac houdbaar, maar voel mijn lichaam wel. Komt zeker slechter weer aan ofzo...

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:16

fannetje schreef:
Dat die botwildgroei (exostose) bij FM horen, vind ik vreemd, want mijn foto's moesten juist schoon zijn om FM te hebben. Daar heb ik dus ook geen last van voor zover ik op de foto geweest ben.
En mijn dag begon lekker, maar in de middag ging het mis, nek stijf, bonzende koppijn. Nu op de diclofenac houdbaar, maar voel mijn lichaam wel. Komt zeker slechter weer aan ofzo...

Hebben ze foto's gemaakt om Fibro vast te stellen???
Ik ben binnenstebuiten gekeerd, maar geen foto's omde diagnose te kunnen te stellen hier in Erasmus MC in Rotterdam. Is ook niet gezegd dat je geen exotose mag hebben, omdat je dan geen fibro hebt. Apart, dat de diagnoses anders gesteld zijn...zou verwachten 1 manier van diagnosticeren.

Qua slopen, ik heb al een paar telefoons gesloopt, pakte ik de telefoon op en ja hoor, schok... en display kapot :D .

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:59

Omg Lola zo erg :(:) Volgende keer een flesje water mee nemen zodat je je handen en haar een beetje nat kunt maken. Tenminste zo doe ik dat altijd en dat werkt meestal wel. Ik heb ook bij de kapper pray gekocht voor als ik statisch haar heb. Nog niet uitgeprobeert maar leek me wel het proberen waard.

Scheepie, jeetje zo erg dat de display kapot gaat? My god..

Was vandaag ook statisch, zal idd aan het weer liggen. Vooral toen ik een jurkje ging passen (had even bij wehkamp geshopt, is uitverkoop) de vonken spatten eraf! Dat jurkje doe ik dus mooi niet :P

Morgen mag ik weer naar de fysio voor mijn kaak. Ze ziet me al aankomen.. vandaag permanent gekregen, ik lijk wel een schaap :')

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 21:24

Haha foto Glossi!

Misschien gaat daarom mijn telefoon ook aldoor stuk, is nu al 3x voor reparatie geweest :+

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:18

Haha beter van niet :') over 1 a 2 weken zit het wel goed. Maar de eerste dagen ziet het er niet uit! En ik mag mijn haar een dag niet wassen dus kan het ook niet even platter maken ofzo.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:24

He jammer zeg :P Heb het ook wel gehad hoor, permanent gedaan en k leek wel een ontplofte poedel.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:44

Dat slaaponderzoek (weet niet meer wie) klinkt echt als een drama!

Maandag mag ik naar de reumatoloog... Hoop echt dat die me ergens mee kan helpen!
Heb de afgelopen week onwijs last van mijn armen (moeite hebben met ontspannen, waardoor het uiteindelijk verkrampt en niet meer kan ontspannen. Erg lastig, vooral omdat ik veel moet doen voor school (arceren, schrijven) wat nu dus veel moeite kost.
Gisteren m'n armen in laten smeren met tijgerbalsem, dat hielp me iig 's avonds ontspannen. Jammer genoeg begon de spanning vandaag al erg vroeg ipv na enkele uren inspanning.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:39

Citaat:
="scheepieHebben ze foto's gemaakt om Fibro vast te stellen???
Ik ben binnenstebuiten gekeerd, maar geen foto's omde diagnose te kunnen te stellen hier in Erasmus MC in Rotterdam. Is ook niet gezegd dat je geen exotose mag hebben, omdat je dan geen fibro hebt. Apart, dat de diagnoses anders gesteld zijn...zou verwachten 1 manier van diagnosticeren.

Ik weet niet of dat nogsteeds zo is, maar 10 jaar geleden was dat wel hetgeen wat mij verteld werd.
Toen was FM nog helemaal in de kidnerschoenen, waren nog maar weinig reumatologen die het erkende.
Ik meende dat hij toen zei: als je foto's schoon zijn en je bloed ook dan moeten de klachten door de FM veroorzaakt worden.
Hij was toen al bijna zeker van zijn zaak, maar dat werd gedaan om andere dingen uit te sluiten.
Kan me ook voorstellen dat gedaan wordt, want voor hetzelfde geld komen de klachten door een andere oorzaak en heb je dus wel afwijkingen aan je wervelkolom, waardor je bijv. scheef gaat lopen etc. met alle gevolgen van dien.
Dan heb je misschien iets waar wat aan gedaan kan worden en krijg je zomaar het stempeltje FM, waar je dus niet zo veel mee kan.
Ik heb toen handen/voeten en bekken foto's gehad, was allemaal ok gelukkig.

Maar zijn er dan van jou rug en bekken nog nooit foto's gemaakt? En dat met jouw klachten, zou er zeker een keer naar laten kijken.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:42

Citaat:
Ik meende dat hij toen zei: als je foto's schoon zijn en je bloed ook dan moeten de klachten door de FM veroorzaakt worden.

Zou best kunnen dat hij dat tegen jou zei. Als er iets op de foto's te zien is en je bloed niet goed is dan zou het ook iets anders kunnen zijn.

Truf, haha ja ik leek gister ook wel een ontplofte poedel. Vandaag mijn haar toch maar beetje nat met mijn handen gemaakt zodat het wat platter werd en ik veilig over straat kon :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:54

Ik ben ook van boven tot onder op de foto geweest :j De reumatoloog heeft dat gedaan, om uit te sluiten dat ik niet ergens problemen had zitten waardoor ik pijn had.. Hij heeft ook met een echo-apparaat naar mijn knieën gekeken (weet niet meer precies waarom, denk om te zien of er vochtophopingen of afwijkingen op bepaalde lagen ofzo zitten?), met die knieën was iets, maar ben vergeten wat precies :o Het was geen aanwijzing voor iets ernstigs ofzo, beetje hetzelfde als bij mijn polsen (hyperflexibel), heel gevoelig voor overbelasting .. Erg handig vind ik het :+ Haha.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:06

Hebben jullie al eens magnesium geprobeert? Ik las dat als je een tekort aan magnesium hebt je ook oa fibromyalgie kunt krijgen. Ga het hier volgende maand met de internist even over hebben. Wil wel eens weten hoe het met mijn magnesium is :j

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 10:24

Laat het ons weten zou ik zeggen, worden we alleen maar wijzer van!

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 10:38

Foto's zijn er bij mij ook niet gemaakt.

Hihi, ontplofte poedels :') Ik waag me niet aan permanenten, zou heel graag krullen willen hoor, maar denk dat ik ook als poedel eindig...

Gister met een collega wezen rijden op haar IJslanders. Deze keer zo'n anderhalf uur weggeweest, lekker over de heide. Paar fijne stukjes tölt er uit weten te krijgen! Later nog even gewisseld van paard en op har oude hengst verder gereden. Die mag niet meer tölten, dus stukken gedraafd, maar toen kreeg ik echt ontzettend last van m'n enkels en kuiten. Misschien dat ik toch iets te kort zat ofzo. Verder eigenlijk het grootste deel gestapt, heerlijk! Kreeg ook flink last van de rest op het eind. Nu vrij stijf, maar wel ontspannen ;)
Baal een beetje van de regen :( Wilde vandaag met Nevi aan de slag....

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:18

Klinkt wel heerlijk hoor RTM, niet je pijn in de enkels en kuiten natuurlijk, maar het rijden op een IJslander en dan nog anderhalf uur +:)+ ....ik mis mijn adoptieIJsje echt supererg, kon daar heerlijk op rijden zónder pijn en zelfs daarna een paar uur zonder pijn rondlopen.

Heb afgelopen woensdag sinds tijden weer eens op mijn paard gezeten (stap en drafje), was wel heerlijk in het zonnetje, maar helaas niet pijnloos :n .

Vandaag is het qua spieren echt waardeloos, hebben jullie dat vandaag ook zo erg? denk nl. dat het door al dat vocht komt, het regent wel niet hard, maar het is buiten supervochtig, want zelfs mijn diclofinacjes doen het vandaag niet.

Morgen weer een dag zullen we maar zeggen.

Ik heb magnesium voor een maand of 3 geprobeerd, maar heb helaas geen verschil gemerkt. Ik slik het nog wel in de multivitamien, daar zit het ook in.

Toitoi allemaal maar weer :wave:

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 01:04

Ik kwam een leuk woord voor galgje tegen op internet: hippopotomonstrosesquippedaliofobie

Fannetje, ik zal jullie op de hoogte houden :j

RTM, leuk dat je gezellig met een collega bent wezen rijden. En jeetje anderhalf uur!! Dat is een flinke rit!

Iejoor62, ja ik had vandaag ook best last. Had het ook onwijs koud daar kan het ook door komen. Was auto's wezen kijken met heit en mem maar was blij toen we weer terug waren. Snel hapje eten, toen douchen en daarna even op bed gelegen. Even kort slaapje en lekker opwaremen. Deken lekker aan gehad op 3 :Y)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:17

RTM lekker ritje gehad dus :) en ijsjes zitten ook zo lekker, dat is echt relaxed rijden.

Iejoor62, ik heb met dat weertype ook meer last, voelde het al aan komen.
Bij jou dus geen verschil met magnesium, maar had je daar dan een tekort in?

Glossi, leuk woord voor galgje :+
En 1,5 uur een flinke rit? Dat is voor mij een standaard trainingsrondje }>
Het is allemaal maar in verhouding. Ik vond dat voordat ik aan endurance begon ook een flinke rit, maar nu echt niet meer.
Ik kan het in de winter alleen niet, maar zometeen met beter weer gaan we weer uurtjes trainen en dan is 3 uur geen uitzondering.
De wedstrijden die ik tot nu toe gereden heb zijn tot 34km, zegt genoeg denk. En vanaf dit seizoen willen we klasse 2 en dan zit je toch al snel op 50-60km (dat had ik een paar jaar geleden ook niet durven denken)
Maar ga straks ook even naar buiten, eens kijken of er iemand van stal meewil.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:07

Ik ben voor dat diagnose fybromyalgie is geconstateerd al aantal jaar daarvoor doorverwezen naar Radbout Kliniek in Nijmegen en daar foto's en MRI etc.gehad.Konden toen aangeboren afwijking in rug vinden ( onderste tussenwervel schijven te dun ) en slijtage , geen vering meer in de tussenwervelschijven(o.a. door mijn werk in de verpleging en het vele uitmesten).
Dus toen ik uiteindelijk verleden jaar bij de reumatoloog kwam, is er bloedgeprikt en ben ik dubbelgevouwen in allerlei posities waarvan ikniet wist dat het kon :P en uitgebreide anamnese en daarna diagnose gesteld paar weken later.

Ikwas wel benieuwd, vandaar ;) .

Ik heb ook tijd op advies van h.a. magnesium geslikt, dit voor de te hoge spierspanning maar deed geen ene moer helaas. Ging alleen gigantisch obstiperen.

Hemel, heb momenteel gigantisch hoge spierspanning, slaap er slecht door, voel het helemaal stijgen zeg maar. Merk ook in bed dat ik onbewust weer de neiging krijg om met mijn benen spanning te gaan trekken.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:35

@scheepie, je bent dus ook al door de molen gehaald, maar er is dus meer mis met je dan alleen FM.

Ik werd vanochtend ook stijf wakker, maar wilde perse naar buiten vandaag, dus toch maar een diclofenac genomen, zodat ik mijn paardebeest niet teveel in de weg zou zitten. Heb heerlijk samen met een stalgenootje een voornamelijk stapritje van bijna 2,5 uur gemaakt, lekker wat heuvelwerk (we hebben even wat paadjes uitgeprobeerd), 2 x stukje gedraafd. Was er echt weer voor vandaag.
Jammer dat het zo wisselvallig is, daar hebben we dan weer last van :+ , van mij mag het zulk wer blijven.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:48

ja het was op een gegeven moment echt warm buiten. jammer dat het zo vochtig is.

ik ben met mijn veulen een stukkie te lopen geweest.. hooguit een half uurtje.. hartstikke leuk. de 2 babyshetten mee.. super gezellig. en ze zijn alle 3 al verkeersmak.. zo braaf.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:49

Boehoeee Fringe komt vandaag niet -O- is het afgelopen met die serie?

Fannetje, pff standaard trainingsrondje petje af hoor! Bij mij is een standaart trainings rondje 30 minuten :o
Knap dat je endurance rijd en dit seizoen klasse 2 wilt gaan starten :j

Scheepie, maar heb jij dan wel fibro gezien je afwijking in de rug? Kan daar niet alle pijn bij vandaan komen? Ik heb bijv.
nu een diagnose fibro gekregen maar bij mij kan het ook heel goed bij de b12 vandaan komen. Las dat toevallig gister op
internet.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:52

komt volgende week wel weer heb ik gehoord.. maar eerst zien, dan geloven.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 23:04

Ooh ik hoop het zo!!!! Ik ga een stukje van secret story kijken en dan mijn bedje in. Fijne avond allemaal :evaw: