[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Teelee

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 07:59

haha ja dat ook idd :Y) Maar mocht in niet meer ongesteld worden en ik weet dat het door de mirena komt, vind ik het ook geen probleem ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:06

Ik had zelf altijd al een hele zware menstruatie, dus een koperspiraaltje was voor mij geen optie. :n Ik maakte me wel zorgen om de hormonen in mirena omdat ik van de pil (en de pleister) altijd ontzettende migraine kreeg, maar helemaal nergens last van gelukkig! :)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:10

Het bleoden kan na het zetten van een spiraaltje nog wel even doorgaan hoor. Het kan tot 6 maanden duren voor alles lekker loopt. ;)

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:59

Utixo schreef:
Het bloeden kan na het zetten van een spiraaltje nog wel even doorgaan hoor. Het kan tot 6 maanden duren voor alles lekker loopt. ;)

Ik ben nu bijna twee maanden verder met me minera en ik lek ook nog steeds. Niet echt ongestelt, maar ook geen normale afscheiding. Hoop toch niet dat dit nog vier maanden doorgaat. Voel me toch een beetje 'vies' soms..

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:03

Zo lang nog?? :oo

Ik moet zeggen dat ik gister avond nog bloed/slijm had, terwijl ik de rest van de dag niks had. Vandaag tot nu toe ook niks. Kan dat nog komen, of heb ik gewoon geluk verder en blijft het zo tot ik (evt) ongesteld moet worden?

Ik heb wel met vlagen nog flink wat steken in mn onderbuik, voel me misselijk en last van mn rug.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:07

Ik heb hem vanaf oktober. Eerste maand heel licht ongesteld, 2e maand niet, derde maand 2 dagen, 4e maand opeens 3 weken, 4 dagen niet, een week wel. Daarna niet meer, ik heb er goede hoop op dat het zo blijft. Was ook niet echt ongesteld, maar ook niet niet zeg maar.

Enige nadeel vind ik wel dat mijn afscheiding veel wateriger is geworden, hoop dat dat bijtrekt.

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:08

Soms heb ik het in de ochtend, soms in de avond, soms de hele dag. Ook welleens een hele dag niets en een andere keer lichte menstruatie. Er is echt geen touw aan vast te knopen! Soms bekruipt mij het idee of ik niet gewoon een schimmelinfectie heb ofzo!

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:16

Ja ik heb hem pas sinds dinsdag, dus kan er nog niet veel over zeggen natuurlijk.
Ik merkte dat sinds ik met de pil gestopt was ik ook echt weer mn ovulatie had. Ik had op dat moment meer slijmerige afscheiding.

hmmm schimmelinfectie is idd niet fijn. Maar ik weet zo goed als zeker dat ik dat niet heb :n :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:27

Als je een schimmelinfectie zou hebben, heb je last van korrelige afscheiding en vooral jeuk. En geloof me dat merk je echt meteen wel als je daar last van hebt :P

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:28

Dan weet ik het helemaal zeker :Y)

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:33

Heb ook een vraagje :o
Had geen zin om het topic door te zoeken dus sorry als het al eens is gevraagd.

Ik slik de pil vanaf dat ik 16 ben en ben nu 20. Meestal als ik een pil vergat slikte ik de volgende keer er gewoon 2. Maar omdat dat zovaak gebeurde en mijn libido zo ver zakte had ik een beetje een link gelegt daar tussen. Dus ben ik daar nu mee opgehouden dus vergat ik hem dan slikte ik hem gewoon niet en daarna gewoon weer normaal slikken. Voor mijn idee is me libido aardig weer gestegen. Maar heb nu sinds kort dat als ik de pil vergeet ik gelijk ongesteld word. Maakt niet uit wanneer, kan zo in de eerste week ongesteld alweer worden. Wil gewoon proberen wel goed me pil te slikken, maar het lijk me toch ook niet goed dat ik gelijk ongesteld kan worden?

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:41

Even een vraagje voor de Mirena "bezitsters": Hebben jullie van tevoren ook een kweekje moeten laten nemen?

Ik heb namelijk afgelopen dinsdag een kweekje moeten laten nemen en gelijk maar een uistrijkje laten nemen. Mijn dokter zegt dat dit altijd moet voor het plaatsen van een spiraaltje, maar ik had het nog nooit eerder gehoord. Het kweekje is om te testen of je geen SOA hebt.

Ik moet wel zeggen dat het ontzettend meevalt qua pijn. Mijn dokter zegt dat het plaatsen van het spiraaltje ongeveer hetzelfde voelt als een uitstrijkje nemen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:42

Bij mij is er toen geen uitstrijkje/ kweekje genomen vanwege de mirena. Dit heeft de huisarts ook niet verteld.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:53

Bij mij is het de eerste keer bij de Gynea meteen gebeurd :j
Of het ook echt ivm de mirena was weet ik niet. Weet wel dat ze het met het zetten van de mirena ook nog een uitstrijkje hebben gemaakt. Dus dubbel getest :')

Zetten kan ik je niks over vertellen aangezien het onder narcose gebeurd is van de week. Maar het uitstrijkje voelde ik verder ook niks van :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:00

Wat ze doen is checken of je geen dingen hebt zoals een schimmelinfectie. Als je namelijk het spiraaltje plaatst gaat hij natuurlijk dóór je vagina en dan je baarmoeder in. Je wil niet het risico lopen dat het spiraaltje die schimmel meeneemt en in je baarmoeder brengt, dat kan voor hele nare dingen zorgen.

Daarom maken ze soms een kweekje, is wat mijn huisarts me heeft uitgelegd.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:01

chantal, hoe is dat gegaan? Voel je er nu nog veel van?

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:03

De huisarts gaf mij als reden dat indien je wel een SOA hebt je het virus je baarmoeder in "drukt". Zodoende nemen ze bij ons dus eerst een test.
@ chantal: misschien had je het ergens al aangegeven , maar waarom ben je onder volledige narcose geweest?

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:05

Rock schreef:
Wat ze doen is checken of je geen dingen hebt zoals een schimmelinfectie. Als je namelijk het spiraaltje plaatst gaat hij natuurlijk dóór je vagina en dan je baarmoeder in. Je wil niet het risico lopen dat het spiraaltje die schimmel meeneemt en in je baarmoeder brengt, dat kan voor hele nare dingen zorgen.

Daarom maken ze soms een kweekje, is wat mijn huisarts me heeft uitgelegd.

precies, het idee is even slikken, maar ja, weet je ook gelijk of je geen baarmoederhalskanker hebt.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:05

Marchador schreef:
chantal, hoe is dat gegaan? Voel je er nu nog veel van?

Ik was van 7 uur 's morgens in het ziekenhuis, en pas om 4 uur kon ik weer weg. Van het plaatsen en de narcose geen last gehad (behalve nog een beetje moe)
Heb wel de hele dag beetje zeurderige buikpijn, wat 's morgens en 's avonds erger is en pijn doet. Ook beetje last van mn rug en misselijk op die momenten.
Verder voel ik me eigenlijk goed, en met beetje rustig aan doen is het goed te doen :j
De eerste dag redelijk nagebloed. Gister eigenlijk 's avonds heeeel klein beetje, en nu niks meer :n

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:06

Wolken schreef:
De huisarts gaf mij als reden dat indien je wel een SOA hebt je het virus je baarmoeder in "drukt". Zodoende nemen ze bij ons dus eerst een test.
@ chantal: misschien had je het ergens al aangegeven , maar waarom ben je onder volledige narcose geweest?

Dat vond mijn gynea normaal. Ik dacht dat het in duitsland overal zo was, maar zelfs bij de apotheek vonden ze het vreemd. Dus ik denk dat alleen mijn gynea het het fijnst vind om het op die manier te doen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:09

Ik vond het echt apart... Ik was dan wel net bevallen, dus het plaatsen ging vrij simpel, maar het was niet iets waar ik een narcose voor zou verwachten, tenzij je een gekantelde baarmoeder had?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:10

Mooi dat dat in ieder geval goed is gegaan!!

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:12

ik heb 3 weken ervoor bij de gynea een uitstrijkje laten maken, en een week later bij de gynea in het ziekenhuis een uitgebreide controle en echo gehad. Eierstokken en baarmoeder waren na een inwendige echo helemaal in orde zei ze. Dus daar ga ik niet van uit dan :=

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:13

Ja daar ben ik ook heel blij om Marchador :j
Zeker met de narcose is het toch wel wat spannend :=

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:18

Ik weet weinig van dit soort dingen af, maar ik vroeg me af. Zijn er betrouwbare anticonceptie middelen zonder hormonen? Behalve condoom dan?