Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
_Marinke_ schreef:Als je zegt dat je broertje het heeft, dan zeg je dat 1 van je ouders het ook hebben.
Het is namelijk zo dat als een kind autisme heeft het van 1 vd ouders komt die dus ook autisme heeft. Het is weer niet zo dat als 1 vd ouders autisme heeft het automatisch aan het kind word meegegeven. Althans zo is ons vertelt door de deskundigen.
_Marinke_ schreef:Vertelt ie me heel leuk; "Ja dat vind ik helemaal niet zo gek, heb er ook wel aan gedacht ja". Makkelijk praten natuurlijk, en als die dat toen had gezegd en dieper op in was gegaan waren er veel dingen hier ook anders gelopen.. maar de tijd draai je niet terug. Ik probeer dan ook altijd naar de toekomst te kijken, en uit wat er is gebeurd een lering te halen.
Manou schreef:Duinrell heeft toch ook een attractiepark, niet alleen een zwembad? (Ben er zelf nooit geweest.)
En de 'vriendelijkheid' heeft toch vooral met wachtrijen en dergelijke te maken? Niet met de aard van de attractie?
_Marinke_ schreef:Het is namelijk zo dat als een kind autisme heeft het van 1 vd ouders komt die dus ook autisme heeft. Het is weer niet zo dat als 1 vd ouders autisme heeft het automatisch aan het kind word meegegeven. Althans zo is ons vertelt door de deskundigen.
siskeh schreef:Ik denk dat "niet zo goed" inderdaad de goede omschrijving is.
Het is niet zo dat ze minder sociaal zijn(vaak wel), of "bot"/gemeen op het sociale vlak, maar meer dat ze er "minder goed" in zijn.
In mijn geval heb ik heel veel moeite met het inschatten van een ander, en zal dat vaak negatiever maken dan dat het is(oww, ze zullen me toch niet aardig vinden)
Maar ik zal(buiten mn lompe opmerkingen om, die bot zijn) nooit echt "gemeen" zijn.
Manon94 schreef:Okee, maar kan het ook juist de andere kant zijn? Dus dat ze alleen maar aandacht willen
en allemaal dingen zeggen die nergens op slaan?