Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:25

Ik vind het ook zeker knap als je je negatieve gedachten kunt doorbreken. 40 uur werken zie ik echt niet meer gebeuren en eigenlijk wil ik dat denkik ook niet meer. Eerder wel en ik deed er nog een deeltijd hbo naast. Kan het me echt niet meer voorstellen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:06

Pfoe Sifra, knap hoor. Ik zou het ook echt niet kunnen.
Ik word ook altijd helemaal gek als ik denk aan mensen die en
een fulltime baan hebben, en 3 kinderen waar ze ook mee naar de sportclubjes gaan ed, dan ook nog tijd hebben voor dieren in huis en om het af maken nog een druk sociaal/vereningsleven dr op na houden ook :roll:
Ik vraag me dan echt serieus af, hoe DOEN ze het toch? :=

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:00

Ik ben er ook weer even, vannacht een vervelende nacht gehad. Ik was erg moe dus ik sliep eigenlijk zo totdat een uur later de hond aanslaat, dat doet ze anders nooit 's avonds. Ik gekeken := en zag niks. Nou ja zal wel niets zijn. Zo ging het een hele nacht door, toen heb ik maar een slaappil ingenomen. Schrok ik weer wakker en dacht ik dat ze aan het inbreken waren??? Ben maar tv gaan kijken en tegen 6 uur weer inslaap gevallen totdat de kat op de afstandbediening gaat staan en de tv weer aanspringt haha. Al met al was het een lange "spannende" nacht. Er zal dus niet veel uit mn handen komen vandaag, vrees ik. :O Buikpijn is nu over.

Zo Angela 40uur werken is niet niks, ik zou dat ook niet kunnen. Wil straks 32uur gaan werken maximaal. Ben je in 1x begonnen of kon je het opbouwen? Goed ook dat je je negatieve gedachten weet te doorbreken!

Hoe gaat het met de anderen hier? Genieten we een beetje van het zonnetje 8-)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:27

Vervelend CIV dat je zo'n rotnacht hebt gehad. Hopelijk krijg je eenbeetje energie van de zon.
Ik zelf voel me weer ronduit poedersuiker. Ben een grote spanningsbom. Vanochtend bij het opstaan gelijk flink over moeten geven. Dat luchtte heel eventjes op, maar direct daarna heb ik weer dat zenuwachtige rotgevoel in mn maag. En bij vlagen wordt ik heel agressief, wil dan echt dingen slopen omdat ik mn gevoel niet kwijt kan. Voel me zo gefrustreerd en depri. Hoop iedere dag dat het beter wordt...en ik vind het ook niet meer zo gek dat ik met zo'n knoop wakker wordt, als ik zie hoe ik me overdag voel. Bah.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:01

Hoe is je dag verder verlopen Sifra? Gaat het alweer ietsje beter? Vervelend dat je je gevoel niet kwijt kan, weet je wel waar het gevoel vandaan komt? Ik heb me ook een tijd zo gevoeld zoals jij nu en ik vond het echt verschrikkelijk, zat mezelf enorm in de weg. Dmv ademhalings- en ontspanningsoefeningen ging het wel beter, helpt dit bij jou? Als het echt niet ging dan nam ik toch maar iets in.

Ik voel me vandaag ook wat gespannen maar dat komt door vannacht, ik denk weer veel aan mn paardje, mn vriend is weg en ik heb vandaag niemand gezien. Behalve dan net de buurvrouw die het raar vond dat ik dacht dat ik weer wel werk zou vinden??? "Dat is optimistisch van je", zei ze. Dus ik weet wel hoe het komt maar het blijft vervelend. Hopelijk slaap ik vannacht weer beter.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:51

Voel me wel weer iets beter nu. Meestal begint het in de middag wat af te zakken. En 's morgens begint alles weer overnieuw. Had vanochtend ook wel een oxazepam genomen , maar die kwam er ook direct weer uit.Vreselijk en zit mezelf dan idd enorm in de weg. Oefeningen helpen niet, ik moet gewoon de tijd door lijkt het wel. Weet niet waar het vandaan komt, ik hoef/moet op dit moment helemaal niets en ik doe ook helemaal niets. Ik weet het niet.
Ben nu gewoon doodmoe. Helaas gaat slapen ook niet helemaal soepel. Wil eigenlijk wel even naar mn paard, maar weet niet of dat gaat lukken. Pff tis wel een grote klaagzang zo he.
Wat een vage reactie van je buurvrouw, tuurlijk vind je weer werk. tenminste, ik ga er ook vanuit dat ik straks echt wel weer een baan vind....Wanneer komt je vriend terug (of heb ik daar overheen gelezen?). Succes met slapen vannacht!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:23

Ben je nog naar je paard geweest Sifra? Even klagen is niet erg, dat kan ook opluchten en het valt toch wel mee met klagen?? Doe gewoon even rustig aan. Morgen komt mn vriend gelukkig weer thuis maar volgende week is hij weer weg. Als ik vannacht weer goed slaap dan gaat het wel maar die nachten kunnen zó lang duren, bah. Ben soms een beetje bang snachts :?. Wil eerst even kijken of ik zo in slaap kom en anders neem ik maar iets in.

Hoop dat het met de andere alweer ietsje beter gaat.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 11:58

Hier gaat het wel weer beetje beter ja. Klote zeg dat jullie zo slecht slapen :(:) Ik slaap juist erg goed de laatste tijd. Zo goed, dat ik niet eens merk wanneer mn vriend thuis komt midden in de nacht :D

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:37

ik heb weer een dipdag.
2 hele goede dagen gehad alleen gisteren ff stress maar ik dascht daar verder niet te veel bij na en toen ging het weer goed.
vandaag moet ik weer werken na 11 dagen vrij gehad te hebben denkt dat het daar aan ligt heb weer zon zenuwen gevoel in me buik en voel me raar(ik hoef jullie vast niet uitteleggen hoe dat voelt haha) durf eigenlijk ook niet naar me werk te rijden omdat ik bang ben om in paniek te raken.
wbt slapen ik slaap goed maar droom heel raar en word daardoor heel raar wakker vaak heel angstig droom ook vaak over dood enzo.
het schijnt er toch allemaal bij te horen maar echt vrolijk word je dr niet door.
ik hoef gelukkig maar 6 uurtjes te werken met leuke collegas maar toch heb ik echt geen zin

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:59

Vervelend Janne :(:) Kan me voor stellen als je zo raar wakker wordt en akelig droomt dat dat niet bepaald motiverend werkt :n
Hoop dat het werken toch mee viel voor je..

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:07

Lijkt me lekker om zo goed te slapen Sam! Geniet daar iig lekker van.
Wat jij zegt Janne, over dat zenuwen gevoel en raar voelen, dat ik herken ik helemaal. Helaas werd ik er vanochtend ook weer mee wakker, de zenuwen worden vervolgens misselijkheid en dat is weer de hele dag blijven hangen. Net wel even naar mn paard geweest, maar ik ben alweer helemaal kapot na het geven van haar supplementen. Kom niet eens aan lekker poetsen oid toe. Grrr.
CIV, je hebt pb!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:42

Sifra, bedankt voor je reactie! Mochten er nog meer mensen hun advies voor me hebben dan is dat welkom, ook de stille meelezers. Goed dat je nog bij je paardje bent geweest ook al heb je niet meer kunnen poetsen, je bent wel gegaan. Zelf ben ik momenteel weer wat emotioneel. Ik hoop dat iedereen hier een goed weekend heeft en van het mooie weer kan genieten.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:38

werken ging wel goed als ik maar faleiding heb.
het rijden er naar toe zit een beetje tussen me oren aangezien in in de auto hyperventilatie aanva gehad heb en hartritme stoornis,zodoende ben ik steeds bang om het weer te krijgen.
als ik in de auto zit en ik voel me niet zo fijn bel ik iemand op die me dr ff doorheen moet praten haha.
werkt meestal wel ook rij ik met een raam een stukkie open voor de frisse lucht,
vandaag heb ik weer even een dipje gister gewerkt ging echt goed het is nu meer rust op de afdeling dat werkt wel fijn.
alleen mijn vriend kwam vannacht om 2 uur snachts thuis ik sliep toen net een uurtje denk ik.
daarna was ik weer klaarwakker tot n uurtje of 6 viel toen weer inslaap en werd om 8 uur weer wakker kortom veel te kort en raar geslapen dan heb ik weer een mindere dag.
en ik merk ook echt aan mezelf dat ik geen caffeinne moet nemen savonds.
dus geen cola thee of koffie.
gister had ik op me wwerk om 4 uur een bakkie koffie genomen en dat moet ik eigenlijk niet doen dan kan ik er donder op zeggen dat ik niet slaap ik heb dat ook met wijn :)
en ook dat mijn vriend laat thuis kwam is dat geen goede combie.
nou ik ga zo maar weer aan het werk van 5 tot 9 en ik zie wel hoe t gaat.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:08

janne schreef:
werken ging wel goed als ik maar faleiding heb.
het rijden er naar toe zit een beetje tussen me oren aangezien in in de auto hyperventilatie aanva gehad heb en hartritme stoornis,zodoende ben ik steeds bang om het weer te krijgen..

Heb ik ook in de auto gehad, is heel eng. Maar doorrijden is inderdaad het beste wat je kunt doen zolang je lichamelijke klachten niet te erg worden. Het zijn allemaal reacties van je lichaam dat je heél veel gas terug moet nemen!!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:50

Pff, major dip trouwens.. Weet niet, gewoon even het uitgebluste gevoel weer terug.

Krijg binnenkort trouwens 3 haptonomie-sessies van mn logopediste (tevens..) Ze vindt dat ik te veel met de omgeving bezig ben en meer op mezelf gericht moet geraken.. Iemand ervaring met deze sessies?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:08

Petu, ik heb aardig wat ervaring met haptonoom, loop er nu ruim 1 jaar bij, en ben er echt happy mee.
Ze liet me weer terug gaan naar mezelf, veel op gevoels basis, je leert echt weer te voelen wie je bent!
Ik heb er echt baat bij,, ben zelf een erg gevoelsmesn en heb geleerd hoe er mee om te gaan!
KAn het dus alleen maar aanraden.

Even een update van mij, ik heb me vorige weel ziek gemeld na lang wikken en wegen, maar ik kreeg dindsdag nacht angst aanvallen en kon dit niet meer ontkennen , het ging echt slecht. ik heb woensdag en donderdag rond geslapen.
Heb daarna een gesprek gehad met mijn baas, die begreep er eerst niks van en vroeg kan je morgen weer want het is druk, toen heb ik de directeur gebeld en alles heel duidelijk uitgelegd. Hij kent mijn achtergrond en we hebben gelijk goeie afspraken gemaakt.
Daar ben ik erg blij mee, geeft wat meer rust, en ik heb mijn vakantie doorgegeven heb tot de laatste dag alles opgemaakt, nog twee weken en dan vrij eindelijk na 4 maanden.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 22:03

Goed Daijano dat je je ziek hebt gemeld, fijn ook dat de directeur het goed oppakte en dat je vakantiedagen geregeld zijn. Dat geeft weer rust, nu lekker uitzieken of ga je morgen weer werken? Pas goed opjezelf maar heel goed dat je je ziek hebt gemeld, je hebt voor jezelf gekozen! Beterschap.

Vervelend dat het met anderen hier weer minder gaat maar ik lees wel dat we eraan werken en dat is weer goed, sterkte :(:) . Hoop dat het met onze meelezers ook een beetje gaat? Met mij gaat het wel, vandaag een verjaardagsfeest gehad en nergens last van gehad. Heb er eigenlijk niet eens bij nagedacht wat erg fijn was, net als vroeger. Morgen weer naar de Psych. dan kan ik eindelijk eens vragen of het goed is om steeds je grenzen op te zoeken. Verder gaan we kijken waar we verder nog aan kunnen werken, als iemand tips heeft dan hoor ik het graag. Ik wil er toch onder behandeling blijven, zeker tot mn vriend weg is.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:59

Heb hier en daar wat bijgelezen, maar niet alles. Sorry daarvoor.

Hier even een update van mij:
Met mij gaat het redelijk. Zit een beetje met het dillema dat ik mijn werk gewoon netjes wil afsluiten en dus af en toe wil blijven gaan tot mijn contract afloopt. Alleen is de motivatie totaal weg.

Verder aan het uitzoeken hoe het zit met ziektegeld en ww en dergelijke. Ben ook aan het twijfelen en nadenken over of ik meteen weer op zoek moet naar werk of eerst maar eens zelf weer alles op de rit moet zien te krijgen. Denk zelf toch eigenlijk het laatste...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:12

Meis, ga gewoon lekker de ziektewet in! Werken komt wel weer als je er aan toe bent. En dan kan je lekker met een frisse start beginnen.

Ik heb het dus wel zo gedaan en toen ik eenmaal door had hoe ik me kon focussen op herstel ging het van een leien dakje. nu werk ik weer fulltime, en het gaat vooralsnog erg goed!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:26

Pollewoppy, ik zou ook gewoon in de ziektewet blijven hoor! Ik zit een beetje in dezelfde situatie en ik dacht ook, ik wil eigenlijk geen uitkering, laat ik maar gewoon een simpel baantje zoeken. Dankzij een vriendin heb ik dat niet gedaan en ik ben er nu erg blij mee. Heb namelijk een erge terugval en als ik nu werk had gehad, had ik niet kunnen gaan. En dan had ik mooi een probleem gehad. Als je dan moet stoppen met werk heb je weer geen recht op een uitkering en ga zo maar door. Ik ga nu eerst aan mn eigen herstel werken en als dat helemaal voor elkaar is kan ik ook weer helemaal voor een baan gaan die ik echt leuk vind. Het kan zijn dat het uwv je werk aanbied, maar dan kan ik het iig proberen en als het niet lukt heb je een vangnet.
Het is een beetje wazig verhaal geloof ik, maar het komt erop neer dat je gewoon aan jezelf moet denken! Sterkte!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:21

Bedankt voor jullie reacties.
Het is fijn om te lezen dat jullie er net zo over denken. En toch blijft er in mijn achterhoofd iets knagen, alsof ik toch weer aan het werk moet. Zat zelf ook aan een simpel baantje te denken. Maar dat kan altijd nog om na mijn herstel mee te beginnen natuurlijk.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:16

Nou , vandaag voor het eerst weer naar een psychiater geweest. Deze meneer was nog in opleiding. Het gesprek duurde een uur (vnl weer intake pff) en na dat uur hadden we nog een gesprekje met de 'echte' psychiater. En wat was dat een verschrikkelijke vrouw. Echt heel erg. Ze begon direct weer over medicatie, terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat ik cognitieve therapie wil (heb daar echt duidelijke redenen voor die ook bekend zijn en gerespecteerd zouden worden). Maar goed, ze werd heel aanvallend, ik moest haar vertellen waar mijn klachten vandaan komen (dat weet ik juist niet precies!). Vervolgens zei ze dat het allemaal met mijn houding te maken had, dat ik geen goede hulp kreeg, dat ik maar een beetje gezellig zat te doen (toen schoot ik wel ff vol) en dat ik maar eens een beetje gevoel moet tonen. Ja, dat is nou net mijn probleem , dat dat niet lukt en dat ik moeite heb met het uiten van mijn emoties.En daar wil ik graag therapie voor, om dat te leren... Ze deed zo vinnig en toen klapte ik helemaal dicht en kwam er helemaal niets meer uit aan gevoel.Ik zei nog dat er vast wel meer mensen zijn die liever geen medicatie slikken en kunnen die dan allemaal niet geholpen worden? Nou wel moeilijk volgens haar. Mijn vriend was mee, maar toen hij iets wilde zeggen snoerde ze hem gelijk de mond. Toen heb ik nog aangegeven dat ik het zo raar vind dat ze eerst hadden over dagbehandeling ed, dat ik allemaal spoed intakes kreeg en vervolgens naar de fysio werd gestuurd en nu dit weer, ik snap het gewoon niet, ik wil gewoon hulp...
Ik ben een paar jaar geleden ook daar geweest voor therapie, toen had ik een psych die zelf ook niet wist wat hij met me aanmoest en die raadde me toen een boek aan.....Die heb ik dus zelf maar gelezen (fijne therapie, zelf lezen en toepassen, maar daar kom ik toch niet voor). Volgens haar heb ik toen dus therapie gehad en zijn mijn klachten nu alleen maar erger en heeft het dus geen zin. Ik weet zeker dat een goede therapie wél kan helpen. Nou ja, na dat gesprek moesten we weer even op de gang wachten en de psych in opleiding zou dan nog een nieuwe afspraak komen maken. Maar ik was zo over de zeik dat ik weg ben gegaan. Heb in de auto flink lopen janken. Gelukkig heeft mn vriend even gewacht en de psych in opleiding begreep het wel, het gesprek ging idd niet zo lekker en hij snapte heel goed waardoor dat kwam. Nu dus afwachten met wat voor 'plan'ze nu volgende week gaan komen. Het is dus blijkbaar niet duidelijk hoe zwaar verrot ik me voel, maar volgens mij heb ik het nou echt wel gezegd. Gisteren weer heel veel spanning de hele dag, kon niet slapen, werd na een half uurtje vol in een paniekaanval wakker, helemaal hyperventilerend. Oxazepam genomen en werd na 3 kwartier pas wat rustiger. Om vier uur pas weer kunnen slapen en vanochtend weer vol in de stress wakker. Weer aan de oxa en toen dus naar die psych.... Heb het wel weer even gehad. Oja vandaag ook bloed laten prikken in het ziekenhuis..
Sorry voor het lange verhaal. Hoe gaat het met jullie?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:06

Als ik jou was PW dan zou ik me niet meer druk maken om mn werk, het is toch aflopende zaak. Dat heb toen tenminste wel zo gedaan en die begrepen wel dat ik die tijd liever besteedde aan mijn herstel. Mijn baas vond dat toen ook prima want als ik langs kwam zou ik toch anderen van het werk houden. Wel moet je werkgever je ziek uit dienst melden zodat je in ZW komt, hier krijg je nog papieren van die jullie beide moeten ondertekenen. Zou gewoon de tijd nemen om te herstellen, werken kun je heel je leven nog. En met een simpel baantje krijg je misschien minder salaris dan met je uitkering. Beterschap.

Sifra, vervelend dat je je zo rot voelt :(:) Kan het me wel voorstellen als ze zo tegen je doen, zou ik ook niet tegen kunnen. Hopelijk komen ze wel met een goede behandeling. Toen ik hulp zocht omdat ik me ook zwaar kl*te voelde zeiden ze ook dat het wel mee viel, er zijn veel ergere gevallen. Dat kan wel zijn maar daar hebben wij niets aan! Mijn ouders hebben toen even gebeld en werd het versneld, ik wilde ook zo graag hulp maar had het idee dat er helemaal niet geluisterd werd, erg vervelend. Voel je je nu alweer iets beter en rustiger? Niks ergs toch waar je bloed voor moest laten prikken? Bij ons doen ze dat bij de huisarts? Sterkte.

Met mij gaat het wel, vanmorgen paardgereden wat goed ging. Vanmiddag naar de Psych. geweest kon ik eindelijk vragen of het erg is om steeds mn grenzen op te zoeken met paardrijden. Zolang het niet teveel spanningen druk met zich meebrengt kan het geen kwaad. Over 4 weken heb ik weer een afspraak en dan weer al na 2 weken omdat mijn vriend dan weg is, dan heb ik misschien toch weer wel even wat meer hulp nodig. Hij is nu ook weer weg dus ik hoop dat ik een beetje kan slapen. Hoe gaat het met de anderen hier?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:04

Jeetje Sifra het is weer alsof ik een verhaal over mezelf lees. Mijn intake bij de psychiater ging toen ongeveer net zo. Eerst bij een in opleiding en daarna nog even bij een 'echte' psych.
Ik werd er toen ook behoorlijk moedeloos van. Mijn probleem was ook dat ik me blijkbaar beter voordeed dan ik was, maar ja, daar moeten zij toch door heen kunnen prikken?? Ik hoop echt voor je dat je gauw de juiste hulp krijgt en dat de intake niet voor niks is geweest.

@ CIV wat fijn dat het goed ging.
Goed ook dat je na twee weken een afsrpaak hebt in de periode dat je vriend weg is. Je zou dan best een dip kunnen krijgen en dan is het wel lekker als je even bij je psych kan relativeren.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:14

PW, hoe is het nu met je?

Met mij gaat het weer even iets minder, vannacht al slecht geslapen en vanavond veel over zijn uitzending gesproken, had een verjaardag. Het viel me zwaar, heb weer last van spanningsklachten met onder andere pijn om de borst, met steken etc. Probeer rustig te blijven en me niet druk te maken. Wel balen want het is alweer even geleden dat ik me zo voelde maar ja dat hoort er ook weer bij maar het mag nu weer wel overgaan, zie op tegen de nacht.