Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:48

tvp, ik wil hier zo even wat vragen aangaande mijn puberdochter die stunt met hoge suikers... moet nu ff weg

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:48

Door de suiker kunnen de nieren slechter gaan werken waardoor ze eiwit doorlaten. zo is het mij verteld ik heb ook al jaren iets eiwit in de urine maar slik nu medicatie die en de bloedruk verlaagd en de nieren beschermen.

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:09

tootje71 schreef:
Door de suiker kunnen de nieren slechter gaan werken waardoor ze eiwit doorlaten. zo is het mij verteld ik heb ook al jaren iets eiwit in de urine maar slik nu medicatie die en de bloedruk verlaagd en de nieren beschermen.

Hmm oke bedankt :=
Toen ik klein was had ik al last van m'n nieren, voordat ik diabetes kreeg.. Dus dan zal het idd wel zo zijn dat mijn nieren slechter werken. Mijn ogen gaan ook best snel achteruit :wow: Snel even een afspraak maken.

Kan het ook zijn dat als je nieren slechter gaan werken, je snel en veel moe wordt? Daar heb ik namelijk erg last van, terwijl mijn suiker dan wel goed is..

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:12

laat aub de ogen goed nakijken ! je hebt er maar twee wees er zuinig op !

Wat betreft je nieren ze filteren niet goed dus er komen afvalstoffen terug in het lichaam maar of je er wat van merkt weet ik eigenlijk niet dat zou je aan de internist of diabetesverpleegkundige moeten vragen.

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:14

Daar kunnen ze toch niks aan doen? Behalve je de suikerspiegel gelijkmatiger op een goed nivo houden?
Heb sinds een half jaar een bril maar merk dat ze iets achteruit gaan. -1,75 heb ik nu.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:15

ik heb morgen examens, zit nu al een beetje in de stress hoop niet dat dit teveel invloed op mijn suiker heeft..

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:19

Hmm vervelend. Je moet je er niet druk over maken maarja dat doet iedereen toch wel :D
Heb je ook een half uur extra de tijd? Ik heb dat aangevraagd toen ik 2 jaar geleden examen deed.
En ik heb gewoon extra vaak mijn bloedsuiker geprikt, beter teveel dan te weinig controleren.
Vlak voor een examen wilde ik hem liever te hoog dan te laag hebben. Heb trouwens wel een hypo gehad toen tijdens Engels.. Maar gelukkig ben ik daar erg goed in en was ik al bijna klaar..

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:17

ano0uk schreef:
Hmm vervelend. Je moet je er niet druk over maken maarja dat doet iedereen toch wel :D
Heb je ook een half uur extra de tijd? Ik heb dat aangevraagd toen ik 2 jaar geleden examen deed.
En ik heb gewoon extra vaak mijn bloedsuiker geprikt, beter teveel dan te weinig controleren.
Vlak voor een examen wilde ik hem liever te hoog dan te laag hebben. Heb trouwens wel een hypo gehad toen tijdens Engels.. Maar gelukkig ben ik daar erg goed in en was ik al bijna klaar..

Nou mijn eerste is gelukkig al goed verlopen :D
Ik heb dit wel gevraagd.. maar kennelijk mocht dit niet ofzo, vind ik ook allemaal heel raar maargoed deze heb ik ook binnen de tijd gered dus dat gaat vast wel lukken met de anderen :Y)

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:18

Nou gelukkig :D
het valt allemaal best mee, en je bent al goed begonnen!

Ja ik heb het ook niet nodig gehad, maar voor de zekerheid maar aangevraagd. Je moest het wel een maand van tevoren doen geloof ik.. Maar je hebt het toch niet nodig ;)

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 22:04

Ik heb de laatste tijd steeds soort kramp in mijn benen. Ik hoef maar een trap op te lopen en mijn benen voelen dan heel vermoeid aan en krampachtig.

herkent iemand dit? of heeft dit niks met diabetes te maken?

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:23

Ik heb als puber mega veel kramp in mijn benen gehad, ik weet wel dat ik toen slecht geregeld was.. hoe is het bij jouw ?

Ik weet niet of het met de suiker te maken heeft maar ik denk het wel..

Suiker sla je in de spieren op heb ik ooit geleerd en daar komt dan bij inspanning kramp bij , ik heb af en toe als ik ga lopen en hoge suikers heb ook nog kramp in mijn kuit misschien even googelen ?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:51

Die kramp is vaak toch een teken van verhoogde bloedsuikers, echt een vorm van neuropathie (als je toch een google-woord wil!).

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 12:54

Wat ook zou kunnen helpen is het nemen van calcium/magnesium!! (bij mij tenminste wel :P )

klijnliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:58

Ik heb sinds anderhalf jaar suiker, en nu voor het eerst in mijn leven (42jaar) een koortslip. Kan dit ook iets met mijn suiker te maken hebben? Heb ook vaker onstekingen aan mijn schouder.
Wie weet hier iets van?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:01

Koortslip zou ik zo niet weten, maar ontstekingen en diabetes zijn helaas wel een bekend verschijnsel :P

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:32

nee koortslip is vorm van herpes, je zal daar nu altijd gevioeliger voor zijn en waarschijnlijk geiinfecteerd zijn door iemand of iets anders , ik heb t ook in mijn mond en komt bij mij alleen naar boven als ik vitaminen gebrek heb, maar is meer een soort blaar dan koortslip

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 14:55

ik heb een vraagje,
gisteravond had ik een feest. Ik had aardig wat alcohol gedronken en aan het einde van de avond gingen we weer naar huis. Op de terugweg voelde ik me helemaal niet lekker meer.
Zelf weet ik bijna niks meer van de terugweg, maar mn vriend heeft me verteld dat ik heel beroerd was, ik viel telkens 'weg' maar ik ben wel bij bewustzijn gebleven. Toen we eindelijk thuiskwamen heeft mn vriend gemeten en ik zat op 30! Heel erg hoog dus. Ik ben ook nog overgegeven daarna en mn vriend heeft me 10 eenheden novorapid gespoten. Vanochtend werd ik wakker met een suiker van 3,9.
Nu voel ik me nog steeds beroerd, licht in het hoofd en heel moe.
Ik vraag me nu af of het wegvallen te maken kan hebben met mn hoge bloedsuiker, of dat het echt de alcohol was.
Ik ben wel vaker goed dronken geweest, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Wat denken jullie of hebben jullie hier al eens ervaring mee gehad?

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 15:59

Meestal als je te veel drinkt, stijgen je bloedsuikers eerst heel erg, maar daarna gaat je lever bezig met de alcohol, dus word er geen glucagon meer afgegeven geloof ik en dan kan je opeens heel hard gaan dalen met je suiker.
Zo zat het ongeveer.. en ik denk voortaan gewoon toch wat beter op letten met wat je drinkt.. misschien te veel door mekaar?

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:34

Ik weet van mezelf dat ik niet weg val met een suiker van 30. Maar weet niet hoe dat met andere mensen zit. Het zou dus ook de alcohol kunnen zijn.

En dat je je daarna beroerd voelt omdat hij 3,9 is... Bij mij is het ook zo omdat mijn lichaam eerst heel hoog zit en dan binnen een korte tijd zoveel punten daalt.. Dan voel je je wel even flink rot.

Fijn dat je zo'n lieve vriend hebt die het begrijpt en goed reageert!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:09

ik drink geen alcohol dus heb zelf die ervaring niet, maar denk dat t n combi is van drank en suikers samen, oppassen, he, je zal je vandaag vast niet zo goed hebben gevoeld!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 08:22

Ik ga binnenkort over van levemir naar lantus. Ik blijk allergisch te regaeren op levemir. Harde bulten en rode plekken. Nu een week suikers bijhouden en dan kiken hoe ik omgezet moet worden.
Hopen dat de suikers dan weer wat zakken.

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:16

Ik drink wel wat vaker met verjaardag en feestjes, maar ik weet idd dat bij mij me suikers tijdens de avond omhoog gaan (dus pomp op 150%) en snachts heel snel dalen, dus of wat hoger in me suikers zitten s'avonds of wat eten voor het slapen ;)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:36

en ja hoor... :( het is weer warm en dan schieten de suikers van mij direct naar beneden , erg handig als je pompgebruiker bent.

Ik loop de hele dag al weer limonade en ontbijtkoek te eten en heb de pomp al op 50% gezet maar toch..

Wie heeft er nog meer last van ??

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:41

MI1990 schreef:
Ik heb de laatste tijd steeds soort kramp in mijn benen. Ik hoef maar een trap op te lopen en mijn benen voelen dan heel vermoeid aan en krampachtig.

herkent iemand dit? of heeft dit niks met diabetes te maken?

Mijn vader had ook suiker en die werd vitamine B aangeraden ook in verband met onrustige benen aan het einde van de dag en 'snachts. Bij hem hielp dit enorm.
Kijk ook eens naar "etalagebenen" doordat je aders in je benen dichtslibben door bijverschijnselen van suikerziekte, krijg je makkelijker kramp als je loopt etc. Het is juist belangrijk om bij dit soort verschijnselen wel te blijven lopen, omdat je de bloedsomloop wilt bevorderen in de benen.
Calcium en magnesium helpen sowiezo bij een betere suikerhuishouding en ook bij spierspanning, dus zou evt ook kunnen helpen. Ik slik zelf combinatie van drogist waarin calcium/zink en magnesium zitten en die zaken zouden samen ook kunnen bijdragen aan betere suikerhuishouding.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:11

@fargo, dat is wel een goede tip van de B! Ik heb geen last van onrustige benen, maar wel steeds van kramp met lopen!! (had het verband nog niet eens gelegd met m'n suiker :P Baal er wel erg van, want loop erg graag met de honden!!)

@tootje, ik heb daar geen last van! Als het echt warm is zijn ze wel iets lager, maar absoluut niet zo dat ik m'n spuiten/eten aan moet passen!