Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samaritan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:21

Prairy schreef:
Mooi samaritan!

En chanicha,benieuwd wat ze gaan zeggen.

Ik krijg 13 aug boven blokjes en dan begint het lange wachten op de laatste operatie.

Succes! Ik vond het erg lang duren, maar ik ben blij met het resultaat!

Manieki

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 09:13

Goed nieuws Samaritan!

Hier weinig nieuws, maandag moet ik weer naar de ortho. Ik hoop dat ze er een beetje vaart achter zetten, want ik heb niet het idee dat mijn beugel heel veel doet op het moment. Er zijn 2 gaten van kiezen die ze hebben getrokken, en die worden niet kleiner, dus daar baal ik een beetje van. Heb liever dat ze er wat vaart achter zetten, pijn heb ik ook absoluut niet ( ook niet gehad ) van mijn beugel. Het liefst zou ik volgende maand al geopereerd worden, dan ben ik er maar vanaf.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:31

26 september worden ze geplaatst!
Boven en onder tegelijk, ben ik er maar gelijk vanaf!

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 02:26

Even een update van mij!

ik moet morgen (jaja tis nacht.. ) 16augustus naar de orthodontist.
pff.. de zenuwen gieren al vanaf zondag door me lijf, alhoewel het alleen maar slotjes plakken is.
vanmiddag de ortho aan de tel gehad, of ik misschien boven een aantal tanden keramisch mocht.
en raad eens, Gefikst!
krijg 6 slotjes wit.. me hoektanden maakt niet zo uit, maar wil niet helemaal beijzerd lopen hahaha!
dan gaat het aftellen naar 1,5 ongeveer.. kaakoperatie!
we weten nog niet hoe of wat.. eerst maar binnekort even flink doorbijten want 1 stomme verstandskies links boven moet er nog uit.
en dat is nog het ergste waar ik tegenaan zit te hikken..
hoop niet dat ik weer zo ziek word van die kaakchirurg...

nou morgen maar om 1 uur bij de orthodontist wezen, en we zien het wel.
hoop dat ik niet van me stokkie val :')

Iemand ervaring met Dhr. Merkesteyn toevallig uit het LUMC te leiden? :)

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 18:57

Hier ook even een update!

Vrijdag mag eindelijk mijn schroef eruit! Moet zeggen dat ik er best wel tegen op zie..
Maandag krijg ik het ijzerdraadje over mijn gehemelte zodat alles mooi op zijn plaats blijft.
Mijn beugel heb ik nu iets van 3 weken maar ik heb nog niet het idee dat hij wat doet.

Verder nog steeds geen gevoel in mijn voortanden dus afbijten is nog een ramp maar ik kan wel steeds hardere dingen eten..

Manieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:24

Wat een updates opeens!

Wat fijn dat je schroef eruit mag Iris!
Cassie je beugel zal er nu wel in zitten denk ik, is het meegevallen? Zal wel even wennen voor je zijn zeker?

Hier ook weer bij de ortho geweest maandag. Ook ik had het idee dat mijn beugel niet heel veel deed.
Maar ze hebben onder de laatste draad er in gedaan, en dat is dus nu al klaar! Boven moeten nog 2 gaten dicht getrokken worden, en daar gebeurde maar niks. Maar nu heb ik andere elastieken gekregen die ik horizontaal moet dragen en voila: na 3 dagen zijn de gaten al een heel stuk kleiner. Als die gaten dicht zijn is het eigenlijk al af.
De ortho wist me ook te vertellen dat januari / februari voor de operatie zeker zal gaan lukken *\o/*

Wie weet gaat het dus echt gewoon lukken om binnen 1,5 jaar klaar te zijn, ik hoop het :j

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:30

Idd, wat een updates haha :)

Ik ben afgelopen maandag ook bij de ortho geweest, mijn bovenbeugel is geplaatst en onder is een dikkere draad erin gegaan.

Mijn operatiebeugel (van de bovenkaak) mag er pas in november uit helaas :'( Maar ja, niks aan te doen. Liever iets langer dan te vroeg eruit en dat t voor niks geweest is.

Chanicha, ben benieuwd wat je van je implantaten gaat vinden.

Iris, sterkte met de schroef eruit, kan me voorstellen dat je daar tegen op ziet...

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 15:54

Haha ik heb ook een update!

Ik heb me beugel laten zetten boven en onder,
Boven keramisch en onder gewoon metaal? Of wat het ook is!
Het aantrekken gelijk viel me best mee eigenlijk ookal kwam 'k wel zweterig binnen haha
Nu ben 'k een uurtje verder en beginnen de haakjes flink op me lippen te irriteren,
Ook proef 'k niet zoveel, net geprobeerd wat brood te eten maar 'k proef echt die smaak van de beugel
Toen 'k uit de stoel kwam kon ik zelfs niet normaal praten hahaha!

Ik verging wel effe in die kamer..
Ik krijg telkens van die steken in me snijtanden, ook echt alsof je een stroomshock krijgt!
Herkent iemand dit? Het gevoel alsof iemand in je zenuw prikt.
Et is nu wel wat minder, maar soms krijgk ineens zo'n optater zeg!

Voor de rest gaat et wel goed, alleen voel nu wel wat gevoeligheid opkomen,
Zometeen maar me paracetemol innemen, ze zeiden dat 'k dat beter maar kon doen.
Morgen dubbele dosis zei ze, en veeeel ijs eten! Jippie!

Manieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 17:03

Nou met dat ijs zou ik wel een beetje oppassen... vroeger had ik er met mijn beugel geen last van, maar nu, als ik iets heel kouds eet, en mijn slotjes worden er ook echt koud van ( bijv. met watermeloen uit de koelkast ) dan doet dat heeeeeel zeer.
Die kou trekt dan op de plek van mijn slotjes mijn tanden in, en geloof me: dat is niet fijn!

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 17:25

Ooow vandaar!
Maar waarom raden ze dat eigenlijk aan dan?
Mensen zeggen dat et morgen wel pijn zal gaan doen..
Kdenk datk zo me paracetemol ga innemen

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:16

Dag erna was bij mij idd wel erger.

Tip: gelijk wax op je beugel doen overal! Dan kun je miss wat aften voorkomen,die zijn echt niet fijn.

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:23

Ja de blaren achtige valt wel mee behalve me hoektanden!
Ik heb daar nu wel wax op gedaan! Voelt ff fijner haha!
Tevens krijgk ook zeer irritant gevoel in me tanden,
Niet echt pijn, maar zo'n zeurend gevoel.

Hoop niet dat 'k morgen met dikke auwie rondloop eerijk gezegt.
Me mond moet dr natuurlijk ook aan wennen, dat zal wel goedkomen, maar alsnog!
Ook zit der aan me laatste slotje dat eind van het draad, dat prikt wel af en toe,
Aan de andere kant hebben ze het gebogen.
Met eten voel 'k een druk, naja met bijten, lijkt net of 'k me kiezen naar beneden druk en ze langzaam weer omhoog komen,
Ook de kies van waar pas geleden me wortelkanaalbehandeling heeft gehad is ietwat gevoeliger,
Hoop dat et maar ffies duurd want dat is echt een rot gevoel!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:25

Gelijk overal wax op doen, dan heb je er het minste last van, ook aan de uiteinden. Je mond moet idd wennen, maar daar heb je geen aften bij nodig ;)

T zal een dag of 2/3/4 duren denk ik, alleen met eten zal t nog wel gevoeliger blijven een tijdje.

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:30

Oke vandaar!
Ja 'kheb niet zoveel wax gehad eigenlyk
4 van die kleine streepjes!
Er stond ook in de brief dat er niet teveel en vaak opgedaan mag worden omdat je mond een "eeltlaagje" moet aanmaken?
Heb net me tandjes gepoetst leek net of me tanden strakker werden door et poetsen hahaa!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:32

Das mooi balen dat je niet zoveel gehad hebt. Gewoon even teruggaan naar de ortho dat je meer nodig hebt, zouden ze je zo moeten geven als t goed is (mijn ortho doet er iig niet moeilijk over!)

Ik heb er een beetje maling aan eigenlijk, wat ze zeggen over die wax en niet teveel :+ Heb bij mn onderbeugel te weinig gebruikt en had vaak aften, bij mn bovenbeugel pak ik t anders aan, ik doe er wax op, en als ik het gevoel heb dat er een deel of een tand af kan (bijv. mn voortanden heb ik weinig last omdat mn lippen daar bijna niet komen) dan laat ik de wax daar bijv overdag af.

Eeltlaagje komt vanzelf wel, duurt alleen misschien paar dagen/weekjes langer, maar aangezien ik er toch zeker nog een jaar mee loop, zal t me wel ;)

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:40

Hahaha ja gelijk heb je hoor!
Ik zal is even kijken, heb net die wax op me snijtanden gedaan op die haakjes, dat is et vervelendste,
Maar ik red het weekend er wel mee, alsk echt auwie krijg plunder ik de ortho denk maar leeg!

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:31

Jeee! De ortho gaat de operatie plannen.. Eindelijk! Hij zegt al een half jaar "over drie maanden" maar nu is het echt over drie maanden. Ik hoor exacte data over 4 weken. Spannend! Maar ik wil het echt zo graag achter de rug hebben en niet meer dat meisje met die overbeet zijn. Ik ben er zo mee gepest vroeger en ondanks dat mensen me nu vaak best "knap" vinden kan ik mijzelf pas accepteren als ik geen overbeet meer heb.

Manieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:58

Wat fijn Moizebeer!
En wat herkenbaar..... ik zal duimen voor je dat het lekker snel zal zijn!

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:00

Fijn zeg Moizebeer :)
Jammer dat mensen elkaar niet accepteren als hoe ze zijn,
Maar hoop voor je dat je dan lekkerder in je vel zit, en een goede start ermee kan maken!
Ook fijn dat het snel gepland kan worden,
Ik zit 1,5 jaar met me beugeltje en mag dan geopereerd worden aan me onderbeetje!

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:03

Oja nog even een update vanuit Alphen. :)

Ben nu een weekje verder met me beugeltje,
Heb nog last met kauwen, kan geen brood niks afbijten, beetje jammer.. Hopen dat 't snel over gaat!
Ook krijg 'k ineens een spleetje tussen me voortanden boven..
Ik schrok dr van de week gewoon erg van en vind t echt erg, iedereen viel het op!
Ik hoop dat het maar voor tijdelijk is, want zo mooi vind 'k et niet :$
Iemand anders die dit ook heeft gehad door de beugel periode?
Word dit nog beter? Ik hoop et!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:17

Dat spleetje gaat wel weer weg ;)
als er straks een ander draadje inkomt zorgt die er wel weer voor dat je tanden weer bij elkaar komen..

Fijn dat je operatie gepland wordt Molzebeer!

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:19

Oke Ennie!

Word elke keer een dikker draadje erin gezet?
Is het ook mogelijk om niet meer zo super strak aan te laten draaien?

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:22

Meestal krijg je eerst '3draadjes' zo'n in elkaar gedraaide draad. Daarna krijg je inderdaad steeds wat stevigere draadjes..

Ik denk dat het aandraaien in overleg met de ortho wel minder kan, maar dat je beugeltraject daar wel langer door duurt. Maar je hebt de beugel nog maar net, dan doet het ook wat meer pijn.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:15

Ik ben vandaag bij de kaakchirurg geweest om te kijken of er eerst nog kiezen getrokken moeten worden, volgens de kaakchirurg hoeft dat niet :D Hij vond dat het er zo ook keurig uit zou zien..
4 september moet ik naar de mondhygiëniste om afdrukken te laten maken en de kaakchirurg gaat z´n berekeningen op de foto´s en afdrukken loslaten. Hij zou ook even overleggen met de orthodontist.

Ennn.... Hij wil de operatie rond de kerstvakantie doen :D, is makkelijker met school en omdat hij er met de herfstvakantie niet is. Nog 4 maandjes dus

nani87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:39

Hee meiden
Hier weer even n update van mij.. ik ben gisteren weer naar de ortho geweest voor controle en ik heb nu de dikste draad gekregen. Verder moest ik na de vorige controle bellen met de kaakchirurg om de operatie in te plannen en de ortho vroeg of ik dat al gedaan had en wat mijn datum is. 4 december word ik geopereerd.. ik vind het nu wel erg spannend worden.. al met al is t wel snel gegaan. Eind april heb ik de beugel gekregen en ze zeiden eerst dat het wel 1,5 jaar kon duren tot de operatie en nu is het al na 7mnd! Verder was er een spleetje ontstaan tussen de 2 achterste kiezen in mijn linker onderkaak, ik denk doordat er ruimte is ontstaan vanwege dat de verstandskiezen er onder uit zijn? En daar heeft ze nu zo'n kettingelastiek op gezet. Jemig wat trekt dat zeg, ik kon amper meer eten. Haha. Hopen dat dat snel minder pijnlijk wordt. Moet nu over 6 weken weer komen en daarna nog 1x en dan is de operatie al...