[Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Re: [Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:31

Dus als ik het goed begrijp is die Jeans Color niet echt verf?

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:32

Nee, dat is een semi-permanente haarkleuring. Maar vind het niet slechter houden dan echte verf, die bij mij in dat soort kleuren ook maar een week of twee mooi blijft.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:36

Is het dan ook minder schadelijk voor je haar?
Want ik kan me voorstellen dat als je het om de 2 weken verft je haar binnen een maand hartstikke dood is.

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:37

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:40

@aardbeitje"Ja, hier zit geen peroxide in, dus is het niet schadelijk. Ik gooi het er elke twee weken doorheen en vind het zelfs zachter en glanzender worden.

@JENNx: Als je geen kapster bent, zou ik niet met blondeerpoeder aan de gang gaan. Dit heeft toch wel enige mate van kennis van zaken nodig en als het fout gaat krijg je zoiets als in die reclame van cup-a-soup, dood uitvallend haar dus... Zelfde geld voor de ontkleurversneller.
Overigens kun je vaak alleen bij een groothandel kopen als je een KvK nummer hebt, en dus een kapsalon hebt of er werkt.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:42

Ah oké, kijk daar heb je nog eens wat aan ! :)
Ik was nu elke dag met Head and Shoulders, ik heb gehoord dat dit ook de warme tint iets uit je haar zou trekken, maar ik merk hier nagenoeg niks van. Is dit dan een fabel oid?

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:44

Weet wel dat head en shoulders (of andere anti-roos) de kleuring kan vervagen, maar heb nooit gehoord dat het de warme tint weghaalt. Dit is vaak toch een zekere mate van 'roodheid' in je haar. Denk dat die softcolor waar je het eerder over had een beter effect heeft.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:45

Ah oké, bedankt. :)
Ik heb het nu zoals ik al eerder zei koperblond, maar warme tinten vind ik me net wat minder staan dan koele tinten, dus vandaar!

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:48

Dan zou ik de volgende keer een natuur of astint nemen. Weet niet welke kleuring je gebruikt, maar in de kappersverf zijn dit de x.0 tinten. Deze vallen wel 'doffer' uit dan de warmere tinten, maar dat is denk ik ook wel de bedoeling.
Ga nu lekker verder film kijken en dan naar bed, morgen nog een laatste dagje kerstdrukte in de kapsalon en dus vroeg mijn mandje uit. Succes!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:48

Ik gebruik kappersverf ja. :)

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:50

Oké, dankjewel. Gelukkig heb ik even advies van een kenner in kunnen winnen. Zo naief als ik ben had ik het zo opgehaald en in m'n haar geklaaid. (bij wijze van dan ;) )

Denk dat ik dan toch maar even een andere kapper op ga zoeken die me wel wil helpen. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen...

Back to blonde, of dan maar gewoon uitgroei bijverven én permanente haarkleur. Want, ja.. eerlijk is eerlijk. Die spoeling die ik er nu in heb zitten, al 2 maand, begint toch wel een beetje te vlekken nu. Hier en daar lichte vlekken. Lijk wel een giraffe of koe ofzo. :') HAHA!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:50

Charmant :))

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:51

wat houd die softcolor in en waar kun je dat krijgen? Ik heb nu dit...ongeveer dezelfde kleur als het peerd :+ maar dan net een tintje lichter en naar mijn idee veeelste rood. Er zitten al "blonde plukken in maar die zijn meer geelig als dat blond wat ik voor ogen had. Hoe krijg ik het lichter, of in een kleur die me ook leuk zou staan?

Afbeelding

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:53

Softcolor kun je krijgen bij de kappersgroothandel. Dit kan de warme tint uit je haar 'trekken' waardoor het iets koeler word.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 07:42

Peaches, volgens mij heeft softcolor alleen zin als je al lichtblond bent.
Ik zou toch naar een kapper gaan, je haar is inderdaad best wel rood, en als je dan zelf naar blond probeert te gaan, heb je kans op worteltjeshaar. Bij de kapper weten ze precies welke kleur ze erin moeten doen om dit te voorkomen. Plus mocht het fout gaan, laat hun het dan maar lekker oplossen, want dan is het hun fout. Succes!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:46

Hee!
hhier komt een vraag :p
misschien dat hij al gesteld is maar 85 bijlezen gaat me ff te ver :o
nou mijn haar is best handig! dik maar niet te dik, als ik met een knot in slaap heb ik slagen heb ik het gewoon los is het lekker stijl!
nu is mijn probleem dat als ik het los doe naar school gaan die punten aan elkaar, en om nou elk uur me haar te kammen...
o en voor de mensen die snel vet haar hebben, je moet het 2x wassen. de 1e keer maak je het een soort van los en de 2e keer zorg je dat het er uit gaat... en als je creme spoeling gebruikt moet je het alleen aan de onderkant doen, als je het bij je hoofd doet word het vet... je hoofdhuid geeft als vetten af :P
(deze wijze := raad komt van mijn tante, ze heeft al heel lang een eigen kapsalon dus verstand :P

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:31

Ik had dus ook wit haar net als amber, kreeg er ook altijd leuke reacties op, ik heb heel dik haar en stevig, kan er alles mee en er gebeurd nooit wat, maar de laatste keer werd mijn haar toch echt heel dof en het viel uit, m'n haar had even genoeg van die troep, ik ben nu dus donkerbruin, het is weer levendig en vooral heel belangrijk glanzend! van de zomer ben ik weer een paar maanden wit, maar voor nu even een flinke poos bruin.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:53

Hallo mensen :wave:

Nou.. ik meld me ook maar :o .. Wat een dillemma wat je soms met je haar moet doen!! :oo Ik heb het nu weer cappucino-bruin geverfd, erg mooi.. maar.. nieuwe kleur is voor mij ook een nieuwe coupe.. maarja.. ik heb het vorig jaar in zo'n extreme bob gehad, enorme punten, en dit stond erg gaaf!! :)) Maar was niet enorm praktisch... het kon alleen in de bob en niks anders.. bovendien werk ik in de zorg en was het lastig dat het niet echt vast kon dus..

Maar weer even wat anders proberen.. maar wat!?
Ik heb vrij stijl haar, dik, maar niet al te dik.. Het moet lekker wild kunnen, maar ook wel netjes als dit moet, het moet nog 'opgestoken' kunnen worden, maar het moet los ook lekker makkelijk te dragen zijn... jah aardig moeilijk dus :P ...

Ik heb hoge jukbeenderen en een scherpe kaaklijn, dus ik kan aardig wat hebben aan kapsels.. alleen wil ik niet a la Rihanna door het leven := ... Ik ben aardig inspiratieloos en wil niet weer met een bob thuis komen :n ... Wie heeft een leuk voorbeeld? :D

Groetjes Lotte ;)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 11:32

Ik heb ook zoiets. Had het altijd blond geverfd laatste jaar, wilde ik weer naar bruin. Dus naar de kapper, voorgepigmenteerd en alles, ik DONKERbruin haar. Na 2 weken was het gewoon m'n eigen kleur bijna := Maar een beetje dof. Dus ik er een rooie verf overheen gegooid, grijns. Dat is ruim een maand geleden. En nu is het écht m'n eigen kleur. Uitgroei is gewoon weg. Vet geinig. Maar ja, ik vind het nu wel weer heel saia, dus denk dat ik het vanmiddag maar weer eens blond verf :+ Blond bevalt me nog het beste...

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:28

Afbeelding Afbeelding

Kijk, dit ben ik met bruin haar ... En dit met blond haar.

Ik ben er nog steeds niet over uit wat ik nou moet. Door de uitgroei en de vlekken zeg ik: back to blonde! Maar eigenlijk vind ik mijn bruine coupe ook wel heel erg gaaf! Maar dan zou ik het dus wel permanent moeten verven.

En als ik naar deze twee foto's kijk, dan weet ik het gewoon écht niet meer. Ik ben 16 jaar blond geweest en nu 2 maand "van zwart naar bruin" en ja .... help. O:)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:36

bruin! bruin vind ik je echt waanzinnig mooi staan! heel levendig en fris!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:49

Ik zeg ook bruin! Mooi hoor! :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:11

Absoluut bruin!! :j Jep, staat je retegoed.
Ik vind je een beetje lijzig worden door het blond :o .. Bruin geeft je veel meer uistraling!

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:22

Bruin !! Staat je echt super :) .

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:36

Bruin! :)