[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:40

flair schreef:
Ik heb voor de gein maar weereens mijn pc gebeld. Ben vorig jaar zomer voor een littekenbehandeling geweest en zou eigenlijk vorig jaar winter nog een keer moeten. Had alleen nogal een trauma opgelopen omdat ik een half jaar lang met blauwe borsten liep door de behandeling Tong uitsteken (lelijke littekens is niet leuk als vrijgezel maar blauwe boksballen is nog erger)

Kan pas in januari weer terecht en dan krijg ik eerst weer een gesprekje over hoe verder. Waarschijnlijk wordt het nog wel zo'n behandeling en daarna over op laser... Ik wil eigenlijk meteen laser omdat die corticosteroiden vorige keer ook niks uitgehaald hebben. Ben benieuwd :s

Mag ik vragen wat jij voor klachten had over je littekens en wat bij jou de behandeling was? Zit hier ook over te denken namelijk!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:44

Ik lees al een poos mee en heb ook al eens wat geplaatst maar heb besloten dat ik het nog niet ga doen. Ik ben er nog niet klaar voor en twijfel nog zo erg.

Vroeg me wel af of jullie misschien een goede BH en sportBH voor me weten in de maat 70(75) G/GG?

Vind het wel mooi te horen dat het zo goed is gegaan met de operatie van sommige die er aan dachten of net waren geweest toen ik begon met lezen Lachen

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:47

Mijn huid schijnt 3 keer zo langzaam te genezen als een normale huid. Dan gaat je huid heel snel bindweefsel aanmaken om de boel toch dicht te krijgen en dan krijg je hypertrofische littekens. Deze liggen bovenop je huid en zijn dik, rood/paars en pijnlijk, voelt erg strak aan. Ik ben er pas na 3 jaar mee terug gegaan omdat ik geen idee had dat het niet zo hoorde. Pas toen ik het mijn moeder liet zien zei ze dat een litteken zo niet hoort te zijn.

Ik ben teruggegaan en heb een behandeling gehad met corticosteroiden. Dat spuiten ze met een flinke injectienaald door je littekens en dit moet de genezing weer op gang helpen. Het is de bedoeling dat ik deze behandeling 2 keer doe en daarna lasertherapie krijg. De eerste behandeling heeft niks uitgehaald dus dit verwacht ik van de tweede ook niet. Ik hoop dat laser dan nog wat kan betekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:48

flair schreef:
Mijn huid schijnt 3 keer zo langzaam te genezen als een normale huid. Dan gaat je huid heel snel bindweefsel aanmaken om de boel toch dicht te krijgen en dan krijg je hypertrofische littekens. Deze liggen bovenop je huid en zijn dik, rood/paars en pijnlijk, voelt erg strak aan. Ik ben er pas na 3 jaar mee terug gegaan omdat ik geen idee had dat het niet zo hoorde. Pas toen ik het mijn moeder liet zien zei ze dat een litteken zo niet hoort te zijn.

Ik ben teruggegaan en heb een behandeling gehad met corticosteroiden. Dat spuiten ze met een flinke injectienaald door je littekens en dit moet de genezing weer op gang helpen. Het is de bedoeling dat ik deze behandeling 2 keer doe en daarna lasertherapie krijg. De eerste behandeling heeft niks uitgehaald dus dit verwacht ik van de tweede ook niet. Ik hoop dat laser dan nog wat kan betekenen.

Dit lijkt wel een beetje op wat ik had! Ik had heeeele brede nog wel wat rode littekens met af en toe heeeele vervelende steken erdoorheen!

Krijg/kreeg jij de behandeling vergoed??

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:49

Ik heb wel alles vergoed gekregen idd... weet overigens niet of dat met laseren ook het geval gaat zijn :s

Heb jij een littekencorrectie laten doen? Bij mij heeft dit dus geen zin omdat ik dan weer hetzelfde probleem zal krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:57

Niet alleen een littekencorrectie, een hele borstcorrectie!
Dus ook lift, tepels opnieuw, oude littekens ertussenuit!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 08:23

Klinkt heftig Flair..Boos!
Duimt voor Robijntjah dat de deuk minimaal blijft en dat ze heeeel snel kan shoppen Haha!
Wat je zei over een vrijgezel met blauwe boksballen ken ik of de vrijgezel met littekens. Ik ben sinds afgelopen februari weer vrijgezel en geniet daar volop van.. maarja als ik straks iemand tegenkom die ik ECHT leuk vind dan wordt het wel weer over een drempel heen denk ik.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 10:46

Fairytail schreef:
Ik lees al een poos mee en heb ook al eens wat geplaatst maar heb besloten dat ik het nog niet ga doen. Ik ben er nog niet klaar voor en twijfel nog zo erg.

Vroeg me wel af of jullie misschien een goede BH en sportBH voor me weten in de maat 70(75) G/GG?

Vind het wel mooi te horen dat het zo goed is gegaan met de operatie van sommige die er aan dachten of net waren geweest toen ik begon met lezen Lachen

Shockabsorbers van Berlei! Impactlevel 3 en/of 4. Kost wat, maar ze zijn echt geweldig en gaan heel lang mee. Lachen

Jeetje Flair Ach gut

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:35

Ik heb nu de shockabsorber maar sta er eigenlijk niet zo van te springen. Hij zit bij mij niet lekker en hij is vrij snel op.. Ligt dat dat aan mij??

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 16:19

Fairytail schreef:
Ik heb nu de shockabsorber maar sta er eigenlijk niet zo van te springen. Hij zit bij mij niet lekker en hij is vrij snel op.. Ligt dat dat aan mij??

Ja Haha! Tuurlijk ligt dat niet aan jou. Het ene model bh past nou eenmaal beter dan het andere, dat is zo persoonlijk. Ik draag sinds de operatie sportbh's van Triumph, zonder beugels met een brede elastiekband. Die zijn te slap om echt fanatiek mee te sporten, maar zo voor het dragen zitten ze heerlijk Ja

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:22

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 16:30

Nooit van gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:36

Shockabsorber vraag ik dit jaar voor kerst Nagelbijten / Gniffelen

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 10:36

Wou even vermelden dat ik weer "heel" thuis ben en mezelf aardig goed voel!
En kort dan het verhaal..
Ik kwam daar binnen en mocht nog even in de wachtkamer plaatsnemen maar 2 minuten later mocht ik al mee de kleedkamer in, gelukkig mocht mams bij me blijven en mocht ik een geweldig blauw apenpakkie aantrekken met mooie pantoffeltjes en een uiterst charmant mutsje dat steeds over mijn ogen viel... hoe blij was ik.
Vervolgens kreeg ik mooie plakkertjes voor mijn hartslag.. erg leuk om je eigen hartslag te horen maar niet echt geruststellend Vervolgens kwam HET infuus.. ik heb nog maar eens benadrukt hoe verschrikkelijk bang ik was voor naalden en kreeg vervolgens een ijskoud goedje over mijn hand heen en de naald ging er in.. viel reuze mee en ik heb de man uitgebreid bedankt voor mijn eerste positieve ervaring met een naald! Antibiotica ging erin en vervolgens kwam de chirurg een mooi kunstwerkje maken om hans en grietje hier heb ik wel wat gelachen want achter het gordijn naast mij lag een jongen uit Klarenbeek en verderop nog een vrouw uit Apeldoorn!
Vervolgens kwam de anesthesiste die even naar mijn hart ging luisteren en mijn longen. Ze vond mijn hartslag erg snel maar dat kwam volgens haar van de zenuwen *terwijl ik altijd een vrij hoge hartslag heb* en het was nu 85 maar als ik ook maar iets bewoog schoot hij door de 100 heen... gewoon stil blijven liggen dus. Daarna kwam het leukste.. een middeltje waardoor ik me dronken ging voelen hahaha dat gaat sneller dan tequila en ik herinner me alleen nog dat de dokter klaar was en ze me wegreden. Daarna alleen nog maar wazige herinneringen... zoals op een ander bed gaan liggen en dat de narcose.. *wit drappig goedje* in mijn infuus werd gespoten.. en daarna werd ik wakker op de verkoeverkamer. Het was vrij vlot gegaan allemaal en toen ik wakker werd kreeg ik morfine *meermeermeermeer* en na een poosje daar gelegen te hebben mocht ik naar mijn kamer. Vanmorgen heb ik de vernieuwde hans en grietje voor het eerst gezien en ik ben reuze tevreden! Het voelt nu allemaal nog wat strak en vooral de onderkant doet wat zeer... en ik heb het idee dat ze bijna onder mijn kin zitten maar ze moeten nog hun uiteindelijke vorm krijgen dus no worries Vannacht slaappilletjes gehad en een paar bezoekjes van de verpleegkundige waar ik wel wakker van werd maargoed.. heb me prima vermaakt. Ik hoef nu alleen nog paracetamol en de rest van de tabletten als ik echt heel veel pijn heb.. maar tot nu toe gaat het allemaal toppie! Mijn huid is van de binnenkant gehecht en aan de buitenkant afgeplakt met zwaluwstaartjes waardoor ik mooie dunne littekens krijg ! Nou ik ben nu best moe dus duik lekker op de bank met mijn pijnstillertjes *junk in wording*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:49

Wooow klinkt als een supergoede ervaring joh Haha!

Hoog zitten ze dan ineens he? Clown

Had jij geen last van die morfine???

Zo is het bij mij de 1e keer ook gehecht Ja

En pijnstillers zijn hiervoor, dus gewoon zorgen dat je niets voelt!!!

Geniet ervan en doe rustig aan!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 18:01

Junk in wording Haha! Haha! Haha! Maar fijn dat dit ook voor jou een positieve ervaring was. Hoop dat je voorspoedig herstelt van de ingreep!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:09

Hier ben ik weer Lachen Een wat minder leuke middag gehad want de misselijkheid sloeg toe en de gevolgen daarvan Boos! De buurvrouw heeft net homeopatische pilletjes gehaald en ik heb net wat bouillon op dus voel me al wat beter. Maar ik hield vanmiddag de pijnstilling niet binnen maar heb het gelukkig ook niet echt nodig. De "boobs" voelen alleen beetje stijf.. het is net alsof je te lang op je hand hebt gezeten alleen dat gevoel dan aan de voorkant Knipoog
Ik werd vanmorgen wakker en dacht dat mijn tieten aan mijn kin waren vastgeplakt.. zo hoog. Maar ik mocht snel even spieken en ze zijn echt mooi geworden Lachennu al!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:11

Suuuuuuuuuuuuuuuuuper meid! Toppie Lachen

Ik moet maandag de kliniek terug bellen voor een afspraak bij de PC.. Ik ben nu al zenuwachtig, haha Nagelbijten / Gniffelen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 21:06

Spannend Petulan!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:34

Ja echt! Ik heb geen verwijskaart van de HA gekregen, maar dat maakte volgens hen niet uit. Het consult kost mij nu wel 45 euro, maar wanneer het uiteindelijk goed wordt gekeurd door IZZ wordt dat bedrag ook vergoed Lachen Dusja.. Ik zie wel waar het schip strand!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 13:29

Petulan schreef:
Suuuuuuuuuuuuuuuuuper meid! Toppie Lachen

Ik moet maandag de kliniek terug bellen voor een afspraak bij de PC.. Ik ben nu al zenuwachtig, haha Nagelbijten / Gniffelen

Jij toppie joh! Hele goede stap!
Welke kliniek is het geworden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 13:33

Lovely1 schreef:
Hier ben ik weer Lachen Een wat minder leuke middag gehad want de misselijkheid sloeg toe en de gevolgen daarvan Boos! De buurvrouw heeft net homeopatische pilletjes gehaald en ik heb net wat bouillon op dus voel me al wat beter. Maar ik hield vanmiddag de pijnstilling niet binnen maar heb het gelukkig ook niet echt nodig. De "boobs" voelen alleen beetje stijf.. het is net alsof je te lang op je hand hebt gezeten alleen dat gevoel dan aan de voorkant Knipoog
Ik werd vanmorgen wakker en dacht dat mijn tieten aan mijn kin waren vastgeplakt.. zo hoog. Maar ik mocht snel even spieken en ze zijn echt mooi geworden Lachennu al!

Oeh, misselijk is altijd minder Ach gut

Hahahaha, dat hoge herken ik zo Clown

Maar ik ben nu al de hele tijd bang dat ze weer lager zitten ROFL

Petulan: Echt goed hoor, en gewoon zeggen dat je mega mega veel last hebt van je rug, niet rechtop loopt etc etc.!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 15:20

Ja precies Lachen Ik loop ook zwaar krom, met n holle rug maar met mn schouders naar voren Scheve mond

Ik ga op gesprek bij kliniek Klein Rosendael,

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:56

Weet je al bij welke chirurg? De kliniek is echt superfijn en je hoeft je nergens zorgen over te maken. Je komt echt in een warm bedje terecht Lachen voor de verpleging ook petje af.. super aardig! Ben benieuwd wanneer je mag komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:07

Ik ga echt heel hard voor je duimen hoor Ja

Lovely, hoe is het nu?