[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissDonna

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:40

dus veilig in de stopweek das fijn Lachen

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:45

Alleen word je dan ook ongesteld, dat is dan weer minder. Clown Haha!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:47

dat wel.. maar hij is wel veilig.. en onder de douch heb ik geen last van dat er bloed door gaat lopen ofzo.. dan stopt het op een een of andere manier dnke ik.. best handig Tong uitsteken haha

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:15

Weet iemand of je de 'stopweek' ook kan inkorten met 5 dagen ipv 7?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:29

Inkorten mag altijd, verlengen niet.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 17:25

kee, morgen even een kleine update van mijn doktersbezoekje, ben namelijk al de hele strip door ongesteld, & het bestwel zat... Jullie horen het wel Knipoog

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 09:15

myrtheJ schreef:
kee, morgen even een kleine update van mijn doktersbezoekje, ben namelijk al de hele strip door ongesteld, & het bestwel zat... Jullie horen het wel Knipoog

En... hoe was het?

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:40

even een vraagje.. ik heb dinsdag de laatste pil uit mijn strip geslikt.. hoe lang moet ik nu wachten voor ik een ongesteldheid kan verwachten?
en wanneer slik ik nu de eerste pil uit de volgende strip?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:44

Als je op dinsdag voor het laatst geslikt hebt, begin je op volgende week woensdag met de eerste pil van je volgende strip (of eventueel eerder, nooit later!). Meestal duurde het bij mij een dag of 2,5 nadat ik de laatste pil geslikt had, voordat de menstruatie kwam. Dus dat zou in jouw geval donderdagavond of vrijdagmorgen ofzo zijn.

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:58

heeft iemand ook ervaring met 3 fasen pil en waar werkt het precies tegen??

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 14:04

kathris schreef:
even een vraagje.. ik heb dinsdag de laatste pil uit mijn strip geslikt.. hoe lang moet ik nu wachten voor ik een ongesteldheid kan verwachten?
en wanneer slik ik nu de eerste pil uit de volgende strip?

Ik neem altijd op maandag de laatste en wordt dan ergens tussen donderdagavond en zaterdagochtend ongesteld, maar dat is voor iedereen anders.. ik zou voor de zekerheid morgen wat meenemen naar school/werk voor het geval dat Knipoog

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 14:08

Ik nam altijd op zaterdag de laatste, waarbij ik op woensdag ongesteld werd. De zondag erop nam ik weer de eerste. Er mag maximaal een week tussen de laatste en de eerste zitten.

Glenurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 14:11

@MyrtheJ: Ben benieuwd wat de dokter heeft gezegd, ik heb namelijk precies hetzelfde probleem Verdrietig

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 14:15

Ik heb een drie-fasenpil gehad, de Trigynon. Die kreeg ik nadat ik met hoofdpijnklachten naar de HA was gegaan nadat ik al een jaartje of zo Microgynon 30 slikte.
Het zou als het goed is de hormoonafgifte in de normale situatie beter nabootsen, als ik het goed begrepen heb. Is trouwens wel lastiger met doorslikken, je mag alleen de 10 pillen uit de laatste fase gebruiken om door te slikken, dus erg on-economisch, want je houdt een heel stuk strip over waar je niks meer aan hebt.

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 14:16

ja dat is wel lastig je moet je wel goed aan de dagen houden
bedankt

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 14:56

Trouwens, ik bedenk me dat ik me -na een half jaar gestopt te zijn- beter voel mét pil dan zonder... Enige voordeel is dan de iets kortere menstruatie. Tweede helft van mijn cyclus voel ik me verschrikkelijk (opgezwollen, pijnlijke borsten, chaggie) en mijn menstruatie doet veel meer pijn. Lekker dan. Boos! En in sex had ik mét pil ook genoeg zin, haha.

Het is dat een eerstegraadsfamilielid van me een arteriële vaataandoening heeft gehad, anders wist ik het wel.

Toch zit ik er wel weer over te denken hoor. Iemand ervaring met Lovette?

Eerst trouwens nog naar de gynaecoloog volgende week voor die echo i.v.m. de Mirena. Kijken of dat überhaupt kan (misschien zorgt de Mirena bij mij wel voor de positieve effecten van de hormonen maar behoedt hij me voor de negatieve effecten omdat er minder inzit dan bij anticonceptiepillen?).

Gedoe allemaal!!

Glenurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:29

@Bealy: Ik gebruik sinds een paar maanden Lovette Lachen Eigenlijk nergens last van gehad tot ik nu opeens al 3 weken ongesteld ben :S Morgen dus even naar de dokter...
Ik ben trouwens overgestapt op Lovette omdat ik van Microgynon heel veel hoofdpijn kreeg.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:37

Moet je eerst naar de dokter voor een recept ofzo? Clown Want laatst zag ik zeg gewoon liggen in de Etos. Sigaar

Zo ja; wat gaat de dokter dan doen? Clown (heb een hekel aan naalden)

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:44

Kan me niet voorstellen dat zoiets gewoon in de winkel ligt... Wat zag je precies liggen dan?

Mijn dokter vroeg alleen maar waarom ik de pil, en later de mirena, wilde hebben. Niks geen onderzoek of wat dan ook. Mirena is geplaatst bij de gyn, die heeft wel een klein onderzoekje gedaan.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:47

Paardennamen schreef:
myrtheJ schreef:

En... hoe was het?

Vandaag zat dokter andringa er.... dus bij haar geweest. Ben nu overgestapt op de modiCon. (zijn trouwens wel flinke tabletten Nagelbijten / Gniffelen )
Vanaf zaterdag moet ik die gaan slikken, zit nu op 20e dag van microgynon30, dus die maak ik nog even 1 dagje af. Ben benieuwd ofdat het met deze beter wordt. Bijzonder was dat ze zelf begon over het spiraaltje, wat ik niet echt van dr verwacht had. Maar daar wacht ik liever nog mee.. Kom op zeg, dat kan altijd nog een keer, ben pas 14....

Oja, nog even een vraagje, waarop ik het antwoord niet kan vinden in de bijsluiter. Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben afgelopen maandag een pil vergeten. Volgens de gebruiksaanwijzing van M30 moet ik dan de hele maand doorslikken wil ik hem veilig houden. Van de bijsluiter van modiCon kon ik ook het beste met overstappen geen stopweek doen...
Dus oftewel, het is duidelijk dat ik m nu een maandje door moet slikken. Maarr... In de bijsluiter van modiCon staat dat ie dan vanaf het begin veilig is. Geldt dat in dit geval ook? (zitten dus 5dagen tussen) Of pas na een week modiCon?

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 17:59

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en het een weekje extra safe doen...

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:47

myrtheJ schreef:
Vandaag zat dokter andringa er.... dus bij haar geweest. Ben nu overgestapt op de modiCon. (zijn trouwens wel flinke tabletten Nagelbijten / Gniffelen )
Vanaf zaterdag moet ik die gaan slikken, zit nu op 20e dag van microgynon30, dus die maak ik nog even 1 dagje af. Ben benieuwd ofdat het met deze beter wordt. Bijzonder was dat ze zelf begon over het spiraaltje, wat ik niet echt van dr verwacht had. Maar daar wacht ik liever nog mee.. Kom op zeg, dat kan altijd nog een keer, ben pas 14....

Oja, nog even een vraagje, waarop ik het antwoord niet kan vinden in de bijsluiter. Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben afgelopen maandag een pil vergeten. Volgens de gebruiksaanwijzing van M30 moet ik dan de hele maand doorslikken wil ik hem veilig houden. Van de bijsluiter van modiCon kon ik ook het beste met overstappen geen stopweek doen...
Dus oftewel, het is duidelijk dat ik m nu een maandje door moet slikken. Maarr... In de bijsluiter van modiCon staat dat ie dan vanaf het begin veilig is. Geldt dat in dit geval ook? (zitten dus 5dagen tussen) Of pas na een week modiCon?

Ik snap even niet waar vijf dagen tussen zitten? Maar ik zou ook even voor de zekerheid extra maatregelen treffen.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:21

5 dagen tussen de vergeten pil & overstap modiCon.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:39

Goed; eindelijk dit topic gevonden, al bleek het uiteindelijk toch niet zo moeilijk te zijn. Nagelbijten / Gniffelen

Ik zit al een kleine week met het idee in mijn hoofd om aan de pil te gaan.
Heb nou een redelijk vaste 'relatie' en hij kwam met het idee.
Ben 17, en er eigenlijk ook wel 'aan toe'. Enkel heb ik geen idee hoe wat en waar.
Kortom; iemand info voor me?

- Hoe hebben jullie het aan je moeder voorgelegd?
- Welke pil, hoe werkt het en waar moet ik op letten?

Ik weet dat de HA dit ook allemaal wel weet maar ik heb het niet zo staan op die man, dus hoe sneller ik daar weg ben hoe beter. Nagelbijten / Gniffelen
Overigens is een andere HA geen optie, mam vind hem namelijk geweldig, dus geen sprake van om naar een andere HA te gaan.

ZO! Hehe. Heel verhaal, bedankt voor het lezen!

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:19

Bij mij ging het er in de eerste instantie om, dat ik precies als we in de auto naar frankrijk zaten, (afgelopen zomervakantie) ik ongesteld zou worden. Wij zijn altijd enorme doorrijders.. om de 3-4 uur 15/20 min stoppen. (enorm slecht, maar dan gaat het echt sneller :Y ) Aangezien ik wanneer ik ongesteld was, met supertampons+maandverband het maar 2 uur uithield, was dat niets. Mn ma wilde eerst zo'n hormoonstoot proberen, maar dokter wees dat af. Dus toen kwam de pil aan bod... Daar hadden we het een tijdje daarvoor ook al over gehad, toen had ik deze redenen ervoor;
- echt zware menstruaties
- last van acne op mn rug
- en ik vond het altijd maar eng, ik fiets savonds vanuit het dorpje waardat mn vriend+grote vriendengroep woont terug langs een bos, waardat niet al te frisse praktijken plaatsvinden. Tuurlijk, je fietst niet alleen, maar dan nog kan er altijd wat gebeuren. Ik vond gewoon, dat als ik dan toch verkracht zou worden, ik teminste nooit zwanger zou kunnen raken van die gozer.