GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 15:11

fjordjes schreef:
In de koelkast is het langer houdbaar

Oh ok, en het doet niet meer pijn dan normaal als je het koud inspuit?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 15:30

Deri schreef:
fjordjes schreef:

Bij mij niet. Ik voel er niks van. Maar er is iemand bij wie het wel pijn doet als het koud is.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 15:34

Deri schreef:
fjordjes schreef:

Bij mij niet. Maar dan heb ik een vriendin die daar wel op reageert. Is persoon tot persoon denk ik

fjordjes

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 15:35

Ik haal 'm uit de koelkast en wacht tot het op kamertemperatuur is en dan spuit ik pas.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 15:40

Ik voel er niks van, komt altijd uit de koelkast.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 16:01

Ik spuit ook gelijk uit de koelkast en merk er niets van.
Dit doe ik eigenlijk met al mijn spuitmedicatie.

1 maal open is de spuit nog een week of 6 houdbaar.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 17:14

Dankjewel voor de snelle antwoorden!
Maandag ga ik het bespreken met de HA. En anders gaat het waarschijnlijk via wellis.

paddington schreef:
Ik spuit ook gelijk uit de koelkast en merk er niets van.
Dit doe ik eigenlijk met al mijn spuitmedicatie.

Oh maar eerder in het topic werd al genoemd door bokkers dat de spuit 8~ weken werd gebruikt en dat dat gewoon kon.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 18:11

Annelies_VG schreef:
Ja, ik kon zelf kiezen waar ik naartoe wilde opbouwen en heb voor 10 gekozen. Ik ben natuurlijk op een hogere dosering begonnen bij Wellis, misschien dat het niet standaard wordt gevraagd. Ik zou gewoon even een berichtje sturen!

ga ik doen!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 18:14

paddington schreef:

Ik deed 13 weken met een Mounjaro 15mg spuit. Ging prima. Wel gekoeld houden.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 18:18

Net even m'n taille en heupomtrek gemeten, beide 6 cm eraf. Ik ben blij dat het zo goed gaat

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 18:22

fjordjes schreef:
Net even m'n taille en heupomtrek gemeten, beide 6 cm eraf. Ik ben blij dat het zo goed gaat

Gaaf, als ik het niet vergeet wil ik dat morgen doen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 18:40

Bijsluiter (ozempic) meldt dichte pennen bewaren in de koelkast, dan zijn ze goed tot houdbaarheidsdatum.
Eenmaal in gebruik kun je hem zowel in als buiten de koelkast bewaren (<30gr) en is de houdbaarheid 6 weken.
Op internet lees ik echter veel 56 dagen oftewel 8 weken, ook buiten koelkast. Ook op ozempic.com. Maar ik kan dat niet zo snel vinden in officiele bijsluiters.

Wellicht voor de zekerheid handig om hem in de koelkast te bewaren als je hem langer gebruikt dan zes weken. En ik lees ook veel over het niet meer gebruiken zodra de vloeistof troebel is. Denk dat ik dat zelf ook zou doen, duur zat :o (tot een bepaald punt dan zoals de 13 weken van Dees)
Laatst bijgewerkt door Geryon op 22-05-25 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 18:51

Dees heeft het niet zelf bedacht. Zo werkt het via Overgewicht Nederland.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 19:04

Oke? :') Geryon bedoelde er verder niks mee hoor :D grootste aantal weken wat in ieder geval nog goed gaat, van wat ik zo ff heb gelezen hier, vandaar.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 20:57

Ben ik weer.. :')

Beetje gênante vraag wellicht, maar nu komt mijn eerste menstruatie sinds het gebruik van Ozempic eraan, maar mijn hemel wat zijn mijn borsten gevoelig.. Dit herken ik echt niet van mezelf.. :))

Is dit ook bij iemand bekend?

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 21:02

Ik heb de afgelopen dagen dit hele topic doorgelezen. Ik wist eigenlijk niets van Ozempic of Mounjaro, maar ik denk dat dit ook voor mij wel eens een fijn hulpmiddel kan zijn. Ik ben vandaag ook lid geworden van een aantal Facebook-groepen. Ik zie daar ook steeds mensen reageren die de middelen aanbieden buiten de apotheek om. Heeft een van jullie dat wel eens overwogen? Je bestelt dan het medicijn en niet het merk. Het lijkt heel aantrekkelijk en zelfs legaal, maar ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken… het scheelt wel een hele klap geld.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 21:08

Hoe kan een medicijn wat op recept alleen geleverd mag worden, buiten de apotheek om legaal zijn ?

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 21:14

Mrijn schreef:
Ik heb de afgelopen dagen dit hele topic doorgelezen. Ik wist eigenlijk niets van Ozempic of Mounjaro, maar ik denk dat dit ook voor mij wel eens een fijn hulpmiddel kan zijn. Ik ben vandaag ook lid geworden van een aantal Facebook-groepen. Ik zie daar ook steeds mensen reageren die de middelen aanbieden buiten de apotheek om. Heeft een van jullie dat wel eens overwogen? Je bestelt dan het medicijn en niet het merk. Het lijkt heel aantrekkelijk en zelfs legaal, maar ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken… het scheelt wel een hele klap geld.

Jij doelt op ene Pieter? Hij schijnt ozempic en mounjaro voor 150 euro te kunnen leveren. Veel mensen schijnen het bij hem te bestellen, maar ik zou er niet aan beginnen. Je weet niet wat je in je lichaam spuit

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 21:16

Misschien zit er iets anders in. Ieks.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 21:30

Dat vind ik toch wel spannend ja. Dan betaal ik liever iets meer waarvan ik zeker weet dat het het originele medicijn is met goede houdbaarheid etc.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 21:33

Ik geloof niet dat er iets anders inzit, maar meer dat je indirect van het laboratorium koopt waardoor er nog geen merknaam opzit en je veel minder betaalt. Je koopt dan tirzepatide ipv Mounjari. Het was een beetje kale website waar ik terecht kwam waar ze ook anabolen en testosteron verkopen. Kan niet meer vinden of het werd aangeraden door een Pieter, maar ik zag wel meer aanbieders. Logisch wel dat er een levendige markt ontstaat als er zoveel marge opzit. Maar, ik
Durf het ook niet aan hoor. Ik wil eerst weten hoe ik erop reageer en dan wil ik wel zeker weten dat ik het juiste spul heb.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 21:36

Maar als er een engerd bijzit die dat gaat verdunnen met iets oid?

Nee zou het niet durven

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 21:42

Mrijn schreef:

Ik ken veel shady mensen dus zou het via via wel aandurven. Maar niet van een onbekende van internet.

Ik heb prijs opgevraagd uit nieuwsgierigheid en het is niet goedkoper dan via de kanalen die hier in dit topic besproken worden.

Het is uiteraard harstikke illegaal.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 21:47

Precies daarom betaal ik liever meer dat ik zeker weet dat het veilig is en als er ernstige problemen zijn ik bij een arts terecht kan

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 22:47

Spuit elf, maar ik ben idd ook degene bij wie koud inspuiten (meer) pijn deed.
Het was even 2 keer wat minder, maar sindsdien doet het spuiten weer evenveel pijn en ik heb geen idee waar het aan ligt.
De pijn is niet per se niet uit te houden hoor, het is sowieso maar relatief kort, al blijft de spuitplek nog wel een half uurtje pijnlijk.
De injectie bij mij(! bij de meeste mensen is het vrijwel pijnloos) is te vergelijken met de steek van een wesp, dus wel echt een gemene steek.

Het stomme is dat ik het eerste half jaar vrijwel geen pijn voelde en ik heb helemaal niks veranderd, alleen af en toe een andere plek uitgeprobeerd, wat niets hielp.
Dus mocht iemand ooit tegen dit probleem aan lopen en een oplossing hiervoor vinden, deel het alsjeblieft!