Chronisch depressief/ziek, de vooroordelen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Re: Chronisch depressief/ziek, de vooroordelen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 19:53

Oh daar kan ik over meepraten Sagan, mijn scooter is al een paar weken kapot en gister is de achterband van m'n fiets lek gegaan _-:( en ik ben zo'n sukkel die niet eens banden kan plakken.

Ik hoorde ook dat fietsenmakers tegenwoordig niet meer plakken, maar er gewoon een nieuwe binnenband in plaatsen.. Dat vind ik extra vervelend want ik gok dat dat wel iets van paar keer zo duur is?? Moet ik dat weer speciaal aan m'n extra geld aan m'n bewindvoerder vragen want zoveel hou ik niet over in een week/maand.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 20:02

Bij een electrische is het ook nog eens kijken of de motor voor of achter zit. Bij mij zat hij gelukkig voor. Binnenband hoeft niet per se heel duur te zijn, maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken natuurlijk. Ik kan ook niet plakken hoor. Ik heb toevallig deze week geleerd om met een foam achtig spul te werken zodat ik gelukkig thuis kon komen, dat was het idee, maar blijkbaar was het ventiel lek en moest ik nog rondvragen of iemand mij kon taxiën. Gelukkig kon een oom mij uit de brand helpen die dag.

Bij ons verkopen ze binnenbanden rond de 8,- / 9,-

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 20:15

Oh €8/€9 euro is nog te doen, degene die ik sprak had het over €40 :=

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 21:02

Ik heb toevallig net een nieuwe binnenband (voor) voor mijn gewone fiets gekregen, dat kostte 25 euro inclusief het erop zetten.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 21:15

_Karlijn schreef:

Volgens mij is die €8,- à €9,- voor een losse binnenband en het hogere bedrag inclusief monteren enzo. :)
Ik betaalde de laatste keer iets van €35,- meen ik voor vervanging vd binnenband.
Dat is dan de aankoop vd binnenband, verwijderen vd oude binnenband, monteren vd nieuwe binnenband, op mijn verzoek ook meteen de remmen, versnellingen, verlichting nalopen en bijstellen waar nodig en de tijd die ze eraan kwijt zijn.

Als ik jou was zou ik gewoon een fietsenmaker binnenlopen, vragen naar hun tarieven en dan het maximum benodigde geld aanvragen bij je bewindvoerder.
Wanneer dat binnen is de fiets wegbrengen voor reparatie of in overleg met de fietsenmaker een leenfiets meenemen en je eigen fiets zo nodig een paar dagen langer daar laten tot je je geld binnen hebt.
Vaak als je de situatie uitlegt is daar wel begrip voor is mijn ervaring. :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 21:38

Hoi Karlijn! Fijn dat je er bent! :)

Iedereen is hier welkom. Ik ben zelf wel van Team Kneus, maar ik blijf lachen, hoe klote het soms ook is. :))

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 21:54

Zijn er misschien sociale initiatieven bij je in de buurt? Zoals een buurthuis of repair cafe waar handige Harries zitten? Soms zijn er lokaal wel vrijwilligers die reparaties willen uitvoeren tegen een vriendelijker tarief, bijvoorbeeld met 2e hands reparatie spul of door geen of weinig uurloon te rekenen.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 22:00

lor1_1984 schreef:
_Karlijn schreef:

Volgens mij is die €8,- à €9,- voor een losse binnenband en het hogere bedrag inclusief monteren enzo. :)
Ik betaalde de laatste keer iets van €35,- meen ik voor vervanging vd binnenband.
Dat is dan de aankoop vd binnenband, verwijderen vd oude binnenband, monteren vd nieuwe binnenband, op mijn verzoek ook meteen de remmen, versnellingen, verlichting nalopen en bijstellen waar nodig en de tijd die ze eraan kwijt zijn.

Als ik jou was zou ik gewoon een fietsenmaker binnenlopen, vragen naar hun tarieven en dan het maximum benodigde geld aanvragen bij je bewindvoerder.
Wanneer dat binnen is de fiets wegbrengen voor reparatie of in overleg met de fietsenmaker een leenfiets meenemen en je eigen fiets zo nodig een paar dagen langer daar laten tot je je geld binnen hebt.
Vaak als je de situatie uitlegt is daar wel begrip voor is mijn ervaring. :)

Klopt helemaal. Ik had hier het geluk dat hij nog door mijn vader gemaakt kon worden. Dat scheelde mij inderdaad in monteurs kosten.

Die sociale initiatieven zijn inderdaad een goede! Was ik zelfs even vergeten.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 22:21

Telpeva schreef:
Zijn er misschien sociale initiatieven bij je in de buurt? Zoals een buurthuis of repair cafe waar handige Harries zitten? Soms zijn er lokaal wel vrijwilligers die reparaties willen uitvoeren tegen een vriendelijker tarief, bijvoorbeeld met 2e hands reparatie spul of door geen of weinig uurloon te rekenen.

Oja dat is een goed idee idd :j

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 22:56

Bedankt voor de beterschapswensen voor onze Nova. Ik vond het vandaag wel eng want drinken was super belangrijk en dat wilde ze niet. Eten ging ook niet maar nadat ik haar met een lepel ging voeren vloog het eten er in. Uiteindelijk is ze ook gaan drinken gelukkig.

Karlijn, wat een verhaal. Wat heb jij veel doorgemaakt in je leven. Ik hoop dat je de juiste hulp krijgt en je kat is prachtig <3

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 08:18

Was spannend met je hond. Gelukkig lijkt het nu de goede kant op te gaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 08:19

Karlijn. Voor jou gewoon een 2e welkom hier :j

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 16:51

Bedankt jullie :j

Vandaag wilde ik een stuk wandelen met camera, had er helemaal zin in, vannacht al een route uitgestippeld. Ik woon zo'n 400m van de ingang van het bos. Maar zo'n 200 meter voorbij de ingang waren mijn benen al zó zwaar en pijnlijk dat ik me afvroeg of ik überhaupt thuis nog zou halen als ik op dat moment zou omdraaien :/ weer m'n lijf dat me in de steek laat. Ik was ook mentaal helemaal moe, had niet eens de moeite om lunch voor mezelf te maken en ben in bed gaan liggen en heb 2,5 uur geslapen (en vannacht ook al 13 uur).

Ik heb een sterk vermoeden van lymfoedeem in mijn benen (waar ook dat zware gevoel en de pijn oa vandaan komen), is iemand daar bekend mee?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:18

Tijd geleden dat hier activiteit was.

Karlijn, ik ben daar niet bekend mee. Bij mij begeeft mijn verbrijzelde been het maar voor die tijd ben ik al uitgestapt door mijn rug.

Soms ben ik het zo zat dat ik maar zo kort kan stappen. Gelukkig gaat het met de hond goed maar dankzij de dierenarts rekening is de doorloopwagen die ik zo graag wil weer verder weg.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14 min geleden

Bij mij is wel een nieuwigheid maar dat is een waar ik niet per se blij mee ben :+ Blij en niet blij tegelijk. Ik heb een 2ehands indoor rollator gevonden voor 35 euro, in die zin ben ik blij want de aanschafprijs is de reden waarom ik er al jaren tegenaan hik terwijl ik zo'n ding eigenlijk wel nodig heb.
Een lichtgewicht ding met een dienblad om in huis spullen van a naar b te kunnen rijden ipv tillen.
Dit model heb ik gekocht, maar dan dus 2ehands met flinke lakschade in het grijs met zwart
https://www.bol.com/nl/nl/p/trust-care- ... bb1815568c

Morgen krijg ik hem als het goed is, hij wordt gebracht.

De scooter duurt nog 2 tot 4 weken, daarvan heb ik wel al bericht dat ze ermee bezig zijn. Ik was eerder vergeten te reageren op de vraag maar ik zal uiteraard foto's maken, ik kijk er naar uit om er een stuk mee te rijden en een leuke plek voor een klein fotoshootje ermee te zoeken <3