Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 16:23

@Floko ik heb wat broeken van Prenatal, die zitten best prima. Grotere prenatals hebben ook kleding hangen, kan je gelijk passen. Ik draag ook graag een (zwangerschaps)jurk met legging :)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 17:02

Ik boycot zwangerschapsbroeken, want ik vind het vreselijk lelijke ondingen, maar Cotton Club, H en M, Costes, C en A en dergelijke hebben nette pantalons met elastiek rondom en hebben een vrij hoge taille. Die draag ik ook nu ik 33 weken ben en dan heb ik voor een maat groter gekozen. Het voordeel van een niet-zwangerschapsbroek is dat je 'm postpartum ook kunt dragen.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 18:00

Ik heb zwangerschapsbroeken van only/vero moda en H&M maar echt zaligmakend is niks. Zeker nu mijn buik zo extreem groot is (buitengewoon veel vruchtwater, kindje valt ontzettend mee) glijden alle broeken er zo weer vanaf. Maar aangezien ze al bijna mag komen accepteer ik mijn lot en trek ik leggings aan. Bij mijn vorige zwangerschap was er ook geen broek die aan ging aan het einde. Ik groei kwa buikomvang ook echt door meerdere maten zwangerschapsbroeken heen.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 08:35

Wat een mooie kamer Jitske, super cute die aapjes <3

Ik vind de broeken van de only het prettigst zitten. Als begint de band daarvan nu ook al wat strakker aan te voelen.
Ik vind via vinted een broek van de H&M die ook heel lekker zit, maar al wat versleten is. Deze gebruik ik als paardenbroek. Ik heb besloten dat ik die na de zwangerschap aanhoud voor de menritjes met de pony. Ik heb dan altijd last van afzakkende broeken wat resulteert in een koude rug. Wat dat betreft is een zwangerschapsbroek ideaal :+

Hier gaat het op zich wel lekker. Wij zijn een weekendje weg geweest met mijn moeder, zus en aanhang. Was erg gezellig. Alleen het bed was vreselijk... :(
Twee dagen gewandeld, wat ook wel lekker was, maar toch ook wel wat zwaarder merk ik. Gisteren was mijn vriend vrij en heeft hij met zijn vader wat klussen boven aangepakt. De plinten in de babykamer zijn geverfd, de inbouwkast is weer klaar voor gebruik en de laatste deur is geverfd.
Als het goed is, komt vrijdag of zaterdag de behanger voor het behang op de babykamer! :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 10:22

Ivm de zwangerschapsbroeken, ik leef momenteel in jurken en rokken met een zwangerschapspanty (Hema heeft er goeie) eronder. Qua broeken enkel van die zwangerschapsjoggings die inderdaad niet super geschikt zijn voor het werk. Dus ik kan wel nette jurken/rokken aanraden :D

@Simonee: fijn dat je vriend lekker bezig geweest is in de babykamer!

@Floko: toevallig hier ook ons zoontje naar het 'grote bed' gedaan. Baby slaapt de eerste maanden nog in de cosleeper, maar vond het ook handig dat ons zoontje niet het idee had dat hij uit z'n ledikantje moest voor de baby, dus daarom wat eerder gedaan.

@Eske: rot he dat slecht slapen :knuffel: op het einde zit die buik gewoon zo in de weg!

@Jitske: succes met de beslissing! Ben heel benieuwd wat je gaat kiezen en waarom. Hier uiteindelijk wel gekozen voor een 2de keizersnede (eerste was spoed, nu dus gepland). Begrijp jouw twijfels dus heel goed! Heel lief het kamertje met de aapjes <3

@Jolliegirl: merci voor de boekentips!

Voor kerst van mijn vriend het boek gekregen "Moederziel (maar nooit) alleen" van Lies Clerx. Over de overgang naar het moederschap. Ik vreesde eerst dat het me iets te zweverig ging zijn, maar het is op een rare manier een troostend boek, fijn om te lezen dat er veel vrouwen zijn die worstelen met bv identiteit na moeder worden enz.

@iirrssjjee: wow 4,6 kg, jouw arme moeder :') fijn dat alles goed was bij de groeiecho, hopelijk geen diabetes!

en @naomi_jortje ook al een flinke broer haha. Gelukkig voorlopig dus geen tekenen van zwangerschapsvergiftiging!

Hier is het nog steeds aftellen, wordt steeds spannender zo := deze week de laatste werkweek! En over 13 dagen is de baby er gewoon al :wow: we krijgen nog steeds elke week een groeiecho maar hij blijft voorlopig op z'n eigen lijntje verder groeien, conclusie is dus kleine baby maar wel helemaal gezond.

Ben wel benieuwd of de bevalling nog eerder zou beginnen dan de geplande keizersnede datum, maar heb het idee van niet. Mijn eerste zoontje was een inleiding bij 40+5 :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 12:38

Echt zo leuk om te zien dat de eerste baby's er al lekker aan zitten te komen!
Super!

Jullie doen nog een hoop, heerlijk zeg!

Ik heb inmiddels de pijn maar om-armt en geaccepteerd.. Pas mijn dagen erop aan.
Vanochtend lekker wezen kijken bij mn verzorgpaard, eigenaresse ging lekker rijden in de binnenbak op andere locatie. Heb ervan genoten! <3
En ja, de rest van de dag kan ik niets meer.. Maar so be it.

Ik kijk onwijs uit naar de bevalling.
Ben heerlijk aan de knutsel met pictogrammen voor mn geboorteplan. gewoon voor mezelf.
Op deze manier kan ik mn emotie en energie en spanning erin kwijt. Beetje knippen en plakken :')
Leuke dingetjes opzoeken en freubelen.

Afgelopen weekend hebben de mannen (man + Schoonvader) de kinderkamer afgemaakt. Erg blij mee.
Nu motivatie zien te vinden om nog even wat op te ruimen en alles klaar te gaan zetten.

Klinkt interessant dat boek 'Moederziel (maar nooit) alleen '
Ik heb nog niets gelezen over worstelen na het moeder worden, misschien moet ik ook even niet op zoek gaan daarnaar. :') Even alles op z'n beloop laten.

Zwangerschaps panty's van de hema zal ik eens naar gaan kijken, is lekker onder een broek voor wat extra warmte.
Ik weet ook zeker dat ik mn broeken blijf dragen, precies voor de koude rug vanwege afzakkende broeken hahaha.

Simone, bij jullie schiet de kinderkamer dus ook al lekker op!
Fijn he al die hulp :D

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 13:03

Ik zag een paar keer de vraag voorbij komen hoe het met ons gaat, maar bedacht me dat ik nog niet had gereageerd.
Het gaat goed! Ze is echt zo zoet en doet het onwijs goed. Ik ben rustig aan herstellende van de bevalling en kan steeds weer meer :-)

We genieten lekker van elkaar <3
Ik lees alle berichten nog steeds mee, maar kruip wel weer even onder m’n meeleessteen!

Ben benieuwd wie de volgende baby gaat zijn :):)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 20:31

Ik heb geen diabetes! Mijn waarden waren;
Nuchter: 4,4
2u na ontbijt: 5,4
2u na lunch: 5,2

Helemaal prima dus, aangezien het onder de 6 moest zitten :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 09:46

iirrssjjee schreef:
Ik heb geen diabetes! Mijn waarden waren;
Nuchter: 4,4
2u na ontbijt: 5,4
2u na lunch: 5,2

Helemaal prima dus, aangezien het onder de 6 moest zitten :)

Super nieuws!

@Iselda: fijn dat ze het zo goed doet <3 je zou het lijstje al kunnen updaten met haar geboorte als je wilt!

@Jolliegirl: :knuffel: aanvaarden dat je tijdelijk weinig kan is niet leuk, maar inderdaad wel de beste weg denk ik. Het is gelukkig tijdelijk en het einde komt stilaan in zicht. Heb je de intentie om thuis te bevallen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 09:54

Ja daarom, dit accepteren voelt beter dan er elke dag negatief over zijn.

Jazeker willen we thuis bevallen. Bevalbad komt via de verloskundige, alles is al besproken.
Vanmiddag hebben we een afspraak in het ziekenhuis ter kennismaking met de gyneacoloog, voor de zekerheid, mocht ik toch naar het zkh moeten dan ben ik alvast bekend...wel zo handig vanwege mn verleden en het feit dat ik echt een hands off bevalling wil, zonder ingrepen of toediening van synthetische medicatie.

Met onze case-load verloskundige moet dit hopelijk goedkomen <3

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 10:03

Leek me ook heel fijn zo'n bevalbad, ik duim dat alles mag verlopen zoals je hoopt!

Vandaag de belangrijke deadline voor een project op het werk en die heb ik gisteren gehaald *\o/* vandaag en morgen nog werken en dan eindelijk verlof :D

Niks te vroeg, de afgelopen dagen echt heel veel last van terugkerende krampen en harde buiken. Hebben er nog meer mensen last van voorweeën? Vind het best vermoeiend worden! Bij mijn eerste zoontje had ik er ook helemaal niet zo'n last van, toch een hele andere zwangerschap geworden deze tweede. Ik hoop wel dat hij die laatste week nog blijft zitten, want volgende week nog een kapper en nagelstyliste gepland O:)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 10:14

Ik weet niet hoe voorweeën voelen dus geen idee...
Soms wat steken daar beneden, maar dat komt door de bekkeninstabiliteit denk ik.

Wat goed dat je deadline gelukt is!
Ga genieten van je verlof! Nog maar een paar dagen!

Wij hebben een onwijs prettig gesprek gehad bij de afdeling gynaecologie.
Ze mogen niéts doen of toedienen zonder jou expliciete toestemming.
Dit gaat zelfs zo ver vanwege de wet ( een ongeboren kind heeft geen rechten) dat jij ervoor kan kiezen niet te handelen met welke gevolgen dan ook...

( Even terzijde, dit vond ik onwijs hedtig te horen....als jij dus geen hulp wilt kan je kind gewoon dood gaan en ze mogen niéts doen! )

Gelukkig waren wij het überhaupt zonder twijfel erovereens dat we dit nevernooit zo ver gaan laten komen!

Maar weten dat ik niet verplicht word te liggen met mn benen hoog, of oxytocine toegediend krijg zonder toestemming, geknipt zal worden zonder toestemming, stelt me gerust!

Het was echt een onwijs fijn gesprek en het heeft echt een deel van mijn angsten weggehaald.
Er is notitie gemaakt over mijn triggers en dit word ook besproken binnen het team, ze kwamen gisteren zelfs al met oplossingen ( bijvoorbeeld een VR bril tijdens het prikken van een infuus) dus echt top!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 10:20

Voor mij voelen ze als menstruatiekrampen die wat langer dan normaal aanhouden (beetje die golf beweging waar ze soms over spreken bij weeën) in combi met harde buiken op hetzelfde moment.

Klinkt als een super gesprek! Mijn ervaring in het ziekenhuis is ook gewoon goed geweest, ik vond de aanwezige vroedvrouwen daar echt heel lief en betrokken.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 11:44

Ik ben wel gewaarschuwd voor voorweeën (die schijn je bij volgende kinderen sneller of vaker te hebben), maar heb daar tot op heden nog geen last van. Wel voelt het af en toe alsof m'n buik zo uitgerekt is, dus dat voelt dan oppervlakkiger, een beetje een soort oppervlakkige spierpijn zeg maar. Weeën (toen de bevalling begon) voelde bij mij vorige keer inderdaad als menstruatiekrampen, ter hoogte van het schaambot ongeveer. Toen ook geen voorweeën of harde buiken gehad, dus geen idee of dat anders voelt.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 20:20

Solleke_Noah schreef:
Niks te vroeg, de afgelopen dagen echt heel veel last van terugkerende krampen en harde buiken. Hebben er nog meer mensen last van voorweeën? Vind het best vermoeiend worden! Bij mijn eerste zoontje had ik er ook helemaal niet zo'n last van, toch een hele andere zwangerschap geworden deze tweede. Ik hoop wel dat hij die laatste week nog blijft zitten, want volgende week nog een kapper en nagelstyliste gepland O:)

Hier ook dagelijks voorweeën had laatst zelfs de weeën timer klaar gezet. Eerste zwangerschap niks van gerommel gehad. Soms heb ik het gevoel dat ze er op elk moment uit kan vallen :')

Helaas nu ook telkens weinig gevoel van leven. Is al gecontroleerd in het ziekenhuis. Ik kan der helaas niet goed voelen door de grote hoeveelheid vruchtwater. Gelukkig is de kleine dame helemaal fit en fruitig en zijn er nog geen redenen voor aanpassingen aan de bevalling. Gelukkig voel ik der nog wel elke dag een keertje.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 11:46

Met de tweede heb ik nu ook meer last van voorweeën en harde buiken. Ik ben dus niet de enige zo te lezen.

Renee, jammer dat je je kindje niet kunt voelen, maar gelukkig kan het door het vele vruchtwater verklaard worden.

Jolliegirl, fijn dat jullie al zo uitgebreid over de bevalling kunnen hebben spreken. Ik hoop dat alles gaat zoals je wenst.

Mijn verlof is sinds vandaag ingegaan, dus ik kan thuis aan de bak. *\o/*

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 11:39

@Simone fijn om even te zijn weggeweest! Wel jammer van het bed

@Solleke wat enorm spannend dat de baby er al zo snel is!

@Jolliegirl, fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad. Geeft dat je ook rust?

@Renee, jammer dat je de baby zo weinig voelt. Komt dat ook door het indalen?

@Adamootje geniet lekker van je verlof! Is alles al bijna klaar?

Ik lees dingen over voorweëen, zijn die heel anders dan harde buiken?

Ik ben al een paar dagen goed verkouden en hoesten, dat in combinatie met slecht slapen was wel echt heel vervelend. Nu wat aan de betere hand gelukkig. Merk wel dat het allemaal langer duurt met de zwangerschap.

Bijna iedere avond als ik in bed lig is de baby heerlijk aan het draaien en trappen, m'n hele buik golft dan helemaal en je ziet echt een bobbel gaan :') . Kan niet wachten om die kleine voetjes te ontmoeten <3

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-25 12:46

Het kan zijn dat het indalen meespeelt maar bij mijn zoontje was dat allemaal geen probleem. Maar ik voel der gelukkig nog wel af en toe, ook de verloskundige voelt haar bewegen dus ik heb er wel vertrouwen in.

Voor mij zit er een verschil tussen het gene wat ik omschrijf als een harde buik (een bal die wordt in geknepen door mijn buik) en wat ik omschrijf als een voorwee (menstruatie achtige kramp die ik ook al vaak in mijn rug voel). Maar volgens mij vallen ze uiteindelijk wel onder dezelfde naam (braxton hicks, harde buik of voorwee). Dus ik voel wel verschil maar in termen is dat er volgens mij dus niet. Ik beschrijf ook vaak bij de verloskundige wat ik voel.

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 21:06

Even een kleine update van mij! Heel fijn gesprek met de gynaecoloog gehad, die meteen vertelde dat de sterilisatie goed gekeurd was en dat we de keizersnede gingen inplannen.
Heerlijk om duidelijkheid te hebben! Meteen ook alles in actie gezet. Komende week een afspraak bij de anaestesist, die week erna nog een controle bij de verloskundige van het zh en de week daarna is het alweer zover! Dag voor de datum intake op de afdeling en dan hoor ik ook hoe laat ik me mag melden. Het komt nu wel heel dichtbij! En zo echt ook ineens. Voelt bizar soms :)
Spannend Solleke! Voor jou is het gewoon al bijna zover!
Goed nieuws Iirriissjjee!
Wat heerlijk dat je zo'n fijn gesprek had Jolliegirl!
Geniet van je verlof adamootje!
Voorweeën heb ik niet echt gehad nog denk ik. Harde buiken wel. Zoals vandaag, als ik teveel gedaan heb. :o

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 22:35

Hè wat fijn Jitske!
Lekker ook om de datum nu te weten en echt naartoe te kunnen werken.

Voorweeën kan ik nog niet over meepraten. Ik moet nog aanzienlijk langer dan de meesten hier.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 13:34

Hier geveild op bed... luchtweginfectie en mogelijk longontsteking...
Met paracetamol 37,9... Ellende...

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 14:31

Iselda, wat fijn dat het goed met jullie gaat! <3
Solleke: geniet van je verlof!
Jolliegirl: fijn dat je een goed gesprek hebt gehad! Dat moet een hele opluchting zijn geweest. En beterschap! :(:)
Renee: Jammer dat je de dame niet goed kan voelen, gelukkig is ze wel heerlijk actief.
Adamootje: Geniet van je verlof!
Eske: Lekker genieten van de bewegende baby. Fijn gevoel he!? <3
Hopelijk voel je je vandaag wat beter.
Jitske: Wat fijn en spannend dat het het bijna aankomt. Fijn om duidelijkheid te hebben wat betreft de sterilisatie.

Hier gaat alles goed. Op sommige dagen merk ik dat ik wat teveel heb gedaan. Inmiddels heb ik een goede balans gevonden tussen rust en activiteit.
Ik ben vandaag 30 weken. Ik kijk er echt naar uit om onze kleine dame of heer te gaan ontmoeten <3
Gisteren is de behanger geweest en zit het behang van de babykamer eraan. Nu kunnen we binnenkort ook de commode ophalen en het echt in gaan richten.
Afbeelding

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 15:50

Ohh super leuk!!

Beterschap Jollie :(:)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 16:02

Beterschap Jolliegirl!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 18:21

Hoe zitten jullie in de naderende bevalling? De ene dag kijk ik er vol vertrouwen tegenaan, andere dag vind ik het weer heel eng :')

Ik merk dat de cursus me wel rust geeft en natuurlijk dat mijn man erbij is en weet hoe hij kan helpen.