Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sakura789

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 18:38

Mijn Garmin was ook niet in de extreme korting helaas. Maar mijn Polar werd heel slecht qua batterij. In principe gebruik ik al mijn apparaten zoveel mogelijk ‘op’. Mijn iphone 11 pro doet het ook nog steeds prima. Ik vind het een sport om er zo lang mogelijk mee te doen.

Fijn Time dat alles los komt, kan altijd nog lang nasudderen zo’n verkoudheidje.

Balen dat er slechter weer aan komt, wij waren gisteren binnen na het fietsen en het begon net te regenen. Net op tijd binnen.

Inschrijven is gelukt! 22 december is volgens mij de loting! Nog even afwachten dus. Daarnaast moeten we ook niet weer het idee krijgen voor een lange fiets vakantie rond die periode :))

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 09:36

Goedemorgen , fingers crossed dat je ingeloot word @ Sakura :j

@ Thami ; het gaat al wat beter , maar ben er nog niet -O-
Deze is echt hardnekkig .

Verder vandaag maar wat binnen klungelen , wat E learnings doen , en straks lekker knus
op de bank voor de TV .

Garmin is idd niet cheap , maar staat wel bekend om de goede service .
Mijn Fenix heb ik sinds maart 2022 en draag hem echt 24 uur per dag .
En de batterij is nog steeds top .

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 17:11

Hebben jullie allemaal een fijne Sinterklaasweekend gehad?
En Time weer fit?

Ik heb toch deze week weer lekker 4x kunnen fietsen, fijne tegenhanger voor alle drukte en het snoepen :)

Gisteren en vandaag wel nat geworden, maar omdat het niet koud is vind ik dat minder erg. Gisteravond tragisch nieuws gehad over iemand in mijn kennis/werk kring, slecht van geslapen ook. Dan is fietsen echt een medicijn, het verandert de situatie natuurlijk niet maar maakt het net wat makkelijker om het een plaatsje te geven.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 17:43

Thami schreef:
Hebben jullie allemaal een fijne Sinterklaasweekend gehad?
En Time weer fit?

@ Thami :(:)

Hier niets aan Sinterklaas gedaan , wel een banketstaaf op het werk gekregen . Maar die was niet lekker .
Verder nog steeds niet fit , ik hoest wel geen groene brokken meer hoog .
Maar nog wel vastzittend slijm in de luchtpijp .
Echt irritant , want ik blijf maar aan het hoesten .
Al meer dan een week niet gesport , maar wel van het weekend E learnings kunnen doen .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 17:59

Zo , eindelijk staat ook mijn kerstwiel <3
Een kerstboom vind ik maar niks , dus die staat al jaren meer .

Afbeelding

Afbeelding

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 19:54

Echt leuk Time, had het je al ge-appt maar hier ook nog even! Ben je weer fit?
Ik had een leuke gravel toertocht in Noord Brabant. Verrassend mooi daar, en met heen en weer rijden over de 100km gekomen dus mijn Strava Gran Fondo voor december is ook weer binnen :)
Op de weg erheen was het nog donker en er liep een enorm wild zwijn naast het fietspad. Hij kon het bos niet in omdat dat daar omheind is, elke paar meter probeerde hij het weer. Ben maar heel rustig erachter gebleven tot uiteindelijk het hek van de weg afboog, toen verdween hij in de bosjes.
Imposant beest was het!

Jullie nog van het zachte weer gebruik gemaakt?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 20:25

Yes , ik ben blij met mijn kerst wiel *\o/*
Zelf weer redelijk fit , mijn hoestje is nog net niet helemaal weg . Maar deze week 2 x gefietst en 1 x kort gezwommen .
Vandaag wilde ik weer een half uurtje lopen , maar naar 300 meter gestopt ivm knie -O-
Ik weet het ook niet meer , wat triggert het. Het voelt iedere keer weer anders . En dan heb ik al twee weken niet hard gelopen .

Knap hoor hoe je met dit weer zo afstanden fietst .
Ik ben echt een mooi weer fietser , en niet luchtig gekleed de zon op mijn velletje voelen _O-

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 06:18

Time2Tri schreef:
Knap hoor hoe je met dit weer zo afstanden fietst .
Ik ben echt een mooi weer fietser , en moet luchtig gekleed de zon op mijn velletje voelen _O-

Typ foutje gemaakt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 10:01

Zag je rit Thami, lekker hoor, het was ook super fijn weer.

Crea dat wiel Time. Hopelijk trekt het laatste gehoest ook weg.

Hier heerlijk ritje gehad zaterdag. In totaal met 6 dames een goede 50km op de gravel. Zonnetje kwam er super fijn door.

Heb donderdag de implanon laten plaatsen. Arm is blauw en gevoelig maar fietsen ging prima. Alleen echte hobbel stukken met 1 arm los gereden. Nu hopen dat het wat gaat doen. Want die mega wisseling in hoe ik me voel je niet tof

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-25 21:11

Stilletjes nog steeds aanwezig :wave:, maar het is wel een beetje druk. Ik probeer tussendoor nog wel lekker te sporten en afgelopen weekend zelfs mijn vriend mee weten te krijgen (al ging daar wel wat gemor aan vooraf). Maar ik krijg er wel iets gaafs voor terug: een prachtig huis en een mooie reis. In maart ga ik wel weer zinvol trainen O:)

Er staat bij ons ook geen kerstboom. We zijn eerder bezig om alle zooi in dozen te stoppen, dus een minimale hoeveelheid aan extra zooi is welkom. Volgend jaar maar weer! Ik vind het kerstwiel van Time wel heel tof! Het geeft echt een leuk sfeertje aan de paincave!

Ik hoop dat de implanon gaat helpen bij de vermindering g van de klachten Marlies. Dit lijkt me echt niet fijn, damn those hormones. Het maakt me ook wel een beetje bezorgd over wat mij te wachten staat, zoveel schelen we niet in leeftijd. Mannen hebben het maar gemakkelijk…

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 06:17

maaikemuis schreef:
Er staat bij ons ook geen kerstboom. We zijn eerder bezig om alle zooi in dozen te stoppen, dus een minimale hoeveelheid aan extra zooi is welkom. Volgend jaar maar weer! Ik vind het kerstwiel van Time wel heel tof! Het geeft echt een leuk sfeertje aan de paincave!

*\o/* Deze staat in mijn woonkamer op het dressoir <3 , maar de paincave is idd ook in Kerstsfeer . <|-

Ik moest even Google vragen wat Implanon is , hoop dat dat idd gaat helpen Marlies :(:)
Heb sinds deze week weer trainingen in mijn Kalender staan , dus vanavond na het werk maar een
rondje binnen fietsen .

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 11:44

He al een tijdje stil hier zie ik.
Iedereen druk met de laatste donkere dagen? Vandaag wel weer heerlijk (fiets)weer!

Ik baal een beetje, had eigenlijk mijn gravel race vandaag. Maar had een zware week en werd vanochtend om 05.00 wakker met hoofdpijn..besloten niet te starten zodat ik fit ben voor kerst en Japan.
Wel jammer want nu voelt het fiets jaar een beetje on-afgesloten ofzo. Ik doe ook de Solstice 100mile (160km in 1 rit rond de korste dag van het jaar) en de Festive 500 (500km tussen kerst en nieuwjaar) niet mee.

Nou ja, heb wel mijn jaardoel gehaald van 12.000 km en begin dan na Japan weer met een schone lei.

Sorry beetje een ego-post deze x. Benieuwd hoe jullie omgaan met het niet halen van (fiets) doelen? Kan je je er makkelijk overheen zetten of blijft het toch een beetje knagen?

Wens jullie iig allemaal rustige en gezellige laatste weken van 2025, het jaar is weer snel voorbij gegaan!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 12:01

Oh wauw 12.000 dat is echt veel zeg. Zelf met een fietsvakantie blijf ik steken op ‘maar’ 8.500…

Die hadden we helemaal niet gepland aan het begin van het jaar, dus daarmee hebben we ook al onze doelen niet gehaald, maar met een goede reden dus.

Morgen is de uitslag van de loting van de Elfstedentoch, dus erg benieuwd of we dat als doel mee kunnen gaan nemen. Voor de rest niet zoveel inspiratie nog eigenlijk.

Vandaag gaan we nog een rondje doen, want ik wil wel mijn 400 kilometer doel halen van december. Alleen gisteren een pittige krachttraining gehad, het lukt me net om zelfstandig mijn sokken aan te doen… Dus dat zal niet heel gek gaan.

Wij hebben een houten (jenga achtige) kerstboom. We zijn eigenlijk altijd op pad rond kerst en voorheen werkten we ook beide rondom de feestdagen. Dit jaar zijn we voor het eerst beide vrij deze twee weken.

Hardlopen is dit jaar ook niet gelukt, maar na de verhuizing wil ik starten met trailrunning in de bossen!

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 16:09

Volgens mij is dit hét topic om mijn vraag te stellen:
Ik heb me in het hoofd gehaald een gravelbike aan te schaffen. Maar ik ben echt een volledige dummie. Ooit op een blauwe maandag op een MTB gezeten, maar die smalle paadjes vind ik eng. Voornamelijk over de weg lijkt meer mijn ding. Dat kan ik alleen maar uitvinden door er één aan te schaffen. Maar nu? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben zeker niet van plan er direct duizenden euro's aan uit te geven, want wie weet vind ik het uiteindelijk toch niet wat.
Waar moet ik op letten? Waar moet ik heen? Is marktplaats een optie? Moet ik naar een winkel? Kortom, help :Y)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 18:18

Wij hebben er eentje aangeschaft van Focus, redelijk betaalbaar. Ook tweedehands prima aan te komen. Ik heb er nu meer dan 15.000 kilometer op gefietst. Wat ik absoluut wil aanraden is een bike fitting, als je houding op de fiets niet goed is, dan ben je het plezier snel kwijt. En leuke paden zoeken, met de gravel kun je ook leuk rondcrossen in Nederland! In de winter is het ook mijn ‘wegfiets’, ik vind hem echt all round!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 19:16

Ik ben niet echt met kerst bezig , hecht er ook niet zoveel waarde aan .
De vrije dagen zijn het fijnst , en ze vallen dit jaar perfect *\o/*
Verder druk op het werk , we krijgen 700 pallets binnen . Iedere dag twee trailers .
De week erna voor twee klanten de accountant op bezoek die ik mag begeleiden.

Wel op het werk kerstlunch en kerstfeest gehad .
Niets bijzonders..

Jammer van je gravel ride @ Thami :(:)
Maar om nou met hoofdpijn te gaan fietsen lijkt me ook niet verstandig.
Verheug je op Japan , en dan nieuw jaar , nieuwe kansen .
Vandaag idd ook een uurtje buiten gefietst, met als tussenstop even naar de Kruidvat .

Oooh benieuwd of het gaat lukken met de Elfstedentocht @ Sakura .
En fikse spierpijn dus :(:) , fietsen nog gelukt ?

@ Fudge , leuk !
Hier zitten idd wel een paar gravel experts in de groep , die wat tips kunnen geven :j
Ik heb alleen een race en een triatlon fiets .

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 19:35

Vandaag was wel de kortste dag van het jaar, dat is wel een fijne mijlpaal weer! En ik geloof dat het weer kouder maar zonnig wordt, dat geeft weer wat licht in de dagen.

Lekker even buiten gefietst Time, ik ben toch ook nog even het bos in geweest. Was de goede beslissing om niet te gaan racen, zit net tussen wel/niet ziek worden in. Maar even rustig het bos in was echt heerlijk!

Spannend Sakura, hoop dat je ingeloot wordt voor de Elfstedentocht! En trailrunnen, dat is het gravellen van het rennen toch? Dat lijkt me de leukste variant ;) , en schijnt ook minder belastend voor je lijf te zijn.

Fudge leuk dat je een gravelbike wil gaan kopen! Het is idd best moeilijk om zonder ervaring te weten wat je wilt of wat bij je past. Een gravelbike is de meest veelzijdige fiets dus een goede om mee te beginnen!
Ik zou eerst bij een grotere fietsenzaak (bijvoorbeeld Mantel) advies inwinnen. Die hebben in alle budgetten wel wat staan, en als je geluk hebt tref je een goede medewerker die je echt verder kan helpen. Je kan ook een onafhankelijke bike fitting ergens doen, maar dat is vaak best prijzig en als ze in het hogere segment zitten komen ze ook meestal met aanbevelingen van fietsen in het hogere segment zeg maar. Ik zou zelf denk ik niet in eerste instantie op Marktplaats gaan kijken, tenzij je iemand mee kan nemen die verstand van fietsen heeft.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 20:08

Herkenbaar Thami , het tussen net niet ziek en wel ziek worden zitten .
Zo begon het bij mij ook . -O-

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 21:21

Aaahhh ik hoop dat het bij mij niet zo gaat lopen ^), heb je ook best lang mee gezeten he.
Ik heb gelukkig alleen morgen ochtend nog kerstontbijt met collegas en dan vrij! Wel de hele schoonfamilie hier op eerste kerstdag, en tweede kerstdag vlieg ik al *\%/*

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 21:36

Het is idd een langdradig hoestje geweest -O-

Ik mag zeker nog twee dagen werken , hoop de 24 vrij te zijn .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 21:43

Oh jammer Thami dat het niet ging. Maar goed, focus op een groter doel. Dat helpt hier altijd wel bij dat soort teleurstellingen.

Lekker buiten gefietst dames. Het was onverwacht lekker weer.

Hier vertrokken in de mist en terug gekomen met een heerlijk zonnetje. Goede 50km op de mtb, waarvan een kleine 20 met een dame mee die nog vrij nieuw is op de fiets. Lekker met vertrouwen en technische elementen bezig geweest met haar. Zo leuk om te zien, hoeveel ze al gegroeid is sinds ons eerste ritje samen.

Fudge, misschien is er iemand in je omgeving met twee fietsen, dat je dan een keer kan testen? Zo staat er binnenkort een ritje gepland met een vriendin van mij, die wil ook graag een gravelbike. Maar wil eerst is kijken of het wat is. Die gaat dus op die van mij en dan ga ik op mijn mtb mee.

Iemand in je omgeving die al gravel rijdt? Want het is een hele brede discipline. Alles tussen stevige paden en verhard, tot mul zand en toch die smalle paadjes. Eerst weten wat je leuk vind, is de eerste stap naar wat voor fiets bij je kan passen.

Weet niet hoe groot je bent. Maar kijk goed naar de maat. Van de ene fiets is een S soms net zo groot als een M van een andere. Een basis meting voor aanschaf is zeker aan te raden. En na wat kilometers een goede bikefit.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 23:05

Dank voor jullie tips. Ik ken eigenlijk niemand met een gravelbike waar ik op zou passen.
Marktplaats valt wat mij betreft af, zonder kennis te onbetrouwbaar. Dan ben ik in aanschaf mogelijk goedkoper uit, maar ben ik het geld aan onderhoud en bikefit waarschijnlijk weer kwijt.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-25 08:43

Och jeetje, wat een ziekenboeg hier ook! Ik ben inmiddels ook al 3 weken bezig met griep/corona/verkoudheid. Inmiddels ben ik gewoon echt niet lekker, hoest ik aan een stuk door en ben ik er wel klaar mee. Ook ik fiets momenteel niet, het zit er niet in.

@Fudge; gravel is super tof, het is zelfs een van de redenen geweest om hier huis te kopen wat we nu gekocht hebben: toegang tot eindeloos veel gravel vanuit de achtertuin. Als je weet wat je moet hebben, dan is marktplaats best handig. Anders zijn er nieuw ook best wat opties voor een wat vriendelijker budget. Je hoeft niet meteen carbon met elektronische shifting…

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar probeer een beetje te bedenken wat je wilt gaan doen. Gravel is best veel. Je hebt gravelpaden, rotsachtige paden, zand, asfalt en singletrack. Hoe lang ben je, en wat is in verhouding langer bij je, je ledematen of je torso?

Ik zou eens rustig kijken naar een aluminium frame, met een Shimano GRX groep, hydrologische remmen (niet schijf of mechanisch, dat is niet fijn op gravel) en een minimale bandbreedte van 40 mm met mogelijkheid tot 50 mm. En als je dan een fiets hebt, dan een bikefit: het plezier verdwijnt snel wanneer je niet lekker op je fiets zit of met pijn.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 21:30

maaikemuis schreef:
Och jeetje, wat een ziekenboeg hier ook! Ik ben inmiddels ook al 3 weken bezig met griep/corona/verkoudheid. Inmiddels ben ik gewoon echt niet lekker, hoest ik aan een stuk door en ben ik er wel klaar mee. Ook ik fiets momenteel niet, het zit er niet in.

Zoooo herkenbaar :(:)

Pff , drukke dag op het werk .
Voordeel was wel dat dan de tijd voorbij vliegt .
En na het werk nog de laatste boodschappen gedaan . Dus kom de feestdagen wel door *\o/*

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 10:28

Bah Maaike, ziek zijn komt nooit uit maar net jouw drukke programma nu nog veel slechter.. hoop dat je wat kan bijkomen de komende tijd.

En Time heeft de boodschappen binnen. Fijn! Zooo druk met Nederlanders die komen shoppen he, heel Kranenburg staat dicht.

Ik voel me weer wat beter. Was toch ook het nare overlijden en de begrafenis zaterdag die me teveel werden. Het is natuurlijk niet ineens voorbij, maar hebben gisteren nog met collegas goed erover gepraat en kan het voor nu even parkeren.
Straks nog en lekker (laatste?) rondje op de racefiets en dan begint het grote kerst(vr)eten!