Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Freekieee

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 15:41

Volgens mij is sauna beter van niet. Ivm echt warm.
Zwemmen is wel echt heerlijk nu! Je voelt je zo licht

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 15:46

Niet leuk om te lezen hoe weinig jullie aankomen :')
Ik weet mijn start gewicht niet precies. Maar ik hoop deze zwangerschap iig niet zo zwaar te eindigen als de vorige twee haha.

Zwemmen is juist heerlijk nu, lekker gewichtloos haha.

Sauna heb ik geen ervaring mee, maar ik las laatst ergens dat het wel mag.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 17:47

Ja dat inderdaad! Ik stapte eruit en dacht: wat zijn mijn benen zwaar! O wacht, dat is normaal :')

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 21:36

Gnome gelukkig dat het met een rennie goed te doen is. Vandaag nog last gekregen van de prik? Fijn dat je geen krampen meer hebt gehad. Geniet van je weekend!

Nicje, haha klopt...je ziet eigenlijk net niks in die foto. De echo was duidelijker, maar Ted bleef maar bewegen. Dus de foto is niet zo goed.
Leuk samen naar de 9 maanden beurs. Ben benieuwd of het leuk en hoe groot het is.
Zo met de auto naar Zweden is wel een stukje rijden ja. Hopelijk gaat dat goed.
Ik ben eerst best wat afgevallen door spugen en geen eetlust. Nu wel weer wat kilo's erbij, maar hoeveel geen idee. Ga niet op de weegschaal. Paar kilo's eraf mocht ook wel bij mij. ;)

Freekieee wat vervelend dat je nog steeds pijn hebt. Heb je wel pijnstilling? Maar even goed rustig aan doen.

Ballard heerlijk even zwemmen en paardrijden. Genoeg beweging in elk geval. :D
Wel grappig dat gevoel na het zwemmen.

Azmay heerlijk sneeuw! Ben ik gek op. In Emmen is echt geen vlok gevallen. Heb je er nog last van gehad?

Hier gaat alles eigenlijk wel goed. Halve dagen werken is echt fijn. Kan nu in de middag lekker 2/3 uur slapen, waardoor ik het in de avond wat langer vol hou. Ook wel gezellig voor mijn vriend. ;)
Zonet ook ingeschreven voor een zwangerschapscursus. Ze zei al dat ik eigenlijk een beetje te laat was, oeps! Maar kon gelukkig wel nog meedoen met deze groep. :)
Vandaag ben ik alweer 30 weken! Gaat echt zo snel nu.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 21:41

Ik heb nog even gewandeld net, grotendeels is het wel weg nu.
Mijn uitzicht was de hele dag wel echt prachtig. <3
Afbeelding

Had vandaag geen super dag, maar het kan niet altijd feest zijn :+

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 21:44

Mooi plaatje! Heerlijk ♡
Ai, voel je je niet lekker?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 21:52

Heerlijk plaatje inderdaad! Hier in het oosten geen sneeuw. Net even lekker gedoucht.. Harde bolle buik haha. Is nu gelukkig weer wat soepeler.

Al 30 weken. Wauw wat gaat dat hard joh. Ben benieuwd hoe de cursus bevalt. Ik ga zelf denk ik niets doen. Denk alleen na over ehbo bij babies ofzo. Je weet nooit waar het goed voor is.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 21:58

mriek1990 schreef:
Mooi plaatje! Heerlijk ♡
Ai, voel je je niet lekker?

Ben invaliderend vermoeid, gevalletje sh*t happens :')
Gisteren kon ik wat klusjes doen in huis, vandaag was het hand-wassen van een paar kledingstukken eigenlijk al te veel. Bijzonder saai leven zo en het duurt al maanden 8)7

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 22:14

Gnome schreef:
Heerlijk plaatje inderdaad! Hier in het oosten geen sneeuw. Net even lekker gedoucht.. Harde bolle buik haha. Is nu gelukkig weer wat soepeler.

Al 30 weken. Wauw wat gaat dat hard joh. Ben benieuwd hoe de cursus bevalt. Ik ga zelf denk ik niets doen. Denk alleen na over ehbo bij babies ofzo. Je weet nooit waar het goed voor is.

Krijg je altijd een harde buik na het douchen? Gelukkig dat je buik na een tijdje wel weer soepel is.
Ja gaat erg hard inderdaad. Nog maar 4 weken werken ook!
Ik zal laten weten hoe de cursus bevalt. :) Zat wel ook even in twijfel, maar vind het toch wel fijn om niet helemaal bleu de bevalling in te gaan.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 22:15

Citaat:
Ben invaliderend vermoeid, gevalletje sh*t happens :')
Gisteren kon ik wat klusjes doen in huis, vandaag was het hand-wassen van een paar kledingstukken eigenlijk al te veel. Bijzonder saai leven zo en het duurt al maanden 8)7

Bleegh... Dat is jammer!
Vandaag dus een dagje op de bank gehad?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 22:21

mriek1990 schreef:
Gnome schreef:

Krijg je altijd een harde buik na het douchen? Gelukkig dat je buik na een tijdje wel weer soepel is.
Ja gaat erg hard inderdaad. Nog maar 4 weken werken ook!
Ik zal laten weten hoe de cursus bevalt. :) Zat wel ook even in twijfel, maar vind het toch wel fijn om niet helemaal bleu de bevalling in te gaan.

Ohhh nee juist na het eten en ben gaan douchen om het juist te verlichten haha. Voelt nu al een stuk beter :)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 22:28

Oh ik snap het O:)
Gelukkig dat een douche dan helpt.

Ted wordt na een douche altijd extra druk haha.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 23:03

Sauna mag volgens mij wel als je niet te lang gaat, je lichaamstemperatuur moet niet te hoog oplopen

Ik ben jaloers op jullie, ik ben wel aangekomen, durf niet op de weegschaal :') dus weet niet precies hoeveel maar krijg mijn wedstrijdjasje niet meer dicht en mijn wedstrijdlaarzen nog net wel maar de ene zit echt veel te strak om mee te rijden -O- dus heb maar een nieuw jasje een paar maten te groot, kan hij nog even mee en mijn traingingslaarzen passen nog wel gelukkig O:) vandaag een fijne clinic gereden en zondag weer op wedstrijd na 1,5 jr (veulen gehad en blessures) en hopelijk kunnen we dan nog een paar keer starten voor de baby :j

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 23:05

En vandaag de 20wk echo gehad, helemaal goedgekeurd en alles kunnen zien! Fijn gevoel. Ze is een lange slanke baby maar dat past ook wel bij ons dus verbaast me niks :P

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 23:16

QueenE schreef:
En vandaag de 20wk echo gehad, helemaal goedgekeurd en alles kunnen zien! Fijn gevoel. Ze is een lange slanke baby maar dat past ook wel bij ons dus verbaast me niks :P

Super fijn. Weer wat afgevinkt <3

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 23:18

Succes met je wedstrijd zondag QueenE.
Fijn dat de 20 weken echo goed was. :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 09:23

Citaat:
Mriek1990 - 31 maart 2023 - jongen
Carika - 27 april 2023 - geslacht nog onbekend
Azmay - 9 mei 2023 - meisje
[***] - 10 mei 2023 - jongen
Gnome - 15 mei 2023 - jongen
Sting - 17 mei 2023 - geslacht blijft onbekend
jenkins - 21 mei 2023 - jongen
Peeltje - 22 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Freetorun - 29 mei 2023 - jongen
Freekiee - 4 juni 2023 - meisje
Marlis - 7 juni 2023 - meisje
Lisewiesje - 9 juni 2023 - meisje
Flowery - 10 juni 2023 - geslacht nog onbekend
QueenE - 12 juni 2023 - meisje
DonDon - 17 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Nicje87 - 17 juni 2023 - meisje
Linda2008 - 30 juni 2023 - jongen
Ballard_L - 5 juli 2023 - geslacht blijft onbekend
Vivianhesen - 11 juli 2023 - geslacht nog onbekend
HappyBuddha - 12 juli 2023 - jongen
Melanie_D - 13 juli 2023 - geslacht nog onbekend

Wij hebben de geslachtsbepaling gehad, het kon niet missen :D . Ik heb vanaf het begin al gedacht dat het een jongetje is, wel leuk als je gevoel dan ook klopt :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-23 09:34

Super tof! Al een idee wat jullie met de babykamer gaan doen?

Echt leuk ook om dat lijstje te zien. Sommige liggen heel dicht bij elkaar. Wordt een echte babyboom in dit topic :):)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 09:57

Rennies zet ik op het lijstje, hier ook wat last van maagzuur de laatste dagen. Bedankt voor de tip!

Sauna mag gewoon, alleen wordt het afgeraden om er lang in te blijven. Vooral zelf aanvoelen en niet de heel hete sauna’s nemen. Wij zijn een paar weken geleden nog geweest en ik heb er geen last van gehad dat ik zwanger was. Lekker dutten in de relaxruimte ging ook prima :j . Ik kan het wel aanraden dus! Er wordt wel geadviseerd om de eerste 3 maand niet te gaan en aan het eind ook weer een bepaalde tijd niet, dus dat is wel iets om rekening mee te houden.
Zwemmen is niet mijn ding trouwens, voel de druk van het water teveel op mijn borst waardoor ik het benauwd krijg -O- . Gelukkig was ik al niet zo’n zwemmer, dus echt missen zal ik het ook niet.

Zal straks eens op de weegschaal staan, kijken hoe het er nu voor staat. Laatste keer bij de verloskundige niet op de weegschaal geweest, dus kan maar zo weer wat bij zijn (nu 23+3)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:32

HappyBuddah wat leuk dat je gevoel goed zat. Gefeliciteerd. Nu kun je gericht dingen gaan inkopen :D

Gnome echt hé? Ben zo benieuwd naar alle kleintjes en hoe de bevalling gaat bij iedereen. <3

Sting wordt jij bij de verloskundige gewogen? Ik ben hier nog geen één keer op de weegschaal geweest.
Bij mij werkt tegen maagzuur Gaviscon Anijs ook goed.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:42

Mriek, ik word ook bij de verloskundige gewogen (niet bij ieder bezoek).

Wat zijn de meeste bescheiden met buik en gewichtstoename zeg := ik ben 17+1 maar echt al een flinke babybuik. Maar nou was ik zelf ook al stevig dus dat zal misschien wel meespelen.

HappyBuddha, leuk, gefeliciteerd :D

Maagzuur heb ik nog geen last van gelukkig. Wel dat ik de ene keer mijn bord leeg kan eten en de volgende keer geen hap weg krijg omdat het gewoon niet smaakt..

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 13:21

Ja echt een babyboom straks <3

Ik had net een foto gemaakt van mijn buik, omdat iemand er naar vroeg. 16+5

Afbeelding

Hier moet je jezelf elke keer wegen en je bloeddruk opmeten in de wachtkamer. Ik vind het wel chill, want thuis heb ik geen weegschaal :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 15:46

Nog niet veel te zien Ballard, komt vanzelf!

Hier wordt ook niet elke keer gewogen hoor. Vanmorgen zelf even gewogen en niks erbij of eraf.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 16:42

Hoihoi

@Nicje87. Ik kan me best voorstellen dat je die reis spannend vindt.
Tot nu toe nog niks aangekomen, en ben daar helemaal prima mee. Vorige zwangerschap +27kg dus ga nu voor minder :') .

@Ballard_L. Zwemmen lijkt me ook fijn. Ik probeer nog af en toe naar de sportschool te gaan maar merk dat het wel zwaarder wordt. Ik kan met mijn abonnement ook zwemmen dus dat is zeker iets om te proberen.

@Mriek1990 30 weken alweer. Wel fijn dat je nog mee mag doen met de cursus.

Wat leuk, bovenstaand lijstje.
Ik ben uitgerekend op 4 juni en we verwachten een meisje. Samen met Freekie zie ik :D.

Ik voel vandaag een hoop gerommel in mijn buik, zo leuk. Komende maandag weer naar de verloskundige. Bij ons doen ze altijd even wegen.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 16:44

Gefeliciteerd HappyBuddha. Wat leuk dat je gevoel goed zat.

@Gnome. Ik zit te denken aan thema maan en sterren en zacht roze.

Ik ben ook heel benieuwd straks verder in het topic...