Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dooortje

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 12:26

Hopen dat je alsnog een positieve test hebt vrijdag! En alvast een hele fijne vakantie! :)

Heeft iemand hier ervaring met het afwachten tot de miskraam op gang komt? Hoe lang duurt dat? Ik zit toch te twijfelen of ik geen medicatie wil.. ik durf de hond nog niet uit te laten, bang dat het allemaal ineens in m’n onderbroek ligt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:36

Ik wil wel mijn ervaring delen..

Ik kwam er bij de eerste echo achter dat er geen hartje klopte en het gestopt was met groeien met ongeveer 6 weken. Ik was op dat moment ruim 7 weken zwanger. Ik vond het idee net als jij vreselijk en heb niet afgewacht en medicatie genomen. Veel pijn en bloedverlies gehad voor 2 dagen en toen werd het roze afscheiding. Zwangerschapstest bleef positief en ik bleef een vreemd gevoel houden. Maar ja, geen nacontrole in ziekenhuis en toenmalige verloskundige zeiden dat het goed was. Ineens 3 weken later menstruatiekrampen, maar nog wel een positieve zwangerschapstest dus dit kon geen menstruatie zijn. Bloeden was vrij heftig, zoals een hevige menstruatie. (ik voelde het aankomen, dus geen bloedbad ineens maar had wel maandverbandjes bij de hand)

Ziekenhuis en toenmalige verloskundige bleven volhouden dat het mijn menstruatie was, maar ik wist zeker van niet. (eigenwijs is ook wijs toch) Na 3 dagen heftig bloedverlies had ik het vruchtje in mijn handen en daarna stopte het ook al snel. En de zwangerschapstest was negatief.

Als ik had afgewacht had het nog 3,5 weken geduurd na de slechte echo. Helaas heb ik door de medicatie best lang nodig gehad voor dat mijn hormonen zich weer hersteld hadden. Ik denk zeker 3 cyclussen. In die laatste cyclus was ook weer zwanger maar dat is ook een miskraam geworden.

Bij de laatste miskraam heb ik geen medicatie gebruikt en is die vanzelf gekomen. Ik heb er toen veel minder last van gehad, maar ik was toen ook net 6 weken toen de miskraam doorbrak. Misschien dat dit er ook wel mee te maken had? Als ik je een advies mag geven, wacht een (of 2 als het lukt) weken af. Ik vond het veel fijner dat mijn lichaam het zelf opruimde dan het gebruik van de medicatie.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 16:13

Ik wil je ook wel mijn ervaring vertellen, die is totaal anders dan die van Angela. (En echt heel erg worst case scenario)

Wij kwamen erachter toen ik 11 weken zwanger zou zijn en mn termijnecho kreeg dat het op 9 weken misgegaan was.
Ik liep er dus al een tijdje mee rond.
Dat was op een donderdag, ik kreeg diezelfde zondag al wat licht bloedverlies en krampen.
Ik heb uiteindelijk 4 dagen weeën stormen gehad, soms wel 6 uur lang, op donderdag kon ik het niet meer aan.
Toen ben ik naar de wc gegaan en ben ik het kindje verloren en een hoop stolsels.
Ik ben vreselijk gaan en blijven bloeden en meer dan een liter bloed verloren.
Ik ben diezelfde avond met spoed opgenomen en gecuretteerd.

Ik had overigens wel afgesproken dat als het er na een week niet zou zijn ik aan de tabletten ging.

Ik hoop je niet bang gemaakt te hebben met mijn verhaal, gebeurt niet vaak zo heftig gelukkig.
Maar het is denk goed om verschillende scenarios te horen. Zodat je overal op voorbereid ben.
Ik ben nu zon 3 maanden verder en heb sinds deze week pas het idee weer vrijwel mezelf te zijn.

Neem rustig de tijd voor jezelf en deze miskraam.
Het vergt toch een hele boel van je lichaam en geest.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 19:53

Bedankt dat jullie je ervaringen willen delen! Allebei enorm verschillend, maar klinkt bij allebei heel heftig.. ;(

Ik heb nu 8 dagen bloedverlies, bij de 3e dag bloedverlies was er nog een kloppend hartje. En mijn zwangerschap-symptomen zijn nog volop aanwezig, dus mijn lichaam is ook een beetje in de war heb ik het idee. Ene kant is het al bezig om af te stoten, maar andere kant denkt mijn lichaam ook nog dat ik zwanger ben..

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 21:07

@dooortje, afgelopen zomer had ik bij 7 weken een te weinig ontwikkeld vruchtje, bij controle door de gynaecoloog was er iets ontwikkeling, maar wel weinig. De gynaecoloog wilde hierop nog een week aankijken. Ook toen was er iets ontwikkeling, maar het was duidelijk dat dit nooit een kindje met kloppend hartje zou worden. Ik heb toen medicatie mee gekregen, ook omdat ik kot erna op vakantie zou gaan. Om 6.00 nam ik de vaginale tabletten, om 9.00 had ik kort hevige buikpijn en verloor ik het vruchtje. Het verdere verloop was zoals bij een menstruatie. Tot op het moment van de miskraam had ik zwangerschapssymptomen, je maakt immers nog HCG aan.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 22:05

Verdrietig al die miskramen :( zo wordt je maar even op de feiten geduwd dat kinderen niet 'genomen' worden he :knuffel:

Hier is mijn lichaam een spel met me aan t spelen. Gisterenavond en deze avond misselijk geweest en ook geconstipeerd + meer afscheiding als normaal en toch test ik negatief.
Ik test morgen nog 1x met een vroege en als die negatief is ga ik op vakantie en zal ik wel zien of de menstruatie op gang komt..

Nu in ronde 9 (maand 7 na de bevalling) en begin t echt beetje beu te geraken. Hoewel ik weet dat het perfect normaal is om wat langer te moeten wachten begint het me echt in te halen en de therapieën lijken me voorlopig niet echt verder te helpen (buiten dat ik dat uurtje mijn emoties wat kwijt kan...)

Klaagmodus weer uit :P we zullen wel zien wat t brengt komend jaar :7 Als deze ronde niet gelukt is denk ik dat ik dit topic en de Zwangerschapsforums ook even op een laag pitje ga zetten. Eventjes proberen wat minder te focussen.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 12:50

Ik hoop voor je dat de test alsnog positief wordt en anders gewoon proberen extra genieten van je vakantie!

Elke maand dat het niet lukt is een maand te veel voor je gevoel.. voelt soms zo oneerlijk hè :knuffel:

Ik denk dat ik als het allemaal weer kan ook wat minder ga focussen, geen ovulatie testen meer en geen seks meer omdat het ‘moet’.
We zijn al zo lang aan het proberen, 2 zwangerschappen verder en nog geen kindje..
Ik doe de klaagmodus ook weer uit :D

Anna06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 15:46

Wat een pittige verhalen allemaal.

Ik heb sinds gister iedere keer verschillende pijnen onder in mijn buik.

Hier heb ik vaker last van tussen mijn ovulatie en menstruatie, maar heb het idee dat het dit keer anders of meer is. Het maakt je zo onzeker. Heb het gevoel dat mijn lichaam het iedere keer afstoot.

Hoop zo dat het dit keer wel innestelings pijn is, kwa moment zou het wel kunnen.

Wachten duurt iedere keer zo lang.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 10:31

Denk dat deze ronde hier niks wordt. Opeens m’n eisprong op dag 14 ipv 20 :+

Die had ik even over het hoofd gezien..
was sws heel gek, want donderdag een knipperende smiley (clearblue) en gisteren niks, dus dacht nou dan zal die van donderdag wel foutje zijn.
Vandaag pats smiley :=

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 11:11

Knuffels voor jullie allemaal :knuffel:

Bijzonder barbabientje, ga je er nog wel gebruik van maken?

Hier gaat spuiten best goed! Ik heb alleen als bijwerking dat ik zo slecht slaap dus ik ben zo moe de hele tijd…. :z

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 11:13

Oh dat is wel een groot verschil Barbabientje. Zal het toch maar gezellig maken vandaag, je weet maar nooit :D

Vervelend Lau! Is dat een bijwerking die erbij hoort?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 11:14

Ja helaas wel een die ook veel voorkomt dus moet er even doorheen. Maar ik ben zo zo moe dat ik chagrijnig ben de hele dag en dat zorgt voor spanning in huis.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 11:23

Dooortje schreef:
Oh dat is wel een groot verschil Barbabientje. Zal het toch maar gezellig maken vandaag, je weet maar nooit :D

Vervelend Lau! Is dat een bijwerking die erbij hoort?

Hahaha jaaa waren we wel van plan :j :+

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 13:13

Barbabientje schreef:
Denk dat deze ronde hier niks wordt. Opeens m’n eisprong op dag 14 ipv 20 :+

Die had ik even over het hoofd gezien..
was sws heel gek, want donderdag een knipperende smiley (clearblue) en gisteren niks, dus dacht nou dan zal die van donderdag wel foutje zijn.
Vandaag pats smiley :=

1 keer kan genoeg zijn := wij hadden ook maar 1 keer de gelegenheid gehad haha

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 14:07

Hopelijk schiet hij raak barbabientje

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 18:58

Balen he Lau die bijwerkingen.. maar het is voor een goed doel.
Ik kan me nog wel herinneren dat een oud collega jaren geleden ook zo vreselijk chagrijnig was vd spuiten.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 19:35

Wat balen Lau dat je zo slecht. slaapt! Hopelijk wordt dat met gewenning. een stuk beter, en is het daarnaast heel snel raak!

Spannend. Primavera, hopelijk. toch. nog een positieve test. In ieder geval vast heel veel plezier op vakantie!

Oh dat is wel heel vlot Barbabientje, heb. je het al meer maanden gevolgd dat je merkt dat er zo'n verschil in zit nu?

Hier nu op het wachtbankje, gewerkt met testen deze maand, ovulatie was exact de dag dat apple hem had voorspeld, dus dat is fijn. Flo zei een dag later maar dat klopte dus niet. Mijn collegatje is vanochtend bevallen van haar dochtertje, wat een poppetje zeg! Kan dan toch echt niet meer wachten hoor :o

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:12

Bellex schreef:
Wat balen Lau dat je zo slecht. slaapt! Hopelijk wordt dat met gewenning. een stuk beter, en is het daarnaast heel snel raak!

Spannend. Primavera, hopelijk. toch. nog een positieve test. In ieder geval vast heel veel plezier op vakantie!

Oh dat is wel heel vlot Barbabientje, heb. je het al meer maanden gevolgd dat je merkt dat er zo'n verschil in zit nu?

Hier nu op het wachtbankje, gewerkt met testen deze maand, ovulatie was exact de dag dat apple hem had voorspeld, dus dat is fijn. Flo zei een dag later maar dat klopte dus niet. Mijn collegatje is vanochtend bevallen van haar dochtertje, wat een poppetje zeg! Kan dan toch echt niet meer wachten hoor :o

Ik zit inmiddels al 3 maanden aan de hormonen.. Dus blijkbaar is m’n cyclus opeens anders

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 12:58

Fijn dat je je ovulatie hebt gevonden Bellex :)

Vorige week woensdag is mijn miskraam doorgezet. Vandaag is het bloeden al gestopt, super fijn! Wil van de week even een zwangerschapstest doen om te kijken of deze ook weer wit is

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 20:26

Wat een ellende toch al die miskramen hier dames.

Hopelijk snel plakkertjes.

Verder slaap ik ongeveer niet dus te moe om mee te kletsen.
Nu ongesteld (geen poging gedaan dus alleen maar fijn, kunnen we door)
Dus helemaal lamlendig

Anna06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 09:23

Ik kon het niet laten om vanmorgen te testen. Het is nog te vroeg, maar mijn lichaam geeft zo erg aan dat ik zwanger kan zijn. Heb al sinds vorige week donderdag pijnen in mijn buik. Zaterdagnacht had ik een kleine bloeding.

Heel veel zullen het tweede streepje niet echt zien, maar er stonden vanmorgen toch echt twee streepjes. Het is nog een tuur streepje. Nu duimen dat het blijft plakken. Ik vind het zo spannend!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 10:16

Wat fijn bellex! Hopelijk is hij raak *\o/*

Spannend anieke! Hopelijk blijft hij plakken het is jullie gegund.

Ik heb gister de gyn gebeld voor slaap medicatie want ik ben echt op. Alleen wat ze voor hadden geschreven was niet meer op voorraad bij de apotheek. Nu gaat die vandaag overleggen of ik niet iets anders kan krijgen. Dus ik hoop dat ze er samen uitkomen dan kan ik vanavond lekker slapen :Z

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 10:47

Spannend Anieke! Ik duim mee voor een plakker :D

Vervelend Lau, hoop dat je er iets voor kunt krijgen.. dit sloopt je ook helemaal :knuffel:

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 16:23

Ik duim ook mee voor een plakker anieke.

Hopelijk kan jij snel lekker slapen Lau, dit is zo ook niks..

Hier vanochtend ineens ongesteld geworden, dus wij gaan weer een ronde door helaas.
Vrijdag gaan we verhuizen dus qua timing eigenlijk ook wel beter zo.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 17:46

Spannend anieke, ik duim mee.

Ik zou gisteren moeten maar nog steeds niks... Testen blijven negatief dus zal nog wel komen. Mag ik in elk geval alcohol drinken op vakantie :+