Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cemlys

Berichten: 14972
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 18:33

Hier vakantie, en dan is je hele ritme weg. :') maar ik doe mn best, met dit warme weer ga je ook niet even lekker sporten. Zondag wel weer naar pilates gegaan, dus goed begin.

oji

Berichten: 4298
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 19:53

BarbaraNova schreef:
oji schreef:
De melkunie Protein salted caramel en chocolade puddinkjes <3 :~

20g eiwit en maar 145 kcal per puddinkje :D


jaaa die zijn goed te doen, wel machtig bakje voor mij haha

Ja na eentje zit je goed vol en het idee dat je lekker gesnoept hebt....

Lieke

Berichten: 11353
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 22:31

Oeh, klinkt goed! Gekookt eitje is natuurlijk ook een goede optie.

Cemlys

Berichten: 14972
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 22:38

Die smaakjes van skyr (oa de creme brulee en de cheesecake) zijn ook lekker.

oji

Berichten: 4298
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 22:49

Cemlys schreef:
Die smaakjes van skyr (oa de creme brulee en de cheesecake) zijn ook lekker.

Klopt, maar dat zijn ook kwarkjes. Zeker heel lekker. Was bij de creme brulee de eerste keer alleen wel teleurgesteld dat het "bruine" laagje er niet op zat. Maar de smaak is raak :D

MoniekJ

Berichten: 3600
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 22:51

Lieke schreef:
Nou, sinds deze week doe ik weer fanatiek mee, heb de motivatie weer te pakken.

Heeft iemand nog tips voor eiwitrijke tussendoortjes. Nu pak ik vooral kwark, maar wellicht hebben jullie nog goede ideeën (geen vlees).


Hüttenkäse of humus + wortels, komkommer en selderij om mee te dippen. Of iets anders om mee te dippen.
Handje noten? Ongezouten of pompoenpitten?
Rijstwafel of volkoren cracker met pindakaas en banaan
Kaas, maar dan liefst 20+ , maar moet je maar net lekker vinden.
Kikkererwten of bijvoorbeeld zelf eiwitrepen maken?

Weet niet of je er wat aan hebt hoor.

Hier echt bijna de -20 kilo! Het is een jaar bikkelen tot nu toe, en valt niet altijd mee in combinatie met mijn diabetes. Vooral als je veel hypo’s op een dag hebt.

oji

Berichten: 4298
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 22:53

Weet iemand trouwens waar je nog Volkoren Craquottes kan krijgen. Ik vind ze heerlijk samen met Hutenkase, maar bij de appie liggen ze niet meer in de schappen...tenminste niet bij de 3 waar ik geweest ben en daar zat ook een XL bij.

De AH huismerk variant die er nu ligt vind ik echt een stuk minder lekker.

Heb nu de bolletje meergranen ontbijtcracker als vervanger. Ook lekker, maar 3 x zoveel kcal per cracker.

MoniekJ

Berichten: 3600
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 23:06

Hier wel bij de jumbo, weet niet of je die in de buurt hebt?

oji

Berichten: 4298
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 00:04

Oh goed om te weten. Is wel wat verder weg, maar dan sla ik gewoon een paar dozen in.

BarbaraNova

Berichten: 4211
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 07:12

wij gaan morgen op vakantie met de paarden, dan is ook vaak de rem er wel af, enige voordeel is dat ik daar heel veel loop met de honden in het bos en dat ik er naast mijn 2 paarden nog 7 extra te doen heb...Dan mag het wel iets losser van mijzelf haha

Josien_

Berichten: 9055
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 09:58

Hier gaat het ook redelijk, nu een halve kilo kwijt.
Geen probleem als het langzaam gaat, als we maar blijven zakken :) .

Dat koolhydraat arme programma is echt niks voor mij. Ik ben niet gemaakt voor leven van pakjes en zakjes. Heb toch graag wat te knabbelen :D .
Maar het heeft me zeker een boost gegeven om weer fanatiek aan de slag te gaan. Het snacken 's avonds is vooralsnog verleden tijd.

Sky_As

Berichten: 4811
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 11:20

Ik lees hier ook nog altijd mee. Sommige van jullie zijn echt heel goed bezig!

Er moet hier nog altijd een paar kg vanaf (nog altijd 6 kg op korte termijn)en misschien wel 10 op de lange. Ik probeer steeds meer gezonde gewoontes in te bouwen, en ik moet zeggen, dat lukt wel al beter. Nog steeds wel snaai momenten (helaas).

Ik zoek ook nog wat tussendoortjes die niet superveel Kcal hebben.
of iets mag ook lekker zijn en goed vullen, dan is het niet erg als het iets meer Kcal zijn.

Het blijft een lastig iets, want in theorie weet ik heel goed hoe het werkt. Maar ja, met uit eten gaan etc. wil ik ook gewoon genieten.

Ik gebruik nu sinds een paar dagen Gluco Balance van Phytotonics.....dat had ik voor mijn pony gekocht en toen ik hoorde wat het deed, moest ik al lachen met een stalgenootje dat dat ook wel iets voor ons zou zijn.
Dus ik ging Googlen, en toen zag ik dat ze het ook voor mensen op de markt is. Dus gelijk besteld. Je moet het wel een dag of 10 gebruiken voor je resultaat merkt.
Bij mijn pony merk ik nu dat hij echt minder opgeblazen lijkt, manenkam wordt zachter, en je ziet dat zijn buik echt minder bol staat.

Ik ben benieuwd wat ik zelf ga merken. Ik snap dat het geen afvalpillen zijn, maar het schijnt dat ze ook helpen je bloedsuiker wat stabieler te houden, en een minder opgeblazen gevoel zou ook fijn zijn.
Zitten volgens mij ook alleen natuurlijke ingrediënten in die ook voor een hoop andere dingen goed zijn.

Vaak is het als ik zo'n supplement gebruik, het net dat steuntje kan zijn om je gehele eetgewoontes eens onder de loep te nemen.

Wat ik vaak als lunch probeer te nemen tegenwoordig is of een salade, of de Tom Ka kai soep van Conimex (met bijv. 2 crackers Hummus, of kruidenkaas met kipfilet). Dat vult prima, en zit qua Kcal bijna niks in.

En als ontbijt magere kwark met fruit, wat kaneel en wat lijnzaad.

Dat soort combinaties zoek ik, ik moet gewoon van te voren mijn eten "klaar" hebben in mijn hoofd, dan weet ik dat ik ook minder snaai. Als ik wacht tot ik honger heb, dan is het vaak te laat en wordt het zoetigheid.

Misschien hebben sommige van jullie ook wat aan mijn bovenstaande eetcombinaties. Bij mij het vaak een kwestie van meer eten (maar dan de juiste dingen eten), dan wachten tot ik honger krijg en dan gauw vlugge dingen pakken zoals chocolade/koekjes etc. Dan eet ik voor mijn gevoel niet veel, maar het zijn wel veel kcal, en daar zit het probleem......

Nou, struggles in ieder geval

BarbaraNova

Berichten: 4211
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 11:50

Ja ik herken je verhaal heel erg Sky_As, ik ben ook verre van gemotiveerd maar wil ook heel erg graag liefst 15 kilo kwijt. ik eet niet teveel of erg slecht maar er gaat geen gram af...

Na mijn vakantie ga ik een programma proberen met supplementen en voedingsadvies van een kennis van mij...ik voel me gewoon zo rot in dit lijf.

Cemlys

Berichten: 14972
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:28

Net pancakes gemaakt als lunch. Ik gebruikte vroeger vaak het recept van Jamie Oliver, iets aangepast nu
1 cup volkoren meel
1 ts bakpoeder
1 ei
1 cup (plantaardige melk)

Ik gebruik bakspray om te bakken

3 eetlepels optimel straciatella erbij

Dat is dan wel het voordeel van vakantie, tijd voor zo n dingen

Mijn dochter krijgt vanmiddag na school gelijk een voedzaam tussendoortje van 3 pannekoekjes, fruit en schepje yohurt

marley93

Berichten: 6051
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 13:47

Sky_As schreef:
Ik lees hier ook nog altijd mee. Sommige van jullie zijn echt heel goed bezig!

Er moet hier nog altijd een paar kg vanaf (nog altijd 6 kg op korte termijn)en misschien wel 10 op de lange. Ik probeer steeds meer gezonde gewoontes in te bouwen, en ik moet zeggen, dat lukt wel al beter. Nog steeds wel snaai momenten (helaas).

Ik zoek ook nog wat tussendoortjes die niet superveel Kcal hebben.
of iets mag ook lekker zijn en goed vullen, dan is het niet erg als het iets meer Kcal zijn.

Het blijft een lastig iets, want in theorie weet ik heel goed hoe het werkt. Maar ja, met uit eten gaan etc. wil ik ook gewoon genieten.

Ik gebruik nu sinds een paar dagen Gluco Balance van Phytotonics.....dat had ik voor mijn pony gekocht en toen ik hoorde wat het deed, moest ik al lachen met een stalgenootje dat dat ook wel iets voor ons zou zijn.
Dus ik ging Googlen, en toen zag ik dat ze het ook voor mensen op de markt is. Dus gelijk besteld. Je moet het wel een dag of 10 gebruiken voor je resultaat merkt.
Bij mijn pony merk ik nu dat hij echt minder opgeblazen lijkt, manenkam wordt zachter, en je ziet dat zijn buik echt minder bol staat.

Ik ben benieuwd wat ik zelf ga merken. Ik snap dat het geen afvalpillen zijn, maar het schijnt dat ze ook helpen je bloedsuiker wat stabieler te houden, en een minder opgeblazen gevoel zou ook fijn zijn.
Zitten volgens mij ook alleen natuurlijke ingrediënten in die ook voor een hoop andere dingen goed zijn.

*knip*


Oh, wel mijn eigen bericht erbij zetten :+ Ik vind het wel interessant klinken van de gluco balance. Ik merk zelf een hele tijd niks qua trek, tot ik ineens een hol gevoel krijg en ga trillen en slap wordt. Soms krijg ik dan ook migraine-aura's zonder hoofdpijn. Misschien dat dit daarbij helpt.

Aight
Berichten: 3191
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 15:11

marley93 schreef:
Sky_As schreef:
Ik lees hier ook nog altijd mee. Sommige van jullie zijn echt heel goed bezig!

Er moet hier nog altijd een paar kg vanaf (nog altijd 6 kg op korte termijn)en misschien wel 10 op de lange. Ik probeer steeds meer gezonde gewoontes in te bouwen, en ik moet zeggen, dat lukt wel al beter. Nog steeds wel snaai momenten (helaas).

Ik zoek ook nog wat tussendoortjes die niet superveel Kcal hebben.
of iets mag ook lekker zijn en goed vullen, dan is het niet erg als het iets meer Kcal zijn.

Het blijft een lastig iets, want in theorie weet ik heel goed hoe het werkt. Maar ja, met uit eten gaan etc. wil ik ook gewoon genieten.

Ik gebruik nu sinds een paar dagen Gluco Balance van Phytotonics.....dat had ik voor mijn pony gekocht en toen ik hoorde wat het deed, moest ik al lachen met een stalgenootje dat dat ook wel iets voor ons zou zijn.
Dus ik ging Googlen, en toen zag ik dat ze het ook voor mensen op de markt is. Dus gelijk besteld. Je moet het wel een dag of 10 gebruiken voor je resultaat merkt.
Bij mijn pony merk ik nu dat hij echt minder opgeblazen lijkt, manenkam wordt zachter, en je ziet dat zijn buik echt minder bol staat.

Ik ben benieuwd wat ik zelf ga merken. Ik snap dat het geen afvalpillen zijn, maar het schijnt dat ze ook helpen je bloedsuiker wat stabieler te houden, en een minder opgeblazen gevoel zou ook fijn zijn.
Zitten volgens mij ook alleen natuurlijke ingrediënten in die ook voor een hoop andere dingen goed zijn.

*knip*


Oh, wel mijn eigen bericht erbij zetten :+ Ik vind het wel interessant klinken van de gluco balance. Ik merk zelf een hele tijd niks qua trek, tot ik ineens een hol gevoel krijg en ga trillen en slap wordt. Soms krijg ik dan ook migraine-aura's zonder hoofdpijn. Misschien dat dit daarbij helpt.


Maar als je geen trek krijgt en dan ineens slap wordt, is het dan geen idee om een vast eetritme in te bouwen waarbij -ondanks dat je nog geen trek hebt- je voor die dip van slapheid komt te zitten?

Ik herken het wel, ontbijten en dan om 12 uur nog geen trek hebben en dan om 14.00 uur omvallen en gaan snaaien. Door nu om 12.30 toch te gaan eten merk ik pas hoeveel honger ik ''had'' zonder het te merken.

marley93

Berichten: 6051
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:34

Aight schreef:
marley93 schreef:

Oh, wel mijn eigen bericht erbij zetten :+ Ik vind het wel interessant klinken van de gluco balance. Ik merk zelf een hele tijd niks qua trek, tot ik ineens een hol gevoel krijg en ga trillen en slap wordt. Soms krijg ik dan ook migraine-aura's zonder hoofdpijn. Misschien dat dit daarbij helpt.


Maar als je geen trek krijgt en dan ineens slap wordt, is het dan geen idee om een vast eetritme in te bouwen waarbij -ondanks dat je nog geen trek hebt- je voor die dip van slapheid komt te zitten?

Ik herken het wel, ontbijten en dan om 12 uur nog geen trek hebben en dan om 14.00 uur omvallen en gaan snaaien. Door nu om 12.30 toch te gaan eten merk ik pas hoeveel honger ik ''had'' zonder het te merken.


Dat vaste eetpatroon heb ik eigenlijk al. Ik ontbijt, heb dan een tussendoortje (meestal een banaan) en dan lunch, nog een gezond tussendoortje en dan avondeten. Daarna in principe niks meer. En toch heb ik nog wel minimaal eens per dag zo'n 'crashmoment'.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 00:08

Wat voor workouts doen jullie dagelijks?

Even benieuwd, aangezien ik geen idee heb of wat ik doe reëel is, doe het inmiddels 5 dagen.

bamisalami
Berichten: 611
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 07:13

Ik ben best wel een beetje trots op mezelf, de stand na half jaar is -12 kilo :)
14 cm van m’n taille af, 5 cm van elk bovenbeen en 9 cm van m’n heupen af. Nog 4-6 kilo en dan ben ik tevreden! In het begin ging het heel snel, nu een stuk langzamer. Maar dat geeft niet.

Ik weet nu dat ik minder ga snoepen als ik geregeld eet, maak juiste keuzes en als ik nadenk over m’n dag qua eten grijp ik ook minder snel naar het “verkeerde”.

Alleen het wegen, hoe vaak doen jullie dat? Ik deed t eerst elke week op vrijdag, maar rondom m’n eisprong en feestweek ben ik gewoon zwaarder, dus dat vind ik dan weer een soort van teleurstellend. Ik had nu bedacht 1x in de maand, tussen m’n eisprong en feestweek in. Maar hoe doen jullie dat?

Lieke

Berichten: 11353
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 10:38

Mooi resultaat al hoor bamisalami. Ik weeg vrijwel elke dag, mijn garminapp maakt daar dan een mooi gemiddelde van. Ik schrik dan ook niet als ik opeens een kilo erbij of eraf heb, gemiddelde is wat telt.

Ik doe niet echt workouts, maar sporten waarvoor ik train (klimmen en hardlopen), een week ziet er voor mij ongeveer zo uit (deze week als voorbeeld):
Maandag: Uurtje boulderen (soort klimmen) en daarna afsluiten met core oefeningen
Dinsdag: Hardlopen gericht op herstel, dus niet heel ver of intensief en half uurtje yoga of stretchen (lichte intensiteit, gericht op flexibiliteit)
Woensdag: 15 min core oefeningen (vaak filmpje van YT) en half uurtje krachttraining gericht op rug/armen
Donderdag: Klimmen
Vrijdag: Hardlopen interval (30-45 minuten) en half uurtje yoga/stretchen
Zaterdag: 15 min core oefeningen (vaak filmpje van YT) en 3 kwartier krachttraining gericht op rug/armen, een zwaardere training dan woensdag
Zondag: Lange duurloop (1-1,5 uur)

Ik ben hiermee niet in één keer begonnen. Ik klim en hardloop al jaren, maar heb 2 kinderen gekregen en in de tussentijd wel gesport, maar niet echt getraind. Nu vanaf januari volg ik een schema, die ik elke 7 weken aanpas. Dan heb ik er elke keer een stapje bijgedaan en opgebouwd naar waar ik nu op zit.

Sky-as, ben benieuwd naar de effecten, ken het idd wel van de paarden. Laat je weten hoe het bevalt?

Hier in ieder geval de huttekase en campina puddinkjes ingeslagen. Huttekase gebruik ik dan toch niet genoeg om echt aan te zetten qua eiwitten, maar wel lekker idd om groenten bij weg te eten.
Puddinkje was idd een goede afwisseling voor de kwark.

LvdO

Berichten: 435
Geregistreerd: 03-01-13

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 15:47

Nou ik ga er weer vol goede moed tegenaan. Nog even een drukke week qua werk maar daarna heb ik hopelijk weer tijd om het sporten op te pakken. Op het moment blijf ik enorm hangen in mijn stress, vreetbuien en slechte slapen. Maar uiteindelijk zal dit goed komen.... Hoop ik...

oji

Berichten: 4298
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 16:01

bamisalami schreef:
Ik ben best wel een beetje trots op mezelf, de stand na half jaar is -12 kilo :)
14 cm van m’n taille af, 5 cm van elk bovenbeen en 9 cm van m’n heupen af. Nog 4-6 kilo en dan ben ik tevreden! In het begin ging het heel snel, nu een stuk langzamer. Maar dat geeft niet.

Ik weet nu dat ik minder ga snoepen als ik geregeld eet, maak juiste keuzes en als ik nadenk over m’n dag qua eten grijp ik ook minder snel naar het “verkeerde”.

Alleen het wegen, hoe vaak doen jullie dat? Ik deed t eerst elke week op vrijdag, maar rondom m’n eisprong en feestweek ben ik gewoon zwaarder, dus dat vind ik dan weer een soort van teleurstellend. Ik had nu bedacht 1x in de maand, tussen m’n eisprong en feestweek in. Maar hoe doen jullie dat?

Wow, lekker Bamisalami! Dat gaat goed.

Ik ben zo stom geweest om toen ik begon niet taille, bovenbenen en heupen op te meten...dom dom dom.
Dat minder snoepen (of vreetbuien) als ik geregeld eet een een beetje een planning voor de dag maak, dat herken ik heel erg. Afgelopen 2 weken vrijwel stil gestaan maar er lijkt weer wat beweging in te zitten.

Ik weeg elke dag en leg dat ook vast in de app. Maar volgens mij is het zo persoonlijk hoe vaak je wilt wegen en wanneer het motiverend of juist demotiverend werkt.

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 16:57

Ik was vorig jaar in een half jaar 9 kg afgevallen en wou eigenlijk nog 3 extra voor net wat strakker zijn. Maar laatste tijd alles losgelaten en vooral op vakantie echt te slecht gegeten en aangekomen.
Nu sinds de vakantie weer aan het kcal tellen en 5x per week paardrijden en toch weer 3 kg kwijt in 3 weken *\o/*

Nu sinds vorig jaar maart precies 10kg kwijt en ben weer lichter dan ik afgelopen jaren geweest ben. Als het zo blijft doorgaan, zit ik snel op streefgewicht. Dan uiteraard een balans vinden om niet weer alle remmen los te gooien :')

Oskarrino
Berichten: 825
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 17:51

Ik meld mij hier weer even opnieuw :')

Nu toch weer serieus begonnen! Ik was al iets afgevallen, dus start nu op 69 kg :) Doel is uiteindelijk rond de 60 of eronder. Ik ben niet zo groot (158cm) dus moet wel kunnen.

Ik rij natuurlijk paard 3-4x per week en wil wat vaker op de fiets naar stal.

Heeft iemand goede tips voor ontbijt wat gewoon makkelijk en lekker is? Altijd al een slechter ontbijter geweest.... Eet of niks, of iets ongezonds (als in; snel en gemakkelijk zoals chocobroodjes). Vaak uit dit zich in veel honger rond 11 en vreetbuien :+

Lieke

Berichten: 11353
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 23:03

Ik eet altijd pap, Brinta met sojamelk, vroeger altijd havermout met sojamelk, dat vulde nog beter. 2 minuutjes in de magnetron en je lepelt het zo naar binnen. Ik vind het zelf heel lekker, maar niet iedereen houdt ervan.
Extra lekker met stukjes appel en beetje kaneel.