Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:11

In Emmen kreeg je ook een printje mee en ik kon hem 's avonds al in de app zetten.
Ook het gele boekje gestempeld, die gebruik ik meer dan de QR code omdat ze buiten Europa niets met de QR code doen en ik veel in Afrika zit.
Volgende maand hopelijk zonder problemen weer voor werk naar Tanzania.

purny

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-22 11:18

Mijn vaccinatie is eindelijk toegevoegd. Met een kleine vertraging staat hij er nu pas in.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:22

Ik heb besloten de booster niet te gaan halen. Ben inmiddels volledig gevaccineerd maar heb er zulke serieuze menstruatie klachten aan over gehouden dat ik het niet meer aandurf om de booster te gaan halen helaas. Zie er vooral erg tegenop dat mijn sociale leven mij dan weer 'afgepakt' wordt.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:25

Ik moet vanmiddag om booster.
Mijn huisarts zei dat ik op papier moest invullen dat ik een histamine intolerantie heb. Vorige keren niet gedaan , :list:
Maar ik hoefde volgens hem verder geen bewijzen mee te nemen. Gewoon invullen is dan genoeg??
Ben benieuwd welke ik krijg dan.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:38

ElSea schreef:
Ik heb besloten de booster niet te gaan halen. Ben inmiddels volledig gevaccineerd maar heb er zulke serieuze menstruatie klachten aan over gehouden dat ik het niet meer aandurf om de booster te gaan halen helaas. Zie er vooral erg tegenop dat mijn sociale leven mij dan weer 'afgepakt' wordt.

Joh wat naar. Heb je contact met Lareb gehad?
En kunnen ze er iets aan doen?
Ik had heel kort wat problemen ( bloeding) en kreeg extra vragenlijsten van ze.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:42

Eleeke schreef:
ElSea schreef:

Joh wat naar. Heb je contact met Lareb gehad?
En kunnen ze er iets aan doen?
Ik had heel kort wat problemen ( bloeding) en kreeg extra vragenlijsten van ze.

Ik heb de bijwerkingen wel gemeld maar ben er nooit meer op terug bevraagd helaas. Begreep dat dat steekproefsgewijs werd gedaan dus opzich niet gek. Maar had op nu.nl gelezen dat het werd afgedaan met een tijdelijke impact op je afweersysteem wat 2/3 maanden kan duren. Bij mij duurt het inmiddels veel langer dus ik ben toch bang dat het andere impact heeft dan bekend is tot op heden...

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:46

Ik mag zometeen naar Assen. Ben benieuwd

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:46

Je krijgt altijd een bewijs mee, daar wordt ook een sticker op geplakt met welke je krijgt bij de ggd.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:48

sureido schreef:
Je krijgt altijd een bewijs mee, daar wordt ook een sticker op geplakt met welke je krijgt bij de ggd.

ik kreeg niks mee, behalve de gezondheidsverklaring die ik zelf had ingevuld. Kon wel het gele boekje laten afstempelen maar dat was ik uiteraard alweer kwijtgeraakt.
Toen ik thuis kwam, kon ik hem wel meteen al in de app zetten.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:49

tylando schreef:
Ik moet vanmiddag om booster.
Mijn huisarts zei dat ik op papier moest invullen dat ik een histamine intolerantie heb. Vorige keren niet gedaan , :list:
Maar ik hoefde volgens hem verder geen bewijzen mee te nemen. Gewoon invullen is dan genoeg??
Ben benieuwd welke ik krijg dan.

Yes, je vult gewoon in. Het is eigenlijk best een beetje tricky, want als je dus iets vergeet, houden ze daar geen rekening mee. Wanneer je voor je prik komt, kijken ze naar die papieren en bepalen ze aan de hand daarvan of je bijvoorbeeld een bepaald vaccin moet hebben, langer moet blijven zitten, krijg je extra info mee en soms kan de prik helemaal niet gezet worden. Maar ik heb nu 3 keer gezeten en heb me echt 3x afgevraagd van wat nou als je niet helemaal bij de tijd bent en wel een serieuze aandoening hebt die je vergeet :')

Verder vraag ik me af...voor de mensen die de booster of ook de basis vaccinatie niet willen nemen vanwege mogelijke lange termijn problemen (en nee, ik veroordeel niet, het is ook niet gericht op 1 persoon of wat dan ook, ik ben gewoon echt benieuwd). Maar zijn die mensen niet bang dat als ze een corona infectie doormaken ze ook met deze klachten te maken kunnen krijgen en deze over het algemeen langduriger zijn dan dat ze van het vaccin komen?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:49

Morrie schreef:
sureido schreef:

ik kreeg niks mee, behalve de gezondheidsverklaring die ik zelf had ingevuld. Kon wel het gele boekje laten afstempelen maar dat was ik uiteraard alweer kwijtgeraakt.
Toen ik thuis kwam, kon ik hem wel meteen al in de app zetten.

Das gek! Want er staat ook op dat blaadje dat je het bewijs goed moet bewaren.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:52

Ik heb ook een bewijsje gekregen.

Ik voel me wel brak hoor, na die prik van gisteren :') . Moe, niet kunnen slapen en hoofdpijn. Vorige 2 prikkies nergens last van gehad

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:53

Siesjuh schreef:
Verder vraag ik me af...voor de mensen die de booster of ook de basis vaccinatie niet willen nemen vanwege mogelijke lange termijn problemen (en nee, ik veroordeel niet, het is ook niet gericht op 1 persoon of wat dan ook, ik ben gewoon echt benieuwd). Maar zijn die mensen niet bang dat als ze een corona infectie doormaken ze ook met deze klachten te maken kunnen krijgen en deze over het algemeen langduriger zijn dan dat ze van het vaccin komen?

Maar als je het vaccin krijgt is die kans er in hun ogen sowieso. Tegen het misschien nooit krijgen van Corona (en als je het wel krijgt dán de kans).

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:54

welk blaadje?
In Hilversum krijg je dus niks mee (even nagevraagd aan een kennis die daar ook geweest is vorige week) , mijn man is Almere geweest en hij kreeg wel een bewijs mee.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:56

Ik heb mn beide vaccinaties in Hilversum gehad en toen kreeg ik wel wat mee.
(Heb nog niet geboost dus weet niet hoe het nu is)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:58

In Utrecht kreeg ik niks mee. Heb wel mijn boekje laten stempelen.

Fitzroy

In Duiven kreeg ik wel een bewijs mee, net als bij de basisvaccinatie.

sureido

Morrie schreef:
welk blaadje?
In Hilversum krijg je dus niks mee (even nagevraagd aan een kennis die daar ook geweest is vorige week) , mijn man is Almere geweest en hij kreeg wel een bewijs mee.

Afbeelding

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:02

Hier vanavond aan de beurt. Mijn man en ik gaan samen hebben ook een afspraak 5 min na elkaar. Hebben afspraak in ede.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:03

In Groningen kreeg ik niets mee. Kon wel al een paar uur later toevoegen aan de app.
Gele boekje niet meegenomen. Ga voorlopig nergens heen en in Europa doen ze er niets mee.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:04

Geen blaadje gehad, ook geen oproepbrief, die zal over een maand wel komen. Maar hij staat erbij in de app, dus zolang mijn telefoon het nog doet, is dat mijn bewijs.
Niet dat ik ergens heen ga overigens waar ik het nodig zou hebben.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:35

Fitzroy schreef:
In Duiven kreeg ik wel een bewijs mee, net als bij de basisvaccinatie.

Ja same!

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:59

Amsterdam RAI, en kreeg weer zo'n print mee net als de vorige keren

LynnepinnyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 13:12

ElSea schreef:

Wat vervelend. Misschien toch de huisarts even bellen? Het kan door het een reactie op het vaccin komen, maar dat hoeft niet de enige reden te zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 13:24

Ik heb de 29e ook geen bewijs mee gekregen.
Dit was bij een huisartsenpraktijk waar iedereen daar aangesloten van 18 tot 60 mocht komen vaccineren zonder afspraak.
Vandaag staat hij op de app.