Goof schreef:Dan ren je 15 km per uur?
Da's best vlot. Daar zou ik ook beroerd van zijn ja.
Dat weet ik niet

Ik doe mijn stopwatch aan in het begin op mijn tel en stop hem weer aan het einde
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Dat is een simpel rekensommetje. Kennelijk ren je een km in 4 minuten, dus 15 km in een uur.
Heb je er wel eens over nagedacht rustiger te lopen en te kijken wat dat doet voor je hartslag en gevoel?
Tiquira_Jill schreef:Hallo mag ik mij ook melden?![]()
Ik loop lang niet zo veel als jullie maar toch probeer ik ook wat te doen.
Ik loop ongeveer 3 km in 12 min met 1.5 min wandelen en dat doe ik zo'n 2 a 3x in de week (zomer vaker dan winter)
alleen vaak merk ik dat ik na afloop een hele hoge hartslag en ook echt overgeef neigingen heben ondanks dat ik gewoon in conditie ben blijft dit zo.
Heeft iemand hier tips voor?
Ik loop alleen en met muziek
MuSLi schreef:Tiquira_Jill schreef:Hallo mag ik mij ook melden?![]()
Ik loop lang niet zo veel als jullie maar toch probeer ik ook wat te doen.
Ik loop ongeveer 3 km in 12 min met 1.5 min wandelen en dat doe ik zo'n 2 a 3x in de week (zomer vaker dan winter)
alleen vaak merk ik dat ik na afloop een hele hoge hartslag en ook echt overgeef neigingen heben ondanks dat ik gewoon in conditie ben blijft dit zo.
Heeft iemand hier tips voor?
Ik loop alleen en met muziek
Zitten die 1,5 minuten wandelen ook nog in die 12 minuten. Want dat ren je dus nog harder dan 15km/u. Dan zou ik ook wel zwaar misselijk zijn en zelfs misschien wel moeten overgeven
Dilan93 schreef:Hoe ziet je 3 km er dan uit?
Loop je 3x een km met 30 sec wandelen?
Als je met hoge snelheid wilt lopen, kun je beter kortere intervallen doen.
Supervixen schreef:Tiquira_Jill welkom.
Na je verhaal heb ik zoveel vragen.
Doe je dit elke keer zo?
Je loopt je dus elke keer helemaal het snot voor de ogen, haal je hier plezier uit?
Met welk doel doe je dit op deze manier?
Ik snap de gedachte hierachter niet.
Elke keer alleen maar zo snel mogelijk lopen geeft een enorme kans op blessures en overbelasting.
Je overtraint je lichaam nu door steeds maximaal te gaan.
Ga afwisselender trainen, dan spaar je je lichaam en bouw je een duurzame loopconditie op.