Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nps schreef:Beste allen, ik kom ook even binnenvallen. Loop best wel tegen problemen aan en alle tips zijn welkom.
15 december is onze lieve dochter geboren na een snelle en heftige bevalling. Thuis konden we pas opde tweede dag beginnen met borstvoeding omdat ze dag 1 te misselijk was, pas in de nacht 's ochtends lukte aanleggen voor het eerst. Dat leek goed te gaan maar 's avonds bleef ze toch hongerig. Overleg met vk gehad in de nacht, kunstvoeding na erbij aangeboden wat ze niet dronk, nog een dag modderen met borstvoeding en kunst na met een baby die inmiddels al 2 dagen aan het huilen was en gefrustreerder en gefrustreerder werd (kraamhulp dacht krampjes), wij waren ook goed gesloopt na de bevalling en twee slapeloze nachten... 18 december had ze in de nacht paar x verhoging gehad (wij dachten van bij ons in bed slapen tegen mij aan - wieg was geen optie), na voeding nog x getemperatuurd, toen was het weer ok). 's ochtends gewogen, 10% gewicht verloren, vk erbij en we mochten naar het ziekenhuis. Gelukkig niks ernstigs, ze had dorstkoorts - ze was gewoon totaal uitgehongerd :'(. In het ziekenhuis bijgekregen met de sonde, ik aan de ziekenhuis kolf. Ze deed het daar helemaal super (en wij ook, slapen is geweldig). Binnen 2 dagen 2 ons bijgekomen, ze dronk daar goed - ook aan de borst en we mochten na 3 dagen weer naar huis. Daar doet ze het nu supergoed op combinatie kv / bv - ze was binnen 6 dagen weer boven haar geboortegewicht en bij intake cb thuis alweer 3 ons boven haar geboortegewicht.
Ik heb een draadloze kolf en kolf me suf maar mijn productie loopt nog steeds ver achter bij wat ze drinkt. Ik leg zo 3x per dag aan, kolf als ze niet goed drinkt aan en de rest krijgt ze fles, of gekolfde melk of kunst.
Nu is dat vol te houden want is mijn vriend nog thuis - die geeft vaak fles terwijl ik kolf of troost haar als ze huilt en ik weer eens aan het kolven ben. Als hij zo weer aan het werk wordt het al heel veel lastiger om zoveel te kolven. Borstvoeding blijft lastig, als ze tehongerig is slaat ze de tepelhoedjes alle kanten op, zonder tepelhoedje legt ze niet goed aan, met een beetje pech is ze daarna zo moe van alle frustratie dat ze in slaap valt en de tweede borst niet pakt of het flesje heel matig.
Hebben jullie tips om de productie omhoog te krijgen verder? Of ook transitie gemaakt van kv / bv gecombineerd naar bv, en hoe ging dat? De overgang naar voeden op verzoek lijkt me heel lastig omdat ik door onze geschiedenis vrij panisch ben of ze genoeg krijgt... Ik ga overigens zoiezo lactatiedeskundige bellen. Mijn "vaste" (ook cursus bij gedaan). zou nu beschikbaar zijn maar is dat helaas toch niet, 2 andere die ik heb gemaild mailen niet terug (irritant!).
Sorry voor het lange verhaal, ook fijn om zo van me af te schrijven..
_Lorette_ schreef:Poe, respect voor jullie! Wat een toewijding.Ik heb helaas geen tips, maar wel veel bewondering.
![]()
Onze zoon drinkt niet/nauwelijks op de opvang. Het kolven gaat prima, maar er is vandaag in totaal nog maar 40 ml gedronken (sinds 04.45u) en daar blijft het wellicht bij tot ik hem om 18u weer op kan halen. Ik heb tot het vertrek naar mijn werk nog geprobeerd om hem extra aan te leggen, maar toen wilde hij nog niet.
Vorige week was ik in alle staten en heb ik in gedachten al 6 keer mijn baan opgezegd. Dit was gewoon het laatste wat ik had verwacht. Hij drinkt als een malle en we hadden zó goed flesjes geoefend... Nu zijn de emoties iets afgezwakt, maar fijn is anders.
Bij de opvang proberen ze op een zo rustig mogelijk plekje te gaan zitten. Temperatuur van de melk al iets opgehoogd. Ik heb een doek meegegeven met mijn geur. Vooralsnog helpt het nog niet zo. De opvang vroeg of ik live kon komen voeden, maar helaas is dat niet haalbaar vanwege de reistijd.
Hij gaat niet meteen dood (hoop ik), omdat hij zo groot en zwaar is, maar het vervelende is dat hij het 's avonds en 's nachts in moet halen. Hij komt strak om de 3 uur, gerekend vanaf start voeding, en drinkt makkelijk 45 minuten per keer. Daarna haal ik hem zelf van de borst af, anders krijg ik helemaal geen slaap meer. Hij zorgt voor meerdere TSR en blijft rustig doortanken. Op dit moment vind ik dat even geruststellend als vermoeiend.
Kan iemand mij zeggen dat dit heel snel goedkomt?