Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 15:42

Marije_1997 schreef:
Mijn cyclus is altijd zelfs met gebruik van anticonceptie stabiel geweest (zowel pil als koperspiraal en zonder) altijd een precieze cyclus van 28 dagen.

Uhm, je weet dat je met anticonceptie geen cyclus hebt? Dat is nu net de werking van anticonceptie...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 15:58

maar ik zou de tijd tussen ongesteldheden wel een cyclus noemen.... want ik heb daar verder geen verstand van...
Is het heel gek om dat zo te noemen?

Is een periode van tijd die zich herhaald eigenlijk geen cyclus ?
maancyclus ofzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 16:01

Ibbel schreef:
Marije_1997 schreef:
Mijn cyclus is altijd zelfs met gebruik van anticonceptie stabiel geweest (zowel pil als koperspiraal en zonder) altijd een precieze cyclus van 28 dagen.

Uhm, je weet dat je met anticonceptie geen cyclus hebt? Dat is nu net de werking van anticonceptie...

Hormoonloze anticonceptie bestaat ook he. De koperspiraal. En dan heb je zeker wel een cyclus.

Cer

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 16:03

Kan iemand mij even de betekenis van cyclus uitleggen, want ik denk al een hele tijd dat het gewoon een herhaling van iets is, voor steeds dezelfde gebeurtenis... :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 16:04

In dit soort gevallen heeft cyclus wel een hele specifieke betekenis. De cyclus van veranderingen in hormonen, groei van baarmoederslijmvlies, en de afbraak daar weer van.
Met pilgebruik ben je ook niet ongesteld, je hebt een 'onttrekkingsbloeding'.
En als jij 3 weken de pil slikt, en 1 week niet dan is het nogal wiedus dat je een "cyclus" van 28 dagen hebt. Daar is die hele pil op gemaakt. Daar is niets natuurlijks aan, dat is 100% kunstmatig.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 16:05

Cer schreef:
Kan iemand mij even de betekenis van cyclus uitleggen, want ik denk al een hele tijd dat het gewoon een herhaling van iets is, voor steeds dezelfde gebeurtenis... :')

Klopt, net als een menstruatiecyclus :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 16:14

Ibbel schreef:
In dit soort gevallen heeft cyclus wel een hele specifieke betekenis. De cyclus van veranderingen in hormonen, groei van baarmoederslijmvlies, en de afbraak daar weer van.
Met pilgebruik ben je ook niet ongesteld, je hebt een 'onttrekkingsbloeding'.
En als jij 3 weken de pil slikt, en 1 week niet dan is het nogal wiedus dat je een "cyclus" van 28 dagen hebt. Daar is die hele pil op gemaakt. Daar is niets natuurlijks aan, dat is 100% kunstmatig.

ja dat begrijp ik wel, maar jij kon je waarschijnlijk wel voorstellen dat de berichtschrijver de menstruatiecyclus gewoon bedoelde als tijd tussen bloedingen.... denk ik...

Dus ook in dit soort gevallgen zou ik zeggen cyclus.
Of nou ja, ik zeg dat niet, want ik heb dat niet... :')

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 16:16

Needje schreef:
MISTRAL94 schreef:
*komt uit de meeleeshoek*

Waar ik toch wel erg benieuwd naar ben. Sta je dan ook een bed op de IC af mocht dit nodig zijn? Met je aan de regels houden is nog steeds geen garantie, om niet ziek te worden. Verre van zelfs.Ik ben gevaccineerd, deed mijn werk met bescherming. Zoek geen grote groepen mensen op. Loop geen verjaardagen af. Toch kreeg ik Covid en was er enorm ziek van. Met alle restklachten die er nu nog zijn.

Hou toch op met dat domme "sta je je IC bed af gezeik!
Iedereen in dit land heeft recht op zorg.
En als ik het zo lees is ze heel bewust bezig. Als ze dan net als jij toch Corona krijgt waarom moet zij dan haar bed afstaan aan bv jou? Omdat jij wel je prikje gehaald hebt? Jij kreeg het ook dus ergens ging er bij jouw voorzichtigheid ook wat mis.

Pardon? En dan beschuldig je mij van dom praten? Je oordeelt zonder een achtergrond of verhaal te kennen. Dus wie is er nu dom? We hebben een maatschappelijk probleem. Om die reden zullen we allemaal de schouders eronder moeten zetten. Lopen janken en piepen, ik neem het vaccin niet omdat ik niet weet wat er in zit en ga zo maar door. Die overal schijt aan hebben, geen regels naleven, ziek op pad gaan. Of die een statement willen maken om wat voor reden dan ook. Dit alles zal deze pandemie niet onder controle krijgen. Daardoor de druk in de zorg niet omlaag brengen. Hetzelfde met ik draag een spatscherm, of helemaal geen mondkapjes want ik zie het nut er niet van in. Wij hebben met elkaar, ook de verantwoordelijkheid naar de mensen die kwetsbaar zijn. Of diegene die daadwerkelijk het vaccin niet kunnen krijgen (en dat is geen grote groep maar niet minder belangrijk) Willen we straks nog enigzins betaalbare zorg houden, niet enorm veel mensen in de ziektewet hebben. Überhaupt zorgpersoneel behouden. Onderzoeken en behandelingen uit kunnen voeren zonder ellenlange wachtlijsten. Er zal toch iets moeten gebeuren. En wat mij betreft, mogen er wel degelijk consequenties hangen aan bepaalde keuzes die men maakt. Deze pandemie heeft mij, bijna mijn leven gekost (buiten de besmetting om) omdat alle zorg maar uitgesteld werd. Voor mij viel het kwartje de goede kant op. Maar er zijn genoeg waarbij dat niet het geval is.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 16:37

Ik vind die opmerkingen over de IC bedden afstaan aan gevaccineerden dom gezeik ja.
Daarbij zeg ik nergens dat jij persoonlijk dom bent. Wat jij nu met mij wel suggereert. +:)+

Een gezonde meid van 24 die zich netjes aan maatregelen houdt zal niet de eerste zijn die een IC bed bezet gaat houden. Is er een kans? Ja, een héle kleine. Maar die kans heeft ze ook om geschept te worden door een bus en daardoor op de IC te komen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 16:56

Een roker heeft denk ook een grotere kans om op de IC te komen dan een gezond jong persoon die Corona krijgt.

Als we mensen gaan weren dan stopt dat niet bij ongevaccineerde corona patiënten. Als we die weg eenmaal ingaan dat er mensen IC bedden geweigerd kunnen worden dan kan dat ook later bij verschillende patiënten gebeuren. Denk aan mensen die gerookt hebben en longkanker krijgen. Mensen met morbide obesitas en hartfalen, denk aan mensen die keuzes hebben gemaakt die volgens anderen maatschappelijk niet ok zijn. Als andere mensen mogen bepalen wie er wel of niet dat IC bed verdienen dan gaat het wel goed mis.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 17:13

Ik weet niet wat ik zou doen, maar ik denk dat ik dan wel gewoon de zorg wil hebben.
Het vaccin is niet verplicht dus waarom zou je die consequenties eraan willen verbinden?

Mensen die te hard rijden, onder invloed rijden, paardrijden, andere gevaarlijke sporten beoefenen. Iedereen loopt kans om op de IC te belanden. Ik doe en probeer van alles om te voorkomen dat ik überhaupt in het ziekenhuis terecht kom. Wat tot nu toe is gelukt.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 17:33

BeFunny schreef:
Een roker heeft denk ook een grotere kans om op de IC te komen dan een gezond jong persoon die Corona krijgt.

Als we mensen gaan weren dan stopt dat niet bij ongevaccineerde corona patiënten. Als we die weg eenmaal ingaan dat er mensen IC bedden geweigerd kunnen worden dan kan dat ook later bij verschillende patiënten gebeuren. Denk aan mensen die gerookt hebben en longkanker krijgen. Mensen met morbide obesitas en hartfalen, denk aan mensen die keuzes hebben gemaakt die volgens anderen maatschappelijk niet ok zijn. Als andere mensen mogen bepalen wie er wel of niet dat IC bed verdienen dan gaat het wel goed mis.

80% van de mensen op de IC tijdens de vorige golf had overgewicht.
Moeten we dan ook iedereen weren die moeite heeft een gezonde levensstijl vast te houden? Dat is een soort strafsysteem... niet wenselijk lijkt me.

Lijkt me dat we beter meer energie kunnen gaan steken in goede randvoorwaarden om toekomstige virussen beter het hoofd te kunnen bieden: gezondere mensen, gezondere producten vrij van btw maken, ongezonde producten juist hoger belasten, zorgpersoneel beter betalen, meer IC capaciteit, meer aandacht voor de enorme vervuiling door Schiphol, de intensieve veeteelt en de overmaat aan autoverkeer (en daarmee meer longcovid in gebieden die meer luchtverontreiniging kennen).

Al dat geprik is leuk en aardig, maar blijft symtoombestrijding.
Moeder natuur probeert in te grijpen, misschien moesten we daar onze oren eens naar laten hangen.
De boel te slim af proberen te zijn door te prikken en daarnaast gewoon door te gaan met deze ongezonde manier om om te gaan met onszelf en de aarde brengt geen duurzaam positief effect lijkt me.

Maar ja... wie ben ik? Ook maar een domme burger wiens ideeën niet door (gesponsord) wetenschappelijk onderzoek zijn bewezen ;-)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 17:52

Ninx schreef:
BeFunny schreef:

80% van de mensen op de IC tijdens de vorige golf had overgewicht.
Moeten we dan ook iedereen weren die moeite heeft een gezonde levensstijl vast te houden? Dat is een soort strafsysteem... niet wenselijk lijkt me.

Lijkt me dat we beter meer energie kunnen gaan steken in goede randvoorwaarden om toekomstige virussen beter het hoofd te kunnen bieden: gezondere mensen, gezondere producten vrij van btw maken, ongezonde producten juist hoger belasten, zorgpersoneel beter betalen, meer IC capaciteit, meer aandacht voor de enorme vervuiling door Schiphol, de intensieve veeteelt en de overmaat aan autoverkeer (en daarmee meer longcovid in gebieden die meer luchtverontreiniging kennen).

Al dat geprik is leuk en aardig, maar blijft symtoombestrijding.
Moeder natuur probeert in te grijpen, misschien moesten we daar onze oren eens naar laten hangen.
De boel te slim af proberen te zijn door te prikken en daarnaast gewoon door te gaan met deze ongezonde manier om om te gaan met onszelf en de aarde brengt geen duurzaam positief effect lijkt me.

Maar ja... wie ben ik? Ook maar een domme burger wiens ideeën niet door (gesponsord) wetenschappelijk onderzoek zijn bewezen ;-)

Of het wetenschappelijk onderzoek nu gesponsord is of niet. Het effect van vaccinatie zien we inmiddels voor ons neus. Je hoeft alleen maar je ogen open te doen en niet te sluiten. (Blij dat er sponsors waren die ervoor gezorgd hebben dat dit vaccin er is)

Weten jullie dat jullie echt met oude/achterhaalde argumenten komen? Blijf eens bij met de informatievoorziening. Ik zet 1 van de links van Ibbel hier nog maar een keer neer. Heel duidelijk en de informatie is te checken. Bizar dat jullie zo in je oude achterhaalde gelijk blijven hangen.
Dit gezegd hebbende vind ik inderdaad dat mensen die bewust zich niet laten vaccineren zich flink achter de oren zouden moeten krabben (m.u.v. degenen die zich zouden willen laten vaccineren, maar dat niet kunnen) Het weigeren van een vaccinatie is echt van een heel andere orde dan het veranderen van een levensstijl of het afkomen van een verslaving waaraan heel verschillende onderliggende problemen aan ten grondslag liggen, not the least psychische. Dat zijn ook de kwetsbaren. Zoals in het artikel ook staat: We leven in een SAMENleving, waarbij ook hoort dat je samen voor oplossingen gaat.
Maar daar lijkt het voor jullie helemaal niet op. Wel een ziekenhuisbed, maar geen prikje waarvan inmiddels de werking en mogelijke bijwerkingen lang en breed zijn aangetoond. Ik ken er maar 1 woord voor en dat is egoisme.

https://bokt.digidip.net/visit?url=http ... p106230217

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 18:07

Ik ben, zoals ik eerder zei, tegen vaccineren in het algemeen. Van zodra ik dit zelf kon bepalen heb ik geen vaccin meer gehad.

Dat maakt niet dat ik Corona ontken, integendeel, ik doe zelf immers alle moeite om het voor iedereen veilig te houden zonder daarbij aan mijn eigen wensen voorbij te gaan.

Hoe het vaccin is gemaakt, hoe het werkt en de langetermijnbijwerkingen daar heb ik mij niet voldoende in verdiept dus daar kan ik niets over zeggen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 18:18

Babootje schreef:
Of het wetenschappelijk onderzoek nu gesponsord is of niet. Het effect van vaccinatie zien we inmiddels voor ons neus. Je hoeft alleen maar je ogen open te doen en niet te sluiten. (Blij dat er sponsors waren die ervoor gezorgd hebben dat dit vaccin er is)

Weten jullie dat jullie echt met oude/achterhaalde argumenten komen? Blijf eens bij met de informatievoorziening.

We leven in een SAMENleving, waarbij ook hoort dat je samen voor oplossingen gaat.
Maar daar lijkt het voor jullie helemaal niet op. Wel een ziekenhuisbed, maar geen prikje waarvan inmiddels de werking en mogelijke bijwerkingen lang en breed zijn aangetoond. Ik ken er maar 1 woord voor en dat is egoisme.

Ook op plaatsen waar de vaccinatiedichtheid naar de 90% ging verloopt het niet al te gladjes.
Dit vaccin lijkt op een anticonceptiepil waarmee je toch zwanger kunt worden en je noodgedwongen condooms moet gebruiken :')

Het 2e deel: ik lees niet meer alles en volg niet steeds meer alles op de voet. Dat anderen daar steeds tijd en energie voor inruimen is mooi. Het is echter utopisch te stellen dat degenen die alle links en artikelen verzamelen ook telkens het grote gelijk aan hun zijde hebben.

Het 3e deel raakt me wel. Ik ken weinig mensen die juist zo gericht zijn op samen en de gezondheid van de aardkloot in zijn algemeenheid als ik zelf. Dat maakt me niet ontzettend lief en braaf, ik ben gewoon intrinsiek gemotiveerd het goede te doen... al lukt dat niet altijd. In jouw opinie is 'goed doen' vaccineren, in mijn opinie KAN dat een onderdeel zijn... maar vooralsnog niet. Het goede doen in deze pandemie zie ik oneindig veel breder.

Verder lees ik vooral dat je boos bent... en dat lijkt 1 van de ernstigste bijwerkingen te zijn van dit virus: verdeeldheid, polarisatie, paniek, angst, boosheid... oh, en vergeet niet arrogantie; de heersende opinie is de enige 'ware' opinie en daarmee superieur aan andere visies. Eeuwig zonde... ik denk dat we veel zinvolle input mislopen door eenzijdige berichtgeving.
Dat vind ik zorgwekkender dan het virus zelf.
Laatst bijgewerkt door Ninx op 14-12-21 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 18:19

waarom ben je tegen vaccineren in het algemeen Babsiej?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 18:25

Ninx schreef:
Dit vaccin lijkt op een anticonceptiepil waarmee je toch zwanger kunt worden en je noodgedwongen condooms moet gebruiken :')

Ter informatie: de pil werkt niet 100% en er zijn een heel aantal behandelingen waarbij je moet tekenen voor dubbele anticonceptie (pil plus condoom dus in de meeste gevallen) voordat je met die middelen behandeld mag worden. Omdat die medicatie teratogeen is.

Oftewel, prima vergelijking, maar dat maakt 'm niet lachwekkend, integendeel. De ernst van de situatie is zodanig dat die "dubbele anticonceptie" (vaccineren plus afstand houden etc) dus gewoon barre noodzaak is.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 18:25

Ik durf bijna geen antwoord te geven zo hard wordt er soms gereageerd :o

Ik ben tegen vaccineren omdat ik niet denk dat dat de oplossing is voor alle problemen. Ik probeer zo min mogelijk medische middelen tot mij te nemen en mijn lichaam van alles zelf te laten oplossen. Preventief medicijngebruik ben ik erg op tegen. Daarom neem ik geen enkel vaccin, mijn dieren krijgen die ook niet, ze krijgen geen preventieve behandelingen tegen vlooien, teken en wormen etc. Uiteraard wil ik niet ziek worden en doe van alles om dat te voorkomen. Daarom zei ik ook, ik denk dat ik wel behandeld wil worden.

Verder ben ik niet bang om ziek te worden en/of te sterven. Dat hoort bij het leven.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 18:41

dat moet je uiteraard zelf weten Babsiej. Maar zou je dan je kinderen ook niet laten vaccineren tegen bijvoorbeeld kinkhoest en polio?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 18:49

Kinke schreef:
dat moet je uiteraard zelf weten Babsiej. Maar zou je dan je kinderen ook niet laten vaccineren tegen bijvoorbeeld kinkhoest en polio?

Ik durf je daar geen eerlijk antwoord op te geven omdat ik daar nooit over na heb gedacht of over na ga denken. Ik zal nooit kinderen op de wereld zetten. Het zou makkelijk zijn om meteen nee te zeggen, maar wie weet zou het krijgen van een kind mijn mening doen veranderen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 19:31

BeFunny schreef:

Als die kans voor een roker groter is, hoe kan het dan dat we voor corona voldoende capaciteit hadden*, inclusief de capaciteit voor rokers. En nu met corona we opeens capaciteit tekort komen. En dan vooral door ongevaccineerden die procentueel gezien een veel groter deel van de bedden bezet houden.

Ja, de kans dat je als jonge ongevaccineerde direct op IC terecht komt is niet zo groot. Maar alle cijfers laten tot nu toe zien dat je als ongevaccineerde besmettelijker bent (de kans dat je het krijgt is groter en de kans dat je het doorgeeft is groter) De kans dat je dus iemand besmet die wel op IC terecht komt is groter dan als je ongevaccineerd bent.

* Het klopt dat we in Nederland de zorg te efficiënt hebben ingericht, waardoor we nauwelijks overcapaciteit hebben bij bijvoorbeeld een griepepidemie en dan ook bedden tekort kunnen komen. Maar in een normale zorgsituatie hebben we voldoende capaciteit om alle patiënten op te vangen die IC zorg nodig hebben.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 19:56

Babootje schreef:

Weten jullie dat jullie echt met oude/achterhaalde argumenten komen? Blijf eens bij met de informatievoorziening.

We leven in een SAMENleving, waarbij ook hoort dat je samen voor oplossingen gaat.

Ninx schreef:
Ook op plaatsen waar de vaccinatiedichtheid naar de 90% ging verloopt het niet al te gladjes.

Het 2e deel: ik lees niet meer alles en volg niet steeds meer alles op de voet. Dat anderen daar steeds tijd en energie voor inruimen is mooi. Het is echter utopisch te stellen dat degenen die alle links en artikelen verzamelen ook telkens het grote gelijk aan hun zijde hebben.

Je hebt het duidelijk niet gelezen; lees het nu gewoon.

Ninx schreef:
Het 3e deel raakt me wel. Ik ken weinig mensen die juist zo gericht zijn op samen en de gezondheid van de aardkloot in zijn algemeenheid als ik zelf. Dat maakt me niet ontzettend lief en braaf, ik ben gewoon intrinsiek gemotiveerd het goede te doen... al lukt dat niet altijd. In jouw opinie is 'goed doen' vaccineren, in mijn opinie KAN dat een onderdeel zijn... maar vooralsnog niet. Het goede doen in deze pandemie zie ik oneindig veel breder.

Verder lees ik vooral dat je boos bent... en dat lijkt 1 van de ernstigste bijwerkingen te zijn van dit virus: verdeeldheid, polarisatie, paniek, angst, boosheid... oh, en vergeet niet arrogantie; de heersende opinie is de enige 'ware' opinie en daarmee superieur aan andere visies. Eeuwig zonde... ik denk dat we veel zinvolle input mislopen door eenzijdige berichtgeving.
Dat vind ik zorgwekkender dan het virus zelf.

Ik kan echt met mn hoofd niet bij jouw argumentatie, terwijl ik weet dat jij intrinsiek gemotiveerd bent het goede te doen. Ik ben echt niet boos, ik snap het gewoon niet. Daarbij zie ik een grote motivatie bij jou hier op bokt, bij dieren. Misschien heb jij dat minder bij mensen? Ik vind de berichtgeving zeker niet eenzijdig en zelfs goed toetsbaar. Maar daarvoor moet je wel moeite doen. Lezen dus! En je ogen willen opendoen voor wat er om je heen gebeurt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:16

Karl66 schreef:
BeFunny schreef:

Als die kans voor een roker groter is, hoe kan het dan dat we voor corona voldoende capaciteit hadden*, inclusief de capaciteit voor rokers. En nu met corona we opeens capaciteit tekort komen. En dan vooral door ongevaccineerden die procentueel gezien een veel groter deel van de bedden bezet houden.

Ja, de kans dat je als jonge ongevaccineerde direct op IC terecht komt is niet zo groot. Maar alle cijfers laten tot nu toe zien dat je als ongevaccineerde besmettelijker bent (de kans dat je het krijgt is groter en de kans dat je het doorgeeft is groter) De kans dat je dus iemand besmet die wel op IC terecht komt is groter dan als je ongevaccineerd bent.

* Het klopt dat we in Nederland de zorg te efficiënt hebben ingericht, waardoor we nauwelijks overcapaciteit hebben bij bijvoorbeeld een griepepidemie en dan ook bedden tekort kunnen komen. Maar in een normale zorgsituatie hebben we voldoende capaciteit om alle patiënten op te vangen die IC zorg nodig hebben.

Omdat ik het heb over jonge (gezonde mensen met Corona) die hebben naar mijn idee minder kans om op de IC te belanden dan een gemiddelde kettingroker.

Dat er nu met Corona een enorme golf is van IC patiënten dat ontkent niemand. Maar het is vast erg lastig om te lezen wat je niet wilt lezen. Daar hou ik het maar op.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:25

Karl66 schreef:
BeFunny schreef:

Het is inmiddels in ieder geval wel duidelijk wie er rookt hier :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:26

Vreemde conclusie dat…