BeFunny schreef:Een roker heeft denk ook een grotere kans om op de IC te komen dan een gezond jong persoon die Corona krijgt.
Als we mensen gaan weren dan stopt dat niet bij ongevaccineerde corona patiënten. Als we die weg eenmaal ingaan dat er mensen IC bedden geweigerd kunnen worden dan kan dat ook later bij verschillende patiënten gebeuren. Denk aan mensen die gerookt hebben en longkanker krijgen. Mensen met morbide obesitas en hartfalen, denk aan mensen die keuzes hebben gemaakt die volgens anderen maatschappelijk niet ok zijn. Als andere mensen mogen bepalen wie er wel of niet dat IC bed verdienen dan gaat het wel goed mis.
80% van de mensen op de IC tijdens de vorige golf had overgewicht.
Moeten we dan ook iedereen weren die moeite heeft een gezonde levensstijl vast te houden? Dat is een soort strafsysteem... niet wenselijk lijkt me.
Lijkt me dat we beter meer energie kunnen gaan steken in goede randvoorwaarden om toekomstige virussen beter het hoofd te kunnen bieden: gezondere mensen, gezondere producten vrij van btw maken, ongezonde producten juist hoger belasten, zorgpersoneel beter betalen, meer IC capaciteit, meer aandacht voor de enorme vervuiling door Schiphol, de intensieve veeteelt en de overmaat aan autoverkeer (en daarmee meer longcovid in gebieden die meer luchtverontreiniging kennen).
Al dat geprik is leuk en aardig, maar blijft symtoombestrijding.
Moeder natuur probeert in te grijpen, misschien moesten we daar onze oren eens naar laten hangen.
De boel te slim af proberen te zijn door te prikken en daarnaast gewoon door te gaan met deze ongezonde manier om om te gaan met onszelf en de aarde brengt geen duurzaam positief effect lijkt me.
Maar ja... wie ben ik? Ook maar een domme burger wiens ideeën niet door (gesponsord) wetenschappelijk onderzoek zijn bewezen