Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:52

_Penotti schreef:
Dat de ouderen in het bejaardenhuis werden verzorgt was onder de streep ook goedkoper dan dat ze nu zo lang mogelijk thuis moeten blijven.
Dat was zeker wel als bezuiniging bedoeld maar in werkelijkheid is het duurder plus een stuk hartelozer.

Als professional deel ik jou mening. Maar de meeste ouderen zelf delen die mening niet, die zijn dankbaar dat ze thuis kunnen blijven. En ja, dan klagen ze over een gebrek aan zorg, maar als je het alternatief benoemt (namelijk verhuizen naar een instelling) gaan ze vol in de ho-ijzers.

Cer

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:56

Alleen is er dan dus voor de ouderen die niet thuis willen zijn of voor wie het onveilig is om alleen thuis te zijn, eigenlijk geen alternatief meer... dat is dan wel een beetje jammer :j

Overigens, ik lees weer dingen over de noodwet / nieuwe wet.. is de inhoud ondertussen al ergens online te vinden? Toen was alleen het concept er nog, meen ik?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:00

Ze moeten in ons land eens stoppen met vergaderen en gewoon doen!! Scheelt heel veel tijd, frustraties en doden .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:05

bigone schreef:
Ze moeten in ons land eens stoppen met vergaderen en gewoon doen!! Scheelt heel veel tijd, frustraties en doden .

En met het alleen maar bezig zijn met invullen van papieren ondersteuningsplannen enz.

Ik ben heel blij dat ik voor en organisatie werk waarvan de visie is zoveel mogelijk tijd voor de bewoners en zo min mogelijk voor papierwerk. Niet zo dat het niet gedaan wordt dat zeker wel maar niet veel en het meeste door de zorgondernemers. Ik zou ook niet kunnen werken waren het meerde deels papierwerk is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:07

In de zorg zeker maar ik bedoel vooral de regering, in Duitsland pakken ze gewoon door en vooral wat Corona betreft doen de Duitsers het aanzienlijk beter. Al dat pappen, polderen en nathouden hier .

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 11:20

Earth schreef:
Dimphyl schreef:
De reden dat die IC overbelasting er nu was, het bij bouwen vd tenten etc, komt omdat ze de afgelopen jaren zo bezuinigd hebben op de zorg.. vandaar ook het te weinig personeel maar wél lege (nieuw gebouwde) ziekenhuizen ..
Dus nee, alsnog was die overbelasting niet zo erg geweest als toen, de cijfers zijn namelijk gewoon lager.. alleen zijn er door onze roverheid te weinig mankrachten..
Ik heb nergens gezegd dat zorg personeel het niet zwaar heeft..

Overigens, de thuis werkende ambtenaren krijgen allemaal een bonus (las ik vanmorgen, kan het even niet meer terug vinden) en het zorg personeel nog altijd niks behalve een applausje..
En dan nog niet te spreken over ondernemers etc die nu weer in de kou staan.

Waarom geef je onze overheid de schuld? Je ziet toch dat het een wereldwijd probleem is?
Heb je de beelden gezien uit Italië? Waar er triage wordt uitgevoerd, waar er vrachtwagens met lijken tegelijk wegrijden uit het ziekenhuis? Waar een eiland in New York wordt gebruikt als massagraf?

Veel van de beelden die op de media terecht komen, zijn nep. Er zijn bijv. Beelden van een massagraf getoont, met titel 'covid massagraf' die 4 jaar geleden al online stonden, vanuit een heel ander land en andere reden.
Daarmee zeg ik niet dat het niet gebeurd, wel dat het niet op een eerlijke manier naar buiten wordt gebracht.

Het gaat mij vooral om Nederland, niet om wereldwijd. Hier zijn de cijfers laag, hier is niks aan de hand momenteel, de covid ic's zijn volgens RIVM cijfers al een paar maanden leeg (op misschien 10 man na). En toch blijven we op schalen en het ondernemers moeilijker maken.
Ik ben eerlijk gezegd blij dat mijn opa een jaar geleden al overleden is aan kanker, want als hij op nu nog voor onderzoeken/chemo's etc had gemoeten, had dat niet op tijd gekund door maatregelen die op dit moment nergens voor nodig zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:28

De covid ic's zijn al maanden leeg op 10 man na? Zegt wie?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:29

Nou, dan ben ik wel eens benieuwd naar die 'vele nepbeelden'. Heb je een paar voorbeeldjes incl link? En dan geen Facebook link aub.

Hoe kom je er bij dat de cijfers laag zijn? Die zijn juist volgens het RIVM flink aan het stijgen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:30

Dimphyl schreef:
Earth schreef:

Waarom geef je onze overheid de schuld? Je ziet toch dat het een wereldwijd probleem is?
Heb je de beelden gezien uit Italië? Waar er triage wordt uitgevoerd, waar er vrachtwagens met lijken tegelijk wegrijden uit het ziekenhuis? Waar een eiland in New York wordt gebruikt als massagraf?

Veel van de beelden die op de media terecht komen, zijn nep. Er zijn bijv. Beelden van een massagraf getoont, met titel 'covid massagraf' die 4 jaar geleden al online stonden, vanuit een heel ander land en andere reden.
Daarmee zeg ik niet dat het niet gebeurd, wel dat het niet op een eerlijke manier naar buiten wordt gebracht.

Het gaat mij vooral om Nederland, niet om wereldwijd. Hier zijn de cijfers laag, hier is niks aan de hand momenteel, de covid ic's zijn volgens RIVM cijfers al een paar maanden leeg (op misschien 10 man na). En toch blijven we op schalen en het ondernemers moeilijker maken.
Ik ben eerlijk gezegd blij dat mijn opa een jaar geleden al overleden is aan kanker, want als hij op nu nog voor onderzoeken/chemo's etc had gemoeten, had dat niet op tijd gekund door maatregelen die op dit moment nergens voor nodig zijn.

De filmpjes die ik heb gezien waren echt, dus ga nou niet zeggen dat het nep is. Daar gaan mijn nekharen van overeind staan. Ik vind het eigenlijk beledigend dat je dat zegt, maar het lijkt ook dat je het zegt om zo tegen jezelf te kunnen zeggen dat het niet waar is, dat het allemaal niet zo erg is en dat het daarom niet zo gevaarlijk is.
Ik zie tot nu toe meer nepnieuws voorbij komen uit viruswaanzin hoek dan uit de reguliere media hoek.

En ik vind het kortzichtig om alleen naar Nederland te kijken. En jij blijft zeggen dat de regering de beslissingen maakt om het ondernemers moeilijker te maken, maar leg mij dan eens uit waarom ze dat zouden doen? Waar zou voor hun dat belang liggen dan?
De regering doet dit om jou, mij, jouw familie, mijn familie, jouw buren, mijn buren te beschermen. Niet om je dwars te zitten. Want nogmaals, waarom zouden ze je willen dwars zitten?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:40

alsof regeringen het beste met ons voor hebben...echt waar :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:42

Dimphyl, je doet allerlei aannames. Mijn vader zijn controles en zelfs nog een operatie gaan gewoon door

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:44

besita schreef:

Kijk, ik snap dat je cynisch bent. Maar wat voor concrete aanwijzingen heb je dat politici alleen maar zakkenvullers zijn?

Ik kan je vertellen dat het salaris van een tweede kamerlid ver onder salarissen van bijv bestuurders in het bedrijfsleven ligt. Als je je zakken wil vullen moet je daar wezen, niet in de politiek :=

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:46

besita schreef:

Nee, regeringen hebben het beste met het land voor. De democratische wel te verstaan. En dat betekent dat het niet voor iedereen het beste is, maar voor de grootste groep. Als een land het goed doet is dat voor iedereen het beste, ook voor de regering.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:46

De medische zorg gaat nu gewoon door. Gelukkig! Er is wel wat achterstand geweest, en soms nog..

Waarom zou de regering de ondernemers willen dwarsbomen? Wat schieten zij daar dan mee op? Ondernemers betalen veel belasting, lijkt me alleen maar gunstig voor de regering. Beter dan dat ze er nu geld in moeten stoppen, toch?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:48

Magrathea schreef:
besita schreef:

Kijk, ik snap dat je cynisch bent. Maar wat voor concrete aanwijzingen heb je dat politici alleen maar zakkenvullers zijn?

Ik kan je vertellen dat het salaris van een tweede kamerlid ver onder salarissen van bijv bestuurders in het bedrijfsleven ligt. Als je je zakken wil vullen moet je daar wezen, niet in de politiek :=

Daarbij is het ook nog eens super ondankbaar werk. Terwijl als je een hoge functie in het bedrijfsleven hebt je nog met een bonus kunt vertrekken als je het hebt verprutst. :')

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:49

Magrathea schreef:
besita schreef:

dat zal dan in NL helemaal anders zijn dan in Belgie ..excuses voor de verwarring

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:50

Ik heb nu getemd op je bericht Dimphyl, je liegt !!

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 11:55

bigone schreef:

Waar lieg ik?
Google zelf maar. Er zijn fotos naar buiten gebracht van massagraven en van lijkwagens in een rij, die eigenlijk al van een aantal jaar geleden zijn uit een heel ander land.
Ik kan zo even geen link sturen, ben aan het werk, maar ga er vanavond even naar zoeken.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dimphyl op 01-10-20 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:56

"Google zelf maar" - Elk complotgekkie die maar wat roept zonder bewijs

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:56

Dimphyl schreef:

Je vergeet een nulletje. Geeft niet. Kan gebeuren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:58

Dimphyl schreef:
bigone schreef:

Waar lieg ik?
Google zelf maar. Er zijn fotos naar buiten gebracht van massagraven en van lijkwagens in een rij, die eigenlijk al van een aantal jaar geleden zijn uit een heel ander land.
Ik kan zo even geen link sturen, ben aan het werk, maar ga er vanavond even naar zoeken.

En er zijn nog veel meer zaken naar buiten gebracht die niet kloppen en vooral door volk als Willem Engel en consorten. Zodra ze zaken posten is het vaak een kleine moeite om dat te ontkrachten. Jouw liegen was over de covid afdelingen waar geen hond ligt , gewoon onwaar en een leugen .

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 12:01

secricible schreef:
Dimphyl schreef:

Je vergeet een nulletje. Geeft niet. Kan gebeuren.

Afbeelding
Het totaal is gelijk gebleven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:02

Ik zou je een lesje statistiek aanbevelen :knuffel:

Oh, en je bron gaat over iets heel anders dan je claim dat er maar 10 mensen op de IC liggen. Detail....

Edit: oke, sorry. Ik zal ook nog even inhoudelijk reageren.

Allereerst: je claim was dat er maar 10 mensen met covid op de IC liggen. Het corona dashboard geeft aan dat er gemiddeld 16 mensen per dag opgenomen worden op de IC’s met covid. Stichting Nice rapporteert vandaag 164 corona-patienten op de IC.

Je grafiekje laat een stabiele lijn zien omdat de schaalverdeling waardeloos is voor de ziekenhuisopnames. Als je de besmettingen eruit zou halen zou je een betere schaal krijgen en dus ook een stijging gaan zien.
Zie bijvoorbeeld deze 2 grafieken over de stijging in de laatste 5 weken op het dashboard

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door secricible op 01-10-20 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:06

er liggen bij jullie net geen 150 mensen op IC ...verdeeld over hoeveel ziekenhuizen is dat dan ?
op 1350 ic bedden lees ik net

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:07

Leer alsjeblieft eens tabellen lezen. Van 1 tot 22 september is er een stijging van 285 patiënten op de IC.