Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wijsje schreef:Het advies "thuisblijven tot de uitslag van de test bekend is" geldt niet voor de huisgenoten, tenzij er sprake is van koorts of benauwdheidsklachten.
Kimbers schreef:Zowel online als telefonisch kan ik geen test krijgen momenteel. Zal het gedurende de dag een paar keer proberen. Wel vervelend, mijn dochter wordt donderdag 5 en wil niet moeten cancelen.
Napie schreef:Ik twijfel nu zo. Ik heb weer een beetje dezelfde klachten als ik na de eerste dagen na mijn positieve test had. Geprikkelde holtes en plotselinge opvliegers van warmte. Regelmatig niezen door die geprikkelde holtes. Geur is sowieso nog steeds niet terug. Het is nu ruim drie weken geleden dat ik positief was. Quarantaine van twee weken aangehouden en we werken nu in het ziekenhuis met neusmondmasker.
Testen of niet?
Napie schreef:Ik twijfel nu zo. Ik heb weer een beetje dezelfde klachten als ik na de eerste dagen na mijn positieve test had. Geprikkelde holtes en plotselinge opvliegers van warmte. Regelmatig niezen door die geprikkelde holtes. Geur is sowieso nog steeds niet terug. Het is nu ruim drie weken geleden dat ik positief was. Quarantaine van twee weken aangehouden en we werken nu in het ziekenhuis met neusmondmasker.
Testen of niet?
Testen of niet?
Napie schreef:Mijn bedrijfsarts is mijn contactpersoon en die geeft aan dat er teveel onbekend is om met zekerheid te zeggen dat je test opnieuw positief kan worden of positief blijft. Stel ik laat mij testen en het is positief dan is het niet duidelijk of ik in de tussentijd negatief ben geweest en of ik het nog kan overdragen gezien ik weinig typische klachten heb en heb gehad. Ik ben nog steeds bang iemand te besmetten
MaNdiii schreef:@fira ik zou gewoon gaan. Ik was het zelf eerst ook niet van plan, maar toen mijn moeder zonder klachten positief testte (moest vanwege werk, inmiddels wel verkoudheidsklachten) was ik blij met mijn afspraak.
Sheran schreef:Je kunt jezelf ook in quarantaine plaatsen tot alles ruimschoots weg is, maar ik zou gewoon testen. Inderdaad om de redenen die MaNdiii noemt.
tokedri schreef:IvysToeter schreef:Nou ik ben geweest vanmiddag hoor.
Viel me alles mee.
In mijn keel en een vingerprik.
Negatief gelukkig.
Vingerprik?
Napie schreef:Contact GGD en bedrijfsarts. Deze geven aan dat mijn test hoogwaarschijnlijk nog positief zal zijn maar als ik geen koorts heb of verkouden ben ik niet echt meer besmettelijk ben. In openbare ruimtes en mijn werk draag ik een mondkapje en hou mij aan de afstand en hygiëne regels. Daar buiten weinig contacten.
Love_Rosie schreef:Ik las laatst een artikel van studenten die in Italie vast zitten omdat ze in quarantaine moesten ivm corona. Pas als ze negatief testen mogen ze weer weg, maar ondanks dat ze al weken geen klachten meer hebben testen ze wel steeds positief.. en zitten dus daar al hele tijd vast.
Tancreda4 schreef:Maar als je positief test, heb je dan niet dus nog gewoon genoeg virus deeltjes in je dat je dus ook nog besmettelijk bent? Vind het bijzonder dat je, zeker als je nog klachten hebt en positief zou testen, wel zou mogen werken 'want het is dan niet meer besmettelijk'. Ik geloof daar eerlijk gezegd niets van. Klinkt echt super onlogisch...
Zekrt als je met mensen werkt zou ik het risico niet willen nemen. En toch een test afnemen denk ik.