Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:11

Zowel online als telefonisch kan ik geen test krijgen momenteel. Zal het gedurende de dag een paar keer proberen. Wel vervelend, mijn dochter wordt donderdag 5 en wil niet moeten cancelen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:15

Wijsje schreef:
Het advies "thuisblijven tot de uitslag van de test bekend is" geldt niet voor de huisgenoten, tenzij er sprake is van koorts of benauwdheidsklachten.

School heeft een 'beslisboom' gegeven om te kijken of een kind naar school mag.
Ik heb vanochtend gebelt en de directeur stelde het erg op prijs dat ik ze even thuis houd.
School heeft het liever niet dat ze komen Als iemand uit de familie in afwachting is van een test/resultaten.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:16

Kimbers schreef:
Zowel online als telefonisch kan ik geen test krijgen momenteel. Zal het gedurende de dag een paar keer proberen. Wel vervelend, mijn dochter wordt donderdag 5 en wil niet moeten cancelen.

Balen zeg!
Hopelijk straks misschien wel.
Al zal dat niet vandaag zijn misschien dat je dan getest kan worden

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:49

Ik twijfel nu zo. Ik heb weer een beetje dezelfde klachten als ik na de eerste dagen na mijn positieve test had. Geprikkelde holtes en plotselinge opvliegers van warmte. Regelmatig niezen door die geprikkelde holtes. Geur is sowieso nog steeds niet terug. Het is nu ruim drie weken geleden dat ik positief was. Quarantaine van twee weken aangehouden en we werken nu in het ziekenhuis met neusmondmasker.
Testen of niet?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:55

Napie schreef:
Ik twijfel nu zo. Ik heb weer een beetje dezelfde klachten als ik na de eerste dagen na mijn positieve test had. Geprikkelde holtes en plotselinge opvliegers van warmte. Regelmatig niezen door die geprikkelde holtes. Geur is sowieso nog steeds niet terug. Het is nu ruim drie weken geleden dat ik positief was. Quarantaine van twee weken aangehouden en we werken nu in het ziekenhuis met neusmondmasker.
Testen of niet?

Ik zou de huisarts eens bellen voor advies. Vriendin van mij zit ook in quarantaine omdat haar moeder corona heeft. Vriendin van mij had zich ook laten testen heeft alle symptomen behalve koorts. Ze is negatief getest ( gisteren de uitslag). Ze heeft ook het wel benauwd dus ook een lastige situatie wat het nu is. De rest in het huis heeft nog geen klachten of zijn met klachten negatief getest. Ze blijft binnen totdat de klachten weer weg zijn. Ik heb haar ook het advies te geven bij twijfel eens de huisarts te bellen en anders nog maar een keer te testen als de klachten echt erger worden.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:02

Ik moet ondanks mijn negatieve test ook nog een week thuisblijven van mijn huisarts. Ik kom gemiddeld in 3/4 huizen per dag, je kan het bijna niet maken om dan met klachten daar te gaan rondlopen..

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:03

Napie schreef:
Testen of niet?

Voor de zekerheid zou ik het doen
Maar het is ws door je eerste besmetting
Ik heb al 6 maanden deze klachten op en af en velen met mij helaas na besmetting in maart

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:12

Ik hoorde vanmorgen op de radio dat mensen die in mei positief getest waren ( met klachten )en nu weer een test kregen bij wijze van ' experiment ' , nog steeds positief blijken te zijn. Ze hebben geen klachten meer en zouden volgens de experten ook niet meer besmettelijk zijn.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:26

Napie schreef:
Testen of niet?

Werk je in het het ziekenhuis? Dan kun je (laten) overleggen net infectiepreventie.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:31

Mijn bedrijfsarts is mijn contactpersoon en die geeft aan dat er teveel onbekend is om met zekerheid te zeggen dat je test opnieuw positief kan worden of positief blijft. Stel ik laat mij testen en het is positief dan is het niet duidelijk of ik in de tussentijd negatief ben geweest en of ik het nog kan overdragen gezien ik weinig typische klachten heb en heb gehad. Ik ben nog steeds bang iemand te besmetten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:42

Napie schreef:
Mijn bedrijfsarts is mijn contactpersoon en die geeft aan dat er teveel onbekend is om met zekerheid te zeggen dat je test opnieuw positief kan worden of positief blijft. Stel ik laat mij testen en het is positief dan is het niet duidelijk of ik in de tussentijd negatief ben geweest en of ik het nog kan overdragen gezien ik weinig typische klachten heb en heb gehad. Ik ben nog steeds bang iemand te besmetten

Ik zou dan toch thuis blijven totdat je klachten weg zijn. Natuurlijk ik je werk belangrijk, maar jouw gezondheid is belangrijker.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:14

MaNdiii schreef:
@fira ik zou gewoon gaan. Ik was het zelf eerst ook niet van plan, maar toen mijn moeder zonder klachten positief testte (moest vanwege werk, inmiddels wel verkoudheidsklachten) was ik blij met mijn afspraak.

Dat verwacht je ook niet inderdaad! Ben je zelf ook positief getest?

Sheran schreef:
Je kunt jezelf ook in quarantaine plaatsen tot alles ruimschoots weg is, maar ik zou gewoon testen. Inderdaad om de redenen die MaNdiii noemt.

Heb mezelf sowieso in huist opgesloten, en ik laat mezelf vanavond toch testen!
Je weet maar nooit, kan maar beter mijn verantwoordelijkheid nemen ook al zijn de klachten echt miniem :)

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 15:24

Bij twijfel zou ik wel testen en thuisblijven. Hier begonnen woensdag lichte klachten, donderdag geprobeerd afspraak te maken en kon gisterochtend terecht. Nog geen uitslag, maar wel al 5 dagen niet bij mijn paard geweest.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:09

Nou ik ben geweest vanmiddag hoor.
Viel me alles mee.
In mijn keel en een vingerprik.
Negatief gelukkig.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:30

IvysToeter schreef:
Viel me alles mee.
Negatief gelukkig.

Vingerprik?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:39

tokedri schreef:
IvysToeter schreef:
Viel me alles mee.
Negatief gelukkig.

Vingerprik?

Ja.
Is om te kijken of je nu antigenen in je lichaam hebt (dus nu covid19 hebt)of voor eventueel antistoffen (je covid19 hebt gehad)
Is een collectieve sneltest.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:08

Contact GGD en bedrijfsarts. Deze geven aan dat mijn test hoogwaarschijnlijk nog positief zal zijn maar als ik geen koorts heb of verkouden ben ik niet echt meer besmettelijk ben. In openbare ruimtes en mijn werk draag ik een mondkapje en hou mij aan de afstand en hygiëne regels. Daar buiten weinig contacten.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:04

Napie schreef:
Contact GGD en bedrijfsarts. Deze geven aan dat mijn test hoogwaarschijnlijk nog positief zal zijn maar als ik geen koorts heb of verkouden ben ik niet echt meer besmettelijk ben. In openbare ruimtes en mijn werk draag ik een mondkapje en hou mij aan de afstand en hygiëne regels. Daar buiten weinig contacten.

Denken ze dat het dan oude virusdeeltjes zijn?

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:49

Ik las laatst een artikel van studenten die in Italie vast zitten omdat ze in quarantaine moesten ivm corona. Pas als ze negatief testen mogen ze weer weg, maar ondanks dat ze al weken geen klachten meer hebben testen ze wel steeds positief.. en zitten dus daar al hele tijd vast.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:52

Love_Rosie schreef:
Ik las laatst een artikel van studenten die in Italie vast zitten omdat ze in quarantaine moesten ivm corona. Pas als ze negatief testen mogen ze weer weg, maar ondanks dat ze al weken geen klachten meer hebben testen ze wel steeds positief.. en zitten dus daar al hele tijd vast.

Die hebben ondertussen al 7x positief getest volgens mij

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:04

Maar als je positief test, heb je dan niet dus nog gewoon genoeg virus deeltjes in je dat je dus ook nog besmettelijk bent? Vind het bijzonder dat je, zeker als je nog klachten hebt en positief zou testen, wel zou mogen werken 'want het is dan niet meer besmettelijk'. Ik geloof daar eerlijk gezegd niets van. Klinkt echt super onlogisch...

Zekrt als je met mensen werkt zou ik het risico niet willen nemen. En toch een test afnemen denk ik.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:31

Maar als je nooit hoest of niest (want ze hebben geen klachten) hoe zouden die virusdeeltjes dan iemand moeten besmetten?

Zomaar een gedachte hoor.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:47

verootjoo schreef:
Maar als je nooit hoest of niest (want ze hebben geen klachten) hoe zouden die virusdeeltjes dan iemand moeten besmetten?

Zomaar een gedachte hoor.

Via praten

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:28

Ik werk met mondkapje dus met praten besmet ik niet iemand. Ik kan natuurlijk ook geen weken thuis blijven met elke vage klacht die ik voel. Vandaag voelen de holtes weer normaal. Ik ben wel gisteren om 9 uur weer naar bed gegaan en een uur geleden wakker geworden. De restverschijnselen zijn poedersuiker.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:11

Tancreda4 schreef:
Maar als je positief test, heb je dan niet dus nog gewoon genoeg virus deeltjes in je dat je dus ook nog besmettelijk bent? Vind het bijzonder dat je, zeker als je nog klachten hebt en positief zou testen, wel zou mogen werken 'want het is dan niet meer besmettelijk'. Ik geloof daar eerlijk gezegd niets van. Klinkt echt super onlogisch...

Zekrt als je met mensen werkt zou ik het risico niet willen nemen. En toch een test afnemen denk ik.

Er zijn mensen die in mei positief getest waren ( met klachten ) en die dus nu bij wijze van experiment weer getest werden en nog steeds positief zijn. Zonder klachten deze keer.
Die zouden nu ook niemand meer besmetten aldus de experts.