4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:41

@Linoleum, Oh heerlijk toch, zo'n terrasavondje. Lekker van genieten nu het lekker weer is! Fijn dat het wandelen steeds wat beter gaat, kleine stapjes vooruit.
Als ik in de spiegel kijk ben ik over het algemeen erg tevreden. Ik zie er beter uit dan ik ooit gedaan heb (vind ik zelf dan). De onzekerheid zit hem meer in een bepaald gevoel dat het aan een zijden draadje hangt soms. Dat ik binnen no time weer minder strak zou zijn na wat verkeerde keuzes ofzo. Terwijl ik ook weer onzeker ben over wat dan de goede keuzes zijn (meer/minder kcal, beweging, etc.). Ik kan het moeilijk uitleggen :')

@Kimmie, Oh fijn zeg dat je beide doelen hebt behaald! Wat is de opstapchallenge precies?

@Dilan, Herkenbaar, beide werken ook niet voor mij :') Ik weet dondersgoed welke manier het best bij me aansluit, maar toch soms een zwak moment haha.
Op onderhoud eten is altijd beter dan volop overeten, zeker als je daarnaast vooruitgang boekt qua training! Goed juist dat je weer naar school gaat joh! Ga je compleet wat anders doen dan je nu doet of?

Pff lekkere klaagposts van mij vandaag, sorry, maar ik heb net toch de 'strijd' met mezelf even opgegeven. Ik heb heel de tijd mega trek maar zit daardoor tegelijkertijd al heel de dag in de knoop met mezelf (ik wil niet eten, maar ik wil wel eten). Toen mijn vriend antwoorde op mijn struggles dat hij me wat minder strak zelfs nog wel mooier vind, zat ik nog meer in de knoop met mezelf :') Uiteindelijk besloten gewoon wat extra te eten, blijkbaar heb ik er behoefte aan. Ik zie later wel weer wanneer ik het rechttrek :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:05

PFoe, ik lees wel mee maat gaat zo snel dat ik het lastig vind om op iedereen te reageren.

@Maanlicht; ben benieuwd hoe je voedingdpatroon bevalt!

@Lis: Gefeliciteerd met het behalen van je doel :D !
Lijkt me soms best lastig om een goed patroon te houden met die nachtdiensten.

@Twilight: Ben benieuwd hoe je de bloemkoolrijst vindt. In principe kun je dat door elk rijstgerecht doen toch? Zelf doe ik wel eens half-half. Dus deel bloemkoolrijst en deel zilvervliesrijst. Ik heb nu een zakje bloemkool couscous liggen. Ben benieuwd.

@Lino: oh heerlijk terras :D ! Zo gezellig is dat, maar heel slecht voor het goed eten haha.

@Kimmie: Lekker boterhammen dagje had je gisteren of niet :D .

@Mara: klagen mag hoor! Heel herkenbaar en komt vast goed! Heb je nu iets heel lekkers gegeten? :D

De maaltijd die ik laatst had besteld was trouwens goed bevallen! Erg lekker, had de grote maat genomen en die was inderdaad wat aan de grote kant. Zou misschien best de kleine eens kunnen proberen.

Op dit moment merk ik dat ik het echt wel even lastig vind...
Ben mijn eten sinds deze week ook in MyFitnessPal aan het invoeren. Wel een beetje op de gok want ik meet niet alles precies af.
Voor mijn idee eet ik best wel gezond, met af en toe wat uitspattingen. Maar ik vind het blijkbaar erg moeilijk om qua calorieën onder de 2000 te blijven, toch iets te veel uitspattingen :') . Er gebeurt nu qua gewicht vrij weinig, behalve het schommelen tussen een bepaalde range aan gewicht.

Mijn lijstjes:
Gisteren:
O: Optimel citroen, lepel vanille whey, klein beetje granola
T: Stuk of 10 dadels
L: Even heel slecht Noodles van Unox :o
T: wat stukjes rauwe paprika, wortel en komkommer
D: tomatenrijst met italiaanse roerbakgroente, falafel en feta
T: Waterijsje en grote cola (Had zo'n dorst na het paardrijden)

Qua drinken verder Ranja, Thee en koffie
Beweging: naar werk fietsen en een uurtje paardrijden later op de avond

Vandaag:
O: Italiaanse bol met filet americain
T: Weer wat rauwe groente en :9k
D: restje van gisteren met wat extra rucola
T: Soort "appeltaartje" Een appel in stukjes met wat kaneel, agave siroop en nootjes even opwarmen in de pan :9
D: Pasta Kip Alfredo
T: Waarschijnlijk eiwitshake

Drinken: Water, ranja, thee en koffie
Beweging: Uurtje gymnastics bij Crossfit en wandelen met paard

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:26

Kimmie, inderdaad een heel netjes lijstje! Ik heb ook het idee dat je lijstjes er beter uit zien de laatste tijd.

Dilan, is dat een goed of slecht teken dat ze smaken naar Burger King? :') Vervelend dat je zo'n stress hebt van je werk, ik snap wel dat je daar ook honger van krijgt. Maar gelukkig gaat het wel goed met trainen, dus dat extra eten is allemaal voor de gains :D Wat voor opleiding wil je gaan doen?
En terras was heerlijk, we hadden echt een gigantische rekening aan eind van de avond (allemaal speciaalbiertjes en allerlei hapjes erbij), maar na zoveel maanden niet uit eten gaan, mocht dat ook wel weer eens.

Castilja, vervelend dat het weer zo'n invloed heeft op je eetlust. Of naja, niks mis natuurlijk met salades. Maar betekent wel dat het weer nogal invloed heeft op je lichaam. Nog goede salades om aan te raden?

Mara, ik denk dat we hier allemaal jouw onzekerheden wel deels herkennen. We zijn hier natuurlijk ook allemaal niet voor niets bezig met ons eten en trainen. Maar wel echt super goed dat je in de spiegel wel verschil ziet *\o/* Daar doen we het uiteindelijk voor.
Groot gelijk ook dat je extra gegeten hebt. Er goed uit zien, maar je niet goed voelen heb je ook niks aan. Dus dan lekker even van genieten als je lichaam er om vraagt, die ene keer gaat het verschil niet maken.

Josien, jij had die Oh my guts maaltijden besteld of niet? Dat beviel dus? Misschien dan ook eens proberen binnenkort. En als je schommelt rond zelfde gewicht is al best netjes als je iets te vaak meer eet dan je wil. Betekent dat als je iets beter oplet en invult je zeker gaat afvallen :D Je 'appeltaartje' klinkt heerlijk trouwens.

Ik heb totaal geen last van de warmte gelukkig. Sterker nog, ik kan in mijn appartement de warmte zo goed buiten houden dat ik gewoon al de hele dag een vest aan heb tijdens het werken :') Als het zoals vorige jaar echt langere tijd heel warm is, dan wordt het wel lastig. Maar nu met een paar dagen 30 graden, kan ik het binnen makkelijk rond de 20/22 graden houden.

Inmiddels ben ik terwijl ik dit typ mijn risotto voor vanavond aan het maken en het ruikt al heerlijk.

Lijstje van vandaag
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: festini peer ijsje, 3 gekookte eieren
A: risotto met paddestoelen en parmezaanse kaas
T: 2 oliebollen met poedersuiker (ben de diepvries aan leegmaken om binnenkort te ontdooien en kwam nog een zak oliebollen tegen *\o/* )
Totaal 1.650 kcal
B: 5.000 stappen, vanmorgen gewandeld. De rest van de dag kom ik niet meer buiten.

IMAY1990

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:32

Ik heb echt even een baaldag vandaag. Mijn ene been lijkt steeds beter te gaan en gisteravond heb ik zelfs weer voor het eerst met klikpedalen gefietst. En toen werd ik vanochtend wakker met zo'n pijn in een ban mijn billen/achterkant bovenbeen dat ik me nog niet van mijn buik af op mijn rug kon draaien. Heeft bijna een uur geduurd voordat ik me op mijn zij kon draaien en toen nog een half uur voor ik kon opstaan. Huisarts gebeld en afspraak gemaakt. Die denkt richting hernia, maandag naar de neuroloog.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:45

Imay, wat schrikken vanochtend :( ik duim heel hard voor je dat het meevalt en het snel weer beter is. Heb je al pijnstillers gekregen van huisarts? Lost het niet op, maar verlicht wel.

Ik heb trouwens vanmorgen ook mijn eerste reservering gezet om weer naar de sportschool te gaan. Woensdagmorgen om 10.00 mag ik weer :D Wel heel rustig en heb al wat geïsoleerde oefeningen op apparaten uitbedacht die ik wil gaan doen. Eens zien hoe mijn lichaam dat gaat houden.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:48

linoleum schreef:
Imay, wat schrikken vanochtend :( ik duim heel hard voor je dat het meevalt en het snel weer beter is. Heb je al pijnstillers gekregen van huisarts? Lost het niet op, maar verlicht wel.

Ik heb trouwens vanmorgen ook mijn eerste reservering gezet om weer naar de sportschool te gaan. Woensdagmorgen om 10.00 mag ik weer :D Wel heel rustig en heb al wat geïsoleerde oefeningen op apparaten uitbedacht die ik wil gaan doen. Eens zien hoe mijn lichaam dat gaat houden.

Nope, 3x per dag 2 paracetamol en een ibuprofen en als het beter gaat 1 paracetamol en 1 ibuprofen. Helpt wel iets maar het komt er met vlagen hard doorheen.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:55

@travel_me, als je broccoli gaat proberen zou je het eigenlijk met aromat moeten proberen veel mensen vinden dat lekker en dan wordt de stap naar kale broccoli misschien makkelijker. Ik eet graag broccoli en vind het koud ook prima.

@dilan, vervelend dat je meer trek hebt. En wat toevallig ik ga na de zomer ook weer naar school! (Ben even oud)

@kim fijn dat je je doelen gehaald had!

@mara wat lastig dat je zo in de knoop zit op zich wel fijn dat je vriend aangeeft dat hij je mooi vind maar lastig dat je daardoor gaat twijfelen, uiteindelijk doe je het voor je zelf.

@Jolien, ja denk dat ik idd meer naar rijstgerechten moet kijken en dan vervangen.
Misschien toch een tijdje even afwegen om te kijken waar het aan ligt dat je hogere kcal hebt dan je zou willen?

@linoleum oliebollen heerlijk! Die kan ik ook wel elk moment van het haar eten!

@Imay wat vervelend hoop dat de dokter ongelijk heeft!

Ik heb besloten om naar de sportschool te gaan (buiten) kon de motivatie in huis niet vinden. Hoop dat het een beetje gaat met de hitte moet al om 19 uur.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:29

@Josien, Nee dat niet haha, wel geprobeerd het beperkt te houden. Dus een beschuitje en een koekje. Goed dat je even kcal bent gaan tellen om wat meer inzicht te krijgen. Soms verbaas je jezelf inderdaad nog! Als je toch wat sneller wil afvallen kan je daardoor ook makkelijker wat meer low-kcal keuzes maken. 10 dadels bijv. tikken best wel aan.

@Linoleum, Super fijn dat je je appartement lekker koel kan houden. Mij lukt dat normaal gesproken ook wel, maar gisteren de 'fout' gemaakt de deur open te zetten en dan loopt het snel op qua warmte :+ Wat fijn dat je weer naar de sportschool kan, misschien gaat het zelfs helpen voor je stuitje als je de juiste oefeningen doet! Risotto en oliebollen, lekkerrrr! <3

@IMAY, Oh wat verschrikkelijk balen zeg! Een hernia gaat flink impact hebben -O- Gelukkig kan je maandag terecht, flink duimen dat het uiteindelijk toch meevalt. Sterkte met de pijn :(:)

@Twilight, Pfoe dat zal wel warm geweest zijn nog! :oo Hoe ging het sporten?

Nou al met al gisteravond tijdens de grill minder gegeten dan verwacht, dus de schade gisteren viel reuze mee. Zo zie je maar, ik had uiteindelijk niet zo in de knoop met mezelf hoeven zitten :Y) Weer een leermoment!

Vandaag op de planning:
O: 200gr magere kwark met 50gr kersen en 10gr whey crispy
T: appel-kaneel-kwarkkoek en 100gr meloen
L: Bananenpannenkoek van 1 banaan, 1 ei, 10gr whey cookies&cream en 10gr havermout, met 200gr magere kwark
T: 150gr kvarg en wat tomaatjes
D: Open lasagne met ricotta, paddestoelen en erwtjes
T: Smart bar crunchy + protein bite
Totaal 1592 kcal

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:00

@Mara: ja uiteindelijk nog 5 km hardgelopen, maar met 29 graden was het geen pretje. Snap wel dat jij lichte oefeningen gedaan hebt en gewandeld. Dat was wel een meer verstandige beslissing dan die van mij..
Lastig zulke momenten, maar herkenbaar ook voor meesten denk ik. Vaak zit je wel gewoon op de goede weg, dus moet je er doorheen, maar is echt om gek van te worden. En een dagje de strijd opgeven moet kunnen toch. Helemaal als je de hele tijd erge honger hebt, dan blijf je daar toch aan denken.. Morgen weer een dag (edit: Lees net je volgende bericht).. Heel fijn dat het reuze meeviel. Soms moet je inderdaad gewoon een zie je wel momentje hebben :)
Mooi lijstje! Jij eet ook best veel eiwitten of lijkt dat zo? :)

@Kimmie: Oh ja hopelijk mag je inderdaad dan ook Havo en Vwo lesgeven. Is weer wat anders :) Watergevecht was echt top. Helemaal zeiknat, maar ach :)

@Dilan: Heel goed dat je weer een studie wil gaan doen! Leeftijd maakt niks uit. Ik ben 28 en wil eigenlijk ook weer een studie gaan oppakken.

@Catilja: helaas… Ik heb hier juist meer honger..

@Josien: Misschien toch eens een paar dagen alles afmeten en kijken of je inschatting klopt? Ik heb soms dat ik denk dat mijn pasta salade maar 200 gram is, terwijl die 400 is. Ja dan krijg je echt ontzettend veel binnen. En boter enzo tikt ook flink aan.

@linoleum: Oei.. Maar ja de afgelopen 3 maanden heb je t niet in restaurants kunnen uitgeven dus wel prima dan toch :) Denk dat je iig heel blij met je waren :) :)
Wat heerlijk dat het bij jou niet zo warm is. Ik smelt hier XD
Lekker gepland van de sportschool. Meteen weer (rustig) aan de bak :)

@Immay: Oeiiii dat klinkt niet goed. Hopelijk werken de pijnstillers een beetje en weten ze snel wat er aan de hand is

@Twilight: Goede tip! Ga dat binnenkort een keer proberen :)
Hoe was het bij de sportschool?

---------------------------------------

Hier gaat het wel oké. De warmte trek ik erg slecht, dus ben niet zo actief. Gelukkig is het morgen weer redelijk voorbij. Qua gewicht was ik de afgelopen maand niet echt blij. Zat een maand geleden (toen deed ik 2x per week hardlopen) op 62,4 maar dit is gedurende de maand alleen maar hoger uitgekomen. Ik gok omdat ik meer ben gaan sporten (2x pw crossfit en 2x pw kickboksen). Daardoor meer spierpijn en vocht vasthouden. Plus ik zie een kleine verbetering in spiermassa. Niet gek dus, maar soms wel frustrerend. Twijfelde dan om toch weer mijn calorieën naar beneden te gooien. Af en toe 1 dagje gedaan, maar verder de 1950 aangehouden.
Vanochtend stond die weer op 62,4.. Dus ik was eindelijk weer blij met de weegschaal :) Nu nog even zo houden.
Er moet nog wel wat af, dus ik hou het de komende tijd maar gewoon op 1950. En dan zien.

Woensdagavond uiteindelijk nog hardgelopen met 29 graden, maar dat was echt teveel. Hoofd knalde bijna uit elkaar. Op het werk gister was het ook bloedheet en we hadden vrijwel geen gasten. Daarom in de middag watergevecht gedaan. Zeiknat, maar het was echt ontzettend leuk. Vandaag ben ik vrij, maar 2 andere lunchrooms wilden ook meedoen vandaag, dus heb gezegd: bel mij... Fiets ik snel ff heen en doe ik ook mee XD
Gisteravond zou ik eigenlijk kickboksen hebben, maar door het weer ging het niet door. Daarom vanochtend 6 km hardlopen. Eerste keer 6 km dus ik was echt blij :) (ook al had ik t bloedheet)

Lijsje vandaag:
O: 350 gr kwark met klein beetje cruesli, chia zaad en rood fruit
L: Proteine pannenkoeken
T: 3x knackebrod met philadelphia, kipfilet en komkommer
A: nog even keuze maken
T: komkommer met heksenkaas

Totaal 1860 (afhankelijk nog wel van avondeten
B: 40 min hardlopen, uurtje wandelen

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:06

Imay, je kan natuurlijk altijd bij huisarts nog vragen om extra pijnstilling. Volgens mij moet dat best wel mogelijk zijn. Vriendin van me zit, of ligt meer, ook thuis met hele erge rugklachten en krijgt sterkere pijnstillers van de huisarts. Hopelijk wordt het snel beter :(

Twilight, hoe was het sporten? Wel netjes dat je naar de sportschool gaat en als je thuis de motivatie niet kan vinden. En ik kan ook altijd wel oliebollen eten, ik heb er nog iets van 10 in de vriezer liggen, was ze helemaal vergeten :')

Mara
, haha ja de fout van op verkeerde moment deur open laten moet je niet maken :+ Ik heb net de deuren voor en achter een halfuur open gehad, nu alles weer strak dicht. Zit alweer met vest aan in huis :')
En wat goed dat je toch op gevoel gegeten hebt en dat minder was dan je van te voren had gedacht. Merk je toch dat mentaal wel wat veranderd is in je behoeften naar eten!

Leonie, wauw, ik ben onder de indruk dat je met die temperatuur bent gaan hardlopen. En heerlijk dat watergevecht! Leuk dat je ook zulke dingen kan doen met jullie personeel, zeker met dit weer. En heerlijk om dat getal op de weegschaal te zien zakken.

Gisteravond laat vroeg mijn vader of mijn vriend en ik vanavond komen barbecueën bij hun. Daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen! Wel alvast tegen m'n vriend gezegd dat ik de Bob ben en ik wil het houden bij 2 stukjes vlees, beetje salade en beetje stokbrood. Dus gewoon normale hoeveelheden.

Vanmorgen de dag ook alweer goed begonnen, halfuur gewandeld, boodschappen gedaan (frambozen in de aanbieding gekocht <3 ) en halfuurtje gelezen op het balkon. Nu zo weer aan het werk tot 18.00 uur. En al besloten dat als het later van zomer weer zo warm wordt, ik lekker om 6.00 's morgens ga wandelen, hopelijk tegen die tijd ook weer wat langer dan een halfuurtje.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:55

Lino, het was dus gezellig op het terras :D Klinkt heerlijk! Ik probeer inderdaad wel een stuk bewuster te worden in wat ik eet. Hoewel dat nog niet altijd goed gaat :P Oliebollen, heerlijk! Superfijn dat je je appartement lekker koel kunt houden.

Castilja, afvallen gaat goed, nou ja, beter gezegd: ik heb besloten dat dat niet meer hoeft. Ik voel me prima zo, maar ik blijf natuurlijk wel gezond eten en als ik dan nog wat afval, vind ik dat helemaal niet erg, maar het is niet het doel meer.
Ik heb niet heel erg last van geen trek hahaha :') Vervelend dat het weer bij jou wel zo'n invloed heeft op je eetlust.

Dilan, welke studie ga je oppakken? Interessant dat ze smaken naar de Burger King :') Vervelend dat je meer trek hebt.

Mara, dit filmpje legt dit wat beter uit dan ik dat kan: https://www.facebook.com/watch/?v=593132284801370. Overigens leer ik het vanuit targetten en niet met de zweep aan de andere kant naar me toe wijken.
Klagen mag hoor! Ik denk overigens dat wij allemaal jouw onzekerheden wel herkennen. Heel fijn dat je vriend aangeeft dat hij je sowieso mooi vindt, maar ik snap wel weer dat je daardoor toch gaat twijfelen. Afvallen doe je toch voor jezelf.

Josien, haha ja! Ik vind dat gewoon perfect als tussendoortje als ik honger heb, ik moet inderdaad wel echt opletten dat het niet te veel wordt.
Wat zijn Oh My Guts maaltijden? Ik denk idd ook dat het goed is om een paar dagen alles af te wegen, dan krijg je toch een beter inzicht.

Imay, wat schrikken gisteren! Heel vervelend, hopelijk heeft de dokter ongelijk! Misschien kun je hem vragen om extra pijnstilling?

Twilight, oef dat zal warm zijn geweest! Hoe was het sporten?

Leoni, jezus, met die temperatuur hardlopen is misschien iets te fanatiek.

Gisteren wel gefietst, maar even vergeten dat ik alleen gezonde keuzes zou maken icm op kcal letten :') Ik zit soms nog zo in de mood van alleen naar kcal kijken, dat moet ik even beter gaan onthouden. Overigens ook te hoog in kcal uitgekomen.
O: twee boterhammen met boerenmetworst en mortadella. (267)
L: haring, twee boterhammen met kaas en halfvolle melk. (522)
T: mandarijntje. (35)
T: cola. (paard was weer eens ontploft, dit keer bij mij, dus voor de schrik kreeg ik dit van een stalgenootje. Ik stond natijd helemaal te trillen dus weer even tot rust komen. (84)
T: split. (65)
T: kersen. (54)
T: fruitesse. (85)
A: scholfilet en maaltijdsalade. (741)
T: fruitsalade, witte chocolade en pindarotsje. (221)
B: 5000 stappen, 10 minuten fietsen en 60 minuten paard verzorgen.
Totaal kcal: 2083.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:40

@Janine: Hoe is het met je kat? Meestal als ik het gevoel heb dat het niet helemaal goed gaat met die van mij, dan klopt dat wel.

@Kim: Die mihoensalade klinkt heel lekker! Hoe gaat het met al je schoolwerk? Beetje te doen met deze hitte? Ik ben ook hard aan het studeren maar vind het heel zwaar zo met de warmte.

@Travel_me: IJs is een eerste levensbehoefte met dit weer, dus ik begrijp volkomen dat je dat hebt genomen. Calorieen zijn lastig te bepalen als je opeens meer gaat sporten, daar weet ik alles van. Het is even een beetje aftasten wat werkt. Vooral consistentie is daarin belangrijk en dan goed kijken of je genoeg (maar niet te snel) afvalt of dat je toch meer richting onderhoud zit dan je denkt. Je watergevecht klinkt super leuk! Heb ik al zo lang niet gedaan, lijkt me heerlijk om je innerlijke kind wat ruimte te kunnen geven. Gefeliciteerd met je 6 km!

@Twilight1: Oeh grapefruit, dat heb ik al lang niet gehad, heerlijk!

@Lis_Ol: Gefeliciteerd met het bereiken van je doel! Super goed! Mooie lijstjes

@m9ara: Ja, dat is ook de insteek, dat ik minder honger heb als ik wat hoger in vetten ga zitten. Die in de knoop momentjes herken compleet. Er zit soms ineens een groot verschil tussen hoe ik er feitelijk uit zie en hoe ik mezelf zie. En als ik wel tevreden ben voelt het alsof het meteen weer weg is als ik een paar dagen "slechter" eet. Als je wat motivatie nodig hebt, er over wil sparren of je ei kwijt wil kun je me altijd een berichtje sturen.

@Lino: Goed dat je voor je werk gaat wandelen! Merk je er al profijt van? Je rendang klinkt heel lekker! Mijn Indonesische familie wordt waarschijnlijk gek als ze het horen maar ik ga het denk ik ook een keer uitproberen. Goed dat je je hebt kunnen inhouden bij de BBQ! Waar zijn de frambozen in de aanbieding?

@Dilan: Balen dat het wat matig gaat, even op onderhoud eten is niet zo erg toch? Vooral als het trainen wel heel lekker gaat.

@Castilja: Ik heb ook absoluut geen honger met dit weer, eerder constant een soort misselijk, maar dat kan ook aan de vetten liggen die ik nu meer eet.

@Josien_: Ik denk dat het voor jou wel goed is om juist dingen te gaan afwegen, inschatten is heel erg lastig. Ik track al jaren mijn calorieën, maar als ik dingen inschat en ik weeg het toch even af, zit ik er eigenlijk 8/10 keer compleet naast :+. Met 10 dadels zit je al zo rond de 400-600 calorieën (verschilt welke soort je had). Je "soort appeltaartje" klinkt super lekker!

@IMAY1990: Oh jeetje, sterkte... -O-

Hier liep mijn planning even anders. Ik wilde eergister low carb eten, maar dat is niet helemaal gelukt. Om 18:00 uur (vlak voordat ik wilde gaan koken) belde mijn vader om te vragen of ik mee uit eten ging. Daar zei ik natuurlijk geen nee tegen. We gingen eerst op terras borrelen, toen heb ik het goed volgehouden op spa rood, maar toen we uiteindelijk bij het restaurant op terras zaten en iedereen aan de cocktails ging, heb ik me toch niet kunnen inhouden en heb ik uiteindelijk een Aperol Spritz gehad en een klein glaasje witte wijn. Verder had ik de hele maand nog niet gedronken en ik wil dat eigenlijk graag zo doorzetten. Dus 1/2 keer in de maand alcohol maar verder niet. Qua eten was het niet echt low carb :Y).

Vanmorgen op de weegschaal gaan staan, ben in een week 1 kilo aangekomen, sowieso vocht vanwege het creatine laden wat ik heb gedaan afgelopen week. Ik drink nu 4 liter water per dag, ben helemaal zacht en heb veel vocht onder mijn huid. Ik ben benieuwd wanneer dat wegtrekt. Maar ik vind ik het niet zo'n probleem en ik ben gewoon heel tevreden met hoe ik eruit zie. Tuurlijk vind ik het prettig om wat droger te zijn, maar dat komt wel weer als ik dat vocht weer kwijtraak en weer consistent gezond ga eten. Vandaag heb ik helemaal geen honger, heb tot 14:30 gevast zonder moeite terwijl ik een hele zware workout heb gedaan vanmorgen (hardlopen, 200 squats, 120 push-ups, 100 sit-ups) en 7 km had gewandeld. Ik ga mezelf vandaag niet pushen om veel te eten, maar ik probeer zo toch wel even een lichte salade naar binnen te werken. Morgen heb ik een rustdag. Heb nu weer 3 dagen achter elkaar gesport.

Lijstje voor vandaag:
L: 3 gebakken eieren met 30 gram schouderham, 155 gram cottage cheese, 50 gram radijs en dille
T: Pro-bar eiwitreep
A: salade van 100 gram makreel, 120 gram komkommer, 55 gram puntpaprika en 50 gram radijs
T (optioneel): skinny peach frozen yoghurt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:30

Oooh jakkes, ik las hier iets over bloemkoolrijst en broccollirijst...
Ik eet werkelijk NIKS waar bloemkool in zit :') Ik vind het zó ranzig!
Vorig jaar januari was ik nogal ziek en m'n vader kwam elke dag te klussen aan mijn bijkeuken dus die nam dan eten mee van huis. Heel lief... En op een dag ook een toetje, karamel. Dat toetje had ik geen trek meer in dus dat at ik de volgende ochtend. En het was niet heel vies, maar de structuur... Iets klopte gewoon niet :') Het was dus een papje met een basis van bloemkool. Ik kon het niet benoemen, maar ik trok de structuur niet. Zo diep zit dat.
Broccoli vind ik niet zo'n ramp, dat hoef je niet zo door te koken om er een soort van smaak aan te krijgen. Maar de rijst!!! Ik ging creatief aan de slag met ei en broccoli rijst en nam dat een dag later mee naar het werk. HET STONK!!!
Deed het thuis ook, maar daar was het warm :')

@ Mara, lastig hoor zulke momenten. Vooral als je vriend dan ook nog met zoiets liefs komt! Toch even tijd nemen om voor jezelf te bedenken wat je uiteindelijke doel is en waarom dat je doel was. Misschien is het zaak je doel bij te stellen omdat je gaandeweg bent verandert... Ik weet niet waar je vandaan komt en waar je precies heen wilt, maar een getalletje op de weegschaal is niet allesomvattend.
Misschien aanvullende maten gaan nemen? En je meer focussen op wat je daarin stoort?
En misschien is het fijn om even een paar dagen heel basic te gaan eten (Paleo bijvoorbeeld) om je lichaam even alles te geven wat van oorsprong nodig had. Dat het achteraf niet zoveel buikpijn had hoeven kosten is natuurlijk heel fijn. Maar ik denk dan zelf altijd: Ergens knaagt er toch iets...

@ Josien, dat appeltaartje klinkt geweldig! Zal een dezer dagen ook weer even mijn nootjes branden, dan ga ik iets soortgelijks doen met aardbeitjes. Alleen dan zonder verwarmen :')

@ IMAY, harrejakkes... Dat is echt vet niet leuk zeg! Ik hoop dat je huisarts er naast zit!

@ Travel_Me, sportief zijn is altijd heel mooi natuurlijk! Maar pas je wel op jezelf met deze hitte? We gaan onze paarden ook niet keihard aan het werk zetten met dit weer, stratenmakers en alle andere buitenwerkers zonder airco doen rustiger aan... Dan mag jij dat ook best... ;)

@ Linoleum, knap dat je zo met een BBQ om kan gaan zeg! Ik heb volgende week eentje, echt wel zin in... Maar tegelijk zie ik er ook als een berg tegenop. Stel dat ze geen kip hebben, dan ben ik de sjaak :') Ik ga niet tellen die dag, misschien neem ik ook best een stokbroodje.... Maar toch... :+ Ik weet nog niet hoe ik hier mentaal mee om moet gaan :')

@ Maanlicht, mijn gevoel speelde één keer 's avonds op. Omdat ik haar twee keer vreemd had horen kuchen. Dat doet ze nu heel af en toe. Maar ze rent door de tuin, achter vliegjes aan en eet en drinkt goed. Uiteraard ben ik gaan Googlen :') En kwam ik hier op Bokt uit bij iemand die het kon filmen, die kat ging er wat (understatement, hoestbuitje van een halve minuut) heftiger in maar dat bleek gewoon een dwarse haarbal :+ Misschien dat ik nog wat pasta haal. Maar ik denk dat de veroorzaker mijn vitamine D tekort is :') Ik draai al 2 weken op 3000IE per dag zonder mijn aanvullende 25.000IE ampul die ik eens per een/anderhalve week neem. Ik begin het namelijk ook enorm in mijn gezicht te zien, dat weer volloopt met pukkels. Die zijn weg als ik regelmatig zo'n shot neem.
Maar goed, huisarts wil er verder niets van weten, dus een oorzaak geen idee, voor je dat vraagt :P Dus ik doe zelfdosering :')
Ruim twee weken geleden hoorden wij dat onze locatiemanager per 1 juli zou stoppen. Daar was ik gewoon echt serieus depri van! Een wolk van somberheid in mijn hoofd. Ik kom thuis van stal, ik ga douchen... Trek m'n kastje open en zie daar ampullen liggen. Dus daar heb ik toen de laatste van gepakt en die wolk van somberheid verdween als sneeuw voor de zon. En nu heb ik natuurlijk niet de druk van het werk, waardoor ik het minder goed herken.

Tsjah... die warmte he...
Ik ben lekker verkleurd de afgelopen dagen :Y) Vind het best wel genieten zo vakantie vieren. Maar ik doe iets te weinig. Gelukkig is het morgen eerst weer voorbij. Doel is morgen het kozijn helemaal af te schuren en dan maandag (het zou dan droog moeten zijn) te kunnen schilderen... Ben benieuwd, mijzelf kennende lukt dat vast niet :+

Ik heb gisteren een briljante ontdekking gedaan bij de Jumbo; Teisseire Pina Colada siroop zonder suiker :Y) Loooove it! Echt even lekker voor de afwisseling, uiteraard met spa rood.
De rest van de dag lekker op water.

Deze week valt het wegen telkens weer tegen, dus ik heb de tip die ik eerder kreeg over het gemiddelde vanochtend in de praktijk uitgevoerd. Superleuk! Ik heb een derde (ja echt, dit afvallen wordt administratief keigoed vastgelegd _O- ) app geinstalleerd en rekende alles per week uit naar een gemiddelde en toen ik dat invulde bleek ik toch echt wel elke week goed af te vallen! :+ Dat geeft echt een enorm stuk houvast!

Vandaag afgesproken met een vriendin, dus ik heb een baksel meegenomen met aardbeitjes, nou dat viel ook echt in goede aarde. En is gewoon super handig als je wilt afvallen :') Zelf iets gezonds meenemen :Y)

De hele week natuurlijk al mega veel zin in soep met brood. Want dat is warmweereten, naast salade natuurlijk. Dus vanavond Tomaat Oregano soep (zo'n pakketje van de appie) gemaakt, met ballen er in. :+ En daarnaast keto broodjes, met 1,2 gram koolhydraten per stuk. Heel erg lekker! Plakje kaas er tussen en smullen maar. Omdat er psylliumvezels in zitten is het wel een kwestie van goed drinken erbij :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:44

Kimmie, niet een heel erg slecht lijstje toch wat je gisteren plaatste? En in een nieuwe mindset komen is lastig, gewoonten zitten er vaak goed in gebakken :')

Maanlicht, ik heb met werk zelf echt nog wel heel erg last van mijn rug, dus het is wel erg fijn om dan wat te wandelen. En ik vind voor werktijd mentaal ook wel erg lekker, de werkdag beginnen met al nuttige dingen achter de rug. En de rendang is absoluut geen echte rendang, maar maakt het niet minder lekker :D De frambozen zijn dit weekend nog in de aanbieding bij de AH! 2e halve prijs.
Ik zou ook geen nee zeggen als ik uit eten wordt gevraagd. En ik zou me ook niet al te veel inhouden. Dus groot gelijk dat je gewoon een paar drankjes genomen hebt. Goed dat je wel weet dat het vocht is, die kilo. Gaat er vanzelf wel af.

Janine, grappig die verschillen in smaak, bloemkool was eerder ongeveer de enige groente die ik at, dus mijn moeder heeft heel wat bloemkool voor mij gemaakt :') Me inhouden met barbecue kan ik redelijk makkelijk, zeker met vlees, ben niet zo'n fan van de traditionele hamburgers, worstjes en karbonades die erop gaan. Maar als er dingen als biefstuk of vis op liggen, dan eet ik wel teveel..
Leuk van zulke ontdekkingen in de winkel! Met spa rood is het ook echt frisdrank.

Ik stond net op het punt om te gaan wandelen. Deed de voordeur achter me dicht en ik kreeg een melding dat er binnen paar minuten regen werd verwacht. Dus zit nu maar even op Bokt te wachten tot de onweersbui voorbij is en dan ga ik even wandelen. Het begint alweer lichter te worden.

Gisteren met barbecue mooi rustig aan gedaan, 3 stukjes vlees, flesje witbier, beetje stokbrood en beetje salade. Overdag goed opgelet, dus volgens mij mag ik tevreden zijn.
Voor vanavond heb ik om op de bank te snacken een lading groenten gehaald met hummus en tzatziki, mooi even beetje gezond snacken. Morgen gaan we waarschijnlijk even in de stad lunchen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 11:26

Linoleum, het was bij mij een kwestie van tijd zeg maar... Wij moesten vroeger altijd alles proeven en proberen. In de loop der jaren ben ik wat verwend geraakt denk ik :')
In ieder geval begon ik bloemkool steeds ranziger te vinden, dus daarvoor begon m'n moeder iets er bij te maken voor mij :') Spruiten gebeurde hetzelfde mee, maar dat was pas na m'n 16e denk ik _O- Dat was vanaf haar vrijwillig, als er geen ander aanbod was at ik ze wel. Gekookte wortels waren nooit oké, dan kreeg ik er altijd rauwe wortels bij.

Maar ik denk dat het vooral kwam omdat ik ook heel veel groentes zonder morren at. Mijn zusje at bijvoorbeeld geen andijvie, nou daar kan ik me wel kapot in eten. Vind dat zo lekker! Prei precies hetzelfde eigenlijk.

Als kind moet je toch eerst smaak ontwikkelen voordat je echt kan zeggen of iets wel of niet lekker is.

Vis is niet zo ongezond toch :P Lekker gekruide zalm met vel in een folietje op de bbq <3 Of zelf bereide lamskoteletjes <3
Maar de worstjes en burgers doen het bij mij ook altijd goed. Deden eigenlijk... als m'n huid weer op orde is kan ik misschien een kleine uitzondering maken voor een stukkie varkensvlees.
Maar ik ben een echte bourgondiër, vlees is life... :o

Ja met spa rood is het inderdaad een frisdrank, alleen kan je er dan wél zelf van bepalen hoe zoet je het maakt. Ik drink misschien eens per twee maanden een glas cola. Maar dan wel zero :+
Ik vind nagenoeg ALLE frisdranken veel en veel te zoet. Crystal Clear ook, zoooo vies.

Hier hebben we net twee buitjes gehad, ik heb alle deuren tegen elkaar open. Het is in huis al anderhalve graad afgekoeld. Beneden dan, boven vast niet :(
Ik rij zo even naar het tuincentrum in de hoop dat ze aardbeienplantjes hebben en dan moet ik daarna eigenlijk toch weer gaan schuren :|

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 11:36

Janine, ik en m’n zusje waren beide als kind moeilijke eters, tegenwoordig lusten we beide eigenlijk alles. Alleen pasta gaat er nog steeds absoluut niet in :')

En vis van de barbecue is op zich niet ongezond, maar als je er drie keer zoveel van eet, is het toch niet helemaal verstandig meer :+

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 11:50

@Janine: Ja, bloemkool is vreselijk qua geur, daarom eet ik het weinig. Als je er soep van maakt valt het nog wel mee als je het goed op smaak brengt, en verder eet ik het rauw wel graag. Broccoli heb ik ook minder problemen mee, al vind ik het wel echt een saaie groente. Bijzonder dat vitamine D zo'n verschil kan maken he? Ik heb een paar jaar geleden ook een tekort gehad, was heel depri ervan. Nu slik ik het in de donkere maanden bij, en probeer ik met dit soort dagen veel buiten te zijn.

@Lino: Ik had hetzelfde haha. Wil ook graag even gaan wandelen, maar regen. Goed dat je rustig aan hebt gedaan met de bbq!

Ik ben alweer 300 gram kwijt sinds gister :+, dus ik neem het niet zo serieus, haha.
Zo naar de AH voor gezonde boodschapjes, altijd wel weer heel motiverend als je gezonde dingen in huis hebt.
Ik zit nog steeds in de knoop met het UWV. Mijn neiging is met dit soort ellende om mijn kop in het zand te steken en af te wachten, maar dan blijf ik piekeren en dus eetbuien krijgen. Eergisteren heb ik er goed over gepraat met mijn therapeut en dat zorgt voor veel rust en ik weet welke stappen ik moet zetten. Meteen ben ik dan ook van de (dagelijkse) eetbuien af. Ik ben nu bezig met het schrijven van een bezwaar brief. Had dit nooit verwacht van zo'n organisatie...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 12:46

Maanlicht schreef:
@Janine: Ja, bloemkool is vreselijk qua geur, daarom eet ik het weinig. Als je er soep van maakt valt het nog wel mee als je het goed op smaak brengt, en verder eet ik het rauw wel graag. Broccoli heb ik ook minder problemen mee, al vind ik het wel echt een saaie groente. Bijzonder dat vitamine D zo'n verschil kan maken he? Ik heb een paar jaar geleden ook een tekort gehad, was heel depri ervan. Nu slik ik het in de donkere maanden bij, en probeer ik met dit soort dagen veel buiten te zijn.

@Lino: Ik had hetzelfde haha. Wil ook graag even gaan wandelen, maar regen. Goed dat je rustig aan hebt gedaan met de bbq!

Ik ben alweer 300 gram kwijt sinds gister :+, dus ik neem het niet zo serieus, haha.
Zo naar de AH voor gezonde boodschapjes, altijd wel weer heel motiverend als je gezonde dingen in huis hebt.
Ik zit nog steeds in de knoop met het UWV. Mijn neiging is met dit soort ellende om mijn kop in het zand te steken en af te wachten, maar dan blijf ik piekeren en dus eetbuien krijgen. Eergisteren heb ik er goed over gepraat met mijn therapeut en dat zorgt voor veel rust en ik weet welke stappen ik moet zetten. Meteen ben ik dan ook van de (dagelijkse) eetbuien af. Ik ben nu bezig met het schrijven van een bezwaar brief. Had dit nooit verwacht van zo'n organisatie...

Nou, ik pas ook voor de soep hoor :')
Je hoort echt extreem veel mensen die een gebrek hebben aan vitamine D en helaas ook extreem veel mensen wiens huisarts het niet zo'n probleem vindt... :(
Bij mij is het echt extreem geworden sinds ik Pfeiffer heb gehad vorig jaar. Daar is het een en ander mis gegaan, zonder bloedonderzoek zijn er 3 soorten antibiotica in mij gepompt :+ Dus ik denk dat ik van binnen een beetje kapot ben daardoor :+
Komt bij dat ik een vrij donkere huid heb voor een persoon met zover bekend een volledig witte bloedlijn :+ Dus ik neem vermoedelijk ook al veel minder op (ik kan met gemak een uur in de volle zon zonder creme en niet verbranden). Doe je zonnebrandcreme op, las ik gisteren, maak je al snel 96% minder vitamine D aan. :7
In datzelfde artikel las ik dat je met dit weer een half uur onbeschermd in de zon moet doorbrengen om 400IE aan te maken, terwijl je 800IE nodig hebt per dag....

Oooh die kleine verschilletjes op de weegschaal...
Ik sta soms binnen 5 minuten 5 keer op de schaal en 5 keer een ander getal. Heel erg frustrerend, maar ik neem gewoon het laagste :') Soms geeft hij ook 5 keer hetzelfde getal :+
En de afgelopen dagen deed hij niets anders dan twijfelen, dus echt snel knipperen met om en om een ander getal. Vanochtend 98,8 en 100... :\ Laatste keer stond er 99,9... Dus yay... die heb ik genoteerd :') Het zal niet meevallen met dit warme weer...
Maar geniet gewoon van zo'n momentje! Je gaf gisteren nog aan dat je met dat creatine laden bezig was en nog vocht kwijt moest raken... Dit kan toch zomaar zo'n geval zijn! Lekker doorgaan met wishful thinking zou ik zo zeggen :P

Grappig, zo herkenbaar dat stappen zetten! Ik heb er met coaching ook vaak gesprekken over. Dat is dan wel werkgerelateerd. Maar je hebt soms gewoon momenten dat je het idee hebt dat je tegen alleen maar muren aan loopt en er nergens een deur te bekennen is.
En dan leer ik aan de hand van die situaties om de deur op te zoeken en te openen. In mijn geval gaat het doorgaans om eerst binnen te kijken en te 'groeten' om dan vervolgens samen stappen te gaan zetten. En dat is moeilijk hoor, want ik heb altijd het idee dat stappen meteen zichtbaar moeten zijn (het was jullie vast nog niet opgevallen :roll: ). Terwijl babysteps ook stappen zijn... Wat kleiner, maar je komt er dan ook wel!
Waar ga je nu precies bezwaar tegen aantekenen?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:59

Is je weegschaal wel in orde en staat ie op gelijke ondergrond? Binnen een paar minuten zoveel schommelen kan bijna niet. Ik heb wel dat als ik op verschillende plekken in mijn huis sta, mijn weegschaal iets anders aangeeft. Ik houd het gewoon op die ene tegel in de badkamer, dan zit ik altijd wel goed.

Ja, het is echt lastig, je wil vooruit, het liefst met 10 stappen tegelijk, maar zo werkt het niet inderdaad. Even kort wat er is gebeurd met het UWV: Ik heb een WIA uitkering want ik ben (tijdelijk) arbeidsongeschikt vanwege burn-out en angststoornis. Ik zit inmiddels 2,5 jaar thuis. Nu ben ik na diverse trajecten eindelijk klaar om rustig wat werk op te gaan bouwen middels een proefplaatsing. Dit houdt in dat ik 2 maanden onbetaald bij een werkgever aan de slag ga en zelf rustig kan opbouwen in uren. Na die twee maanden moet de werkgever mij een contract aanbieden of laten gaan. Heel prettig dus voor zowel mij (geen druk) als de werkgever. Nu heeft de verzekeringsarts ineens besloten dat ik weer volledig arbeidsgeschikt ben en dat ik vanaf 20 september geen uitkering meer krijg, dus vanaf dan heb ik geen inkomen. Hierdoor word ik gedwongen om zo snel mogelijk fulltime te gaan werken omdat ik anders niet rond kan komen. Heel krom dus. Het doel van re-integratie lijkt me om iemand rustig klaar te maken om weer in het werkend leven te komen, niet de druk opvoeren om zo snel mogelijk geld te verdienen omdat je anders een probleem hebt. Dus de frustratie zit hoog bij me.

Ik zal nog even mijn lijstje plaatsen voor vandaag:
L: omelet van 2 eieren en 125 gram hamblokjes met 80 gram Hüttenkäse en 1/4 komkommer
T: Starbucks coconut based iced cappuccino, 20 gram amandelen, 200 gram watermeloen
A: salade van gerookte makreel, gekookt ei, komkommer, avocado, trostomaatjes en Yofresh
T: 150 gram volle kwark met 300 gram magere kwark en 100 gram kersen
B: 7 km wandelen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 14:42

Maanlicht schreef:
Is je weegschaal wel in orde en staat ie op gelijke ondergrond? Binnen een paar minuten zoveel schommelen kan bijna niet. Ik heb wel dat als ik op verschillende plekken in mijn huis sta, mijn weegschaal iets anders aangeeft. Ik houd het gewoon op die ene tegel in de badkamer, dan zit ik altijd wel goed.

Ja, het is echt lastig, je wil vooruit, het liefst met 10 stappen tegelijk, maar zo werkt het niet inderdaad. Even kort wat er is gebeurd met het UWV: Ik heb een WIA uitkering want ik ben (tijdelijk) arbeidsongeschikt vanwege burn-out en angststoornis. Ik zit inmiddels 2,5 jaar thuis. Nu ben ik na diverse trajecten eindelijk klaar om rustig wat werk op te gaan bouwen middels een proefplaatsing. Dit houdt in dat ik 2 maanden onbetaald bij een werkgever aan de slag ga en zelf rustig kan opbouwen in uren. Na die twee maanden moet de werkgever mij een contract aanbieden of laten gaan. Heel prettig dus voor zowel mij (geen druk) als de werkgever. Nu heeft de verzekeringsarts ineens besloten dat ik weer volledig arbeidsgeschikt ben en dat ik vanaf 20 september geen uitkering meer krijg, dus vanaf dan heb ik geen inkomen. Hierdoor word ik gedwongen om zo snel mogelijk fulltime te gaan werken omdat ik anders niet rond kan komen. Heel krom dus. Het doel van re-integratie lijkt me om iemand rustig klaar te maken om weer in het werkend leven te komen, niet de druk opvoeren om zo snel mogelijk geld te verdienen omdat je anders een probleem hebt. Dus de frustratie zit hoog bij me.

Ik zal nog even mijn lijstje plaatsen voor vandaag:
L: omelet van 2 eieren en 125 gram hamblokjes met 80 gram Hüttenkäse en 1/4 komkommer
T: Starbucks coconut based iced cappuccino, 20 gram amandelen, 200 gram watermeloen
A: salade van gerookte makreel, gekookt ei, komkommer, avocado, trostomaatjes en Yofresh
T: 150 gram volle kwark met 300 gram magere kwark en 100 gram kersen
B: 7 km wandelen

Volgens mij deugt de ondergrond wel, van in de badkamer wordt hij waarschijnlijk slechter. En het laminaat kraakt niet, dus er zit geen ruimte in. Vloer is van beton.
Misschien heeft de weegschaal mijn onzekerheid wel geadopteerd... :Y)

Wat een ontzettend rare beslissing van die verzekeringsarts zeg... Lijkt mij inderdaad ook niet helemaal de bedoeling. En gezien je indicatie ook verre van slim om zo te communiceren...
Succes met je bezwaarschrift, al lijkt me dat een eitje ;)
Wat je ook schrijft, als je maar noteert dat je bezwaar indient tegen beslissing x, dan moeten ze het opnieuw bekijken. Althans, zo was dat bij de WOZ bezwaren.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:49

Janine, gelukkig valt het waarschijnlijk mee met je kat. Wiebelt je weegschaal verder ook niet? Dan kan het namelijk ook zijn dat het gewicht wat hij aangeeft wisselt.

Jip, het gaat gelukkig al wat beter! Ik heb soms nog veel last van hoofdpijn, maar al een stuk minder erg dan eerst. Ik ben nu twee keer bij de psychosomatisch therapeut geweest en ik denk dat het zo goed voor me is. Het eerste waar we nu mee bezig zijn is voelen. Dat klinkt heel stom, maar normaal gezien doe ik niet aan voelen :') Ik ga meteen dingen doen. Nu moet ik bepaalde oefeningen doen waarbij ik moet gaan voelen, maar niet meteen mag gaan aanpassen en blijven focussen. Ik voel me aan de ene kant totaal akward als ik bezig ben, maar ik denk dat dit me op heel veel vlakken enorm gaat helpen. Gelukkig is mijn kamer vrij koel. Heb nu wel een ventilator aan en dan gaat het. Maar ik ben wel constant vreselijk jaloers op iedereen die lekker buiten aan het zonnen en zwemmen is bij ons in de tuin en ik die binnen zit en moet leren. Maar goed, nog een weekje en dan ben ik als het goed is klaar. Wat een ontzettend rare beslissing van de verzekeringsarts zeg |o

Leonie, ijs is helemaal niet erg hoor met dit weer, gewoon lekker pakken.

Twilight, bah grapefruit ;) Nee grapje, geniet ervan haha.

Lino, goed dat je voor je werk gaat wandelen! Knap dat je zo goed met een bbq om kan gaan!

Dilan, balen dat het niet zo lekker gaat, maar even op onderhoud eten is ook helemaal niet erg.

Josien, dat appeltaartje klinkt heerlijk!

Ik kan bloemkool en broccoli wel aan, maar gewoon gekookt vind ik het niet heel lekker. Bloemkool wel met kaassaus haha of allebei in een ander gerecht.

Lijstje van gisteren ga ik maar niet delen, uitgebreider geluncht, tussendoor een ijsje en 's avonds afgesproken met vrienden en daar ook wat ongezonde dingen op.
Net wel een afspraak gemaakt bij de sportschool, maandag heb ik eerst een les Zumba en daarna krijg ik een rondleiding. Heel fijn en heb er zin in. Buiten het feit dat ik geen ritmegevoel heb en nu al voor de les vrees :') Ik weet niet of jullie dat filmpje kennen van een dansgroep waarbij één vrouw constant de verkeerde kant op loopt en verkeerde pasjes doet? Ik denk dat ik dat ga zijn _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:06

Janine1990 Ah, onkruid weghalen echt een pokkewerk :P
En whaha, zo herkenbaar. Ineens is z'n reep chocolade gewoon op? :')

Twilight1 Fijn dat het goed ging! Altijd een lekker gevoel toch! *\o/*

Lis_Ol Fijne lijstjes heb je :) Ik houd echt van die kwark <3

m9ara Oooh, heerlijk lijstje wel, en je mag jezelf af en toe wel verwennen toch!

Travel_me Was het leuk? Veeel te heet, bij ons op het werk was het ook echt niet te doen..

Meer tijd om bij te lezen heb ik even niet haha, Ik ben echt te druk geweest. En wat was het warm. Het was bij ons op het werk vrijdag toen ik binnen kwam om 5;00 al 36 graden op de thermostaat. Gelukkig gaan ze er iets aan doen want dit is echt niet oke..

Verder niet meer geskeelerd, vandaag weer voor het eerst een rondje. Met een vriendinnetje naar haar paard, paard lekker gewassen, en totaal dus 16km geskeeleerd :)

Ik ben niet meer echt op mijn eten aan het letten lol, afgelopen week 3 keer gebbq't, vanavond ga ik uit eten met mijn date en morgen ga ik bbqen met mijn date haha. Helemaal slecht dus. Maar wel leuk!

Wellicht vanaf maandag weer een beetje gaan opletten.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:30

Linoleum, fijn om weer naar de sportschool te kunnen!
Ohh frambozen zijn lekker. Maar ik koop verse dus ook alleen in de aanbieding. :+

Imay, wat balen zeg! Beterschap!

Travel, pfff hardlopen met 29 graden :oo
Wel fijn de je gewicht weer zakt. Al kan het goed zijn dat je idd door krachttraining wat zwaarder wordt. :)

Maanlicht, lekker hoor, uit eten :9
Ik hield van creatine altijd veel vocht vast. Nu doe ik dat toch al snel hoor. Voel me er dan ook echt opgeblazen bij.
oliebol van t UWV zeg :\ Mijn ma heeft er ook problemen mee. Is afgekeurd voor veel arbeid, maar was vrijwillig bij de dierenambulance gaan helpen. Moest ze van het UWV mee stoppen :roll:

Janine, fijn dat je toch gemiddeld genomen afvalt :D

Fading, skeeleren is wel een fijne workout zo :j

Voor wie naar mijn opleiding vroeg: ik wil HBO Finance & Control gaan doen. :) Een deeltijdstudie. Als ik de financiën rond krijg tenminste.

Hier gaat t qua resultaten prima :D Vanochtend weer meting gehad. Schouders gegroeid, maar borst, taille en heupen geslonken. :)
Gewicht van 64,2 naar 63,8 kg gegaan deze week. Deze maand ongeveer een kilo afgevallen. Mag van mij lekker zo doorgaan. Dan ben ik in een half jaar op mn streefgewicht :)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 10:23

@Linoleum: Heerlijk om 6 uur wandelen! Is er waarschijnlijk ook nog bijna niemand op straat. :)

@Kimmie: Ja was zeker iets te fanatiek. Volgende keer sla ik gewoon een dagje over.
Wat vervelend dat je paard weer ontploft was. Was er iets gebeurd of gewoon vanuit het niks?
Leuk dat je een afspraak hebt in de sportschool :) Dat ritmegevoel herken ik XD Met boksen doen ze sommige combinatie zo makkelijk en ik denk alleen maar: Hoe dan? En doe ook tussendoor vaak verkeerde arm ....

@Jip: jaa watergevecht was echt leuk! Vooral omdat iedereen er ook vol in ging (haat het als mensen zich de hele tijd verstoppen). Qua calorieën is het inderdaad erg lastig. Ik denk dat ik gewoon dit nog even een tijdje ga volhouden en dan kijken wat er qua gewicht gebeurd. Kan dan altijd nog bijstellen.
Begrijp heel goed dat je het uit eten gaan niet afsloeg :):) En ook goed dat je je niet druk maakt dat je wat zwaarder bent, omdat je weet dat je het vocht is :)
Echt killing die work out. Hier gaan ze volgende week Murph doen.. Nou ik niet hoor XD Wil niet dood... Misschien dat ik nog wel even ga kijken als ik vrij ben
Wat een gezeik met het UWV.. Wel heel goed dat je een bezwaarbrief hebt geschreven.. Snap t gewoon niet van zo'n organisatie. Kost iemand gewoon energie en stress om niks.

@Janine: Ja zeker! Het was ook maar een half uurtje dus dat viel wel mee. Heb vroeger wielrennen gedaan en daar wel geleerd dat je gewoon door moet gaan wat er ook gebeurd XD
Goed bezig! Ook slim dat je iedere dag je gewicht bijhoudt. Bij mij schommelt het ook heel erg, dus dat kan frusterend zijn, maar als je het bijhoudt zie je wel een trend :)

@Fading: pfffff dat is echt niet vol te houden en gezond hoor. Gelukkig is het nu al wat minder warm.

@Dilan: Lekker bezig! Wat was je streefgewicht? Qua studie moet je dan ook veel naar school of is het in de avonden?

-----------
Ik had gister een mooi gevulde dag. Eerst Crossfit. Dat liep echt lekker en tijdens de WOD waren er maar 3 die het binnen de tijd haalden en ik was er 1 van. Echt blij dus :)
Daarna half dagje gewerkt en in de avond nog uurtje gewandeld. Dat was om 9 uur en was echt fijn. Heel rustig en stil overal.

Vandaag ben ik vrij en ik ben behoorlijk moe, dus doe niet al te veel. Heb vanochtend 3 km hardlopen op een wat hoger tempo en dat is het wel voor vandaag denk ik. Even wat uitrusten want morgen weer Crossfit. Plus moet ook echt even aandacht aan mijn blog besteden weer.

Lijstje gisteren:
O:350 gr magere kwark met rood fruit, chiazaad en heel klein beetje granola
L: 2 koolhydraatarme broodjes met philadelphia, kipfilet, ei, komkommer en avocado
T: 2 knackebrod met philadelphia, kipfilet en komkommer
A: burrito's met kip
T:225 gr magere kwark.

T:1954
B: uur crossfit, 4,5 uur werk horeca en 1 uur gewandeld.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 10:57

@Kim: Een psychosomatisch therapeut kan zeker helpen! Hopelijk heb je er wat aan. Voelen is inderdaad echt heel lastig. Dat ongemakkelijk wordt vanzelf minder, het zit namelijk alleen maar in de weg. Ik denk altijd dat ik dingen voel, maar dat is het probleem: het denken. Gelukkig kan ik mezelf er nu regelmatig even bij stilzetten: 'wat voel ik eigenlijk op dit moment'. Zonder het meteen te willen wegmaken of op te lossen. Zo maak je meer ruimte voor jezelf en je emoties. Als ik dat niet doe krop ik alles op en krijg ik dus eetbuien en/of voel ik me heel leeg. Veel plezier met Zumba morgen! Gewoon open ingaan, niemand doet het gelijk goed.

@Dilan: Ja, vocht vasthouden hoort nou eenmaal bij creatine. Als het goed is wordt dat geleidelijk minder. Bizar dat je moeder niet eens vrijwilligerswerk mocht doen.. Heel raar. Fijn dat je resultaten zo goed zijn, ga zo door!

@Travel_Me: Ja, die workout van vrijdag was een soort mini-Murph. We kunnen nu niet met veel mensen tegelijk pull-ups doen, dus vandaar de sit-ups. Vond ik niet zo erg haha. Lekker zo'n actieve rustdag vandaag. Even hardlopen is echt goed voor herstel.

Ik loop nu telkens naar CrossFit, in plaats van met de fiets. Dan heb ik toch al wat wandel-kilometers in de benen. Betekent wel dat ik wat eerder moet opstaan dus vanmorgen was ik om 07:30 al onderweg. Het is wel heel fijn want dan ben ik al een beetje opgewarmd. Ik had vanmorgen wel weer een flink pittige workout, ik merkte dat ik eigenlijk nog niet echt hersteld was van vrijdag. Heb veel last van mijn spieren dus ga lekker foam rollen en verder rustig aan doen vandaag. Heb ook voor het eerst in een tijdje weer ontbeten vanmorgen, ik wil wat meer gaan afwisselen in het vasten.

Lijstje voor vandaag:
O: kleine boterham met jonge kaas, halve boterham met hazelnootpasta en een klein beetje pindakaas, beschuitje met jonge kaas en een paar aardbeien
L: 300 gram magere kwark met 150 gram volle kwark en 150 gram kersen
T: 200 gram watermeloen
A: bij mijn ouders, geen idee wat