Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:En als je geen klachten hebt ben je ook niet besmettelijk.
Maar zonder een EERLIJK overzicht t.o.v. griep en andere coronavarianten heb je gewoon niets om ook maar enige conclusie te testen of dit nu ernstig is. Mijn gevoel zegt nog steeds wat een vreselijke poppenkast.
En gelukkig heb ik een hekel aan lichamelijk contact, dus contact met anderen heb ik niet. Dat scheelt ook al weer.
Destination schreef:8nnemiek schreef:Hier vlak over de grens zijn nu 14 nieuwe besmettingen, dus ik ben benieuwd hoe het hier verder verloopt en of het ook de grens over komt.
Waar is hier en waar zijn de nieuwe besmettingen?
Marie_Anne schreef:germie schreef:En als je geen klachten hebt ben je ook niet besmettelijk.
Maar zonder een EERLIJK overzicht t.o.v. griep en andere coronavarianten heb je gewoon niets om ook maar enige conclusie te testen of dit nu ernstig is. Mijn gevoel zegt nog steeds wat een vreselijke poppenkast.
En gelukkig heb ik een hekel aan lichamelijk contact, dus contact met anderen heb ik niet. Dat scheelt ook al weer.
Er is al zo vaak door deskundigen uitgelegd waarom het anders behandeld wordt dan griep germie. Jouw gevoel is geen goede raadgever, gebruik je verstand, lees je in en laat je informeren (maar niet op vage websites en Facebook aub). Paniek is nergens voor nodig, maar bagatelliseren is ook geen goed idee. Althans, niet door de overheid graag. Als jij het wilt bagatelliseren moet je dat zelf weten.
Citaat:In dat ene artikel staat al dat het een niet erg besmettelijk virus is. Ik heb gelukkig een hekel aan lichamelijk contact, dus dat zou nu een voordeel zijn. Ik heb de afgelopen weken niemand aangeraakt en daarmee dus ook geen contact gehad of gemaakt.
Dus bagatelliseren doe ik niet, maar ik vind dat de media ook geen correct nieuws brengt. En ja, ik wil de griepcijfers per dag er ook naast zien, dan kan ik zelf een conclusie trekken. Nu mis ik gewoon gegevens als statisticus.
germie schreef:En als je geen klachten hebt ben je ook niet besmettelijk.
corine1981 schreef:bigone schreef:Vergelijking met griep gaat mank behalve dat het beide dodelijk kan zijn. Bij griep 0’2 bij Corona 2,0 %. Dus word Corona net zo groot als griep dan overlijden er heel veel mensen.
Eens, maar er werd om gevraagd dus dan draaien we.
safina schreef:Er is weinig ervaring met covid19 en al helemaal niet in de Nederlandse omstandigheden. En als je dat niet weet, kan je ook geen adequate vergelijking maken. Op basis van wat we nu weten gaat het zich sneller verspreiden omdat ons afweersysteem niet bekend is met dit nieuwe virus. De moraliteit lijkt niet heel veel groter te gaan zijn dan de griep. Maar het is onduidelijk, want het is hier nog nooit geweest en de ervaring leert dat cijfers verschillen per land en moment.
De vraag is ook waarop je beiden wil vergelijken. Het risico voor jou als individu dat je dood gaat? Het risico dat een kwetsbare in je omgeving overlijdt? Of het risico dat de gezondheidszorg een grote uitbraak niet goed kan behappen en je niet in je ziekenhuis de zorg krijgt die je zou verwachten? Of de extra zorgkosten die dit nieuwe virus met zich meebrengt en die we uiteindelijk toch met zn allen zullen moeten betalen, dus jij ook? Of de schade voor werkgevers als veel mensen tegelijk ziek worden? De schade voor de economie die je gaat merken? Zeg maar...op welke van deze punten wil je beiden vergelijken?
speurneusc schreef:Er waren ook gevallen bekend van mensen die in hetzelfde gebouw woonden en in isolatie zaten, en toch ziek werden van elkaar, vermoedelijk via gezamelijke leidingen etc. Dan gaan ze mij niet vertellen dat het alleen maar overdraagt wanneer je in een straal van 2 meter van iemand bent die besmet is en ziekte verschijnselen heeft, wie wel het virus heeft maar geen ziekte verschijnselen zou ook niet besmetten. Is dat niet een beetje paard achter de wagen spannen? Om dan gewoon door te blijven lopen? Want wanneer heb je ziekte verschijnselen die besmettelijk zijn, bij 20% (misschien merk je dat niet eens) of pas wanneer je je 100% ziekte verschijnselen hebt.....
fokfanaat schreef:https://www.nu.nl/klimaat/6032793/gaan- ... virus.html
Weinig ziektegevallen in de tropen
Ook professor Louis Kroes van het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) beaamt dat hoge luchttemperaturen en luchtvochtigheid het virus waarschijnlijk kunnen remmen.
"Opmerkelijk is dat er nog vrijwel geen COVID-19 gemeld is in Afrika, Brazilië en Indonesië." Daar zijn volgens Kroes twee potentiële verklaringen voor: óf de ziekte wordt er nog niet goed herkend óf het virus is in de vochtige tropische omstandigheden daadwerkelijk minder effectief.
"Er zijn wel COVID-gevallen uit Singapore, maar daar leeft bijna iedereen in droge, koele lucht door airconditioning. Airco's lijken ideaal voor virusoverdracht."
had dit nog gevonden, dus idd warme n vochtig lijkt niet goed voor het virus
Citaat:Na China en Japan meldt ook Zuid-Korea dat een genezen verklaarde coronapatiënt opnieuw positief op het virus heeft getest. Het gaat om een 73-jarige vrouw die op 22 februari uit het ziekenhuis was ontslagen nadat ze volledig was hersteld van de besmetting. Gisteren werd bij haar het virus voor de tweede keer vastgesteld. Mogelijk heeft ze het gekregen van haar besmette zoon of schoondochter.
Wetenschappers onderzoeken hoe het kan dat genezen patiënten het virus weer krijgen. Het kan zijn dat de zieken nog niet genoeg weerstand hebben opgebouwd tegen het virus en daardoor nog niet immuun zijn ervoor. Of het virus kan in een soort sluimerstand komen, waardoor het weken kan duren voordat symptomen opnieuw de kop op steken.
In enkele gevallen in China waren tests niet goed uitgevoerd, waardoor het alleen leek alsof patiënten het virus niet meer hadden. Al met al maakt het de bestrijding van het virus nog ingewikkelder, zeggen de experts.
Kwanyin schreef:Wie is Paul Krause? Als ik Google kom ik enkel op een Amerikaanse sporter en zie ik dit bericht als reactie op 1 website.
bigone schreef:En wanneer in ons land iedereen Corona zou krijgen praten we dus over ongeveer 350.000 doden .