Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:34

verootjoo schreef:
Bij ons wordt wel bijgehouden in wie ze die prik spuiten ja. Bij het ophalen moet je een gezondheidsverklaring afgeven en dan kruisen ze je naam af. En dan houden ze bij hoeveel mensen hem hebben genomen.

Of denk je dat ze er dan stiekem water inspuiten ofzo :?

Ik snap niet wat je bedoelt?

Nee hoor. Ik zeg alleen dat ik er weinig mee kan qua absoluut bewijs. Feit blijft dat dus 75% van het zorgpersoneel het belang van dat ( door datzelfde personeel met groot enthousiasme bij patiënten toegediende) vaccin

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:16

Pocca_Locca schreef:
RTL nieuws 19 december: driekwart van zorgpersoneel neemt géén griepvaccinatie. We mogen er toch wel van uitgaan dat zij weten waar ze het over hebben? Niet bepaald leken op dat vlak :')

Er zijn ook heel veel mensen die geen condoom gebruiken. Blijkbaar zien ze daar het nut niet van in. Dat zegt toch niets over het feit dat zo'n ding in de meeste gevallen uitstekend doet waarvoor het gemaakt is?

Toevallig hoorde ik laatst iemand die in de zorg werkt een opmerking maken over de griepprik. Zij nam hem wel, ondanks dat ze het eigenlijk ook maar onzin vond. Ze was ten eerste niet bang om het zelf te krijgen, ten tweede namen bijna alle cliënten hem zelf wel en ten derde hadden die volgens haar veel meer te vrezen van snotterende familieleden dan van personeel dat zich aan een uitgebreid hygiëneprotocol moet houden.

Maar kom op, dit kun je toch zelf ook wel bedenken? :o

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:21

De griepprik is dan ook niet die ene vaccinatie waar best wel wat haken en ogen aan zitten. Diezelfde zorgmedewerkers hebben voor meer dan 90% zichzelf en hun kinderen gevaccineerd voor het normale vaccinatieprogramma.

Pocca_Locca

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:31

Nou, ik zou zeggen:waarom dan niet alle medewerkers in de zorg verplicht inenten? Ze moeten toch “ het goede voorbeeld” geven?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:59

PoccaLocca: dat is toeredeneren naar wat jij toch al als doel had. Je vindt de mening van medewerkers in de zorg niet belangrijk (want als ze besluiten geen griepprik te halen tel je het mee als 'bewijs' maar als al die mensen wel zorgen dat hun kinderen ingeeent zijn neem je het niet mee), en het gaat je er niet om dat patienten in de zorg daadwerkelijk beter beschermd worden (want het idee dat inentingen daar kunnen helpen wijs je ook af), dus je bent nu eigenlijk alleen maar aan het stoken om, weet ik niet, de zorg meer dwars te zitten ofzo?
Dat is eigenlijk niet alleen respectloos naar alle patienten en medewerkers in de zorg, maar ook naar ons systeem van wetten, om te willen dat er regels ingevoerd worden zonder dat je het doel ervan onderschrijft maar alleen om te klieren.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:00

Karl66 schreef:
De griepprik is dan ook niet die ene vaccinatie waar best wel wat haken en ogen aan zitten. Diezelfde zorgmedewerkers hebben voor meer dan 90% zichzelf en hun kinderen gevaccineerd voor het normale vaccinatieprogramma.

Dit dus. Ik heb ook uitnodiging gehad voor griepvaccin omdat ik in ziekenhuis werk. Ik kom echter niet in aanraking met een kwetsbare groep en behoor er zelf ook niet toe. Dus besloten hem niet te nemen. Voor 100% dat ik het normale vaccinatie programma voor mijn kind ooit zal volgen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:53

Ik had voorheen ook nogal wat vooroordelen over de griepprik. Voornamelijk uit het circuit "ik ken iemand en die..". Toen ik zwanger was, kreeg ik gratis de uitgebreide versie. En toen heb ik voor het eerst van een huisarts een hele nette uitleg gekregen over wat die prik nu inhoud, hoe hij wordt samengesteld en hoe hij werkt. Nu begrijp ik het en sindsdien heb ik de persoonlijke afweging gemaakt dat ik de risicovermindering voldoende vindt om ieder jaar te gaan inenten.
Maar als ik onder een nieuwsbericht over het griepvaccin de commentaren van mensen lees dan zie ik dat er nog altijd enorm veel misverstanden zijn over de prik.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:14

Shadow0 schreef:
PoccaLocca: dat is toeredeneren naar wat jij toch al als doel had. Je vindt de mening van medewerkers in de zorg niet belangrijk (want als ze besluiten geen griepprik te halen tel je het mee als 'bewijs' maar als al die mensen wel zorgen dat hun kinderen ingeeent zijn neem je het niet mee), en het gaat je er niet om dat patienten in de zorg daadwerkelijk beter beschermd worden (want het idee dat inentingen daar kunnen helpen wijs je ook af), dus je bent nu eigenlijk alleen maar aan het stoken om, weet ik niet, de zorg meer dwars te zitten ofzo?
Dat is eigenlijk niet alleen respectloos naar alle patienten en medewerkers in de zorg, maar ook naar ons systeem van wetten, om te willen dat er regels ingevoerd worden zonder dat je het doel ervan onderschrijft maar alleen om te klieren.

Eehhh... wacht even ik kan hier niet echt chocola van maken. Ik vind het een beetje warrig eigenlijk. Waar ergens zeg ik dat ik de mening van medewerkers in de zorg al dan niet belangrijk vind? Wat je doet is mijn woorden interpreteren. Dat mag best hoor, maar dat is dan jouw interpretatie.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:20

Karl66 schreef:

? Niet of net? Ik neem aan dat laatste, als dat klopt, zeg je dat er nogal wat haken en ogen aan het griepvaccin zitten.? Zoals dat het elk jaar een gok is welke variant er de kop op steekt bedoel je?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:22

Pocca_Locca schreef:
RTL nieuws 19 december: driekwart van zorgpersoneel neemt géén griepvaccinatie. We mogen er toch wel van uitgaan dat zij weten waar ze het over hebben? Niet bepaald leken op dat vlak :')

Die prik doet pijn hoor. := En heel veel mensen werken niet met een zwakke doelgroep. Mijn zusje is panisch voor naalden en werkt met mensen die fysiek gezond zijn. :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:59

Je hebt gelijk, ik bedoelde net. Maar het is wel weer grappig dat je het tweede deel van mijn bericht volledig negeert. Dat past wel in de trend dat je nog steeds geen antwoord hebt gegeven op alle vragen, jij bent namelijk alleen maar bezig met wat in jouw straatje past. je weet wel, dat hele kleine stukje straat dat je net tussen je oogkleppen kan zien.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:00

Wat jij doet Pocca_Locca noemen ze trollen, daar helpt helaas geen vaccinatie tegen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:02

goeroe schreef:
Pocca_Locca schreef:

Er zijn ook heel veel mensen die geen condoom gebruiken. Blijkbaar zien ze daar het nut niet van in. Dat zegt toch niets over het feit dat zo'n ding in de meeste gevallen uitstekend doet waarvoor het gemaakt is?

Kom op, ga je nou een condoom met een vaccin vergelijken?? Het is wel creatief, dat moet gezegd worden :)) maar het is (om er gelijk nog maar een vergelijking tegenaan te gooien) ongeveer hetzelfde als de vergelijking tussen een kruincavia en het belang van het in kaart brengen van het bezoekersaantal van Artis in de zomermaanden. Om maar een dwarsstraat te noemen..

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:06

Karl66 schreef:
Je hebt gelijk, ik bedoelde net. Maar het is wel weer grappig dat je het tweede deel van mijn bericht volledig negeert. Dat past wel in de trend dat je nog steeds geen antwoord hebt gegeven op alle vragen, jij bent namelijk alleen maar bezig met wat in jouw straatje past. je weet wel, dat hele kleine stukje straat dat je net tussen je oogkleppen kan zien.

Dat negeer ik omdat ik niet zomaar iets aanneem. Waar haal jij die cijfers dan vandaan? Jullie blijven ook steeds herhalen dat ik zogenaamd maar wat in het luchtledige roep zonder met bewijzen te komen( wat pertinent onwaar is)

Nog even over dat boek: Vaccinatie, het einde van een mythe van Viera Scheibner. Verwacht niet dat ik een boek van ruim 330 pagina’s eventjes kan samenvatten hier. Maar neem maar van mij aan dat het een heel erg degelijk boek is, waarin alle wetenschappelijke onderzoek met naam en toenaam genoemd wordt. Alles is verifieerbaar.
Laatst bijgewerkt door Pocca_Locca op 21-12-19 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:19

Ik ken geen zorgcollega die zicht niet heeft laten vaccineren tegen hepatitis B. Wat zegt dat?

Het grote verschil tussen hepB en influenza is dat je met die eerste vooral jezelf beschermt (en er met 3 prikken vanaf bent als je titer goed is) en die tweede vooral je patiënten beschermt en jaarlijks gegeven moet worden.
Blijkbaar is de bereidwilligheid voor dat eerste groter.
Overigens is er in mijn instelling wel een stijgende lijn te zien in de griepvaccinaties.

Oh, ik ben wel gevaccineerd tegen influenza, al eeuwen en nooit last gehad van de vaccinatie. Voor veel 'kritische niet-prikkers' is n=1 bewijs voldoende toch, dus dan heb ik hierbij bewezen dat het geweldig is om je te laten vaccineren. ;)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:21

Antivaxx sites en YouTube filmpjes zijn geen bewijs.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:28

Nou , wanneer je je dochter geen hpv vaccinatie hebt gegeven zou ik haar toch een levenslange voorraad condooms geven.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:29

bigone schreef:
Nou , wanneer je je dochter geen hpv vaccinatie hebt gegeven zou ik haar toch een levenslange voorraad condooms geven.

Ik heb hem toen niet genomen hoor. Was toen de eerste lichting en er waren allemaal wazige verhalen over. En het voelde toen niet goed, dus niet genomen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:54

Avalanche81 schreef:
Antivaxx sites en YouTube filmpjes zijn geen bewijs.

Prima. Dat is jouw mening.

Dus.. stel je even voor hè: jij hebt een buurman waar je via via over hebt gehoord dat die niet goed snik is. Jij vind hem zelf ook een beetje vreemd. Er wordt over hem gezegd dat hij altijd liegt en aandacht wil trekken. Dat geloof je, want jouw vrienden hebben dat gezegd. Je wil dus het liefst niks met hem te maken hebben.
Op een dag hoor je een vaag geroep en gebons van de kant van je buurman. Brand! roept hij.
Haha, onzin denk jij. Die aansteller. Je zet je muziek harder tralala.. tien minuten later komt de brandweer de straat insjezen. Toch brand bij de buurman. Buurman belandt met halfverbrande longen in het ziekenhuis.

Dit is de houding van mensen die direct roepen: onzin, WANT het komt van die en die club,( vul maar in,) en die zijn gek. Lekker makkelijk.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:57

Tja, jij dacht in één van je eerste berichten in dit topic ook dat antivaxxen populair is op Bokt, terwijl antivaxxers maar een heel klein groepje zijn, ca. 5% van de Nederlandse bevolking. Dat geldt ook voor mensen in de zorg, het allergrootste gedeelte van de mensen in de zorg is gewoon gevaccineerd en laten hun kinderen vaccineren.

En wat dat wetenschappelijke onderzoek met naam en toenaam betreft. Een site als skepsis heeft daar een duidelijk artikel aan geweid: https://www.skepsis.nl/blog/2013/09/maz ... erstand-3/

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 01:18

Dat komt omdat iemand in het topic “ unpopular opinions” zei dat mijn mening “ helaas niet zo unpopular is”. En die verwees mij naar dit topic. Overigens wat je zegt over dat het overgrote gedeelte van mensen in de zorg gevaccineerd zijn, is dus wat betreft de griepprik onwaar gebleken. Terwijl bijvoorbeeld in de VS de griepprik standaard in het vaccinatie programma zit. Dus om nou te zeggen dat de neuzen in de medische wereld allemaal dezelfde kant op staan is niet zo.

Jammer dat scepsis totaal voorbij gaat aan de ronduit schokkende ontdekkingen die er door het gebruik van de ademmonitor zijn gedaan. En het feit dat zij er niet op uit was om vaccins de schuld te geven van wiegendood, maar oprecht en met open vizier graag het mysterie van wiegendood wilde onderzoeken. Maar toen zij met de onderzoeksresultaten op de proppen kwam, stuitte ze op enorme tegenwerking en weerstand van veel artsen, die weigerden te geloven dat er een duidelijk verband aangetoond was tussen vaccinatie en een gevaarlijke “ademhalingscrisis” wat bij sommige zuigelingen fataal kon zijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 01:38

Joehoe, Poco Loco, je vragenlijst wordt zo alleen maar langer als je hem blijft negeren.

IMANDRA schreef:
    - Avalanche81 - En waarom exact denk je dat deze persoon expert is op het gebied van vaccinaties? (over Viera Scheibner) Maar je vertrouwt deze persoon meer dan de expertise van mensen die er zeker 10 jaar aan medische studie op hebben zitten, en zich steeds laten bijscholen? Ook haal je een anekdote aan van een vriendin van je. Is er een autopsie gedaan, en een rapport opgemaakt? Is het verband tussen de dood en de vaccins aangetoond?
    - Bigone - heb jij het autopsierapport gelezen ?
    - Karl66 - Er is een negatieve correlatie tussen vaccinaties en wiegendood, wat valt er meer over te zeggen?
    - Bigone - En je dochter, jaar of 17, nergens voor gevaccineerd ? Want dat heb je als verantwoordelijke ouder toch zeker helemaal uitgezocht en besloten niet te doen neem ik aan??
    - Diddykong - Als ik lees met welke symptomen hij op de huisartsenpost kwam, dan vraag ik me af waarom er niet aan hersenvliesontsteking is gedacht?
    - tmr001 - Je zegt dat we alles over die dame ff hebben gegoogled, maar jij baseert je hele kennis op 1 boek en 1 verhaal? Hoe zit het met ál die onafhankelijke onderzoeken en de informatie die daaruit komt? Ik ga je gewoon weer dezelfde vragen stellen waar ik nog steeds best benieuwd naar ben: wat precies is vaccinatieschade? Hoe zorgt de vaccinatie voor deze schade, wat gebeurt er in je lichaam? Waarom zou de overheid een programma financieren wat de bevolking potentieel zieker maakt, wat voor voordeel hebben ze daarbij? hoe check jij je bronnen, wanneer is een bron voor jou betrouwbaar?
    - Janderegelaa - Wat stond er nou in het autopsierapport van Freek?
    - MarlindeRooz - Maar welk belang heeft de overheid in hemelsnaam bij zieke kinderen? Heb je enig idee wat een nachtje ziekenhuis alleen al kost?
    - Gianti - Maar hoe zie jij de rol van een arts hierin dan? Wordt deze voorgelogen/ dom gehouden? Houdt deze dan ook financiële gewin als motivatie? :)
    - Enzino - Met zoveel mensen die van het complot weten, waarom is er niet een die naar buiten komt? Een politicus die op zijn sterfbed de waarheid prijs geeft, of een familielid die na een ruzie naar de pers stapt en verteld dat een minister onderdeel van het complot is? Waarom is iedereen die tegen inentingen is koekwaus? En waarom enten artsen hun kinderen wel in? Waarom maakt Rusland of Noord-Korea dit inentingsschandaal niet bekend om westerse regeringen te ondermijnen? Of zitten die ook in het complot?
    - Imandra - En als farmaceuten dan echt alleen op gewin uit zouden zijn: wanneer komt de omslag? Wanneer slaan de studenten die de studie beginnen vanwege altruïsme om in mensen die alleen geld willen krijgen? Of beginnen alleen mensen met geldwensen aan een opleiding in het gebied van gezondheidszorg? Maar dat is toch niet het makkelijkste en betrouwbaarste beroep om geld te verdienen ook?
    - Verootjoo - Je weet dat een vaccinatie beschermt tegen virussen? Er zitten dode of verzwakte virussen in maar geen bacteriën. En die zogenaamde slechte farmaceuten die alleen maar uit zijn op zieke kinderen; je weet dat die mensen zelf ook kinderen hebben? Die ze doorgaans ook vaccineren?
    - Bigone - Autopsierapport, eigen dochter wel/niet geeent ??
    - tmr001 - Inderdaad ja, zijn alle medische studenten en artsen geldwolven die graag mensen ziek maken of zo?
    - secrible - Heb je ook iets fatsoenlijker dan een YouTube filmpje? Het autopsieverslag bijvoorbeeld? Iets van deze arts zelf?
    - imandra - Maar volgens jou zijn al die 100000'en onderzoeken en al die 1000'en onderzoekers dus niet betrouwbaar? Wie was overigens de Italiaanse arts waar je het over hebt? Tullio Simoncini?
    - tmr001 - Je roept dat het Lareb niet onafhankelijk is. Dat is het dus wel. Wat is je bron?
    - karl66 -als er dan zoveel met die onderzoeksresultaten gesjoemeld wordt, dan is het toch doodsimpel voor de antivaxxers om het onderzoek te reproduceren en met de juiste uitkomsten van dat onderzoek het resultaat te falsificeren? Ik vraag me af waarom dat dan nog nooit gebeurd is.
    - Askja - Pocoloco, zou je een ander standpunt innemen als er binnen de medische wereld meer begrip zou zijn voor twijfel inzake vaccineren, een betere voorlichting en van overheidswege meer openheid over het hoe en waarom van vaccinatieprogramma's en over de eventuele risico's van vaccineren? Of maakt dat niets uit omdat je het eigenlijk toch wel zeker weet? Want je zegt hierboven dan wel geen echte antivaxxer te zijn, maar je antwoorden eerder in dit topic wijzen daar nogal uitdrukkelijk wel op. Heb je spijt dat je je kind hebt laten vaccineren? Geloof je ook in ontstoren e.d.?
    - Goeroe - Je hebt natuurlijk gelijk dat niet alle kinderen hetzelfde zijn, maar het rijksvaccinatieprogramma scoort goed op effectiviteit en veiligheid en is daarmee een relatief weinig invasieve manier om een goede populatiebescherming tot stand te brengen. Als alternatief zou je misschien kunnen titeren, maar of dat voor het kind nou een verbetering is? Ik ben benieuwd hoe jij dit hebt aangepakt.
    - tmr001 - Is jouw hele beeld rondom vaccinaties gebaseerd op 1 film? (En ohja, 1 boek, en 1 arts in Italië, en een verhaal). Hoe valideer jij de betrouwbaarheid van je bronnen?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 02:06

Nou, dat was niet met een open vizier hoor, want ze negeerde alles wat niet in haar straatje paste. Hou toch op. Ze was sowieso al van plan vaccins de schuld te geven van wiegendood, en dus zocht ze naar een manier om dat de bewijzen.

Wetenschappelijk onderzoek, peer reviewed, met reproduceerbare resultaten accepteer ik als bewijs. Bij Youtube is het maar net wie het filmpje heeft gemaakt, kom op, dat kan toch geen zinnig mens als bewijs zien? :') En antivaxx sites gebruiken elkaar als bron _O- serieus, wie denk je hiermee voor de gek te houden?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 02:10

Oh en ik heb even een update toegevoegd:

IMANDRA schreef:
    - Avalanche81 - En waarom exact denk je dat deze persoon expert is op het gebied van vaccinaties? (over Viera Scheibner) Maar je vertrouwt deze persoon meer dan de expertise van mensen die er zeker 10 jaar aan medische studie op hebben zitten, en zich steeds laten bijscholen? Ook haal je een anekdote aan van een vriendin van je. Is er een autopsie gedaan, en een rapport opgemaakt? Is het verband tussen de dood en de vaccins aangetoond?
    - Bigone - heb jij het autopsierapport gelezen ?
    - Karl66 - Er is een negatieve correlatie tussen vaccinaties en wiegendood, wat valt er meer over te zeggen?
    - Bigone - En je dochter, jaar of 17, nergens voor gevaccineerd ? Want dat heb je als verantwoordelijke ouder toch zeker helemaal uitgezocht en besloten niet te doen neem ik aan??
    - Diddykong - Als ik lees met welke symptomen hij op de huisartsenpost kwam, dan vraag ik me af waarom er niet aan hersenvliesontsteking is gedacht?
    - tmr001 - Je zegt dat we alles over die dame ff hebben gegoogled, maar jij baseert je hele kennis op 1 boek en 1 verhaal? Hoe zit het met ál die onafhankelijke onderzoeken en de informatie die daaruit komt? Ik ga je gewoon weer dezelfde vragen stellen waar ik nog steeds best benieuwd naar ben: wat precies is vaccinatieschade? Hoe zorgt de vaccinatie voor deze schade, wat gebeurt er in je lichaam? Waarom zou de overheid een programma financieren wat de bevolking potentieel zieker maakt, wat voor voordeel hebben ze daarbij? hoe check jij je bronnen, wanneer is een bron voor jou betrouwbaar?
    - Janderegelaa - Wat stond er nou in het autopsierapport van Freek?
    - MarlindeRooz - Maar welk belang heeft de overheid in hemelsnaam bij zieke kinderen? Heb je enig idee wat een nachtje ziekenhuis alleen al kost?
    - Gianti - Maar hoe zie jij de rol van een arts hierin dan? Wordt deze voorgelogen/ dom gehouden? Houdt deze dan ook financiële gewin als motivatie? :)
    - Enzino - Met zoveel mensen die van het complot weten, waarom is er niet een die naar buiten komt? Een politicus die op zijn sterfbed de waarheid prijs geeft, of een familielid die na een ruzie naar de pers stapt en verteld dat een minister onderdeel van het complot is? Waarom is iedereen die tegen inentingen is koekwaus? En waarom enten artsen hun kinderen wel in? Waarom maakt Rusland of Noord-Korea dit inentingsschandaal niet bekend om westerse regeringen te ondermijnen? Of zitten die ook in het complot?
    - Imandra - En als farmaceuten dan echt alleen op gewin uit zouden zijn: wanneer komt de omslag? Wanneer slaan de studenten die de studie beginnen vanwege altruïsme om in mensen die alleen geld willen krijgen? Of beginnen alleen mensen met geldwensen aan een opleiding in het gebied van gezondheidszorg? Maar dat is toch niet het makkelijkste en betrouwbaarste beroep om geld te verdienen ook?
    - Verootjoo - Je weet dat een vaccinatie beschermt tegen virussen? Er zitten dode of verzwakte virussen in maar geen bacteriën. En die zogenaamde slechte farmaceuten die alleen maar uit zijn op zieke kinderen; je weet dat die mensen zelf ook kinderen hebben? Die ze doorgaans ook vaccineren?
    - Bigone - Autopsierapport, eigen dochter wel/niet geeent ??
    - tmr001 - Inderdaad ja, zijn alle medische studenten en artsen geldwolven die graag mensen ziek maken of zo?
    - secrible - Heb je ook iets fatsoenlijker dan een YouTube filmpje? Het autopsieverslag bijvoorbeeld? Iets van deze arts zelf?
    - imandra - Maar volgens jou zijn al die 100000'en onderzoeken en al die 1000'en onderzoekers dus niet betrouwbaar? Wie was overigens de Italiaanse arts waar je het over hebt? Tullio Simoncini?
    - tmr001 - Je roept dat het Lareb niet onafhankelijk is. Dat is het dus wel. Wat is je bron?
    - karl66 -als er dan zoveel met die onderzoeksresultaten gesjoemeld wordt, dan is het toch doodsimpel voor de antivaxxers om het onderzoek te reproduceren en met de juiste uitkomsten van dat onderzoek het resultaat te falsificeren? Ik vraag me af waarom dat dan nog nooit gebeurd is.
    - Askja - Pocoloco, zou je een ander standpunt innemen als er binnen de medische wereld meer begrip zou zijn voor twijfel inzake vaccineren, een betere voorlichting en van overheidswege meer openheid over het hoe en waarom van vaccinatieprogramma's en over de eventuele risico's van vaccineren? Of maakt dat niets uit omdat je het eigenlijk toch wel zeker weet? Want je zegt hierboven dan wel geen echte antivaxxer te zijn, maar je antwoorden eerder in dit topic wijzen daar nogal uitdrukkelijk wel op. Heb je spijt dat je je kind hebt laten vaccineren? Geloof je ook in ontstoren e.d.?
    - Goeroe - Je hebt natuurlijk gelijk dat niet alle kinderen hetzelfde zijn, maar het rijksvaccinatieprogramma scoort goed op effectiviteit en veiligheid en is daarmee een relatief weinig invasieve manier om een goede populatiebescherming tot stand te brengen. Als alternatief zou je misschien kunnen titeren, maar of dat voor het kind nou een verbetering is? Ik ben benieuwd hoe jij dit hebt aangepakt.
    - tmr001 - Is jouw hele beeld rondom vaccinaties gebaseerd op 1 film? (En ohja, 1 boek, en 1 arts in Italië, en een verhaal). Hoe valideer jij de betrouwbaarheid van je bronnen?
    - Astorga - Ik ken geen zorgcollega die zicht niet heeft laten vaccineren tegen hepatitis B. Wat zegt dat?
    - goeroe - Er zijn ook heel veel mensen die geen condoom gebruiken. Blijkbaar zien ze daar het nut niet van in. Dat zegt toch niets over het feit dat zo'n ding in de meeste gevallen uitstekend doet waarvoor het gemaakt is?
    - Shadow0 - dat is toeredeneren naar wat jij toch al als doel had. Je vindt de mening van medewerkers in de zorg niet belangrijk (want als ze besluiten geen griepprik te halen tel je het mee als 'bewijs' maar als al die mensen wel zorgen dat hun kinderen ingeeent zijn neem je het niet mee), en het gaat je er niet om dat patienten in de zorg daadwerkelijk beter beschermd worden (want het idee dat inentingen daar kunnen helpen wijs je ook af), dus je bent nu eigenlijk alleen maar aan het stoken om, weet ik niet, de zorg meer dwars te zitten ofzo?
[/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 03:04

Pocca_Locca schreef:
Nee, ik zeg, dat als iedereen overtuigd is van het nut, doordat alles overduidelijk daarop wijst, niemand het in zijn hoofd zou halen om het te weigeren. Dat betekent alleen maar dat erg veel mensen niet erg overtuigd zijn.

Zwakke redenatie.

Dat zou betekenen dat artsen ook nooit overgewicht zouden hebben, alcohol drinken, sigaretten roken, of ongezond eten omdat ze de risico's kennen. Of zouden al die hart- en vaatziekten, longkanker en leverproblemen misschien ook een samenzwering zijn van de regering?

Edit: pagina met reacties gemist, ik ben niet de eerste die hierop reageert