Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 19:28

*Zoekt boks-smiley*

Deze dan: +:)+

Goed gedaan! Voor jezelf opgekomen. Topper!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 19:46

Wauw! Je neemt de regie in eigen handen! Knap van jou _/-\o_

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:52

Goed dat je een keuze hebt gemaakt! Erasmus urologie is kundig, maar niet altijd sociaal of tactisch. Zorg dat je daar vanaf het begin zo assertief bent anders wordt je als nummertje behandeld en onderaan de lijst. (Kon ik tijdens mijn zwangerschap niet meer hebben, toen ben ik boos geworden, daardoor sneller behandeld, en daarna overgestapt van ziekenhuis.)

Hopelijk zien ze de ernst in en wordt je snel geholpen!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 22:06

Ooh super!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 22:44

Topper! Ik hoop dat je snel bij het Erasmus terecht kunt. En dat ze je snel kunnen helpen.

Ik weet echt niet wat ik had gedaan in jouw plaats, echt petje af!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:34

Goed gedaan TS!
Soms moet er gewoon een moment komen waarin je het echt helemaal zat bent. Anders blijf je twijfelen, ook als je al overgestapt zou zijn. "Of het wel de goede keuze was." En nu weet je gewoon, dit komt niet meer goed met deze uroloog, en het is de juiste keuze.

En nieuwe uroloog, dus goed dat consult voorbereiden met een tijdslijn. Je zou het zelfs nog kort en bondig 'tijdsgewijs' op kunnen schrijven, uitprinten, en dan geven. Dan kunnen ze zelf zien hoe lang dit al speelt, en hoe ontzettend pijnstillers/AB niet geholpen hebben.

Wel gek dat de huidige uroloog de verwijzing moet doen, bij mij was dat destijds gewoon de huisarts.

We duimen allemaal mee!
En bij de nieuwe uroloog heb je ook de kans je nieuwe meer assertieve zelf te zijn. Een sterke vrouw die al lange tijd pijn heeft en van kastje naar muur gestuurd is en nu voor haarzelf is opgekomen en aan een tweede kans begint.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:45

Dat vind ik een goede tip van rivano
Dan heb je een heel makkelijk overzicht over hoe wie wat waar.

En verder ben ik zo blij dat je de stap genomen hebt een ander ziekenhuis te contacteren. Ik hoop toch echt dat het ooit een x beter gaat

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:56

Super knap van jou TS.. je wordt constant heen en weer gestuurd, ik vind het zo rot voor je.

Genoeg is genoeg.
En in de tussentijd, waar kan je terecht met je vragen of klachten?

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 21:31

Bedankt voor jullie berichtjes! En het aanbod voor het blijven slapen, super lief!

Alles op papier zetten is een heel goed idee, ga ik doen :j Wil absoluut niks vergeten oid. Zeker omdat ik niet denk dat mijn huidige uroloog aan gaat geven hoeveel last ik nu heb. Kon ook eerder dan November terecht als de verwijzende arts erbij zou aangeven dat het sneller moest... Nou, daar hoef ik niet vanuit te gaan :')

Waar ik in de tussentijd terecht kan... Nergens... Helaas.

Gisteravond koorts en veel pijn in mijn blaas en rug/zij. Om 4 uur de huisartsenpost gebeld en daar mocht ik heen. Huisarts daar vond mijn klachten toch echt passen bij een opstijgende blaasontsteking, dus toch weer AB gekregen. En Naproxen.
Van hem moest ik een afspraak maken met mijn huisarts om te bespreken hoe verder.

Vanmiddag dus naar de HA geweest. Mijn urine was 1 nacht op kweek gezet, weet niet hoe je dat noemt, maar dat was dus positief. Maarja, zegt niks... Moet nu wel gewoon de AB kuur blijven nemen, maar grote kans dat de pijn niet door een blaasontsteking komt.

Verder zei ze dat ik daar welkom was, maar ze niks voor me kunnen doen. Moet daar echt voor naar de Uroloog. Opiaten wil ze niet voorschijven omdat die retentie kunnen veroorzaken en in mijn geval zou dat de pijn alleen maar erger kunnen maken...
Iets tegen de blaaskramp wil ze niet voorschrijven, omdat de Uroloog dat hoort te doen.

Ze heeft een brief gestuurd naar de Uroloog, dat ze advies willen. Mijn moeder heeft het ziekenhuis gebeld en gevraagd of er geen andere Uroloog was die vandaag nog kon kijken of ze iets kunnen voorschrijven, maar niet dus. Nouja, tuurlijk is die er wel, maar moet gewoon wachten tot de uroloog terug is. Dat is maandag... Moet dus tot maandag wachten om te horen dat hij niks gaat doen.

Vanavond met katheteriseren de ergste pijn tot nu toe gehad. Heb nog nooit gehuild door de pijn van het stoppen met aflopen, maar vanavond dus wel. 11 Uur laatste keer voor vandaag en dan gaan ze de slang weer zoveel mogelijk dichthouden om het langzamer te laten aflopen en hopelijk stopt het dan niet met zo'n klap.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 21:54

Als je zo pijn blijft houden kan ik alleen maar zeggen meldt je op de spoedeisende hulp van een ander ziekenhuis .
Normaal ben ik echt niet van deze manier maar er moet ondertussen wel iets gebeuren hopelijk tref je dan een arts die wel dingen tegen de pijn wilt proberen.
Al ben ik wel Eens met huisarts dat opiaten voor jou niet de beste oplossing zijn die kunnen namelijk ook weer blaas ledigings problemen geven

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 22:44

Indien morgen klachten niet beter, je huisarts laten overleggen met de dienst doende uroloog. Die kan dan (de uroloog) adviseren om je in te sturen naar de spoedeisende hulp waar de SEH arts de dienstdoende uroloog weer in consult kan vragen.

Je moet dus even van je arts EISEN dat ze belt! Ik weet uit ervaring (doktersassistente in grote huisartsenpraktijk) dat dit vaak bij twijfel gebeurd!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 23:18

J1995 schreef:
Kon ook eerder dan November terecht als de verwijzende arts erbij zou aangeven dat het sneller moest... Nou, daar hoef ik niet vanuit te gaan :')

Ik zou hier toch wel wat mee doen hoor, via je huisarts, ouders of zelf. Dat is toch wel het minste wat hij kan doen, één woordje "spoed" plaatsen dat een verschil van een paar maanden kan maken op het dikke jaar van jouw leven dat jij intussen kwijt bent. Om nog maar te zwijgen over de jaren die het je gaat kosten de schade hiervan op alle vlakken weer in te lopen...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 23:39

Marrrlinde inderdaad. En zoveel pijn, acherm..:(:)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 07:46

Een versnelde verwijzing zou ik eisen.
Zo niet dan een klacht indienen, ze houden je gewoon voor de gek. Echt een hele nare uroloog.En het excuus je uroloog is niet aan het werk is echt slap geklets.Laat een andere uroloog maar eens kijken wat voor een slechte zorg hij levert.

Wat zegt jou zorgverzekering hiervan?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 22:52

Jeetje mina, echt wat een eikel ben je dan. -O-
Ik duim heel hard voor je.
Onthoud goed dat je ten alle tijde wettelijk bepaald recht hebt op spoedzorg.
Gooi daar desnoods mee als het moet, bij mij bleek dat ik na anderhalf jaar zorgweigeren van een ziekenhuis zo bij een andere spoedhulp had mogen vragen.
Wettelijk gezien, want niemand dacht daaraan in de andere ziekenhuizen en zeiden dat ik mijn eigen ziekenhuis moest bellen, totaal niet correct blijkt nu!
De arts die me hier op wees is hoofd van raad van beheer in dat ziekenhuis, een hoge boom die heus wel weet wat hun plichten zijn.

Vanmiddag kreeg ik het trouwens spaansbenauwd van je.
Voor de kaakchirurg zou ik kort onder narcose gaan, max 25 minuutjes zou het duren.
Dat werd 2.5 uur en ik werd maar slecht wakker.
Toen vroeg de verpleegkundige of ik niet moest plassen inmiddels, nauwelijk dus.
Vroeg ze of ze mocht scannen, 800 cc in mijn blaas! :oo
Gelijk de boodschap dat ik moest plassen en dat ze anders moest catheteriseren.
Toen dacht ik echt: No way, straks ga ik haar van bokt achterna!
Liggend lukte niet en mijn blaas voelde ook totaal niet normaal aan, gelukkig ging het op de wc -met de kraan aan :+ - later wel, maar jeutje.
Ik zei ook geef me even tijd, en in die tijd voelde ik langzaam mijn blaas veranderen van een soort dood en gevoelloos naar weer kunnen plassen.

Echt heel maf, en ik dacht: dit had bij jou ook gewoon zo moeten gebeuren toen..
Zo stoned als wat, verrot en ik kon amper lopen maar het besef dat zoiets simpels aan notabene je hoofd dit óók op kan leveren.. Bizar.
Het is maar goed dat niet iedereen alle enge opties weet na narcose.

Dan besef je even hoe zacht uitgedrukt, onhandig en klote niet kunnen plassen is.
Ik denk dat ik nu ook snap met wat jij niet voelt dat je blaas vol is of er een ‘kriebel’ mist, het was er gewoon echt even niet door de narcose.
Echt ik las het van jou destijds en dacht hoe de hek kan een mens nou niet voelen dat zijn/haar blaas stampvol zit?
Nou nu heb ik het zelf ervaren, het aan knopje vinden was verdomd lastig en nog steeds is mijn blaas niet helemaal wakker volgens mij.
Ik duim heel hard voor je mee dat het Erasmus beter gaat zijn en je snel goed gaan helpen, dit is geen leven al die catheter ellende zo. :(:)

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 15:08

moonfish13 schreef:
Dan besef je even hoe zacht uitgedrukt, onhandig en klote niet kunnen plassen is.
Ik denk dat ik nu ook snap met wat jij niet voelt dat je blaas vol is of er een ‘kriebel’ mist, het was er gewoon echt even niet door de narcose.

En moet je je dan voorstellen dat ze zeggen dat het psychisch is, je gewoon stress hebt, je gewoon even moet ontspannen, je aanstelt en/of je naar de psychiater/psycholoog sturen....
Wat een effect dat heeft als je je al K voelt en 5x per dag door de thuiszorg moet laten katheteriseren en dus nooit lang van huis kunt.

TS verdient het om nu SNEL en GOED geholpen te worden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 16:24

Dat dus, wat een ellende.
Ik ben zelf met een levensbedreigende aandoening geweigerd en naar de psychiater getrapt, dus been here done that.
Het heeft anderhalf!!! jaar na zorg zoeken in het buitenland geduurd voordat ze het hier snapten.
Nu heeft vorige week een hoogstaande professor geconstateerd dat er echt wat mis is met mij.
En nog heel zeldzaam ook.
Ik ben behandeld als stront, ik had het zogenaamd zelf veroorzaakt en het zat tussen mijn oren.
Je kunt je misschien indenken hoe wij ons voelden als gezin toen het ein de lijk erkend werd.
We hebben met zijn allen zitten janken, we waren zo intens verdrietig om alles wat gezegd is.
En dan hoefde ik niet 5x daags een catheter, en kon ik nog functioneren dankzij mijn buitenlandse internist.
Gisteren werd er eindelijk weer lief tegen me gedaan met de narcose.
Ik werd er zo emotioneel van en heb gejankt als een klein kind omdat ze gewoon deden wat ze moesten doen: er voor me zijn, voor me zorgen.
Toen de verpleegkundige hoorde dat ik al meer dan 10 jaar zogenaamd alleen maar gek ben schrok ze echt enorm.
Vreselijk lief mens wat me naar de auto bracht, bukte, mijn handen beet pakte en een peptalk gaf waar je u tegen zegt.
Dat ik niet gek ben en trots op mezelf mag zijn, dat ze trots waren op mijn handelen, hou het dan maar droog groggy en stampvol medicijnen.
Dat lukte dus ook niet en er zijn flink tranen gevallen hier in huis.
Ik hoop dat die tranen er voor ts ook snel mogen zijn, niemand verdiend het onterecht zo behandeld te worden.
Nav dit topic heb ik ook opgelet, maar ik heb vanmorgen dus ook mijn blaas niet leeg geplast terwijl er later wel erg veel in zat vond ik.
De narcose had dus nog steeds flink effect op het gevoel in mijn hele buik.
Nu pas lijkt het een beetje normaal te gaan en dat is ruim 24 uur na ontwaken uit de narcose.
Dat vind ik toch best pittig, je lijf is echt niet blij met al die rotzooi.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 16:46

Is er geen patiëntenvereniging of forum voor mensen met deze aandoening waar je ervaringen kunt vinden?
Tis toch verschrikkelijk dat dit allemaal zo gaat en dat het zo lang moet duren.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 01:19

Klacht indienen zit ik wel aan te denken idd. Niet zozeer voor mezelf, maar ik hoop idd dat dat gaat voorkomen dat iemand anders dezelfde problemen krijgt.
Degene die ik sprak van de verzekering vond het heel heftig allemaal, maar voor nu verder niet echt iets gedaan. Alleen kijken welk ziekenhuis ik heen kan en hoe ik dat regel.

Maandag 8:55 een telefonische afspraak met de uroloog zag ik vandaag.. Het idee dat ik hem echt moet gaan zeggen dat ik niet verder wil daar vind ik heel eng, maar ik ga het zeker doen... Wil het gewoon echt niet meer zo.

Gisteravond de HA weer gebeld, moest vandaag aankijken. Bij koorts moest ik weer langs komen. Vanavond naar de bios geweest: Voelde me daar steeds slechter, dacht wel 40 graden koorts te hebben, pijn en beetje benauwd.. Maar kan ook komen omdat goed ademen pijn doet. Heb het idee dat ik heel diep moet inademen.

Thuis was temp 38.7, dus HAP gebeld. Had al 2x paracetamol gehad en 500 mg naproxen en moest er nog een bij nemen. Nu dus 1000 MG paracetamol en 1000 MG naproxen genomen. Nacht afwachten en dan morgen bij koorts terug bellen.

Nu helemaal kapot, met pijn en 37.7... Nu niet de energie meer om verder te bellen oid, dus laat het maar. Ondanks de pijn ga ik zo wel in slaap vallen denk ik..

Morgenochtend verder vechten.. Zo voelt het. Urine vandaag ook weer melk achtig...

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 01:31

Wat bijzonder dat die uroloog je nu wel zo snel kan spreken, denk dat hij je wil overhalen om toch bij hem te blijven. Zou nu echt doorzetten en naar Rotterdam gaan. Denk dat je daar de grootste kans op een succesvolle operatie hebt :j

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 06:24

Lastig hoor.
Ik snap dat je geen vertrouwen meer hebt in de uroloog, maar nog 2 maanden aanmodderen met deze situatie is ook niet aan te raden.
Met een nierbekkenontsteking o.i.d. ben je nog veel verder van huis.
Sterkte en wijsheid gewenst.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 09:49

Die uroloog gewoon heel duidelijk vertellen dat je het gevoel hebt dat ze je laten zwemmen, je van het kastje naar de muur word gestuurd en het vertrouwen totaal weg is, zowel in hem/huisarts en je eigen lichaam en dat je voor een second opinion gaat aangezien je dit niet meer trekt. PUNT.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:38

Ik zou die uroloog een vragen of hij het afgelopen jaar eens op een rijtje wil zetten, inclusief alle pijnstilling en antibiotica kuren die je hebt gehad.
Mag hopen dat hij zelf ook wel een beetje schrikt.

Hoeveel kuren heb je de afgelopen 12 maanden gehad?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:16

bigone schreef:
Die uroloog gewoon heel duidelijk vertellen dat je het gevoel hebt dat ze je laten zwemmen, je van het kastje naar de muur word gestuurd en het vertrouwen totaal weg is, zowel in hem/huisarts en je eigen lichaam en dat je voor een second opinion gaat aangezien je dit niet meer trekt. PUNT.

En het punt van dat het vriendelijk moet ben je inmiddels gepasseerd, dus de vuist mag op tafel, je bent tenslotte klant, en betaalt, dus bepaalt.
Ik had allang mijn mond open gedaan. En gezien mijn eigen ervaringen weet ik dat als je heel duidelijk bent dat er echt meer gedaan kan worden. Dus gewoon het gesprek aangaan, maar niet zomaar blijven, overhalen om te blijven is een gepasseerd stadium.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 06:11

Net zo ziek wakker geworden, non stop overgeven, 38.1... Nu naar het ziekenhuis ;(