Draagdoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:24

Hij zit fijner als je hem goed uitspreid over de schouder! Verder lijkt de kleine wel heel netjes te zitten. Is idd een hele andere belasting voor je lichaam!

De Hoppediz Amsterdam krijg ik de gsm niet van gevonden nee, gek.
Gsm is het gewicht en zegt iets over de dikte, maar niet per se over comfort oid. De blend doet ook veel. Linnen is vaak wat lichter, maar is tegelijk ook heel sterk en kan ook erg comfortabel dragen. En is vaak wat luchtiger voor de zomer.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:42

Inderdaad Britt! Ik was zo gefocust op hoe de kleine zit dat ik mezelf vergeten ben! Haha
Heb de schouder aangepast en dat zit nog comfortabeler :j

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:12

Citaat:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, Butterfly. Hoppediz heeft ook nog bijpassende mondkapjes :+ Ik heb wel even gegoogeld, maar kom niet verder dan geschikt voor baby's tot ongeveer maat 80/86. Denk dus ook dat het een lichtere doek is, maar wellicht weet hier iemand het.

Bijpassende mondkapjes, goals in deze tijd :')

Mijn consulente kon de gsm van de Amsterdam ook niet vinden, misschien dat die nog heel nieuw is?

Namiro, ziet er mooi uit! Qua belasting moet ik er niet aan denken met mijn lijf _O- maar hij is tof!

herhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:21

Ben ik de eenige die mondkapjes van draagdoeken stof echt compleet afgrijselijk vind.... ik heb er echt iets tegen

Kleine zit er lekker in hoor heerlijk.

Gisteren een poging gewaagd naar de supermarkt in ringsling en gefaald bij de kassa. Boodschappen van mandje op de band leggen was een ramp. Dus hup kleine eruit en stond compleet voor banketstaaf met peuter drama

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:49

Hier in Duitsland zijn we sinds maandag verplicht ze te dragen in winkels en het ov, dus dan maar liever gelijk matchend :') Waarbij mijn voorkeur uiteindelijk gewoon uitgaat naar hetgeen waardoor ik nog het beste adem kan halen (stoffen zakdoek deed het gisteren prima!).

Ik heb op de site van Hoppediz gekeken en er staan 101 draagdoeken op. Ga je echter filteren op "Flächengewicht" zijn er zo maar 49 te vinden. Dus kennelijk hebben ze die info voor de overige 52 stuks ook niet?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:56

herhalen schreef:
Ben ik de eenige die mondkapjes van draagdoeken stof echt compleet afgrijselijk vind.... ik heb er echt iets tegen

Kleine zit er lekker in hoor heerlijk.

Gisteren een poging gewaagd naar de supermarkt in ringsling en gefaald bij de kassa. Boodschappen van mandje op de band leggen was een ramp. Dus hup kleine eruit en stond compleet voor banketstaaf met peuter drama

Waarom lukte dat niet Herhalen? Daar leek me die ringsling juist zo handig voor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:03

Bij een kleine baby in de ringsling heb je nog genoeg ruimte om twee handen te gebruiken met inpakken, maar een peuter zit echt in de weg. Ik doe haar inderdaad ook niet meer in de ringsling als ik ga winkelen en veel dingen moet inpakken. En áls ik per ongeluk alleen ringsling bij heb tijdens die boodschappen, draag ik haar met de ringsling op de rug. :)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:08

Ah Okay! Duidelijk Yalou. Snap dat je dan te weinig bewegingsvrijheid hebt met een peuter.

Ik met nog veel leren! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:18

Dat komt vanzelf :D Ik had dit in het begin ook allemaal niet geweten hoor. Al doende leert men!

Ik hoop over twee weekjes weer een mini te kunnen dragen <3

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:58

Laatste loodjes Yalou! Spannend! Zeker in deze tijd..
Onze kleine man is alweer 9 weken.. tijd vliegt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 14:14

Hier niet :n

Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 14:51

Ooow :(:)

Misschien komt het doordat ik die beruchte laatste weken niet meegemaakt heb en bevallen ben met 36 weken..

Sterkte dan met de laatste weken!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:16

Die laatste loodjes zijn gewoon bleeeeg. Als je baby er eenmaal is vliegt de tijd!

Denk aan je hoor Yalou!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:20

Ik ben vorige zwangerschap met 38+3 bevallen. Ben nu 38+2 dus het voelt al bijna als overtijd _O-

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:56

Ooeehh spannend Yalou! Hier bevallen met 40+3 en de tijd tussen 36 en 40 ging soms ook zoooo traag.

herhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:05

Nope steeds bukken met een peuter en boodschappen was een aardige sportschool en niet comfortabel meer ivm te weinig bewegings ruimte. Ze zat echt in de weg.

Laatste loodsjes zwanger schap bleeeehhh.... succes

Gelukkig hier nog niet verplicht lijkt me helemaal niks namelijk zeker niet met het mooie benauwde weer in aantocht.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:15

Duc_je schreef:
Ha dames, ik zoek een fijne zachte doek voor een aankomende newborn (sept, iemand tips? Heb zelf maat 36, slanke taille.

Ik haak even aan voor dezelfde vraag :D

Wel een Zeitgeist liggen inmiddels, maar wil ook nog wel weer een doek proberen. Had de vorige keer een AP Snow leopard en dat vond ik als eerste doek niks. Heel stug.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:41

Die witte? Was die stug ja??
Wil je nieuw of mag tweedehands ook? En wil je graag AP of maakt merk niet uit?

Van wat er nu in de shop staat is two birds oldschool absoluut newbornproof. Arrow thriller ook en ik vind Mozes ook absoluut top, alleen is die wel ietsje dikker dan oldschool.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:52

Tweedehands vind ik helemaal prima :j AP vind ik wel erg mooi en sta ook achter de filosofie van het merk.

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:06

AP vind ik voor mezelf een beetje te duur :o ik sta ook nog open voor ideeën, doek mag zeker ook tweedehands zijn.

Ik heb overigens mijn oog laten vallen op de isara quick half buckle. Iemand ervaring? Lijkt mij wel handig.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:15

Hier heb ik met de two birds oldskool met heel veel plezier een newborn gedragen, maar dan wel de ringsling variant (mag trouwens naar een nieuw huisje).

Er ligt ook nog een hele dunne little frog bamboe doek, super soepel en fijn om mee te leren knopen. Daar heb ik al onze baby’s (geboren in juli/sept/jan) in gedragen. Is wel echt een heel dun doekje maar ik deed er een jas over heen, dikkere muts en extra dikke sokken bij kouder weer. Mag ook naar een liefhebber.

Hier blijft alleen de zeitgeist voorlopig, die andere doeken pak ik niet meer.

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:18

MizzMontana schreef:
Hier heb ik met de two birds oldskool met heel veel plezier een newborn gedragen, maar dan wel de ringsling variant (mag trouwens naar een nieuw huisje).

Er ligt ook nog een hele dunne little frog bamboe doek, super soepel en fijn om mee te leren knopen. Daar heb ik al onze baby’s (geboren in juli/sept/jan) in gedragen. Is wel echt een heel dun doekje maar ik deed er een jas over heen, dikkere muts en extra dikke sokken bij kouder weer. Mag ook naar een liefhebber.

Hier blijft alleen de zeitgeist voorlopig, die andere doeken pak ik niet meer.

Ik heb geen ervaring met een ringsling. is dat lastig spannen/knopen? Het lijkt mij wel makkelijk namelijk.

Mijn zoontje is net 2 als de baby komt dus ik zoek iets om mijn handen vrij te hebben en toch de baby dicht bij mij te dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:25

Ik persoonlijk vond ringsling niet fijn voor een echte newborn. Zodra ze wat stabieler was en/of wilde rondkijken begon ik het pas fijn te vinden :)

Qua newborn doekje is het uiteraard erg persoonlijk. Ik vind dunne, gladdere doeken fijn voor een kleintje. Als je beetje betaalbare prijsklasse wilt zou je kunnen kijken naar bijvoorbeeld Yaro.

Dit is mijn stapel momenteel:

Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:27

Na een paar keer oefenen heb je dat zo onder de knie. Het was laatst al genoemd hier maar wrap you in love heeft hele duidelijke tutorials voor RS online staan.

Ik vond het heerlijk, deed hem vaak om naar de peuterspeelzaal. Dan deed ik de doek thuis al om en op school de baby zo uit het autostoeltje in de RS en dan had ik mijn handen vrij om die andere twee apen naar de psz te brengen.
Vond ik toch fijner dan met een lange doek nog knopen terwijl er twee ongeduldig staan te spartelen om te gaan.
Had hem thuis ook regelmatig om mijn schouder hangen als ik alleen was en als de baby dan hangerig werd tilde ik hem er in en dan heb je het zo aangespannen. Vond dat wel makkelijk met onze derde en nog twee veeleisende peuters er bij.

RS is wel meer voor kortere stukjes omdat je maar met 1 schouder draagt. Maar zeker de nb heb ik er met gemak ook wat langer in gedragen.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:30

Ik kijk ook veel Yaro idd. Niet dat het me per se om de prijs gaat, vind de doeken ook gewoon mooi haha. AP is idd wel een ietsiepietsie duur :D

Consulente kijkt met mij mee momenteel, dus we zitten steeds linkjes naar doeken uit te wisselen. Ik zou zóóó hebberig worden als ik haar werk deed :))

Yalou, mooie stapel! Gewone doeken, RS en draagzakken?

MizzMontana, wat een slim idee om hem thuis al zover mogelijk te doen. Ik stond me net met oefenen af te vragen wat een geschikt moment zou zijn met een krijsend kind, naast de auto, in de regen :')