2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:11

Mizora, lijkt me een goede keuze, je lijstje ziet er mooi uit zo!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:13

Netjes hoor ChanelR, frisdrank is ook wel een echte no-go als je wilt afvallen (eigenlijk sowieso altijd haha) gelukkig dronk ik dat al nooit dus daar heb ik niet zo'n moeite mee.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:15

xxxJulia schreef:
Ik was op 7 januari al 1,7 kilo kwijt maar een dag later was er ineens een hele kilo bij terwijl ik gewoon prima binnen m'n calorieën was gebleven die dag. Deze week ging wat minder dan vorige week dus ik heb de weegschaal een beetje vermeden maar ga er maandagochtend wel even opstaan denk ik. Hoop heel erg dat er nog iets af is, anders ga ik toch maar even een meetlint kopen zodat ik kan kijken of daar wel verschil in zit.

Herkenbaar hoor, in het begin ging ik keihard, was er in 1 week zo 2,6 kg af maar sinds vorige week ben ik nog geen gram kwijt (was zelfs iets aangekomen).

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:16

Nies_ schreef:
Ik had gisteren dus cheatmeal en zit ramvol vocht en voel me poedersuiker.

Heb nog steeds niet gewogen en doe dat pas 1 februari.

Precies hoe ik mij voel naar een cheatday/meal. Zo ellendig haha.

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:29

Zooo drukke week gehad op werk. Heb dit topic wel bijgelezen maar niet gereageerd. Met het eten gaat het erg goed! Niet gesnaaid en heb echt goed opgelet wat ik naar binnenwerk. Morgen weer een weegmoment, ben benieuwd wat het resultaat is.

Heb gisteren de docu gekeken die iemand een paar pagina`s terug heeft geplaatst. Vind het heel knap van hem, zou dat niet na kunnen doen haha.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:33

Mizora ik zou nog een stuk fruit toevoegen aan je lijstje. Dat maakt het net wat completer.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:37

Ik vind het ook wel fijn dat ik niet 7 pagina's hoef bij te lezen haha.
Ik heb me vanmorgen gewogen maar moet vandaag of morgen ongesteld worden -O- Qua eten dus ook ruk want ik ben er vaak echt ziek van, we zullen zien. 2 late diensten te gaan en maandag toets, hmm ben benieuwd hoe ik t weekend doorkom haha.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:38

Supervixen schreef:
Mizora ik zou nog een stuk fruit toevoegen aan je lijstje. Dat maakt het net wat completer.

Ik vind dat altijd lastig, want in fruit zitten wel veel fruitsuikers.. Ik ben zelf echt dol op fruit en eet elke dag een appel en 2 mandarijnen maar dat zie ik echt wel terug in de suikers.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:53

Ik vind dat ook lastig, deels vanwege de fruitsuikers, en deels omdat ik dan toch naar de supermarkt moet en ik nooit terugkom met 1 ding en verder hoef ik echt niets te hebben. Terwijl ik de kiwi's nog op voorraad heb. Wel eet ik een dubbele portie groente (200g peen, 100g tomaat en 250g bruine bonen), dus dat scheelt (technisch gezien is tomaat fruit, maar dat laat ik achterwege).

Maar bedankt voor de tip. Ik zal een zak appels meenemen als ik weer naar de supermarkt ga.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 15:14

Haha terwijl ik het las wou ik zeggen, tomaat is ook fruit :D

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:05

Mizora schreef:
Ik vind dat ook lastig, deels vanwege de fruitsuikers, en deels omdat ik dan toch naar de supermarkt moet en ik nooit terugkom met 1 ding en verder hoef ik echt niets te hebben.

Oh zo herkenbaar :') Hier zit een appelboer om de hoek die een automaat heeft met alleen appels en peren, misschien bestaat zoiets ook bij jou? Scheelt een hoop verleiding vind ik.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:13

Oh dat lijkt me geweldig als dat hier zou zijn, maar helaas haha

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:37

Hier gisteren een wat mindere dag gehad. Toch wat chocola gesnoept en 3 koekjes. Maar het is beter dan een heel pak haha. Altijd positief blijven. Ik ben een echte emotie eter en had vandaag ook een paar snaai momenten. Heb me tot nu toe sterk gehouden!

Ik vind het ook niet erg dat er niet meer zo mega veel gereageerd wordt. Elke keer die 10 paginas bijlezen haha...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:15

Ik huil even. ik ben zo ziek als een hond. buikgriep. al -3 kilo kwijt vanmorgen. maar dat is allemaal vocht. Vandaag heb ik ook alleen maar 1 beschuitje en 2 lange vingers gehad. maar hou niks binnen :(

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:25

:(:) Beterschap!

Ik hou het redelijk vol met netjes eten. Van de week wel een uitschieter naar 2200 ckal. Mijn vriend had een stoofpotje gemaakt en daar stokbrood bij gebakken. Die tikte hard aan in MFP. Geen stokbrood meer voor mij. :=

Rest van de week netjes gedragen. Hopelijk zie ik dat terug op de weegschaal.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:32

Ik probeer vanaf nu ook netjes mee te lezen en reageren, wel alles gelezen :D

Ik zit nu op 1800/2000 kcal

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:38

Beterschap Ladybird. Een schrale troost. Wat je nu verliest is niet alleen maar vocht, je lichaam heeft ook extra kcal nodig als het ziek is, dus je verliest waarschijnlijk een 0.25-0.35kg vet per dag nu.

Ik weet niet hoeveel chocolade "wat" is, maar 3 koekjes + 2 blokjes chocolade is 500-600kcal, dat is niet ideaal, maar over het algemeen ongeveer wat je tekort eet om op gewicht te blijven, grote kans dat je dus die dag niet afgevallen bent, maar ook niet aangekomen.

Ik ben weer terug van de honden uitlaten, ruim 4.8km en dat brengt mijn stappentotaal op ruim 9300 tot nu toe.

Ik ben plannen aan het maken voor mijn moestuin van dit jaar. Maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik er precies in ga zetten. Deels zal het voor de kippen/konijnen/cavia's zijn, maar grotendeels voor mijzelf.

Hebben jullie nog groenten/rassen die ik absoluut niet mag vergeten? Snijbiet, gewone biet en sla heb ik al (en rucola zal op allerlei plaatsen zelfstandig opkomen, dus dat komt ook goed). Afhankelijk van hoeveel grond ik om ga spitten (lijnvriendelijk? Absoluut! Maar wel zwaar werk) heb ik 2 moestuinbakken van 4x1.2m (die sowieso), 3 stroken van 0.5x10m en 3 velden van ±40m2 beschikbaar. Het is nu allemaal nog ongelijk en grotendeels blijvend grasland, dus het omspitten is wel echt loeizwaar.

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:44

Ladybird schreef:
Ik huil even. ik ben zo ziek als een hond. buikgriep. al -3 kilo kwijt vanmorgen. maar dat is allemaal vocht. Vandaag heb ik ook alleen maar 1 beschuitje en 2 lange vingers gehad. maar hou niks binnen :(

Beterschap! :(:)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:52

Ik ben de hele dag al goed bezig en mijn broek zit nog net zo strak.. -O-

Nee serieus, het valt me mee vandaag! Nog geen honger gehad. En ook geen 'dipjes'. Moet van de diëtiste ook echt van de suiker af, wat best een uitdaging gaat worden.. :')

Morgen maak ik een flinke pan pompoensoep, heerlijk! Vries ik een deel in porties in, lekker voor tussen de middag.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:53

Imre schreef:
:(:) Beterschap!

Ik hou het redelijk vol met netjes eten. Van de week wel een uitschieter naar 2200 ckal. Mijn vriend had een stoofpotje gemaakt en daar stokbrood bij gebakken. Die tikte hard aan in MFP. Geen stokbrood meer voor mij. :=

Rest van de week netjes gedragen. Hopelijk zie ik dat terug op de weegschaal.

Echt? Stokbrood veel kcal? Dat sucks.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:04

Beterschap voor ladybird! :(:)

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:10

Beterschap Ladybird!

Suiker laten staan vind ik ook moeilijk, omdat het in veel dingen die ik eet wel zit (bijv als tussendoortje wat Alpro vanille "yoghurt" en dingen als chocolade kan ik niet laten staan :+ )

Ik heb vandaag geen honger gehad en weinig gegeten, maar toch minder cal over dan normaal voor mijn idee. Alles nagelezen maar was vergeten dat ik vanochtend twee stukjes chocola op had en dat toch wel erg aantikt :=
Vanochtend me weer gewogen sinds 1 januari en ik ben 1 kg afgevallen dus loop mooi op schema *\o/*

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:41

Ladybird schreef:

Oh jasses! Buikgriep is echt ellende.. Beterschap!

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:48

Ik lees hier nog steeds mee. Gisteren toegegeven aan een snaaiaanval. Maar kunnen beperken tot een kleine mars. De eerste 5 kilo zijn er bijna af (sinds half december bezig).

Voor ik iets eet, kijk ik altijd op de verpakking naar de hoeveelheid kcal. Is meestal al genoeg om snaaien te voorkomen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:54

Fruitsuikers zou ik me niet zo druk om maken.
Ik eet doordeweeks wel een keer of vier fruit op een dag. Heerlijk.
Vandaag een lekkere beweegdag, ongeveer 700kcal verbrand door sporten/wandelen.
Met avondeten kom ik vandaag op ongeveer 1750kcal, dus mag ik van mezelf vanavond nog een glaasje safari en misschien nog een peer.