Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Trui schreef:ja potver t moet er wel ongv over vier maanden beetje uit zijn. als dat niet zo is kan k t laten blonderen
Kwal schreef:Als je echt graag rood wil, kun je dan niet beter een pruik nemen als je over vier maanden echt niet meer rood wil zijn?
IMANDRA schreef:Trui schreef:ja potver t moet er wel ongv over vier maanden beetje uit zijn. als dat niet zo is kan k t laten blonderen
Blonderen helpt ook niet echt. Ik kom van fel- en later bordeauxrood af en ben naar redelijk licht blond gegaan dmv twee bleekbeurten met olaplex (zodat ik het rose-gold kon verven, en zelfs na 2 bleekbeurten was het nog aan de warme kant voor rose-gold). Het is inmiddels een dik halfjaar geleden dat het voor de laatste keer geblondeerd is en het is nog steeds een beetje oranje. Rood is ontzettend hardnekkig... Enige manier om zo veel mogelijk eraf te komen is idd bleken en vervolgens een donkere kleur over te zetten, volgens mij.
Overigens is het mijn ervaring dat color-infusing shampoo (bijv van rood, ik heb Lakme gehad welke ik heel fijn vond: shampoo, conditioner en masker) wel echt de kleur langer rood houdt. Maargoed, daar zit dus ook verf in, haha. Om je kleur zo goed mogelijk te behouden (welke kleur dan ook) moet je zo min mogelijk wassen (doe het meestal maar 1x per week, als ik echt iets belangrijks heb 2x, mocht dat belangrijke midden in de week vallen), wassen met zachte shampoo (zonder parabenen, siliconen etc, heb nu 'purple rose') en het inderdaad dus bijhouden af en toe. Overigens wil de zon kleur ook sneller laten vervagen (dus zomer is ook niet handig haha).
IMANDRA schreef:Haha ja doelde ook op 1x blonderen/ontkleuren. Voor rood zijn wel echt meerdere behandelingen nodig, zeker als je langer rood hebt gehad (ik 2 jaar). Ligt overigens ook heel erg aan je eigen haar, hoe goed het ontkleuren pakt. Bij mij pakken kleuren heel goed, maar ontkleuren is daardoor wel weer lastiger
IMANDRA schreef:Trui schreef:een pruik...? zo nep :’)
Niet als je een goede hebt hoor. Je kan, met een beetje geluk, voor zo'n 100-150 euro een mooie pruik kopen die er echt uitziet
Trui schreef:een pruik...? zo nep :’)
Frummels schreef:Trui schreef:een pruik...? zo nep :’)
Lol, ja want rood is zo een lekker natuurlijke kleur![]()
Ik zou gewoon voor een mooie pruik kijken als je van te voren al weet dat je het niet te lang wil. Zonde van je haren ook als je nu al weet dat er een paar flinke bleeksessies aan te pas moeten komen!
Je kunt bij afro winkels prachtige pruiken kopen. Mijn moeder heeft er ook een paar en je ziet het echt niet.Je moet natuurlijk niet van die plastic 20 euro dingen van de feestwinkel kopen.
Trui schreef:helaas dan houd t op. want binnen vier maanden heb k geen honderd euro. en erna kan k dan gewoon n gelkleuring gebruiken. ben ook bang wat de kids op school van n pruik denken
IMANDRA schreef:Trui schreef:helaas dan houd t op. want binnen vier maanden heb k geen honderd euro. en erna kan k dan gewoon n gelkleuring gebruiken. ben ook bang wat de kids op school van n pruik denken
Dat zien ze echt niet hoor![]()
En voor een goede kappersafspraak (rood kleuren of ontkleuren) ben je al snel 100 kwijt. Als je dat geld niet hebt zou ik het gewoon lekker laten zoals het is
IMANDRA schreef:Haha ja goede pruik is duur. Volgens mij zijn die van glam & gore wel goed: https://www.bellamihair.com/collections ... hetic-wigs
Trui schreef:vind t heel lastig zoeken op die site
E_J schreef:IMANDRA schreef:Haha ja goede pruik is duur. Volgens mij zijn die van glam & gore wel goed: https://www.bellamihair.com/collections ... hetic-wigs
Klopt, die zijn heel goed! Alleen ook heel snel uitverkocht![]()
De afgelopen 2 (?) ladingen waren bijna meteen weer uitverkocht