Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 14:39

Tova schreef:
Even een ego post :o

Trainen gaat momenteel echt lekekr, nieuw schema waar ik echt heel snel spiermassa mee opbouw, vooral mijn rug gaat hard. Veel verschil in defenitie in een maand tijd *\o/*

Gister heerlijk gedeadlift en nu weer last van mijn onderrug, hoop dat ik het met foamrollen er snel uit krijg. Hoe rekken jullie je hamstrings op? Ik merk dat die van mij best kort zijn namelijk.
Weet je zeker dat je form wel oké is als je na het deadliften last hebt van je onderrug?

Sorry dat ik even binnen kom vallen, heb het heel druk op het moment en in m'n trainingen is niet zo heel veel veranderd dus heb niet zo gek veel te melden, maar ik maak nog steeds vooruitgang dus dat is mooi :D

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 14:50

Eulogy schreef:
Tova schreef:
Even een ego post :o

Trainen gaat momenteel echt lekekr, nieuw schema waar ik echt heel snel spiermassa mee opbouw, vooral mijn rug gaat hard. Veel verschil in defenitie in een maand tijd *\o/*

Gister heerlijk gedeadlift en nu weer last van mijn onderrug, hoop dat ik het met foamrollen er snel uit krijg. Hoe rekken jullie je hamstrings op? Ik merk dat die van mij best kort zijn namelijk.
Weet je zeker dat je form wel oké is als je na het deadliften last hebt van je onderrug?

Sorry dat ik even binnen kom vallen, heb het heel druk op het moment en in m'n trainingen is niet zo heel veel veranderd dus heb niet zo gek veel te melden, maar ik maak nog steeds vooruitgang dus dat is mooi :D

Ja, controleer mezelf in de spiegel. Maar merk aan meerdere dingen in mijn lichaam dat mijn lichaam toe is aan rust. Dus volgende week of de week erna een week rust in lassen.

Needje

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 15:25

Ik heb vanaf de 15e rust ivm tattoo laten zetten.
Dus ben nu juist aan het knallen. Voor zover dat lukt natuurlijk. :D
Elleboog nog steeds last dus doe van m'n schema echt alleen de benen/billen.
En doe ook even geen DL omdat dat ook trekt aan die elleboog.
Maar genoeg andere oefeningen gelukkig.
Nadat ik zaterdag met 90kg 20 hh kon maken met glute bridge met band ook om de knieën vond ik dat ik dat dan ook makkelijk met hipthrusts kon doen. Dat zijn er maar 8. (had eerder wel 92,5 gedaan voor 5)
En dat ging prima. 90, 95 en 100kg gedaan.
100 dus nieuw record. (incl 10 sec hold na de laatste)
Maar wil minimaal 2x lichaamsgewicht kunnen. Dus wil nog minimaal 30 kg erbij!!
#goals

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 16:09

Tova Heb je wel een riem? Dat scheelt echt zoveel. Ik kan niet deadliften zonder riem dan kom ik niet verder dan 40 kg met riem op 90 kg en geen pijn in mijn rug.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 16:20

tanjaatjuhh schreef:
Tova Heb je wel een riem? Dat scheelt echt zoveel. Ik kan niet deadliften zonder riem dan kom ik niet verder dan 40 kg met riem op 90 kg en geen pijn in mijn rug.

Ja, al was ik hem gister de eerste paar setjes vergeten :')

Mijn laatste week rust is ook begin juli geweest, sindsdien 4-5 dagen in de week aan het trainen..

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:29

Tova schreef:
Ja, controleer mezelf in de spiegel.

Heb je ook een (goeie) trainer/coach in de buurt die even kan checken? Een spiegel zegt met een deadlift vaak twee keer niks. Het is niet omdat je rug recht blijft tijdens de ganse beweging, dat je een juist/correct bewegingspatroon hebt en de juiste spieren activeert. Same bij bv kettlebell swings. Ik zie steeds vaker mensen dit zonder coach in een fitness doen, en elke keer huiver ik. Rug recht? Ja. Maar daar stopt het dan ook naar 'correctheid'. En dan maar gaan roepen dat kettlebell swings slecht zijn voor je rug :')

tanjaatjuhh schreef:

Dit klinkt toch echt niet heel gezond hoor :n. Dat je een riem gebruikt ter ondersteuning wanneer je naar je max gaat, dat kan ik nog begrijpen, maar in principe moet je beweging gewoon zodanig correct zijn (en je core zodanig sterk zijn) dat je die riem niet nodig hebt. Waar loopt het dan 'mis' in je beweging zonder riem? Heb je eventueel een filmpje?

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:33

Lastig tova! Hopen dat t iig snel voorbij is.

Ik heb laatst ook deadlifst gedaan, maar op spierpijn na nergens last van gehad. Deed dit wel samen met iemand die ook trainster is, dus dat scheelt wel. Zat daarmee, zonder riem ook op mn max, 125kg (1hh). Doe het trouwens ook erg weinig, zeker niet met een dusdanig gewicht.

Rust is indd erg belangrijk!

Verder goed bezig iedereen.

Ik sport op t moment zelf niet veel, maar op mn werk wel. Vandaag sinterklaasloop, dus 5km tankbaan en een stukje verhard. Morgen ff niet :p

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:58

Florenc schreef:
Tova schreef:
Ja, controleer mezelf in de spiegel.

Heb je ook een (goeie) trainer/coach in de buurt die even kan checken? Een spiegel zegt met een deadlift vaak twee keer niks. Het is niet omdat je rug recht blijft tijdens de ganse beweging, dat je een juist/correct bewegingspatroon hebt en de juiste spieren activeert. Same bij bv kettlebell swings. Ik zie steeds vaker mensen dit zonder coach in een fitness doen, en elke keer huiver ik. Rug recht? Ja. Maar daar stopt het dan ook naar 'correctheid'. En dan maar gaan roepen dat kettlebell swings slecht zijn voor je rug :')

tanjaatjuhh schreef:

Dit klinkt toch echt niet heel gezond hoor :n. Dat je een riem gebruikt ter ondersteuning wanneer je naar je max gaat, dat kan ik nog begrijpen, maar in principe moet je beweging gewoon zodanig correct zijn (en je core zodanig sterk zijn) dat je die riem niet nodig hebt. Waar loopt het dan 'mis' in je beweging zonder riem? Heb je eventueel een filmpje?

Niemand die kan corrigeren, tenminte niet iemand die er verstand van heeft zeg maar. Ga binnenkort met een meisje bij een andere sportschool trainen onderbegeleiding, en ga het daar even aan kaarten.

Maar een week rust moet ik dus zo i zo. Aardig wat stress van school ivm examens en 4-5 keer in de week trainen merk je wel aan je lichaam.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:12

Wiskey1 mag ik vragen wat de meerwaarde is van 1 hh met 125kg? Is dat alleen omdat je je record wil halen of is dat echt onderdeel van je training?
Is niet aanvallend bedoeld hoor, ik vroeg het me gewoon af.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:55

Supervixen schreef:
Wiskey1 mag ik vragen wat de meerwaarde is van 1 hh met 125kg? Is dat alleen omdat je je record wil halen of is dat echt onderdeel van je training?
Is niet aanvallend bedoeld hoor, ik vroeg het me gewoon af.

Dat was toen echt een max, dus gewoon kijken hoever je kan gaan. Doe het dus ook bijna nooit. Af en toe doe ik dat ook voor squat, benchpress enzo. Gewoon omdat het kan, uiteraard gelet op een juiste uitvoering, dus ook nooit alleen. Ook is het altijd opwarmen met meerdere herhalingen lager gewicht.
Echt een meerwaarde in de training heeft het ook niet voor mijn idee, maar wel leuk om je max te kennen

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:11

Das niet mijn max hoor ik verneem mijn rug gewoon snel en dan voel ik mijn rug al bij 40 kg niet heftig maar ook niet fijn. De riem maakt het gewoon wat makkelijker , zekerder om te liften.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:17

Ok duidelijk wiskey1 :) .

Ik ga morgen weer mijn rondje doen. Ik ben nu vanaf half mei bezig, met 2 tot 4 keer per week krachttraining en ik begin toch wel aardig verschil te zien in mijn bovenlijf.
Volgende week weer een afspraak met mijn trainer en dan zal ik weer op de weegschaal gaan om te kijken of mijn spiermassa is toegenomen.

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:01

Goed bezig allemaaL!

Ik heb eindelijk mijn eerste stap gezet om naar de sportschool te gaan en heb de studentensportkaart aangevraagd. Zit er blijkbaar op 2 min lopen van mn huis een sportschool waar ik met die kaart terecht kan, ideaal :)

Zelf wel weer lekker thuis aan het trainen en zie nu al verandering in mn lichaam. Vanaf 1 januari dus weer naar de sportschool dan gaat mn abbo in, ik heb er zin in :D

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:57

Klinkt goed SV!

Goed bezig sunny!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:21

Lekker bezig allemaal!

Ik wil vanavond nog eventjes thuis sporten, heb in principe bijna alles liggen dus kan een leuke training doen. Beetje in vorm blijven zo een week voordat ik naar NZ vertrek :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:48

Sunny jeee gewoon gaan.

Gribaldi lekker hoor half jaar weg is dat vanwege werk, opleiding of gewoon omdat het kan? Huisdieren ondergebracht ook?

Hier rustig aan. Vrijdag was gewoon niks van gekomen maandag ging de mist in en gisteravond laten schieten ivm een allergische reactie. S ochtends bij paarden geweest voor het eerst sinds lang. geen idee waar dan vandaan komt, krieblige neus, hoofd vol snot hoofdpijn en aantal keren bloedneus gehad. Vandaag dus ook niet veel doen. Moegen vroeg heel rustig aan wat trainen misschien vrijdag ook.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:31

Vanmorgen fijn kracht getraind, de total abdominal weer wat zwaarder kunnen zetten. Daarna nog een half uurtje loopband.

Karuna volgens mij gaat ze zes weken en niet een half jaar. Dacht ik tenminste.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:59

Haha Nicole ik ga inderdaad maar 6 weken :P Half jaar zou ik best willen, wellicht als het goed bevalt. Heb ze iig op het werk al op de hoogte gesteld mocht het bevallen of ik kom daar "iemand" tegen dat die kans aanwezig kan zijn :')

Allergie voor de paarden? Vervelend!

Lekker bezig SV! Ik ga vanavond core trainen en armen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:33

Weet ik dus niet ben ik op getest maar er niet allergisch voor bevonden en dan zou ik het afgelopen jaren toch hebben moeten merken,

6 weken. Tsja ietsje anders, :') zoals gezegd ik ben zo duf en snotterig als wat. %)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:16

Huhm ja geen idee, kan misschien ook spontaan ontstaan.

Haha geeft niet hoor :P

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:57

Ik zit even in dubio. Ik twijfel om mijn abonnement op te zeggen. Ik ben volgend jaar tot april wel 1 max 2 weken in de avond sowieso thuis. Voor de rest alleen maar weg. Wel vind ik het erg leuk in deze sportschool. Wat zouden jullie doej?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:08

Als ik dit nu al zou weten zou ik opzeggen. Zonde van je geld.
Bij ons kan ik "gelukkig" ook gewoon los betalen evt. Dus dat maakt t helemaal makkelijk als ik wel een keer wil en kan.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:15

Needje schreef:
Als ik dit nu al zou weten zou ik opzeggen. Zonde van je geld.
Bij ons kan ik "gelukkig" ook gewoon los betalen evt. Dus dat maakt t helemaal makkelijk als ik wel een keer wil en kan.

Ja klopt, dat is dus een beetje het ding inderdaad, denk dat ik dat eens ga overleggen met de eigenaar. Want vind t echt leuk hier, en als ik rustige weken heb, heb ik wel tijd om daar te trainen. Maarja, sowieso 1e kwart van t jaar amper tijd. Kan m helaas niet delen met 1 van mn ouders, dan was t makkelijk natuurlijk

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:14

Dat is dan balen dat je het niet kunt delen, want dat zou een uitkomst zijn.

Karuna, klinkt niet fijn, nogmaals beterschap en hopelijk ben je snel weer opgeknapt.

Lekker bezig allemaal. Ik was eerst thuis ook fanatiek, maar dat is nu echt minimaal. De sportschool vind ik wel erg leuk. Net ook weer 1,5 uur geweest, voornamelijk kracht en daarna nog 15 minuten loopband.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:17

nanda1980 schreef:
Dat is dan balen dat je het niet kunt delen, want dat zou een uitkomst zijn.

Karuna, klinkt niet fijn, nogmaals beterschap en hopelijk ben je snel weer opgeknapt.

Lekker bezig allemaal. Ik was eerst thuis ook fanatiek, maar dat is nu echt minimaal. De sportschool vind ik wel erg leuk. Net ook weer 1,5 uur geweest, voornamelijk kracht en daarna nog 15 minuten loopband.

Dat zou absoluut een uitkomst zijn!

Jij bent ook goed bezig!