whey van Johnny Fernand. stuk duurder maar de enige die k wel lekker vind
Yonker
Geplaatst: 23-08-17 08:47
Mag ik mij hier melden? Ik heb een tijd geleden ook meegelezen maar heb het toen niet doorgepakt. Ik ben nu op een punt gekomen dat ik echt heeeeeeeeeeeel nodig kilo's kwijt moet en heb het dus weer opgepakt. Ga alles bijhouden bij MFP, want vind voedingscentrum niet echt fijn.
Even gelijk een vraag: Ik ontbijt momenteel met griekse yoghurt maar volgens mij kan ik beter magere kwark gebruiken?
Laura82
Geplaatst: 23-08-17 09:09
Ik vind de smart protein van body en fit heel prima te drinken, en zij hebben idd proefpakketjes. Ik vind zelf berry blast erg lekker, maar dat is persoonlijk.
Yonker, dat hangt er vanaf wat je wilt. Magere kwark is magerder en bevat dus minder kcal, maar het vult ook minder, dus vaak moet je er minder van eten om gevuld te raken. Ik vind Griekse yoghurt prima in een gezond patroon passen, mits je er niet te veel van eet. Kijk naar het totaalplaatje van je gewenste aantal kcal en macro's, en kijk of het daarin past.
Wat bedoel je met macro's?? Mijn doel is gewoon afvallen wat denk ik dus begint met minder kcal. Ik zit zelf te denken aan 1400/1600 per dag. Heb nu vanochtend met ontbijt:
Blauwe bessen (40 gr) 11 Granola (40 gr) 175 Griekse Yoghrut (200 gr) 240 Wat voor mijn idee...... best veel kcal in totaal is (zo'n 426) en ik heb het idee dat ik ook echt te weinig heb gegeten vanochtend want krijg nu weer honger. Nu ben ik gisteren vergeten tussendoortjes te kopen voor op het werk..... Dus die ga ik vanavond nog even kopen. Maar ik heb dus ongeveer om half 8 ontbeten en merk nu alweer dat ik "trek" krijg..... Ik wil eigenlijk gewoon echt iets hebben wat vult tot een uur of 10... Maar goed meer Griekse Yoghurt wordt nog meer kcal.... Ik probeer beetje balans te vinden erin.
Laura82
Geplaatst: 23-08-17 09:23
Ik raad je aan even de openingspost te lezen, dan wordt het je wel duidelijk
Owww ja ik had het wel gelezen maar niet opgeslagen Dat gaat nog een beetje boven mijn pet. Ik ga dus voor nu gewoon even op kcal letten
Eulogy
Geplaatst: 23-08-17 09:53
Ik eet 0% vet Griekse yoghurt, is dat niks?
En ik zweer hij de impact whey van My Protein trouwens, chocolate brownie en stracciatella Ik gooi het meestal door mijn yoghurt oid, als ik laag in eiwitten zit, drink het niet heel vaak als shake, hoewel de chocolate brownie met amandelmelk samen echt heel lekker is.
Ja die vond ik vorige keer niet zo lekker toen ik die probeerde, maar ik ga hem nog eens proberen Dankjewel!
black_kelpie
Geplaatst: 23-08-17 10:09
Yonker schreef:
Ja die vond ik vorige keer niet zo lekker toen ik die probeerde, maar ik ga hem nog eens proberen Dankjewel!
Die van Fage is lekker vind ik, Total 0%. Andere vetvrije Griekse yoghurt vind ik ook niet lekker.
Frummels
Geplaatst: 23-08-17 10:13
Hoi allemaal. Zou ik ook mee mogen kletsen?
Ik de laatste maanden flink aangekomen en wil dat natuurlijk graag weer kwijt. Tot aan maart dit jaar deed ik fanatiek aan krachttraining, maar door een rugblessure heb ik nu 4 maanden helemaal niets aan sport mogen doen. Je kunt misschien wel begrijpen dat de kilo's er aangevlogen zijn.. Ik ben nogal een emotie eter dus dat werkte ook niet echt mee..
Momenteel weeg ik 83 kg bij een lengte van 1.80 m. Voorheen was dat 72-75 kg. Ik hou me meestal niet zo vast aan gewicht omdat dat niet zoveel hoeft te zeggen, maar in dit geval zijn de kilo's wel waarmee ik wil beginnen. Deze week wil ik ook mijn vetpercentage even laten meten.. Sinds deze week ben ik de krachttraining weer langzaam aan het opbouwen en dat gaat tot nu toe goed en zonder pijn. Moet ervoor waken dat ik niet meteen te snel wil.
Trainen/bewegen is bij mij - buiten de blessure periode om - nooit een probleem geweest. Ik sport enorm graag en beweeg naast werk ook gewoon genoeg. Het probleem zit echt in het eten. Ik dénk namelijk dat ik constant trek heb en zit vaak om het uur te snaaien, vooral op werk. In het weekend/thuis eet ik eigenlijk bijna altijd netjes en gezond.. Het is dus een uitdaging om maaltijden en tussendoortjes mee te gaan nemen naar werk die ik kan eten en die me helpen met afvallen. Ik wil nog even geen macro's tellen omdat ik merk dat ik daar in het verleden wat obsessief van werd, dus ik houd het even bij kcal voor nu.
Mijn BMR is tussen de 1611-1660 (afhankelijk van welke website ik gebruik), dus ik denk eraan om mijn kcal inname op een actieve dag op 2100 te zetten en op een rustdag 1850. Misschien dat ik dat nog aanpas, maar eerst even kijken hoe dit gaat.
Zal wel weer even de app moeten downloaden om alles in te vullen, want die had ik verwijderd..
Als iemand nog tips heeft voor ontbijt, lunch en snacks voor op kantoor: heel graag! Ik vind dat erg moeilijk en ben nogal lui, waardoor ik snel geneigd ben dingen te kopen/halen.
Bhriseis
Geplaatst: 23-08-17 10:59
Klinkt goed hoor Frummels! Misschien op voorhand je week of driedaags eet plan op maken? Dan weet je goed: dit zijn zo veel kcal, en hier moet ik het nog zo veel uur op doen.
Dat helpt bij mij althans! Ik ben zelf best een veelvraat, dus 's avonds eet ik lekker veel verschillende groenten. Ik bereid mijn groenten voor een dag of drie, en eet dan vb vier soorten, maar wel een paar dagen dezelfde. Ook veel rauwkost, dat is lekker makkelijk!
Edit: Straks uitrekenen, moet zo'n 2200 kcal op vandaag (en jep, high Carb, low fat): O: twee lattes, chocopops met magere melk B: wandelen naar de supermarkt L: toast met cottage cheese en zelfgemaakte aardbeien jam T: wss nog een koffie, pakje zeezout crackers, glas vers sap B: uur ballet A: 350 g spelt pasta, saus van kruiden, geraspte venkel, quorn blokjes, magere room en Parmezaan T: watermeloen, 300 g T: shake van stevia light ijs, whey, magere melk
Laura82
Geplaatst: 23-08-17 14:35
Vandaag is mn dag zoiets: O: High protein magere kokoskwark met weetabix T: breaker high protein, banaan L: volkoren wrap met gerookte kipreepjes, tomaat, sla, dessertlepel halvanaise T: kiwi, nectarine A: zilvervliesrijst met kipfilet en roerbakgroenten met beetje ketjap wok saus.
Bhriseis: dankje voor de tip. Dat ga ik eens proberen ja.
Mijn dag is zoiets. Beetje gekke dag wel, want veel ziekenhuis afgelopen ivm onderzoeken vandaag.
O: magere biologische kwark met rode bessen en handje nootjes + zaden T: banaan L: meergranen broodje met kaas, ei, tomaat en komkommer. Kopje tomatensoep T: twee handjes blauwe bessen T: blikje chocomel na bloedprikken (heb daar altijd een beetje last van als ze veel buisjes prikken) A: couscous met gegrilde paprika, rauwe bladspinazie, kikkererwten, cherrytomaat, lente ui, gegrilde courgette en aubergine. Dressing: Komijnzaad, peper, zout, olijfolie en een klein beetje sojasaus. T: eiwitshake met halfvolle melk
Beweging: na werk 1,5 uur krachttraining en naar werk en terug gefietst (totaal 10 km)
Yonker
Geplaatst: 24-08-17 08:54
Ik wil ook lijstjes delen!
Gisteren: O: griekse yoghurt met granola en blauwe bessen L: 2 volkoren boterhammen met halvarine, 1 met 30+kaas en 1 met kipfilet. Klein beetje mosterd erbij T: banaan A: Macaroni (was nog over van dag ervoor) T: snacktomaatjes B: 35 minuten fietsen, 30 min wandelen met paard
Vandaag: O: griekse yoghurt met granola en blauwe bessen T: 250 gram wortels L: 2 volkoren boterhammen met halvarine, 1 met 30+kaas en 1 met kipfilet. Klein beetje mosterd erbij T: 250 gram ananas A: zoete aardappel met sperziebonen (twijfel of ik stukje zalm daarbij doe??) T: komkommer en tomaatjes denk ik B: 30 min fietsen (fiets altijd naar mijn werk)
Tips zijn welkom!
Morgen en zaterdag zal niet zo gezond worden want morgen een bbq en zaterdag ben ik vrijwilliger bij een evenement (loop ik wel de hele dag) en eten we op het einde gezamenlijk frietjes.
Ik lees over het algemeen alleen mee maar vroeg me iets af Hoe zitten jullie met de Kcal, Eitwitten, koolhydraten en vetten? Ik merk dat mijn lijstjes echt wel een stuk voller zijn als die ik hier zie, terwijl ik toch echt moeite moet doen om alle macro's te komen.
O: Havermout, magere melk, Whey poeder T: Mineola M: 4 stevig volkoren boterhammen (2 met kipfilet, 2 met slankie smeerkaas) T: 2 rijstwafels A: Duitse biefstuk, groenten(spruitjes, paprika) uit de oven met beetje blauwschimmelkaas T: Rijstwafel met huttekase T: 200gr optimel magere kwark aardbei
Na het avond eten ga ik naar de sportschool dus vandaar de 2 tussendoortjes
Ik merk dat ik in mijn lijstjes het eten van voldoende eiwitten lastig vind en dat ik vlug over de 20% vetten heen schiet. Vanaf volgende week maar is proberen om zelf kipfilet te grillen en mee te nemen op brood met gegrilde groeten
Jullie nog tips?
Frummels
Geplaatst: 24-08-17 10:15
NiNa: Eiwitrijk en vetarm zijn bijvoorbeeld kikkererwten, linzen, kidneybonen, magere kwark, eieren, koolvis, kabeljauw, hüttenkäse , taugé en quinoa. Zelf tel ik even geen macro's meer, omdat ik daar altijd een beetje obsessief van werd in het verleden. Dus ik houd het even bij kcal voor nu.
Yonker: ziet er netjes uit
Laura82
Geplaatst: 24-08-17 11:41
Ik heb niet echt tips, ik houd mijn macro's niet echt bij. Wel probeer ik voldoende eiwitten te eten, maar ik eet rond de 1 gr per kg, daar kom ik meestal wel aan. Ik houd al een tijdje niet meer bij wat ik eet, ik eet op gevoel en ervaring van jaren en jaren diëten en wel tellen. Soms tel ik eens een paar dagen om in de gaten te houden of ik nog op de goede weg zit, maar daar komen eigenlijk zelden gekke dingen uit.
Lijstje van vandaag O: 2 volkoren crackers met kaas, 1 met chocopasta (guilty pleasure ) L: chiabattina met kipfilet en beetje mosterd, cup a soup, rauwkost T: stukje 85% chocolade en fruit, nog even kijken wat er nog is A: bloemkool, 2 chipolataworstjes, paar gebakken aardappeltjes T: high protein magere kwark
EllaBellaah
Geplaatst: 24-08-17 16:58
Mag ik ook weer meekletsen? Ik heb een tijdje mee gepraat maar niet echt meer iets geplaatst. Mijn probleem is dat ik ontzettend veel van snoepen houd en dat ook teveel doe. Vooral op mijn werk in de keuken is het moeilijk om me in te houden waardoor ik toch flink wat onnodige calorieën naar binnen snoep. Hopelijk is dit een steuntje in de rug om me toch op het goede pad te houden. In mijn vakantie ben ik best wat aangekomen, inmiddels is er weer 2 kilo vanaf maar zou er toch graag nog 2 of 3 vanaf willen. Ik ben druk opzoek naar makkelijke tussendoortjes die ik mee kan nemen op mijn werk en ook thuis makkelijk te zijn. Zo heb ik tegenwoordig altijd een zakje worteltjes in de koelkast liggen en probeer ik zo min mogelijk snoep in huis te halen.
Mijn lijstje voor vandaag O: 200 gr Griekse yoghurt 2% vet met muesli T: een reep bolletje "goed bezig" reep met granen en cranberry en een stuk watermeloen L: eigenlijk een late lunch of vroeg avond eten, een flinke maaltijdsalade met sla, olijf, champignons, paprika, ui, klein beetje mozzarella en balsamico dressing. A: geen avond eten omdat ik net de maaltijdsalade op heb. T: na mijn werk nog een soepje en iets erbij maar weet nog niet wat.
_Snow_White
Geplaatst: 24-08-17 17:46
Welkom terug EB!
Ik houd mijn macros ook niet bij, ik check wel of het niet extreem fout gaat, maar ik heb er te weinig verstand van & helaas nu even geen tijd om me er echt in te verdiepen.
Ik zal deze week maar geen lijstjes plaatsen. Ik organiseer de introweek die zaterdag begint en ben de hele week al van hot naar her aan het rennen. Het is daarbij ook nog eens mijn laatste week op werk en ben daar iemand aan het inwerken. Ik zit nu in het (zeer slechte) ritme van een dag vergeten te eten en maar rond de 1300kcal te zitten en daar dus de volgende dag als zwart hongergat voor te compenseren met 2000 kcal... oeps
Ik ben toch weer wat afgevallen! Langzaam gaan we richting de 70 Alleen morgen ga ik een weekendje weg naar Brussel, hopen dat die kilo's er dan ook vanaf blijven. Belgische chocolade en wafels, zucht...
Alleen heb ik het idee dat het bijna alleen maar van mijn buik af gaat, maar benen en armen blijven nog vrij dik. Weet iemand hoe dat kan? Al moet ik zeggen dat mijn benen ook wel flink gespierd zijn maar toch. Is het zo dat mijn lichaam daar wel vet gaat verbranden zodra mijn buikvet 'op' is, of is dat een fabeltje?
Weer eens een lijstje O: 200 gram skyr met 60 gram blauwe bessen T: Handje pitloze druiven L: Mijn favoriete tosti: van volkorenbrood met een halve bol mozzarella, pesto en 2 plakjes gerookte ham A: Lasagne hmmm T: Bakje Melkunie protein mango ananas
B: 30 minuten krachtraining, 20 minuten fietsen en 2x een kort stukje de hond uitlaten.
helaas valt de 1 hier het snelst af en de ander weer ergens anders...
Ik ga beginnen aan een soort clean bulk. alleen dan nog onderhoud dat gaan we langzaam opbouwen. lijstjes plaatsen is saai want eet elke dag het zelfde haha. wel goed voorbereid morgen beginnen, weekje want dan pas vakantie (mja elke week is meegenomen
en je lijstje zier r zooo jammie uit. lasagna mmmm ik ga weer proberen serieuzer mee te praten vond 't altijd erg gezellig mja druk druk haha
Laura82
Geplaatst: 24-08-17 20:10
Ohhh annikoe jouw tosti klinkt goddelijk dat ga ik ook eens proberen!
Jaimy, is dat alles wat je dan eet op een dag?
Ik zou t fijn vinden als mn gewicht wat zou gaan zakken meestal als ik eet zoals ik nu doe, gaat t niet heel hard maar wel geleidelijk, maar nu gebeurt er gewoon niets zal vast wel komen, maar werkt altijd wel motiverend als je wat ziet gebeuren... mn hormonen zijn ook helemaal van de rel, laatste ongi is alweer 10 weken geleden ofzo, zal er ook wel wat mre te maken hebben. En nee, ben niet zwanger
jaimy10
Geplaatst: 24-08-17 20:18
nee ben je gek! zit op 1860 kcal.
ochtend havermout, whey, banaan maaltijd 1 rijst kip maaltijd 2 rijst kip groente pre workout appel amandelen maaltijd 3 rijst kip groente maaltijd 4 aardappel of pasta vis groente maaltijd 5 kwark met amandelen
Haha... kleine porties verdeeld. saai, eentonig ja maar 't werkt en wij werken net op een iets andere manier dan de meeste..