Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loolotte

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 17:26

Groot verschil Dreamy! Ik zie er ook zo uit als op je voor-foto en vindt het wel meevallen maar nu voel ik me wel heel dik, want het is dus blijkbaar wel heel erg := En ik heb vanavond onbeperkt tapas..

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 17:46

Mooi resultaten komen er hier voorbij. En goed tips qua voeding en beweging.
Ik had eens een vraagje nu het zo snel donker word red ik het niet meer om mijn 5km rondje te doen door het bos savonds. Nu was ik aan het denken om een crosstrainer aan te kopen. Heeft er hier iemand ervaring mee en qua resultaat is dit dan een beetje hetzelfde als gaan hardlopen en fietsen.?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:10

Wauw respect dreamy!!

Ik ben ook weer begonnen.. ben verbaasd hoe snel het wel weer gaat spier opbouw. Ik ben alleen opzoek naar goed schema voor upper body

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:13

WoW dreamy!!! Wat zie je er goed uit! Lekker bezig jij!!

Ik heb ook zo'n foto (zet hem niet online want het is in ondergoed maar wil hem evt delen via pb) en als ik soms ff vergeten ben van waar ik kom kijk ik daar weer na en denk ik yes daar doe ik het voor!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:29

Dan gooi ik mijn foto's er ook maar in :o

Twee jaar geleden:

Afbeelding

En nu, bijna 10 kilo zwaarder:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:55

Danique07 schreef:
WoW dreamy!!! Wat zie je er goed uit! Lekker bezig jij!!

Ik heb ook zo'n foto (zet hem niet online want het is in ondergoed maar wil hem evt delen via pb) en als ik soms ff vergeten ben van waar ik kom kijk ik daar weer na en denk ik yes daar doe ik het voor!

Ik ben wel heel benieuwd eigenlijk!

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:30

Dreamy, je bent echt goed bezig, geweldig! En ook motiverend voor de rest denk ik :D

Morgen eindelijk weer lopen met Max, zin in!! En nieuwe loopbroek aangekomen van Zalando, zit echt heerlijk dus ga er nog eentje bestellen denk ik :))
Afbeelding

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:35

Wauw wat n prachtige foto's Dreamy en Laurie!!! Ik ben dit jaar bijna 27 kg kwijt en 2016 staat echt in t teken van afvallen. 2017 wordt het jaar waarin ik mn lichaam ga sculpten... zo'n zin in. Krijg inspiratie van je foto's meiden!!

Ik denk dat ik hier ergens rond de 95kg woog
Afbeelding

Hier was ik al ruim 10 kg kwijt

Afbeelding

En rond de 75 kg. Ben nu aan t werk om onder die 70 te komen

Afbeelding

Heb nog n weg te gaan hoor maar al wel blij. Kan soms niet geloven dat ik t ben in de spiegel of op n foto. Meer mensen die dat herkennen?

En ja... ik vond ook dat t wel meeviel maar ik was echt 100+ ... bizar

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 22:20

Wauw super foto's hier dames!! Super knap!

Ik heb gisteren van 20.30 tot 23.30 ofzo gebeacht, vandaag paard gereden en nog 6,6km hardgelopen... heel gek, maar ben nu best moe :')
Uurtje na avondeten alweer honger dus toen maar aan de kwark gegaan.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 22:29

Echt goed bezig allemaal zeg! Hier helaas geen voor-foto.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 23:56

Wauw, nette resultaten hier :):) keep on going!
Tango, hoe groot ben jij??

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 07:52

Ik ben 169 dus niet zo groot. Ik heb wel mn hele leven al veel spiermassa. Dat is wel eens fijn. Mijn basis calorie behoefte is vrij hoog dus ik hoef niet erg laag te zitten om toch af te vallen

Lon: als ik honger krijg doe ik dat ook hoor. Je hebt soms dagen dat je lichaam het nodig heeft. Ik probeer nu circa 1900 calorieën gemiddeld per week te eten maar ben flexibel in mn dagen. Dus als ik weinig honger heb eet ik 1700 en als ik het nodig heb eet ik een andere dag er gewoon 2000+

Vroeger als ik honger kreeg zei ik costant: nee mag niet, mag niet meer eten vandaag, ben op dieet. Waardoor je na n tijd 'snapt'. Ik had ook echt vreetbuien dan. Heb ik al driekwart jaar niet meer. Honger = eten... geeft me rust

Enamorada: de echte voorfoto heb ik ook niet. Ik kan geen enkele foto van die tijd vinden. Pas toen ik 85 kg woog ben ik foto's gaan maken. Vind ik wel jammer achteraf

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:01

9,56 km deze morgen! En Max was helemaal :):) :D Heerlijk weer zeg, zo fris en dan de zon op je lijf. Het deed deugd om weer een groot rondje te kunnen lopen ipv steeds hetzelfde rondje in het park. Nekpijn kwam heel even opzetten maar ging snel weer weg dus gewoon verder kunnen lopen.

Succes iedereen deze week met sport en voeding! :D

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:06

Wauw trijnie goed bezig op de zondagochtend!! Lekker is t hè zonnig maar fris. Ik ben net terug van stal. Heerlijk dit herfstweer

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:59

Tango1979 schreef:
Wauw trijnie goed bezig op de zondagochtend!! Lekker is t hè zonnig maar fris. Ik ben net terug van stal. Heerlijk dit herfstweer

Mijn favoriete seizoen <3 Heerlijk om nu met paard het bos in te gaan, helaas al een jaar niet meer gereden ...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:31

Aaah, tango, jij hebt een zelfde bouw als mij! Inderdaad, je zag de kilo's niet aan je af maar je ziet er nu super uit.
Hier een beetje een dipje. Doordeweeks gaat wel maar weekenden veel etentjes en bleuh. Moet weer even mijn draai vinden denk ik.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:32

Wauw Tango, wat zie je er super uit! Heel knap!

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 06:37

Dank je secribe en Laurie!! Ik heb al rond de 50/55 kg vetvrije massa waar ik heel voorzichtig mee ben, wil niet teveel spier verliezen. Een beetje zal wel moeten, afvallen zonder wat spierverlies gaat niet. Volgend jaar wil ik dan echt voor opbouwen van spier gaan dus het hele gewicht loslaten en focussen op sculpten. Heb daar echt zin in!

@secribe dat heb je wel eens. Maar sociale dingen zijn ook belangrijk en houden je mentaal gezond! Gewoon weer rustig oppakken en niet te streng zijn voor jezelf

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:30

Dreamy, wauw wat een progressie zeg! Heel knap.
Laurie jij ook, fijn dat je nu bent waar je wilt zijn :D
Danique07, ik ben ook benieuwd :)
Tango1979, goed bezig zeg! Grappig dat je gezicht ook zo aan het veranderen is :P

Sporten en eten gaat hier goed :)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:46

Wat een verandering Tango! :oo Heel knap.
Klinkt goed ILJ :D Denk niet dat mijn hond zo naast me zou blijven lopen haha.
Ik ben weer eens naar de fitness geweest maar ik heb echt het gevoel dat ik maar wat aan het aanmodderen ben. Weet iemand waar ik hulp kan krijgen met het opstellen van een fitness schema? Of tips om het zelf te doen? :)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:00

Loolotte schreef:
Groot verschil Dreamy! Ik zie er ook zo uit als op je voor-foto en vindt het wel meevallen maar nu voel ik me wel heel dik, want het is dus blijkbaar wel heel erg := En ik heb vanavond onbeperkt tapas..

Dit is misschien wat te eerlijk van mij wat hoogstwaarschijnlijk niet gewaardeerd wordt, maar dit is echt een van de redenen van je overgewicht..
Ja je hebt inderdaad tapas? Maar dat kun je elke dag hebben? Jij wil toch afvallen? Dan zul je er nu eenmaal het een en ander voor moeten laten. Als dit nu al afwegingen zijn vraag ik me af hoe graag je het wel en dan zou ik er nieteens aan beginnen.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:01

Loolotte schreef:
Ik ben weer eens naar de fitness geweest maar ik heb echt het gevoel dat ik maar wat aan het aanmodderen ben. Weet iemand waar ik hulp kan krijgen met het opstellen van een fitness schema? Of tips om het zelf te doen? :)

Bij welke sportketen zit je?

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:15

ILoveJip schreef:
@pradaatje kun je wat uitleggen over draaiduizeligheid BBPV? Ik herken de naam maar weet zo even niet meer wat het precies inhield, google helpt me niet echt verder of ik typ de verkeerde term haha.

Bij overprikkeling is het niet gek dat je hoofdpijn krijgt. Misschien inderdaad even een rustmomentje voor jezelf inlassen. Je zou eens kunnen kijken naar een oefening uit de mindfullnes o.i.d. die je makkelijk op je werk kunt doen. Of met de therapeut overleggen of ze ook een oefening heeft voor een rustmoment.

Ik heb net mijn motivatiebrief en CV opgestuurd dus nu is het afwachten.
Gister heb ik een lesje krachttraining met ouderen gedaan op stage, ze deden nog best pittige dingen :').
Ben niet meer ziek, maar kan het nog wel merken aan mijn lichaam, misschien vond ik het daarom ook wel wat pittig.

Bedankt voor de goede tip!
En tuurlijk, zodra ik opsta of dat nou uit bed is of van een stoel of bank, word ik gelijk draaierig, misselijk, licht in mn hoofd, hartkloppingen ect. Het zijn loszittende oorsteentjes in mijn binnenoor die door het veranderen van positie mijn evenwichtsorgaan in de war maken en daar word ik zo beroerd van.
En spannend, ben benieuwd wanneer je iets hoort!

Dreamy wat goed hey! Wat een verschil, goed gedaan meid! Je mag indd trots op jezelf zijn!

Oeh Danique nu ben ik stiekem toch wel benieuwd naar je fotos!

Laurie netjes zeg! Wat een mooi lichaam!

Tango ook super netjes zeg! Knap!!

Trijntje goed bezig zeg! Lopen gaat echt goed he?

Secricible :(:) Komt goed!

Loolotte ; Ik vind je reactie een beetje flauw, 'het is blijkbaar wel heel erg'. Niemand zegt ergens dat het 'erg' is of dat ze enorm was op die andere foto. Ik denk dat je het niet zo persoonlijk moet opvatten. Ik bedoel, iedereen is tevreden met hoe die zelf is toch? En als jij dat niet bent dan moet je daar zelf iets aan doen :)

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:19

Loolotte schreef:

Ligt er een beetje aan hoe vaak je sport. Als je 4x of vaker gaat dan zou ik zeggen: doe 2x lower body (benen) en 2x upper body (schouders, armen, rug)

Als je minder dan 4x gaat, dan zou ik gewoon je hele lichaam pakken.

Even heel simpel gezegd ;)

Als je googled op trainingsschema krijg je heel veel info. Zoek vooral iets uit wat je haalbaar lijkt en wat je leuk lijkt!

Mooi gezegd Prada: als je niet tevreden bent, moet je er zelf iets aan doen. Als je wel tevreden bent, prima toch! Ik ben echt niet zo strak als de meiden op sommige foto's. Lekker boeiend, ik ben aan mijn eigen reis bezig en al blij met wat ik heb bereikt. En als ik tevreden ben, dan ben ik tevreden. Of een ander dan vind dat ik eigenlijk nog wat lichter/strakker zou moeten zijn, dat is de ander zijn mening.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:23

Precies! Moet je eens kijken wat je al hebt bereikt!! Moet je toch hartstikke trots op zijn. Je kan jezelf altijd wel blijven vergelijken en meten met andere, maar hun zijn jou niet dus de vergelijking zal ook nooit kunnen. :) En dat is mijn fout ook geweest, altijd maar naar andere gekeken en gedacht 'Oh ik heb niet zo'n platte buik of mijn benen zijn niet zo dun'. Nee dat klopt, maar als ik nu naar mn eigen lichaam kijk hoeft dat ook helemaal niet. Ik zou er misschien nog 2 kilootjes af willen maar dat is indd aan mij en dan ben ik ook weer tevreden! :)